Dr_BASS
Hi-Fi freak
Det er da gratis tannlege frem til man er myndig? Selv om det er nok ikke de beste tannlegene akkurat, var som en ny verden når jeg måtte gå til privat tannlege, mye bedre utstyr og service.Hadde vært fint og logisk om tanhelse var finansiert på samme måte som resten av kroppen. Det kommer neppe til å skje, de tannlegene naturlig nok ser lite poeng i å inngå i et liknende system som fastlegene og avtalespesialistene. Da vil Staten kunne diktere betingelsene og det vil være ulovlig å ta andre priser enn de sentralt bestemte. Man kan pålegges stadig mer ansvar som vil være ute av ens personlige kontroll (forskriftsendring som ikke er en direkte del av tariffoppgjøret) osv. Hvorfor skal en yrkesgruppe som har masse å gjøre, tjener bra og er fullstendig selvstendig ha noe interesse av å innordne seg statlig styring? De har muligens også fått med seg hvordan staten har forvaltet fastlegeordningen.
De får det også til i Sverige og mange andre land.
Er nok vilja det står på, men da kunne de vel i det minste innføre skattefradrag igjen.
Å kappe av balla og lage en vagina på usikre ungdommer er greit, men å bedre tannhelsen og trivselen til befolkningen, det er ikke greit.
Hva hvis man man er født med feil tenner?
Kanskje prøve seg på en sånn; jeg identifiserer meg som en med fine tenner og blir psykisk depressiv fordi jeg ikke har fine tenner. Jeg trenger tannbekreftende behandling