Er det så sikkert at det ikke er andre veien rundt, egentlig? Det burde ikke være noe problem å ta tak i små forseelser, og i dagens HMS-verden syns jeg det ville vært bemerkelsesverdig hvis ikke et busselskap har strenge rutiner på hvordan de skal håndtere avvik og klager.
Hvilken påstand baserer jeg på følelser? Jeg ber deg dokumentere eller underbygge det du legger fram som noe annet enn whathboutisme, og blir beskyldt for å være følelsesladet? Det er du som trekker inn en helt annen sak fra et helt annet land hvor forholdene er diametralt forskjellig fra Norge, med høy arbeidsledighet og mye større fattigdom, samt en mye større andel innbyggere med innvandrerbakgrunn. Jeg ber deg bare vise meg hvordan forholdene i UK er relevante for avvikshåndteringen i norske rutebilselskaper.
Vet ikke. Kan antallet overfallsvoldtekter ha gått ned?
Ja det er garantert at alvorligere brudd har større sannsynlighet for å bli rapportert en av grunnene er selvsagt at enigheten om at et lovbrudd er og burde være ett lovbrudd får større tilslutning jo mer alvorlig det er.
Det blir referert til en uttalelse og dette svarer du
Merker jeg har vanskelig for å kjøpe narrativet om at man ikke tar tak i trafikkfarlig kjøring fordi man er redd for rasiststempelet, bare.
hva annet enn følelser baserer du det på?
Tror du vi er så jævlig spesielle her til lands at ikke det samme gjelder her, enten det gjelder rasisme, metoo, woke, de samme mekanismene er selvsagt i sving her også, men heldigvis i litt avslepne former.
Nope en politisk korrekt politiledelse hadde noen tanker om det, med mulig inspirasjon fra England, hvem vet
Etter en voldtektsbølge i 2011 lagde Oslo-politiet nye retningslinjer for at færre anmeldte overfallsvoldtekter skulle bli omtalt i mediene. En rapport påviste at økningen i voldtektsanmeldelser var sterkt forbundet med antall presseoppslag.
– Tidligere gikk vi ut med mange saker, men det skapte en voldsom frykt. Det ble skapt et mediebilde av at det var veldig mange voldtekter hele tiden, sa leder for avsnitt for seksualforbrytelser, Kari-Janne Lid, til VG i 2016.
Praksisen som fortsatt gjelder i Oslo-politiet, er at det kun opplyses om voldtekter om publikum kan bidra til oppklaring, om politiet er redd for at gjerningsmannen kan voldta igjen eller om mediene har fanget opp hendelsen på annet vis.