Hvilken bransjer snakker du om?Merkelig at man ikke ser at den sosiale dumpingen i en rekke bransjer kun har vært mulig pga innvandring.
Den største ukontrollerte innvandringen til Norge er vel at 500 millioner EU innbyggere fritt kan komme hit.Jeg kommenterte påstanden om at kapitaleierne tjener på ukontrollert innvandring.
Når vi snakker om ukontrolllert innvandring tenker jeg nok på flyktninger og familiegjenforening. At det skal gavne noen i Norge greier ikke jeg å se.
Du drar opp temaet om ukontrollert innvandring og om det skal gavne noen i Norge,, og om jeg gir deg fakta basert info om ukontrollert innvandring, så ber du meg om å puste litt roligere?Jeg har utalt meg om at ukontrollert innvandring ikke tjener de rikeste - foreslår at du prøver å puste litt roligere.
Var det høna eller egget som kom først?Er det høyresiden eller venstresiden som vil åpne grensene mest?
Svar skyldig der altså.Var det høna eller egget som kom først?
Hvor lenge skal han her få holde på........
Tipper de gifter seg for så og flytte til us of a..Ganske sikkert ganske lenge, er jeg redd. Det er vel ikke mye som kan gjøres fra norsk side for å stoppe gærningen.
Og selvfølgelig ønsker ingen i distribusjonsleddet å kommentere.Mens bøndene beskyldes for høye priser på mat.
Leverte 7300 høner til slakt – fikk knapt 2000 kroner
I butikk har hønene en verdi på nesten 338 000 kroner.www.nrk.no
Det er kanskje naturlig når distribusjonsleddet er bondesamvirket Nortura, hvor jeg antar hønsebonden er medlem og medeier. Om bøndene ikke ser seg tjent med dette er det kanskje de selv som burde mene noe om det i Norturas styre og generalforsamling.Og selvfølgelig ønsker ingen i distribusjonsleddet å kommentere.
Løsningen er jo åpenbar.Denne er faktisk svært interessant.... men regjeringen og øverste myndigheter følger nok nøye med....
De er like lure som den kurdiske reven
Norge kalles en rik honningkrukke og et naivt paradis for gangsterne.www.nettavisen.no
Det er kanskje naturlig når distribusjonsleddet er bondesamvirket Nortura, hvor jeg antar hønsebonden er medlem og medeier. Om bøndene ikke ser seg tjent med dette er det kanskje de selv som burde mene noe om det i Norturas styre og generalforsamling.
Ellers ser jeg at både Nortura, foredlingsleddet Vingulmark, og forhandleren Coop faktisk kommenterer i artikkelen. Utbrukt verpehøne er kanskje ikke den delikatessen det er mest rift etter.
Og motsetter seg meldeplikt !, De har bare å gjøre det VI / myndighetene bestemmer er nødvendig.Laksenæringen, Norges stolthet, jobber ufortrødent på.
Norsk laks, en dødssjuk gruvearbeider og svenske detektiver
Sigmund (73) ble dødssyk av norsk røkelaks: 2. – Det tok to timer, og så blei det et helsikes liv.www.nrk.no
De har vel egentlig ikke lov til å opplyse om slikt, altså prier inn og ut gjennom kjeden selv om de (mot formodning) faktisk ville opplyse om det? Det er veldig få personer i Norge som vet hva 1 liter melk fra Tine koster fra meiriet.Det er kanskje naturlig når distribusjonsleddet er bondesamvirket Nortura, hvor jeg antar hønsebonden er medlem og medeier. Om bøndene ikke ser seg tjent med dette er det kanskje de selv som burde mene noe om det i Norturas styre og generalforsamling.
Ellers ser jeg at både Nortura, foredlingsleddet Vingulmark, og forhandleren Coop faktisk kommenterer i artikkelen. Utbrukt verpehøne er kanskje ikke den delikatessen det er mest rift etter.
Men det blir litt tynt når man bare skylder på matvarekjedene, bøndene kontrollerer store deler av verdikjeden fra for til ferdig produkt.De har vel egentlig ikke lov til å opplyse om slikt, altså prier inn og ut gjennom kjeden selv om de (mot formodning) faktisk ville opplyse om det? Det er veldig få personer i Norge som vet hva 1 liter melk fra Tine koster fra meiriet.
Ja det skjønner jo jeg også. Men det var greia med å gi inntrykk av at her svømmer sisteleddet i penger mens bonden får ingenting - greia jeg reagerte på. Man kan jo bare spørre Tine eller Nortura for hvilken pris de selger til kjedene for når det gjelder ethvert produkt - de kommer ikke til å oppgi det.Men det blir litt tynt når man bare skylder på matvarekjedene, bøndene kontrollerer store deler av verdikjeden fra for til ferdig produkt.
Nåh - Jonas følger nøye med. Så ingen fare....Mulig vi ikke ligger så langt etter Sverige tross alt
Skudd avfyrt ved Arkaden shoppingsenter på Karl Johan
KARL JOHAN (VG) Politiet rykket ut til Karl Johan med flere patruljer etter at det ble avfyrt skudd mot en person på åpen gate. Dette skjer kun timer etter en skyteepisode på Sinsen.www.vg.no
Flere skudd avfyrt på Sinsen i Oslo
SINSEN (VG) Skuddene skal ha skjedd i forbindelse med en konfrontasjon mellom to personer, ifølge politiet. – Veldig ubehagelig, sier nabo til VG.www.vg.no
Og dette viser hvor veien går og at noen ikke lærer....
Stor norsk moské med skjult økonomi: – En sikkerhetsrisiko
Nettavisen kan avsløre at Rabita-moskeen i Oslo har brutt loven i flere år. Nå skal de rydde opp, lover de.www.nettavisen.no