Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

• Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• PUKK OG GRUS

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2020
    Antall liker
    576
    Sted
    Aarhus
    Gerd Liv Valla var 32 år i 1980. så ung at det rettferdigjører "å være så dum" var hun ikke

• Liker
    Reaksjoner: SAL

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.650
    Gerd Liv Valla var 32 år i 1980. så ung at det rettferdigjører "å være så dum" var hun ikke
    Dersom vi skal ha en verden der vi skal måtte stå ansvarlig og svarpliktig på alle valg vi gjorde for 40 år siden, blir det et jævelig system.
    Dersom poenget er å være ute etter å sette folk på plass, i en bås eller bare plage dem, fungerer det selvsagt bra å lete med lys og lykte etter alt man har gjort i hele ens liv.

For meg er dette en ikke-sak. Spist er spist, la nå folk i fred.

MartinSandvik

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Antall liker
    518
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Problemet er ikke at de var medlem/aktiv i en eller annen ytterliggående organisasjon en eller annen gang i nittenpilogbue!
    Problemet er at de (fleste av dem) ikke er villige til å snakke/diskutere om hva som førte de til den organisasjonen samt hva de lærte/opplevde der.

Folk må stå inne for valgene de gjør! Skylde på ung å dum er rett å slett for dumt!
    Hadde de istedet brukt 2min på å stå inne for valgene sine hadde det endt opp som en ikkesak for flere (mange flere tror jeg).
    Når man ikke er villig til å snakke om noe, blir det som det er blitt nå, en sak om noe som ikke betyr en dritt i det store og hele.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.514
    Det er villet politikk. I de fleste siviliserte land kan man teste rusmidler både på festivaler og treff som dette, mens I Norge blir landets eneste rusmiddelanalysetjeneste forsøkt stengt ned av Helsedirektoratet.
    Og det første stupfulle ungdommer tenker på når de blir tilbudt et rusmiddel er å løpe til en teststasjon for å finne ut om rusmiddelet er trygt?

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.650
    Problemet er ikke at de var medlem/aktiv i en eller annen ytterliggående organisasjon en eller annen gang i nittenpilogbue!
    Problemet er at de (fleste av dem) ikke er villige til å snakke/diskutere om hva som førte de til den organisasjonen samt hva de lærte/opplevde der.

Folk må stå inne for valgene de gjør! Skylde på ung å dum er rett å slett for dumt!
    Hadde de istedet brukt 2min på å stå inne for valgene sine hadde det endt opp som en ikkesak for flere (mange flere tror jeg).
    Når man ikke er villig til å snakke om noe, blir det som det er blitt nå, en sak om noe som ikke betyr en dritt i det store og hele.
    Neida. Det går an å trekke på skuldrene, gå videre, og heller ta ansvar for sine egne handlinger, fremfor å "henge" alle andre for feil de kanskje har gjort en gang.

PUKK OG GRUS

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2020
    Antall liker
    576
    Sted
    Aarhus
    Dersom vi skal ha en verden der vi skal måtte stå ansvarlig og svarpliktig på alle valg vi gjorde for 40 år siden, blir det et jævelig system.
    Dersom poenget er å være ute etter å sette folk på plass, i en bås eller bare plage dem, fungerer det selvsagt bra å lete med lys og lykte etter alt man har gjort i hele ens liv.

For meg er dette en ikke-sak. Spist er spist, la nå folk i fred.
    enig i det men purung var hun ikke

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.253
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Og det første stupfulle ungdommer tenker på når de blir tilbudt et rusmiddel er å løpe til en teststasjon for å finne ut om rusmiddelet er trygt?

Mange gjør åpenbart nettopp det. Da jeg bodde i Storbritannia var det vanlig med slike stasjoner på festivaler og store raves og betjeningen hadde stor pågang fra folk som ville vite hva de hadde mottatt av en eller annen vennlig sjel.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.538
    Dette kan kun skje i Norge. Når tom en lokal KrF politiker reagerer så er det på tide å gjøre noe..

Også politikere i Stavanger reagerer på at baren Matros fikk prikk av skjenkekontrollen for å ha vinflasker med stearinlys.

Til og med ordførerkandidaten i KrF, partiet som alltid står for en restriktiv linje i alkoholpolitikken, synes dette var å dra det altfor langt.

Vinflasker som lysestaker tas opp i Stortinget

FrPs stortingsrepresentant Silje Hjemdal reagerer kraftig på Aftenbladets sak om at Stavanger-baren Matros fikk en prikk for vinflasker med stearinlys i, og ønsker å ta et oppgjør og modernisere et utdatert regelverk for alkoholreklame.

