Se og hør på Dagnsytt 18 nå. Sakene på SMK nærmest eksploderer i ansiktet på oss.Det er også verdt å huske at "noen" har en ganske stor interesse av å mistenkeliggjøre alt som finnes av myndigheter og institusjoner i Vesten, og at steigan.no hittil har vist seg å være en hendig kanal for å plante sånt. Om Steigan selv forsøker å fremstille seg som noen slags korrupsjonsjeger har han ingen troverdighet. Interessene han fronter er ihvertfall kjøpt & betalt av korrupte myndigheter.
Eksempler? Ingen av de jeg kjenner har blitt rike, så vidt jeg vet.Syns det er merksnodig at alle politikere blir så rike etter noen år i topp politikken. Med en normal lønn så finner jeg det litt mistenkelig
Trenger ingen eksempler når man skriver "alle".Eksempler? Ingen av de jeg kjenner har blitt rike, så vidt jeg vet.
Der en tidligere leder i Folketrygdfondet, som har gått ut mot høye lederlønninger, satt i styret med en godtgjørelse på ca 6 mill!Debatten i kveld skal ta for seg statens bruk av 200 millioner kroner som i hovedsak har havnet i lommene på lederne som skulle bygge batterifabrikk.
Hvor rik har f eks Erna blitt på årene som politiker, sånn i kroner og øre? Støre tjente sine penger på at familien bygde opp Jøtul og solgte seg ut. Han har ikke spesielt god avkastning på å la dem stå i banken mens han er politiker. Moxnes har også arvet et bra hus på Nordstrand, kan ikke se at han har lagt seg opp noe i årene som politiker. Hu lille - er det Hadia Tajik?gro, erna, støre, moxsnes, hu lille, vedum, jeg kan ramse opp fler.
Og det her er jo småfisken i lille Norge
Se over dammen, der snakker vi 100vis av millioner og milliarder
Jeg tror du inderlig godt vet at hun heter Sandra Borch.Og hu lille... hu senterparti dama, husker ikke hva hun heter. Hu har vel en svær gård i tillegg til å være rikspolitiker, hvis ikke det er rikdom så vet ikke jeg..
Misunnelig?Jeg tror du inderlig godt vet at hun heter Sandra Borch.
Dersom hun har en stor gård, så er vel det noe som er arvet og ikke fått i egenskap av å være politiker.
Misunnelig?
Hva har utdannelsen med noe å gjøre? annet enn evt 500.000 i studiegjeldNå vet jeg godt hvor den gården ligger, og den er ikke akkurat "veldig" stor... dama har forøvrig en master i rettsvitenskap...
Det har han ikke hatt. Tallet har stadig gått nedover etter hvert som tiden har gått og listene har blitt komplette og rensket for feil. Litt avhengig av inngangsforutsetninger så er tallet nå 5-600.000 eller noe slikt.Ifølge Solberg har Finnes hatt omtrent 1,8 millioner kroner i nettogevinst på børsnoterte aksjer i perioden Solberg var statsminister.
Han har åpenbart hatt en del å spille på casionet for mens hans akkumulerte avkastning er langt mindre enn hva den hadde vært om han bare hadde ligget på sofaen. Det er strengt tatt hva man bør forvente når noen handler slik som han gjør. Han har også hatt transaksjonskostnader på fort et par hundre tusen kroner - bare minimumskurtasjen på 3000 handler blir fort 120.000 i tillegg så har man over tid bid/offer - spreaden mot seg. Som nevnt flere ganger er Finnes' sin adferd et lærebokeksempel på hvoran man ikke tjener penger på aksjer.så han har 4 doblet pengene sine på 8 år og fortsatt blir erklært som en aksjeidiot?
Skulle nesten tro det var crypto han holdt på med
Den første versjonen av listen inneholdt en rekke feil der summene av kjøp, salg og beholdninger ikke gikk opp. Det ble så vidt jeg har registrert i all hovedsak rettet opp i etter hvert.Hva mener du med komplett og renset for feil? Mener du av sånne forsvarer han og skal prøve å bagatelisere det?
Det er neppe særlig mange som er uenige i at Finnes har opptrådd særdeles klønte på de aller fleste tenkelige måter med aksjehandelen sin. Men tallene for hans estimerte inntjening har stadig blitt justert nedover etter hvert som noen har tatt seg bryet med å gå gjennom listene (jeg har ikke gjort det selv bare for å presisere det, men DN og VG har kommet frem til tall som er i samme område i det minste så jeg tar de for god fisk).Det stemmer nok det du sier og hverken avkastning eller inngangssum / totalinvestering er wow. Men så klinger det allikevel dårlig hos folket, spesielt når man definerer 7-800k i inntekt som mye eller som rike (fullt klar over at det er sittende regjering som mest har terpa på dette, men det var noen terskelverider rundt dette under regjeringen Erna også). Spesielt i et økonomisk landskap der mange sliter med å få endene til å møtes og når han selv har gjort innsats for å skjule, samtidig som Erna spilte blåøyd kortet
Ikke bare det, men norske politikere ender typisk ikke opp i ekstremt lukrative geskjefter etter at de har vært politikere heller. Det står ikke en fet jobb i ett eller annet stort privat selskap og venter fordi man har vært hyggelig med reguleringen og sørget for gode rammebetingelser for den bransjen mens man var politiker og så får man en eller annen diffus rådgiverstilling med lite oppgaver men fet lønningspose som takk for innsatsen.Jeg venter fortsatt på eksempler på politikere som har blitt rike på å være politikere. Ikke folk som har arvet en bondegård eller en industriformue før de ble politikere, men eksempler på det som påstås. Om det ikke finnes eksempler tenker jeg at påstandene om omfattende korrupsjon og innsidehandel kan stikkes i en sekk.
Dette må være tull, vi har jo akkurat lært at vi har Europas billigste strøm, et stort kraftoverskudd og et velutbygd overføringsnett over hele Norge https://www.hifisentralen.no/forumet/threads/hva-har-gått-galt-i-norge.84774/post-3909257
Korrupsjon er bra for de med mye penger, men ille for de fattige.Og jeg skjønner ikke det forsvaret av politikere som sitter på gylne hest og bare preiker piss, ikke bare det men de lyver, stjeler er dobbeltmoralske og nekter for det etterpå
Er det slik at man ønsker mere korrupsjon og dritt i Norge?
Isåfall er det helt fair, og korrupsjon kan være bra det, men da må det gjelde alle.