Selvsagt kan man gradere det. Giske begikk uetiske handlinger som grenser mot lovbrudd hvis det lar seg definere som seksuell trakassering. Han har gjort det over lang tid, men sakene er fortsatt ganske så gamle (2010), så det er både formildende og ikke.Fair enough, og for å være ærlig er du ikke alene om å gjøre akkurat det samme. For det er egentlig flere som til enhver tid i denne tråden forsøker å finne argumenter for at APs svin på skogen er verre enn de borgerliges også. Kanskje jeg forventer at du ikke skal gjøre det samme, hva vet vel jeg akkurat nå. Men det er uansett kontraproduktivt å forsøke å gradere dette i enten borgerlig eller sosialdemokratisk favør. De eneste som kan sitte på en høye hest nå er de som forsvarer SV og Rødt. De kan i alle fall foreløpig fortsette å sitte på sin høye hest og tillate seg den typen semantikk vi har sett her i tråden om absolutt alle andre.Baluba: Ryktene sier at Giske trakassert unge kvinner over tid. Hva som har kommet frem i media av konkrete hendelser er klåing på rumpa, uønskete kyss og at han trengte mange beskjeder for å ta et nei for et nei. Sistnevnte er ikke farlig, førstnevnte er sterkt forkastelig. De skulle ryddet opp for lenge siden. Støre kommer til slutt på banen og stiller opp i media og rydder opp.
Riise voldtok noen. Partiet dekket over saken og ignorerte varslerne. Erna sitter musestille i båten og sender UH-ledelsen ut i media.
Whataboutisme bør du slå opp i et leksikon for du har ikke forstått hva det er.
Siv Jensen burde absolutt gå av etter den avsløringen, men vi vet at ingenting får noen følger i FrP. Listhaug ble tatt for nærmest korrupsjon og skuldertrekk var svaret, både fra Siv Jensen og Erna Solberg. Forfremmelse!
edit:
Siv lærte litt under Søviknes-saken. Siv sitter trygt. Det eneste som kan felle henne er SSB-saken hvis KrF viser litt baller.
Spør du meg topper kanskje Siv lista nå hvis ikke saken blir avslørt som falsk.
Riise begikk (minst ett) lovbrudd med strafferamme på 10 år. Sånn i tillegg til etikken da. Han ble så valgt, gjenvalgt og valgt inn på Stortinget. Tidsaspektet er kortere, men gitt alvorlighetsgraden så er 4 år med dette ikke mildere enn 20 år med klåing, spør noen meg. Høyre har ett valg som gjør at de kan sette seg opp på hesten igjen. Det er politianmeldelse. Skjer aldri!
SV og Rødt har intet å forsvare da de ikke har gjort noe galt. De skal faktisk ha massevis av ros, fordi de har vært proaktive og stått imot latterliggjøring av de som nå steker i sitt eget fett.