Hjemdal (FrP) har utfordret helse- og omsorgsminister Ingvild Kjerkol på dette på Stortinget. Ministerens svar ventes neste uke.

Spørsmålet fra Hjelmdal er: «Mener helseministeren at bruk av slike lysestaker bør straffes og vil hun ev. revurdere å fornye et uforståelig og meningsløst strengt regelverk?»

- Ved en rekke anledninger har medier omtalt hvordan et byråkratisk alkoholregelverk rammer næringsvirksomhet som restauranter og produsenter. Senest denne uken kunne vi lese i Stavanger Aftenblad hvordan denne formynder- og forbudspolitikken straffer en restaurant med prikk grunnet bruk av blant annet lysestaker, mener Hjelmdal.

- Dette er nok et eksempel som illustrerer hvor urettferdig og uforståelig regelverket fremstår. Bareieren og flere med han håper nå på en diskusjon om alkoholloven og markedsføringsloven. Undertegnede er helt enig med de etter hvert mange aktører som mener lovene er overmodne for fornyelse, mener Hjelmdal.

Sist redigert:
    • Liker

I_L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Antall liker
    6.606
    Skjønner godt at politiet vil ha generell bevæpning. Her ser vi hvor slitsomt det er å banke opp folk med batong selv når man angriper dem bakfra:

I_L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Antall liker
    6.606
    Og det hadde også vært lettere å dysse ned saken etterpå om de kunne tatt ham på en mer diskrét måte.

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.008
    Torget vurderinger
    1
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

Elmer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Antall liker
    2.741
    Norske politikere sine månelandinger eller var det mageplask 🤪
    Det var Stoltenberg som brukte setningen «vår tids månelanding» i lanseringen av prosjektet i 2007. Resten er historie.

Ser ut som lignende eufori har oppstått når det gjelder det neste "store industrieventyret eller den nye olja osv" nemlig havvindsatsningen. Som aldri kommer til å bli lønnsomt. Tenker Riksreven kommer til en liknende konklusjon om dette om noen år, som de gjorde i sin rapport (2013) angående "månelandingen".

Dr.E

Sist redigert:

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    12.451
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.538
    Skjønner godt at politiet vil ha generell bevæpning. Her ser vi hvor slitsomt det er å banke opp folk med batong selv når man angriper dem bakfra:

Hadde jeg ikke visst det så hadde jeg tippet på nok en video fra US of A.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.514

MartinSandvik

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Antall liker
    518
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Skal ikke bli for konspiratorisk, men man kan jo begynne å lure på om noen har hatt noe å tjene rent personlig underveis i soga om helseplattformen.

Såg på nyhetene i går at Ålesund går over til helseplattformen i helga.
    Siden St.Olav ikke rapporterer noen feil (nye artikler i Adressa daglig) tror de at dette skal gå smertefritt. Problemene er løst..
    Nå må det nevnes at det i all hovedsak er sykehuset som sliter med systemet, kommunehelsetjenestene virker å ha en mer positiv erfaring.
    Men om vi ender med at ingen andre sykehus går for løsningen, vil dette være ett skritt i helt feil retning.

At tilsvarende/lignende system også brukes i Danmark/Finnland hvor de etter flere år fortsatt ikke har ett system som dekker behov betyr ingen ting (ref oppslag i nrk).

Om det er penger involvert skal jeg ikke antyde, men prestisje er det ihvertfall gått i innføringen.
    At flere i Nordtrøndelag har begynt å se etter alternativer hvor fler underleverandører jobber mot en "felles database" istedet for at alt skal være i ett enkelt datasystem hjelper heller ikke (ref innslag på NRK tidligere i år)

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    12.451
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Etterlønn og fratredelsesytelse, hva skjedde med arbeidslinja denne gjengen vanligvis er så sterke tilhengere av. 😏

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Etterlønn og fratredelsesytelse, hva skjedde med arbeidslinja denne gjengen vanligvis er så sterke tilhengere av. 😏

fra kommentarfeltet:

«NAV: 2,8mill brukere, 557 mistenkt for å misbruke ordningene.
    Det tilsvarer 0.019%.
    Tinget: 169 representanter, 50+... mistenkt for å misbruke ordningene.
    Det tilsvarer 29,58%.»

MML

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Antall liker
    1.828
    Torget vurderinger
    1
    Såg på nyhetene i går at Ålesund går over til helseplattformen i helga.
    Siden St.Olav ikke rapporterer noen feil (nye artikler i Adressa daglig) tror de at dette skal gå smertefritt. Problemene er løst..
    Nå må det nevnes at det i all hovedsak er sykehuset som sliter med systemet, kommunehelsetjenestene virker å ha en mer positiv erfaring.
    Men om vi ender med at ingen andre sykehus går for løsningen, vil dette være ett skritt i helt feil retning.

At tilsvarende/lignende system også brukes i Danmark/Finnland hvor de etter flere år fortsatt ikke har ett system som dekker behov betyr ingen ting (ref oppslag i nrk).

Om det er penger involvert skal jeg ikke antyde, men prestisje er det ihvertfall gått i innføringen.
    At flere i Nordtrøndelag har begynt å se etter alternativer hvor fler underleverandører jobber mot en "felles database" istedet for at alt skal være i ett enkelt datasystem hjelper heller ikke (ref innslag på NRK tidligere i år)

Det kan ha sammenheng med at kommunene allerede bruker så antikvariske løsninger at enhver endring nødvendigvis må være til det bedre. Bruken er også svært forskjellig, der kommunen i mange tilfeller kun trenger et system for å dokumentere enkel tekst.

MartinSandvik

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Antall liker
    518
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Det kan ha sammenheng med at kommunene allerede bruker så antikvariske løsninger at enhver endring nødvendigvis må være til det bedre. Bruken er også svært forskjellig, der kommunen i mange tilfeller kun trenger et system for å dokumentere enkel tekst.
    Det har du nok rett i.
    Helseplattformen stammer fra ønsket om ett menneske = en journal.
    Forenkle distribusjonen av info mellom spesielt sykehus og kommunehelsetjenesten/fastlegene.
    Da det virker som om helseplattformen ikke er kompatibel med noen andre systemer/enkel å integrere i andre systemer mener jeg det ville vært fornuftig av kommunehelsetjenesten å vente til sykehusene implementerer løsningen.
    Om sykehusene velger å gå for en annen løsning vil helseplattformen ha liten til ingen verdi for kommunehelsetjenesten lengre.

Men ja, flere kjører meget utdaterte systemer ja. Var innom St.Olav i fjor sommer. Etter noen dager hadde jeg fortsatt ikke mottatt sykemelding og ringte ned. Nei, digital sykemelding hadde de ikke mulighet til å gi ut. Den var skrevet ut på papir slik at jeg kunne ta med meg etter operasjonen/hente etterpå (hadde ikke fått beskjed). Sykemelding på papir i 2022 altså..

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.357
    Torget vurderinger
    4
    fra kommentarfeltet:

«NAV: 2,8mill brukere, 557 mistenkt for å misbruke ordningene.
    Det tilsvarer 0.019%.
    Tinget: 169 representanter, 50+... mistenkt for å misbruke ordningene.
    Det tilsvarer 29,58%.»

Sjelden jeg er i nærheten av enig med MimirKr, men dette rapporten viser vel at det er enda verre enn jeg hadde sett for meg.

De klarer ikke / vil ikke engang følge de lovene de selv nettopp har vedtatt??!

I gjennomgangen kommer det frem at Stortinget også har utbetalt over 700.000 kroner i pendlerdiett til politikerene uten at det er trukket skatt av dette, slik det skulle vært gjort.

Dette skjedde i 2018, etter at Stortinget vedtok at pendlerdiett skulle være skattepliktig fra 1. januar samme år.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.585
    Sted
    Smurfeland
    Blir uvel av å lese om den Kongsbergsaken, virker som en type maktovergrep av ordensmakten jeg trodde hørte litt fortiden til. Minner kanskje om noe lokale lovmenn i sørstatene kunne gjort på 1950 tallet eller noe sånt, med visshet om at de aldri ville måtte stå til ansvar for noe som helst.

Jeg har egentlig generelt høy tillit til norsk politi, men saker som dette stinker.

I_L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Antall liker
    6.606
    Tror det skjer mye mer faenskap enn vi får vite om. Jeg har lest så mange historier på støttegruppa for Rusreformen fra folk som har blitt utsatt for åpenbare overgrep, at dette egentlig ikke overrasker det minste. Og Spesialenheten for Henleggelse av Politisaker er ikke akkurat et nøytralt tilsynsorgan; hvis det ikke hadde vært videoopptak av dette vet vi svært godt hva som ville blitt utfallet.

- Hadde ikke overvåkningskameraene på Esso-stasjonen vært der, hadde jeg sikkert blitt dømt for vold mot politiet. Da jeg ble avhørt av Spesialenheten, før de hadde sett videoene, var det åpenbart at de ikke trodde på meg, sier Kevin Simensen.

I_L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Antall liker
    6.606

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    875
    Politiet er som i militæret; alskens folk som knapt bestod videregående kommer i maktposisjoner og gutteklubben grei beskytter hverandre. Unntak finnes naturligvis.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.569
    Det er også fort gjort å glemme at man disponerer en bolig i Oslo.

Da Aftenposten avdekket Christensens pendlerbolig-sak, var hennes forklaring at hun «glemte å levere tilbake nøkkelen».

– Det var en ren forglemmelse av meg å ikke si ifra at jeg ikke lenger hadde behov for stortingsleiligheten til Stortinget, uttalte Christensen.

Dokumenter Aftenposten har fått innsyn i, forteller en annen historie.

Hele fire ganger skrev administrasjonen til Christensen, og ba henne om å fylle ut et standardskjema som bekrefter at hun fortsatt bodde i pendlerboligen.

Det er noe alle stortingsrepresentanter plikter å gjøre. Det er også noe Christensen selv signerte på at hun skulle, i forbindelse med at hun inngikk leiekontrakten.

Da skjemaet uteble, henvendte Stortinget seg til henne den 6. desember. Tre måneder hadde de fortsatt ikke fått svar:

– Jeg skjønner at det høres rart ut. Men i den perioden e-postene kom, var jeg på Forsvarets høyskole og hadde permisjon fra Stortinget. Jeg var koblet av og i en boble.

– Det var først etter at jeg var på høyskolen at jeg ble klar over at jeg hadde nøkler, men ikke gitt beskjed, sa Christensen til Aftenposten da vi intervjuet henne om saken før jul.

– Du hadde ikke tilgang til e-posten, eller du leste ikke e-poster?

– Jeg sjekket e-post, men ikke i like stor grad som jeg ellers ville ha gjort. Jeg var ikke så koblet på.

Hun hevder hun ikke var klar over at hun disponerte gratis pendlerbolig fra Stortinget gjennom disse månedene.

– Når jeg ble klar over det, gikk jeg til ekspedisjonskontoret. Jeg leverte nøklene og forklarte situasjonen. Etter å ha gjort det, ringte jeg til administrasjonen og ga beskjed før jeg sendte e-posten, sier hun.

– Hvordan kom du på at du hadde pendlerboligen?

– Jeg kan ikke si hva det var som gjorde at jeg kom på det.

Jeg har riktig nok hørt om fenomenet "glemme bolig" før, det var en type på internett som sa at han jobbet med bygingsforvaltning for en familie i USA med rompa ekstremt full av penger, etter hvert konkluderte han med at de rett og seltt hadde glemt at de hadde et feriested en eller annen plass i USA i mengden av andre steder de eide og vedkommende fyr brukte det som egen feriebolig i lang tid. Eierene var aldri der og snakket aldri om stedet, men dekte alle utgifter det medførte.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.569
    Da er vel standarden satt, også for NAVere som måtte bomme på til enhver tid gjeldende regelverk.
    Bare si at du var i en boble så er du good to go.

Selv om mye av disse sakene ser smått surrealistiske ut fra utsiden så lurer man virkelig på hva administrasjonen på Stortinget har røyka og om det er en slags værnet bedrift. Om de er født sånn eller blitt sånn kan sikkert diskuteres og nasjonens øverste organ er unektelig en noe spesiell forsamlig å ha et slags administrativt ansvar for. Men det er veldig merkelig. Skadepotensialet til ting som kan (og vil) komme ut må man ikke være rakettforsker for å tenke seg frem til.

Eneste jeg venter på nå egentlig er noen som står frem og forteller om hvordan tips for å utnytte systemet ble gladelig delt i de sene timer fra de gamle og erfarne til de nylig innvalgte som ikke var in the know. At alle uavhengig av hverandre har funnet ut hvordan man kan utnytte det sloppy regelverket og maglende oppfølgingen har jeg null tro på.

Poirot

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.07.2007
    Antall liker
    2.103
    Rart det der, vi hører aldri om noen som har fått for lite. :unsure: :giggle:
    Frem fra glemselen:

De øvrige fem som har fått for mye, er tidligere miljøvernminister og Ap-politiker Thorbjørn Berntsen, Aps mangeårige finanspolitiker Erik Dalheim, Senterpartiets Magnus Stangeland, Hallgrim Berg fra Høyre og tidligere parlamentarisk leder for Høyre, Anders Talleraas. Alle reagerer med overraskelse og sier at de har mottatt sin pensjon i god tro.

Høyesterett har nektet fremmet Anders Talleraas' anke over Borgarting lagmannsrett dom 6. desember 2012. Dommen på seks måneders betinget fengsel for grovt uaktsomt bedrageri etter at han uberettiget hadde mottatt vel 2,6 millioner i alderspensjon fra Stortinget, blir dermed stående.

Uaktsomt bedrageri
    Sammen med Magnus Stangeland ble Anders Talleraas i mai 2010 tiltalt for grovt uaktsomt grovt bedrageri etter å ha mottatt alderspensjon etter den såkalte 75-årsregelen i den tidligere loven om pensjon for stortingsrepresentanter, til tross for at de hadde for høye arbeidsinntekter til å kunne få slik pensjon.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.357
    Torget vurderinger
    4
    Det har vel fortsatt vært snakk om straff for noen av skattesnylterne og bedragerne på Løvebakken?
    Mulig det ble noe straffeskatt på et par av de verste tilfellene, men ellers er det snakk om "å gjøre opp for seg" i betydning å betale tilbake.

John Carew fikk 1 år og 2 mnd ubetinget pluss 540' i bot for å ha handlet uaktsomt, han ble trodd på at det var uten forsett.
    Flere av sakene med stortingsleilighetene var opplagt med forsett, men de skal bare "gjøre opp for seg".

Korrigering: jeg hadde fortrengt Talleraas...

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    det er å anta at det ikke vil ha noen særlige konsekvenser for involverte som ble truffet av denne naturkraft grådighet.

hva angår å tro på folk:

de fattige har alle gode grunner til å bli kjeltringer, av ren nødvendighet. der er derfor vi mistror dem, for de er fattige av latskap og vil bruke enhver mulighet til å forbli late og ta fra oss andre.
    de rike har ingen gode grunner til å bli kjeltringer; de er flittige og langt fra late, og har ingen grunn til å ta noe som ikke tilkommer dem.

kjeltring av nød er forståelig; kjeltring av overflod er nesten uforståelig.

the moral of the story is …

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.253
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Moralen må vel være at folk er folk, akkurat som de alltid har vært og alltid vil være, og at absolutt ingen bør ha anledning til å bedrive sin virksomhet uten eksternt ettersyn.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Moralen må vel være at folk er folk, akkurat som de alltid har vært og alltid vil være, og at absolutt ingen bør ha anledning til å bedrive sin virksomhet uten eksternt ettersyn.
    sant nok, men det forklarer ikke vår tendens til skyldfingerens gravitasjonskraft.

tillegg:

jeg har aldri glemt sokrates' lille replikk: beviset for min sanndruelighet er min fattigdom.

Sist redigert:
    • Liker

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.253
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Tja, jeg vet ikke om jeg gjenkjenner gravitasjonskraften du mener finnes. Det er plenty folk som mistror alle rike, fordi de er rike, og plenty folk som mistror de fattige, fordi de er fattige. Begge deler er vel ca. like dumt.

Ellers har jeg ikke så mye til overs for replikken til Sokrates heller, i alle fall ikke som en generalitet, ute av kontekst (som jeg ikke husker).

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    den som ikke gjenkjenner skyldfingerens gravitasjonskraft får vel være den foruten. men at vi tror mer på makten enn avmakten, de rike mer enn de fattige, de som har mer enn de trenger enn de som ikke har nok, er vel ikke noe som normalforstanden vrir seg i smerte over å innse. autoriteten unnslipper vi ikke.

sokrates er alltid godt å lese. en blir sjeldent mindre innsiktsfull av den mannen.

et lite tillegg:

det har vært de rikes gjentagende mantra: ikke gi de fattige mer enn de trenger, elles vil de henfalle til latskap;. at de selv – de som har mer enn nok – er unntatt den samme logikk, gir gud en god latter.

siste lønnsoppgjør og streik ble latterliggjort av de som har mer enn nok; det dreide seg om smuler, sa de. for andre var det en voldsom seier; inntektsøkninger som gjorde stor forskjell, som for de som hadde mer enn nok ikke gjorde noen forskjell.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn