Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

• Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.577
    G

Gjestemedlem

Gjest
    Problemet er at Trædal er minst like ekstremistisk som sine motstandere. Sikkert moro for fansen men det blir bare selvforherligende identitetspolitikk av svenskeste slag.

Trædal er en klovn som ødelegger for et parti som egentlig har mye bra på sitt program. Han må innse at verden er litt mer enn gater og cafèer.

https://www.nrk.no/hordaland/oppror-i-mdg-_-fire-melder-overgang-til-sv-1.13969169
    MDG har potensiale og jeg ser det som positivt at de røyter kommunistene.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Nja, han er vel heller bare en av mange ulike MDGere som på forskjellige måter synliggjør hva partiet er, eller har blitt. Det er ikke slik at Trædal er en usympatisk, forvirret og løs kanon i en parti som ellers er ren bærekraft.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    MDG er ad hoc som politisk parti. At noen i det hele tatt tør å uttale seg på vegne av partiet om noe annet enn miljø, det er jo i det minste modig...

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    MDG er ad hoc som politisk parti. At noen i det hele tatt tør å uttale seg på vegne av partiet om noe annet enn miljø, det er jo i det minste modig...
    Miljøsaken trumfer visstnok alle andre saker, men allikevel er det visst en god strategi å kjøre høy profil i den mest splittende saken som ikke har med miljø å gjøre. Bare å takke og bukke og ta imot. Gi jernet, Eivind!

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.017
    Torget vurderinger
    1
    Tror ikke jeg holder pusten i påvente av at de finner ut hva migrasjon gjør for miljøsaken…….

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.535
    Torget vurderinger
    2
    Problemet er at Trædal er minst like ekstremistisk som sine motstandere. Sikkert moro for fansen men det blir bare selvforherligende identitetspolitikk av svenskeste slag.

Trædal er en klovn som ødelegger for et parti som egentlig har mye bra på sitt program. Han må innse at verden er litt mer enn gater og cafèer.

https://www.nrk.no/hordaland/oppror-i-mdg-_-fire-melder-overgang-til-sv-1.13969169
    Kjenner både Randi og Diane, men det er ikke pga Trædal at de forlater partiet. Selv har jeg lite til overs for hans forutsigbare nettmobbing. Uheldig for MDG at han er så aktiv som han er og jeg tror ikke jeg avslører stort når jeg skriver at han selv tror det han gjør er veldig positivt for MDG.

Rare tider.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Miljøsaken trumfer visstnok alle andre saker, men allikevel er det visst en god strategi å kjøre høy profil i den mest splittende saken som ikke har med miljø å gjøre. Bare å takke og bukke og ta imot. Gi jernet, Eivind!
    En seier for dieselbilismen innenfor Ring 1, dette...

Ligner LO og vedtaket om oppfordring til boikott av Israel. Litt ved siden av saken hva jeg mener, så det er helt fint å la det ligge. Men en fagforening? Trenger en fagforening å ha en mening om akkurat det? Til tross for at det neppe kan finnes noe mer verken perifert eller splittene?

Man kan bli en smule oppgitt innimellom.

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.017
    Torget vurderinger
    1
    Tror ikke jeg holder pusten i påvente av at de finner ut hva migrasjon gjør for miljøsaken…….
    Eg har ei aning om at du ikkje er so glad i kva miljøendringane vil gjera med migrasjon heller...
    Nå er det ikke akkurat miljøendringene som har hvert pådriver for innvandringen til Norge, ta heller en titt på demografien.....

befolkningsutvikling-land.jpg

Men slikt snakker man ikke om, la oss heller drive selvpisking

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Som om ikke befolkningsøkningen i Midtøsten og Afrika snakkes om som den viktigste driveren for fremtidig migrasjon til Europa.

At klimaendringer skal ha drevet migrasjonen frem til nå er det ingen som hevder.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Hva er hemmeligheten bak denne formeringsevnen? Det er jo formidabelt.
    For de som har kjørt ti-gangeren eller mer på 65 år er det nok mye import av underklasse med i statistikken. Noen til å jobbe mens de innfødte sprader rundt i niqab og agal.

Edit: for Jordan også mange palestinere etter Nakbaen.

Sist redigert:

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.017
    Torget vurderinger
    1
    Som om ikke befolkningsøkningen i Midtøsten og Afrika snakkes om som den viktigste driveren for fremtidig migrasjon til Europa.

At klimaendringer skal ha drevet migrasjonen frem til nå er det ingen som hevder.
    Da sitter vi med to vidt forskjellige inntrykk og googler man: befolkningsøkning i Afrika gir innvandring til Europa får man 8760 treff og de tre første sidene hos meg er kort oppsummert til hvor takknemlig og avhengig vi er av den galopperende befolkningsøkningen i Afrika slik at de kan redde den Europeiske velferden og motvirke den fallende fødselsraten.

Først på side 6 kom en kritisk artikkel og den var fra document.no.

Her er øverste treff……….

https://www.dagbladet.no/nyheter/befolkningen-i-europa-synker---kan-bli-nodt-til-a-ta-inn-flere-innvandrere/67852324

Befolkningen i Europa synker: - Kan bli nødt til å ta inn flere innvandrere

C

cruiser

Gjest

Da sitter vi med to vidt forskjellige inntrykk og googler man: befolkningsøkning i Afrika gir innvandring til Europa får man 8760 treff og de tre første sidene hos meg er kort oppsummert til hvor takknemlig og avhengig vi er av den galopperende befolkningsøkningen i Afrika slik at de kan redde den Europeiske velferden og motvirke den fallende fødselsraten.

Her er øverste treff……….

https://www.dagbladet.no/nyheter/befolkningen-i-europa-synker---kan-bli-nodt-til-a-ta-inn-flere-innvandrere/67852324

Ettersom google skreddersyr søkeresultatene individuelt kan vil vel bare konkludere med at du egentlig er ganske glad i negere. Kanskje på tide å komme ut av skapet snart ? :)

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0

Her er øverste treff……….

1. Palmaris skrev om fremtidig effekt av klimaendring på migrasjon
    2. Du svarte med statistikk over historisk befolkningsøkning og koblet dette til migrasjon frem til nå. Videre hevdet du at befolkningsøkning og migrasjon ikke snakkes om.
    3. Jeg hevdet at ingen hevder at klimaendringer har drevet de senere tiårenes migrasjon til Europa og at det også er ukontroversielt å mene at befolkningsøkning vil drive migrasjon fremover.
    4. Du mener å sitte med et helt annet inntrykk, men viser til side opp og side ned med treff om at befolkningsøkning i Afrika vil gi migrasjon. I alle dine treff er dette en gladsak, men like fullt: "det er noe alle snakker om".
    5. Jeg skjønner ikke hva du mener, verken om hva som ha vært årsakene til migrasjon, om hva som vil være årsakene, eller om hva som omsnakkes.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0

Her er øverste treff……….

Ettersom google skreddersyr søkeresultatene individuelt kan vil vel bare konkludere med at du egentlig er ganske glad i negere. Kanskje på tide å komme ut av skapet snart ? :)
    Å komme ut av skapet har jo blitt veldig populært og er jo også en bra ting, så det er kanskje ikke så dumt. Fraråder å "stå frem", som er den mer poserende varianten.

palmaris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    1.272
    Torget vurderinger
    1

Her er øverste treff……….

2. Du svarte med statistikk over historisk befolkningsøkning og koblet dette til migrasjon frem til nå. Videre hevdet du at befolkningsøkning og migrasjon ikke snakkes om.
    3. Jeg hevdet at ingen hevder at klimaendringer har drevet de senere tiårenes migrasjon til Europa og at det også er ukontroversielt å mene at befolkningsøkning vil drive migrasjon fremover.
    4. Du mener å sitte med et helt annet inntrykk, men viser til side opp og side ned med treff om at befolkningsøkning i Afrika vil gi migrasjon. I alle dine treff er dette en gladsak, men like fullt: "det er noe alle snakker om".
    5. Jeg skjønner ikke hva du mener, verken om hva som ha vært årsakene til migrasjon, om hva som vil være årsakene, eller om hva som omsnakkes.
    Folk har ein tendens til å lesa det dei tenkjer, ikkje det det står.

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.017
    Torget vurderinger
    1

Her er øverste treff……….

1.jeg komenterte at migrasjon har en negativ effekt på miljøet og at jeg ikke ville holde pusten til Trædal og gjengen fant det ut og så kommer Palamaris og forskutterer klimaendringer som en grunn for migrasjon.

2. Så viser jeg faktisk befolkningsøkning og ja jeg hevder at dette ikke er problematisert noe særlig rundt.

3. Men du fant ingen grunn til å stille spørsmål om klimaendringer som en fremtidig pådriver.

4.Jeg får side på side der man klager på synkende fødselstall og en aldrene befolkning, og vinklingen/løsningen som presenteres er la folk flytte hit fra Midtøsten/Afrika, er jo ikke helt slik du fremlegger det, men som kommentert over noen leser det de tenker.

