Aurora
Æresmedlem
Når man ser rabalderet om dette, er det visst svært mange som ikke skjønner det.....
Du ser bort fra at hvalrossen ikke var i sitt naturlige habitat. Løver og elefanter lever normalt i Afrika.Det legger fiskeridirektøren litt opp til selv, for han var ganske klar i å grunnlegge vedtakets nødvendighet med at nolduser ikke klarte å holde seg unna hvalrossen og at det derfor kunne oppstå farlige situasjoner.
I en slik begrunnelse er det langt på vei implisitt at dyr som kan være farlige for mennesker ikke har noen plass i norsk fauna. Noe man også ser i diskusjonene om norsk rovdyrpolitikk. Og det var derfor jeg nevnte Afrika; for løver, elefanter og krokodiller tar faktisk livet av et betydelig antall mennesker hver eneste år. Og vi som lever en halv jordklode unna er selvfølgelig fullt ut engasjert i at disse allikevel har livets rett. Men når dyr blir farlige for norske statsborgere og deres buskap så får pipa en litt annen låt.
Dette kommer til å gå verden rundt og bli dårlig internasjonal PR for Norge nesten på linje med hvalfangsten. Og egentlig føler jeg litt skadefryd over det.
Den var dødsdømt i samme øyeblikk MDG gjorde dette - da hoppet Fiskeridirektoratets folk i båtene, med gevær. (Og Freya burde vært avlivet eller flyttet forlengst.)Hvalrossen Freya er avlivet – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet
Ooopps....nå blir det bråk.
Nå må du ikke forkludre en god "kabeldebatt" med saklige innvendinger da! PINKY!50% skatt på en årslønn på 300.000?
Du har vel blingset og tatt med de tigrene som finnes i "Bengal" der Fantomet ( Ånden som går ) holder til.Jeg stusset på tigre med en gang jeg skrev, og selvsagt har det ikke vært tigre i Afrika i moderne tid. Tabbe.
La meg bare minne om at virkelighetens Bengal er i området India/Pakistan/Bangla Desh, så kontinentet der Kit Walker / Fantomet opprinnelig opererte, er på rett kontinent for tigre.Du har vel blingset og tatt med de tigrene som finnes i "Bengal" der Fantomet ( Ånden som går ) holder til.
De skulle ikke vært der så den "feilen" ble rettet opp med at en eller annen importerte dem dit. En eller annen keiser uten at jeg husker navnet.
I dalen der pappa voks opp (på Sunmøre) var det i sin tid 14 (eller 16?) bruk i drift. Sist jeg hørte tallet var det 4. Om de tjener penger aner jeg ikke, det er uansett såpass små enheter at de fleste fort har en annen jobb også - slik var det forsåvidt da jeg var barn og hang der en del.Der jeg vokste opp var de fleste gårdene på 250-400 dekar med korn og litt potet på 90 tallet. Nå driver en kompis av meg 2800 dekar uten innleid hjelp og flere av de yngre som satser i bygda driver, mellom 1000 og 2000 dekar. Greit med penger tjener de også.
Du er så fantastisk langt utpå jordet at det er utrolig.Ja men da er gjerne dette nedbetalt så stiller man huset som sikkerhet da.
Jeg klarer ikke forstå hvordan man kan slite med uforutsette utgifter dersom man sparer 40-50% av brutto årslønn og det er omtrent der skatten ligger for mange
Hadde vi også fjernet moms og diverse ville man ha kunnet spart opp mot 60-70% av brutto inntekt og forsatt ha samme levestandard som i dag
Du har ikke tenkt tanken at ved en slik "skattefritt" system ville selvsagt NHO ha redusert lønningene også?Ja men da er gjerne dette nedbetalt så stiller man huset som sikkerhet da.
Jeg klarer ikke forstå hvordan man kan slite med uforutsette utgifter dersom man sparer 40-50% av brutto årslønn og det er omtrent der skatten ligger for mange
Hadde vi også fjernet moms og diverse ville man ha kunnet spart opp mot 60-70% av brutto inntekt og forsatt ha samme levestandard som i dag
Minner litt ( ganske mye! ) om en tegneseriefigur som fikk en radiostasjon av pappa med beskjed om å skaffe seg inntekter på egen hånd.Slapp av, gutter. Basseren er bare en bortskjemt 16 åring som får litt for mye lommepenger fra pappa.
Ja, de er heldige! Tenke seg til å slutte å jobbe og pengene bare strømmer inn på lønnskontoen....
noen tjener bra på den norske modellen, være seg sykdom, uføretrygd,...
Hvorfor skulle nho ha redusert lønnen som er kontraktsfestet?Du har ikke tenkt tanken at ved en slik "skattefritt" system ville selvsagt NHO ha redusert lønningene også?
Og så har du glemt "avgiften" til å finansierer Forsvaret, veier og annen infrastuktur. Hvis ikke dette skal dekkes av slike avgifter vil det bi innført "Bompenger" på et nivå du tydeligvis ikke har fantasi til å ta inn over deg.
ikke nødvendig egentlig. Jeg bare VET at den dagen jeg går utpå der så detter hele faens fjellet i fjorden!En fyr falt ned fra Prekestolen for et par år siden, skal vi sprenge den vekk fordi menneskeliv er viktigere enn stein? Zero-risk nature krevet ganske grove menneskelige inngrep.
Jeg syns det ikke er så forbanna kult å jobbe hver dagJa, de er heldige! Tenke seg til å slutte å jobbe og pengene bare strømmer inn på lønnskontoen.
Men selv de vil risikere å bli gamle og syke!Andre taper store penger på den norske modellen, feks de som ikke har barn, er unge og friske
Jeg òg, og heretter følger jeg ikke denne tråden en stu.AV og til lurer jeg på hvilken verden folk lever i.
Jeg må spørre, hvor gammel er du og har du barn?Ja, men hvis alternativet hadde vært at de kunne beholde all sin verdiskapning gjennom livet selv kunne de ha fått det ganske greit.
Hva er best:
1. 5mill i lån, blir syk og uføretrygdet, får utbetalt 20k i mnd som skal dekke alle utgifter
2. nedbetalt hus og alt man eier, 10mill på bok som skal dekke mat og kostnader de neste 30år
Har aldri vært på prekestolen, for jeg tror ikke på religion og sånn, men for meg virker det ærlig talt ikke så veldig smart at folk får lov til å spankulere rundt oppå der uten noen som helst sikring. For som jeg har skjønt det, så er det ikke satt opp gjerder eller noe sånt der?En fyr falt ned fra Prekestolen for et par år siden, skal vi sprenge den vekk fordi menneskeliv er viktigere enn stein? Zero-risk nature krevet ganske grove menneskelige inngrep.
36 år, ingen barn og heller ingen planer eller ønske om det.Jeg må spørre, hvor gammel er du og har du barn?
Det hele er et stort sosialdarwinistisk eksperiment skjønner du.Har aldri vært på prekestolen, for jeg tror ikke på religion og sånn, men for meg virker det ærlig talt ikke så veldig smart at folk får lov til å spankulere rundt oppå der uten noen som helst sikring. For som jeg har skjønt det, så er det ikke satt opp gjerder eller noe sånt der?
Hva med pygmèene, er de en del av det naturlige habitatet i Bengal? Og presidenten i Bengal heter vel ikke egentlig Lamanda Luaga heller, gjør han vel?Du har vel blingset og tatt med de tigrene som finnes i "Bengal" der Fantomet ( Ånden som går ) holder til.
De skulle ikke vært der så den "feilen" ble rettet opp med at en eller annen importerte dem dit. En eller annen keiser uten at jeg husker navnet.
HVa vil du helst være av...Ja, men hvis alternativet hadde vært at de kunne beholde all sin verdiskapning gjennom livet selv kunne de ha fått det ganske greit.
Hva er best:
1. 5mill i lån, blir syk og uføretrygdet, får utbetalt 20k i mnd som skal dekke alle utgifter
2. nedbetalt hus og alt man eier, 10mill på bok som skal dekke mat og kostnader de neste 30år
Da tenker jeg du kan tenke litt mere gjennom dine økonomiske analyser med det i bakhodet. Per dags dato er du rimelig på jordet i forhold til inntekten til de fleste jeg kjenner!36 år, ingen barn og heller ingen planer eller ønske om det.
Takk, da skjønner jeg litt mer. Vi har et par sånne eksperiment her i Buskerurd også, populære utfartssteder hvor støtt og stadig noen detter ned, eller at noen må hentes ut med helikopter etter at de har falt ned i en foss ved et badested o.l.Det hele er et stort sosialdarwinistisk eksperiment skjønner du.
Og ellers er det sånn at ved å få barn, så lærer du mye om verden, blant annet lærer du at verden ikke sirkulerer omkring din egen navlelo. Det er på alle måter en realitetsorientering av en annen verden.Da tenker jeg du kan tenke litt mere gjennom dine økonomiske analyser med det i bakhodet. Per dags dato er du rimelig på jordet i forhold til inntekten til de fleste jeg kjenner!
Jeg er meg og ingen andre. Det er frihet å ikke ha barn, i tillegg gjør jeg verden en tjeneste fordi vi er altfor mange her i verden.Og ellers er det sånn at ved å få barn, så lærer du mye om verden, blant annet lærer du at verden ikke sirkulerer omkring din egen navlelo. Det er på alle måter en realitetsorientering av en annen verden.
Hvorfor "våkner" slike generaler først etter at de har blitt pensjonister?Han masete Robert Mood om risikoen vi står i, på grunn av elendig forvaltning av våre naturlige matressurser, med derpå følgende total avhengighet av utlandet. Interessant nok på heimkunnskap.no
Robert Mood: Vi er verdensmestere i kollektive livsløgner!
-Vi nordmenn lukker øynene for den sårbarheten vi har satt oss i ved å importere mesteparten av den maten vi spiser. Det kan få katastrofale følger, sier generalløytnant Robert Mood.heimkunnskap.no
Hvis du tror at du er den eneste som må forholde deg til "tullete" regler må jeg nok dessverre informere deg om at så ikke er tilfelle!Det eneste jeg har fått igjen så langt er bøter, restskatt, tullete regler som jeg liksom skal forholde meg til.