weld77
Æresmedlem
- Ble medlem
- 19.09.2014
- Antall liker
- 14.286
Neida, og alle binære systemer gir jo litt rare utfall om man akkurat er på den ene eller andre siden av en eller annen litt tilfeldig grense. Men så lenge det fungerer tålelig greit for 97% av befolkningen er det ikke spesielt mange som bryr seg om de siste 3%. Før det ble lagt om var f.eks bomringen i Oslo helt absurd, om man bodde øst i Oslo kunne man kjøre til sentrum uten å betale bompenger mens vestfra var det omtrent umulig å unngå det. Svigers bor der Oslo slutter, altså helt i grensen til Østmarka men kunne fint kjøre til sentrum uten å betale bompenger slik det var før.Prøv å si det til små "moderne" gutter... Det tar ikke 10minutter for å si det sånn. Så må vi regne med mye og mange forsinkelser, innstillinger, sinne, irritasjon og faenskap også. Å verdisette det er ikke helt enkel øvelse.
Da vi flyttet for ca 12 år siden var mitt eneste ufravikelige kritere at jeg ikke skulle være avhengig av offentlig transport for å komme meg til og fra jobb. Nå vet man riktig nok ikke hvor man fysisk skal jobbe de neste 5-10-20 årene men å bli avhengig av noe slikt er jeg ikke spesielt hypp på.