Yrkeskriminelle utlendinger synes det er traurig å sitte i fengsel i Norge. Dette rike landet i Nord. Da må man appellere til gråtevenstre med rasisme/diskrimineringspåstander. Klart det, og de faller sikker for det også.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks...att-for-rasisme-og-diskriminering/a/24197491/
"– Hvorfor har dere spesielle fengsler, verre fengsler, for utledninger? I verdens beste land å bo i, det rikeste landet, alt det der. Systemet skaper hatere, sa en innsatt ifølge artikkelen.
Denne innsatte kaller fengselet for «dritt»
– Jeg har vært i fengsler i Sverige og i England, men jeg har aldri følt et så psykologisk press som jeg gjør her. Det er ingenting her og de prøver ikke engang å returnere oss til samfunnet, sier den samme innsatte."
---
Stakkars? Hva med å slutte med kriminalitet i Sverige, Norge, England og andre steder slik at man ikke blir puttet i fengsel da? En helt urimelig tanke?
..
Full støtte til justisministeren i denne saken.
"– En av tre innsatte i norske fengsler er utenlandske statsborgere. Flere av disse har ingen tilknytning til Norge, og skal ikke rehabiliteres for det norske samfunnet. De fleste blir utvist og uttransportert til hjemlandet når soningen er gjennomført, sier Amundsen.
– Hva man kan gjøre med det som de innsatte ytrer om rasisme og diskriminering?
– I fengselet jobbes det aktivt med forebygging av rasisme. De ansatte har gjennomgått en tilleggsopplæring som har gitt økt kompetanse på denne gruppen innsatte, sier Amundsen, som peker på at selve bygget er i god stand.
– Innholdet i tilbudet til de innsatte er tilpasset målgruppen. Det gis opplæring i engelsk, byggfag, data og basiskunnskaper som å skrive, lese og regne, sier Amundsen. "