5.Da hadde det vert mye lettere med et spørsmål men i stedet så kaster du ut en påstand om at etter utallige debatter mm så er det befolkningsveksten folk sitter igjen med som en årsak for migrasjon. Da synes jeg du kunne vise til noen eksempler på dette.

Det burde ikke være spesielt vanskelig å skjønne at jeg mener befolkningsveksten har vært, er og kommer til å være den største pådriveren for migrasjon.

Man kan jo lure på hvor godt fungerende Norge hadde vært om vi hadde tilsvarende økning, men nei la tråden fortsette på sitt rette spor, man vil jo ikke fornærme noen, snakk om prevensjon er jo fy fy blant katolske og muslimske land.

Sist redigert:

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.017
    Torget vurderinger
    1

Her er øverste treff……….

Har i utgangspunktet ikke noe imot noen, men alle kan ikke bo her, og det forteller vel mer om hva jeg leser og hvilke sider jeg besøker og personer med andre meninger trenger ikke henge i såkalte ekkokamre

C

cruiser

Gjest
    Poenget var vel bare at hvordan noe listes i et googlesøk ikke forteller noe annet enn egen netthistorikk og er således ubrukelig som bevis og/eller argument.

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.017
    Torget vurderinger
    1
    Selvsagt er dette ikke noe bevis, men argument er det helt klart da påstanden var at befolkningseksplosjonen omtrent var dagligtale som den viktigste driveren for migrasjon.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Uavhengig av hvilke treff Google kommer med så er det ingen som forsøker å legge lokk på at landene i sør med en fekunditet på 5-7 og kort generasjonstid vil produsere et enormt befolkningsoverskudd fremover, og at dette vil være en viktig driver for migrasjon, selv om klimaet skulle bli som under en god periode på oldefars tid. Aktører i miljøkampen med loddent skjegg har selvsagt en hangup på at hvis vi ikke gjør noe så blir det klimaflukt an masse, men det endrer ikke på at befolkningseksplosjonen i deler av verden er allment anerkjent som den store bomben. Politisk ustabilitet og krigføring gjør det verre, sammen med Vestens vilje til å bidra til destabilisering og utløse ragnarok i Midtøsten og Nord-Afrika. Å påpeke det siste er kanskje diskvalifiserende selvpisking.

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.017
    Torget vurderinger
    1
    Uavhengig av hvilke treff Google kommer med så er det ingen som forsøker å legge lokk på at landene i sør med en fekunditet på 5-7 og kort generasjonstid vil produsere et enormt befolkningsoverskudd fremover, og at dette vil være en viktig driver for migrasjon, selv om klimaet skulle bli som under en god periode på oldefars tid. Aktører i miljøkampen med loddent skjegg har selvsagt en hangup på at hvis vi ikke gjør noe så blir det klimaflukt an masse, men det endrer ikke på at befolkningseksplosjonen i deler av verden er allment anerkjent som den store bomben. Politisk ustabilitet og krigføring gjør det verre, sammen med Vestens vilje til å bidra til destabilisering og utløse ragnarok i Midtøsten og Nord-Afrika. Å påpeke det siste er kanskje diskvalifiserende selvpisking.
    Siden dette er på siden av tråden blir kanskje denne min siste post om avsporingen…..

Ønsker man å løse disse utfordringene må man se på veksten, det meste av de andre problemene er bieffekter av denne, når det gjelder vestens innblanding er det mye som er feil, uten tvil, er ikke selvpisking å innrømme det, men er det greit å lene seg tilbake å la ting gå sin gang, om så er man da helt uskyldig eller medskyldig ???

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.535
    Torget vurderinger
    2
    Det er mange tusen kilometer til Afrika. Vi bør rette oppmerksomheten mot det helvete som foregår her og nå, i vårt eget hjemland!

Mange tenker på Norge som nasjonalstaten langt mot nord, med demokrati og rettstat som fundamentet for en fredelig og samstemt kultur, basert på sunne tradisjoner med hardingfele og samisk joik, i skjønn forening.

De fleste vet faktisk ikke at Norge for lengst er infiltrert av fremmede makter, som styrer Norge fra kulissene, og at demokratiet i Norge er fallitt siden rettstaten vår er korrupt. I dag styres Norge av en Jesuittisk konspirasjon direkte fra Vatikanet i Roma, som ødelegger denne nasjonen innenfra, dag for dag.

Dette er en del av en større plan internasjonalt, hvor Vatikanet har planer om å ta kontroll på hele verdens befolkning, og innføre New World Order – NWO, og innstifte en verdensregjering, hvor alle mennesker skal tvinges til å underkaste seg den katolske kirke og den satanistiske pavemakten. De som ikke underkaster seg, skal fjernes fra denne jord, det er Vatikanets onde plan.

Norske overløpere
    Det er ingen hemmelighet lengre at Jonas Gahr Støre tilhører Vatikanets Jesuitt orden (Støres mentor på skole i Frankrike var Jacques Delors, som er jesuitt), og denne øverste maktinstitusjonen Jesuitt-ordenen, er Pavens og Kardinalenes øverste generaler i krig mot menneskeheten, på vegne av den katolske kirken, som har som målsetning å utrydde alle som ikke er katolikker. Jesuitt ordenen i Vatikanet står over Vatikanets Malteserordenen i rang.

Malteser ordenen eller deres gamle navn Tempelridderordenen, er de som styrer NATO og all etterretning i de vestlige land og i midtøsten. Jesuittene som står over Malteserordenen, har full kontroll på alle de sentrale etterretnings organisasjonene i verden, gjennom Malteserordenen, spesielt gjennom CIA, MI5, MI6, russiske FSB, israelske Mossad og også vår egen etterretningstjeneste (Forsvarets etterretning), som igjen styrer PST, som er politiets etterretning.

Vatikanets tempelriddere er tilbake i Norge – Nyhetsspeilet
    Jeg liker at forfatteren trår til og slenger Mossad med i Vatikanets etterretningskonspirasjon.

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.017
    Torget vurderinger
    1
    Å det helvete består tydeligvis av mangel på utdelt medisin :rolleyes:

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Artikkelen inneholder en link til en JFK-video av en tale han holdt få dager før han ble drept av jesuittene. JFK var opprinnelig jesuitt-marionett (fra en av 12 gamle onde blodslinjer) frem til han skjønte hva slags satanistisk organisasjon han var med i og avslørte dem i den nevnte talen. Talen er nå slettet fra YouTube pga mange klager på opphavsrettsbrudd.

Jeg er ikke dummere enn at jeg skjønner at jesuittene selvsagt kontrollerer disse rettighetene.
    Edit: og YouTube

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.383
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Attende til trådtittel: Er det ikkje den fjerde statsmakt som er den største utfordringa for tida? Folk er rett nok i mykje mindre grad opptekne av å utvide sin horisont, men stadfeste sitt for lengst fastspikra syn på tinga. Media burde vore ei kjelde til å skape nye tankar, men har veldig fokus på slikt som gjerne kan kallast surr. Det er lite av fornuftige websider, og skikkelege aviser er det vel svært få av. (held ein knapp på Dag & Tid, Klassekampen og Aftenposten)

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.535
    Torget vurderinger
    2
    Den som klarer å lese hele innlegget i linken uten nedsmelting mellom ørene er hardere i klypa enn hva jeg er.
    Dette var tunge tak. Og kommentarfeltet. Kommentarfeltet. Sukk.

Er man på jakt etter hva som er gått galt i Norge tror jeg det kan være mye himeavla å hente.

En tviler i kommentarfeltet får klar beskjed:

Kaare.
    Denne artikkelen, slik jeg ser det, er laget for viderekomne, dvs. at man må være i besittelse av en del bakgrunnskunnskap for å i det hele tatt kunne ta det til seg. For de som kjenner bakgrunn og historie, blir dettte en bekreftelse og stadfestelse på det vi vet fra før.
    For slike som deg blir dette som å skulle lære 10-åringer vitenskapelig matematikk på høyt ingeniørnivå, og da vet man hva som skjer: Ungene lager bråk, de blir urolige og kjeder seg, de slåss og mobber hverandre og læreren, slik at videre undervisning blir umulig, og barna blir sendt til BUP og psykolog for å få diagnoser innenfor ADHD-spekteret. På dette nivå finnes du for tiden. Men hvis du setter deg inn i historie og bakgrunn, kan du komme tilbake å kommentere, men da som en vis mann/barn. Da slutter du å lage kvalm for de som ønsker å opplyse om hva som skjer :)

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    12.818
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Den fjerde statsmakt er stort sett redusert til - i alle fall svært lite igjen. Kritisk sakjournalistikk er nest ikkeksisterende - er erstattet med omtale av realityserier, sprettrumper og tøvete sensasjonsjournalistikk. Resten er "for vanskelig" for majoriteten av dagens "journalister" ( karakteristikken kom fra VG eller Dagblad, ifb med forsvarssakene - "dette er for vanskelig...." )

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.383
    Sted
    Torget vurderinger
    0
    Vi er kanskje på postmodernismen og relativismen sitt høgdepunkt no? Alle skapar sin eigen røyndom, og ordet er fritt i alle retningar... Reaksjonen er kanskje i ferd med å komme? Eg tenkjer naturlegvis på at mange styggjest av nesten-regjeringskrisa. Men det er også tankevekkjande at så mange støttar opp om det tarvelege....

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    3.517
    Unnskyld, men hva betyr "styggjest"? Jeg prøvde å søke på nettet, men fikk bare opp en masse bibelsitater.

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.254
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Problemet er gjerne kombinert med at det har oppstått en femte statsmakt - fjøsbok-gruppene, kommentarfeltet og konspirasjonsnettstedene.

Johan-Kr

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.383
    Sted
    Torget vurderinger
    0
    Problemet er gjerne kombinert med at det har oppstått en femte statsmakt - fjøsbok-gruppene, kommentarfeltet og konspirasjonsnettstedene.

Johan-Kr
    Ja, ein kan kanskje seie det slik. Digitaliseringa er eit lågterskeltilbod som gjer at kven som helst kan sette i gong med ymse prosjekt av varierande kvalitet.
    Det var vel musikken som var kimen til dette? Mine to fyrste LP vinylplater var (sjølvsagt) internasjonale, men så fekk Prudence platekontrakt. Noko som var reservert for proffmarknaden. Men så kom Boastein https://no.wikipedia.org/wiki/Boastein med albumet "Jeg har min egen luke",som var heimesnikra og nesten kostnadsfri (skulle hatt eit eksemplar). Så eksploderte 80-talet med heimesnikkar-musikkutstyr, og marknaden fløymde over av alt. Etter kvart kom rap, slik at ein kan sleppe å synge. Autotune har forsterkar dette. Og no har ikkje ein berre eiga luke, publiseringstenestane vi finn på nettet har gjort at ambisjonsivået innan både musikkproduksjon, tolkingar av Johannes openberring og kritisk hifi-journalistikk langt på veg har mista bakkekontakten...

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.577

Johan-Kr
    Jeg blir lett bekymret når jeg ber oppegående personer om å sjekke kilden hver gang de har funnet "sannheten" på Internett.
    En av mine kollegaer, en høyst oppegående fyr, nærmere rød enn blå hvis han har en politisk mening, ble mektig imponert over Resett. De kunne jo ikke fare med snusk, mente han. Spetalen sto jo bak. Det gikk vel et par uker før han gjennomskuet nettstedet.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.535
    Torget vurderinger
    2
    Den fjerde statsmakt er stort sett redusert til - i alle fall svært lite igjen. Kritisk sakjournalistikk er nest ikkeksisterende - er erstattet med omtale av realityserier, sprettrumper og tøvete sensasjonsjournalistikk. Resten er "for vanskelig" for majoriteten av dagens "journalister" ( karakteristikken kom fra VG eller Dagblad, ifb med forsvarssakene - "dette er for vanskelig...." )
    Næringslivet og departementene/stat/kommune stakk av med journalistene, som ble kommunikasjonsrådgivere og -direktører. Pressen ble opplagsjegere og det går gjerne mot minste felles multiplum. Flere bilder, kortere tekster og grunnere resonnementer.

Arve nevner Klassekampen og Dag og Tid. Det er aviser som gjerne avsetter ressurser til dypdykk, eller som setter av plass når noen har gjort kvalifiserte tilsvarende uten å få anstendig timebetalt for innsatsen. Aftenposten har tidvis noen meget gode tilsvarende og forsøker å holde et nivå, men der kniper også økonomien.

Bare å lese artikkeloverskriftene på Nyhetsspeilet burde gi hodepine. Og et stort antall er utstyrt med rød MÅ LESES. Hva man sitter igjen med av graut mellom ørene etter en stund der inne er forstemmende.
    Jeg har brukt tid der, mest på kommentarfeltene, i et omsonst forsøk på å forsøke å forstå hva dette representerer.

Selv tror jeg dette er langt alvorligere enn hva man innbiller seg at immigrasjon skal avstedkomme. Jeg så en dokumentar om kunstnerprinsen Eugen nylig. Han viet en betydelig del av sitt liv til folkeopplysning og til gratis tilgang til bøker på folkebiblioteker og grunnga dette med at det var essensielt for utbredelsen og styrkingen av demokratiet.

Når man leser om at våre politikere bør henrettes på Akershus (eller kanskje Holmenkollen) og sammeholder det med sludderet i den linkede artikkelen (og kommentarfeltet) er det grunn til bekymring som burde trumfe det meste.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn