Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

  • Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.200
    Antall liker
    6.568
    Har tatt en del kollektivt siste året og enkelte bussjåfører kjører som om de har stjålet både buss & bensin.....
    Samme her. I tillegg er veiene så dårlig at man kan jo riste på seg både det ene og andre. På hver stopp er det maks brems og maks gass igjen. Skulle tro pedalene på bussene er digitale.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.200
    Antall liker
    6.568
    I disse dager er det ikke greit å si hvor ting har sporet av mest, mulig det er meg?

    Min oppfatning av rett og galt, handling og konsekvens har tøffe tider og det som virker å være den nye normalen passer virkelig ikke for meg :oops:



    Får håpe høyesterett har bedre vurderingsevne i den første saken. Det er jo nesten ikke til å tro.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    21.079
    Antall liker
    13.592
    Hvor mye lenger ned må lista legges for bussjåfører nå, før det å ta buss kan klassifiseres som risikosport? I gamle dager var bussjåfører solide sjåfører. Det har vært mye ulykker og diverse hendelser med busser i Oslo området de siste årene.
    Hva om det til slutt skulle seg å ikke være en inkompentet innvandrer bak rattet men en teknisk feil ved bussen da (jeg aner rinlig nok ikke hva som faktisk har skjedd)

    Trafikk og kollektiv, Gamle Oslo | Da kollegene fikk se disse sporene, skjønte de hva som gikk galt på Tøyen: – Sjåføren gjorde alt riktig (nettavisen.no)


    Bussen kunne gjort enda større skade om ikke sjåføren hadde styrt den mot husveggen.

    Det sier leder Per Ole Melgård og sekretær Øyvind Selnes i Oslo og omegn bussarbeiderforening til Avisa Oslo.

    Begge er sikre i sin sak etter å ha studert sporene i Vahls gate.

    – Vi har begge opplevd en vakkelfeil, det som åpenbart har oppstått her. Det har oppstått en mekanisk feil som har påvirket bremsesystemet.

    ...


    – Gassen henger seg opp og det blir full rusing av motoren. Drivhjulene spinner og forhjulene har låser seg, forteller Selnes.

    – Sporene her viser forskjellen på for- og bakhjulene. Det var umulig for sjåføren å bremse.

    En slik feil betegner de to erfarne sjåførene som en vakkelfeil – en feil som kan være vanskelig å finne og som kan komme og gå.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.529
    Antall liker
    23.235
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Hm. Jaggu meg godt at fly ikke sertifiseres med slike muligheter, eller hva, Boeing?
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.285
    Antall liker
    2.677
    Ut i fra bildene å dømme, så er vel dette en Ruterbuss. Eid av Oslo kommune og en del nabokommuner.
    Ruter eier vel ikke eget materiell? Det er vel et rent administradjonsforetak hvor det er operatører på kontrakt som eier materiell og hyrer inn sjåfører. Ikke at jeg tror det har noe som helst betydning for kvaliteten.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.647
    Antall liker
    3.868
    Torget vurderinger
    96
    Hva om det til slutt skulle seg å ikke være en inkompentet innvandrer bak rattet men en teknisk feil ved bussen da (jeg aner rinlig nok ikke hva som faktisk har skjedd)

    Trafikk og kollektiv, Gamle Oslo | Da kollegene fikk se disse sporene, skjønte de hva som gikk galt på Tøyen: – Sjåføren gjorde alt riktig (nettavisen.no)


    Bussen kunne gjort enda større skade om ikke sjåføren hadde styrt den mot husveggen.

    Det sier leder Per Ole Melgård og sekretær Øyvind Selnes i Oslo og omegn bussarbeiderforening til Avisa Oslo.

    Begge er sikre i sin sak etter å ha studert sporene i Vahls gate.

    – Vi har begge opplevd en vakkelfeil, det som åpenbart har oppstått her. Det har oppstått en mekanisk feil som har påvirket bremsesystemet.

    ...


    – Gassen henger seg opp og det blir full rusing av motoren. Drivhjulene spinner og forhjulene har låser seg, forteller Selnes.

    – Sporene her viser forskjellen på for- og bakhjulene. Det var umulig for sjåføren å bremse.

    En slik feil betegner de to erfarne sjåførene som en vakkelfeil – en feil som kan være vanskelig å finne og som kan komme og gå.
    Selvfølgelig er dette en mulighet, det er klart. Derfor nevnte jeg også historikken her, og det har vært mye rart med bussene i Oslo området de siste årene. Forøvrig, feil på kjøretøy er også en del av sjåførens ansvar å melde fra om, så godt det lar seg gjøre. Om sjåføren skulle være helt uten skyld for noe som helst i dette tilfellet, rokker ikke det ved min oppfatning av at bussjåførene i deler av landet ikke er like pålitelige som før.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    21.079
    Antall liker
    13.592
    Når det begynner å havne saker om partilederdebatter og dets like på avisenes forsider er det et stikkert tegn på at det er på tide å få fingeren ut og forhåndsstemme så kan man med den beste samvittighet ignorere det hele.
     

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    2.129
    Antall liker
    2.426
    Om avfolkingen av byene vha bygging av monstrøse kjøpehelveter utenfor byene. Vi skal visstnok ha Europarekord i antall kjøpesenter ift folketall. . Medvetslause politikere som hiver seg på rygg når de hører to ord 1. Arbessplasser 2. Handelslekkasje. Da kan f.eks den beste jordbruksmarka tas i bruk til utbyggingen - itteno problem.

    Dessverre er det ikke bare AP som sliter med tolkingen av forskning. Sentrumsdreping er en vel gjennomført og villet politikk både i større og mindre byer og med bred politisk enighet.

    Knakende god artikkel !

    1692350497608.png

    Sentrumsdød, Janicke Andreassen | Arbeiderpartiet tror ikke på kunnskap (nettavisen.no)
     
    Sist redigert:

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.803
    Antall liker
    10.500
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Rødt på krigsstien. 😎

     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    23.119
    Antall liker
    16.602
    Torget vurderinger
    2
    Om avfolkingen av byene vha bygging av monstrøse kjøpehelveter utenfor byene. Vi skal visstnok ha Europarekord i antall kjøpesenter ift folketall. . Medvetslause politikere som hiver seg på rygg når de hører to ord 1. Arbessplasser 2. Handelslekkasje. Da kan f.eks den beste jordbruksmarka tas i bruk til utbyggingen - itteno problem.

    Dessverre er det ikke bare AP som sliter med tolkingen av forskning. Sentrumsdreping er en vel gjennomført og villet politikk både i større og mindre byer og med bred politisk enighet.

    Knakende god artikkel !

    Vis vedlegget 944413

    Sentrumsdød, Janicke Andreassen | Arbeiderpartiet tror ikke på kunnskap (nettavisen.no)
    «Jeg tror ikke noe på det.» Førsteklassses idiotuttalelse fra AP ordføreren.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.285
    Antall liker
    2.677
    Tja, i de fleste tilfeller er påstanden ekstremt overdreven, sentrum/kvadraturen i Kristiansand lever i beste velgående, selv om vi fikk sørlandsenteret på slutten av 80 tallet. Alt skulle død i midtbyen Trondheim også, først når City syd ble utbygd, deretter når man bygde ut City lade, men midtbyen lever i beste velgående den. Knapt et tomt lokale å se noe sted.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.143
    Antall liker
    8.509
    Torget vurderinger
    1
    Om avfolkingen av byene vha bygging av monstrøse kjøpehelveter utenfor byene. Vi skal visstnok ha Europarekord i antall kjøpesenter ift folketall. . Medvetslause politikere som hiver seg på rygg når de hører to ord 1. Arbessplasser 2. Handelslekkasje. Da kan f.eks den beste jordbruksmarka tas i bruk til utbyggingen - itteno problem.

    Dessverre er det ikke bare AP som sliter med tolkingen av forskning. Sentrumsdreping er en vel gjennomført og villet politikk både i større og mindre byer og med bred politisk enighet.

    Knakende god artikkel !

    Vis vedlegget 944413

    Sentrumsdød, Janicke Andreassen | Arbeiderpartiet tror ikke på kunnskap (nettavisen.no)

    Folk handler der de kan parkere og bevege seg uten for mange hindringer.....
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    15.328
    Antall liker
    11.868
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Sentrumsdød er vel et tøyelig begrep... det springende punktet er vel hva som er igjen og hva som kom istedet for de klassiske enkeltforretningene og spesialforretninger. Stort sett overalt er de fortrengt av alskens kjedeforretninger, ett og annet senter, og kaffe, pizza, kebab, hamburger og turistsjapper, I Trondheim er nå Trondheim Torg i sentrum, men også det fullpakket av de samme kjedene man finner i alle byer og alle kjøpesentra... Tromsø er det nesten enda verre... der er omtrent alt av "normale" forretninger, også kjedene, er flytta ut av sentrum og til megasentret på andre sida av byen... der er det bare nevnte pizza, kebab og en overflod av vannhull igjen...... på besøk kan man jo vase rundt i byen og drikke hele dagen, - men det er ikke helt my cup of tea...
    Nå reiser jeg ikke lenger så mye rundt i norske byer, men overalt jeg er, er det for en godt voksen og rusten herre akkurat det samme hvor jeg er. De færreste norske byer gir særlig grunn til å beundre arkitekturen heller, så da blir det deretter. Når det er sagt, så er vel heller ikke godt voksne menn målgruppen for noe av dette.....
     
    Sist redigert:

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    21.079
    Antall liker
    13.592
    Sentrumsdød er vel et tøyelig begrep... det springende punktet er vel hva som er igjen og hva som kom istedet for de klassiske enkeltforretningene og spesialforretninger. Stort sett overalt er de fortrengt av alskens kjedeforretninger, ett og annet senter, og kaffe, pizza, kebab, hamburger og turistsjapper, I Trondheim er nå Trondheim Torg i sentrum, men også det fullpakket av de samme kjedene man finner i alle byer og alle kjøpesentra... Tromsø er det nesten enda verre... der er omtrent alt av "normale" forretninger, også kjedene, er flytta ut av sentrum og til megasentret på andre sida av byen... der er det bare nevnte pizza, kebab og en overflod av vannhull igjen...... på besøk kan man jo vase rundt i byen og drikke hele dagen, - men det er ikke helt my cup of tea...
    Nå reiser jeg ikke lenger så mye rundt i norske byer, men overalt jeg er, er det for en godt voksen og rusten herre akkurat det samme hvor jeg er. De færreste norske byer gir særlig grunn til å beundre arkitekturen heller, så da blir det deretter. Når det er sagt, så er vel heller ikke godt voksne menn målgruppen for noe av dette.....
    Det var ganske mye snakk om kjedifiseringen av Bogstadveien i Oslo for en del år siden. For de som ikke er lokalkjente er det veien som går fra bak slottet og opp til Majorstua. Det var (er?) hvor de hippe og kule shoppet og var en god slump uavhengige butikker. Noen er det sikkert, man langt færre enn før. Om jeg husker rett så var begrunnelsen for at de gradvis ble borte at leieprisene for næringslokaler i området steg såpass mye at de ikke lengre hadde råd til å være der. I tillegg skjøt handel på internett virkelig fart og det gjorde nok også sitt med konkurranse og muligheten til marginer.

    Om Tromsø ikke var tatt over av kjedene - er det spesielt sannsynelig at du ville ta en tur til Tromsø og rusle rundt i enkeltbutikker og kjøpe ting og tang?
     
    Sist redigert:

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    15.328
    Antall liker
    11.868
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Om jeg ville ta en tur til Tromsø for å rusle rundt er da fullstendig irrelevant....Poenget er at kjedeveldet har ødelagt for alle spesialbutikker de aller fleste steder. Et eksempel er den klassiske jernvareforretningen som faktisk hadde den fustasjeopphengsforkoblinga man var på jakt etter, som i dag er erstattet av byggvarekjedene som akkurat som kleskjedene i stor grad fører akkurat det samme utvalget, hvor man i dag blir møtt med ufaglærte ekspeditører som bare ser dumt på deg hvis du spør etter noe de ikke har... viljen til i det minste å forsøke å framskaffe det kunden spør etter, er stort sett fraværende, for de vet ikke engang hvor de skal lete... Det samme gjelder de fleste forretninger... For en del år siden spurte jeg etter hvit pepper i det som da var den nærmeste lokale Rimi-sjappa... "Nei, - det er ikke i sortimentet" var svaret... Omtrent det samme var svaret på den lokale Byggmakker'n da jeg spurte etter et håndtak til ei 25 år gammel altandør.. det hadde de ikke, "Vi har det vi har..." var svaret...
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.421
    Antall liker
    9.844
    Det kommer nok litt an på hvilken kjede man treffer på, og også den enkelte butikk. Lokalt har jeg en Byggtorget og en Byggmakker og Byggtorget har litt bedre utvalg. De satser primært på proffmarkedet og skummer fløten på privatmarkedet, men fagkunnskap har de.
    Jernia er vel den kjeden som har "forfalt" mest, fra å være en jernvarehandel med det meste til å bli en interiørbutikk med en liten hylle med skruer og spiker. Clas Ohlson er faktisk bedre.
    Når det gjelder Sørbøs artikkel så er han litt ute på jordet. Sentrum i byene er dødt uansett. Hvem gidder å tråle bygate opp og ned for å prøve å finne en butikk som selger fustasjeopphengsforkoplinger? Ingen frisører eller cafeer fører det. Heller ikke særlig praktisk med en byggvarebutikk, møbelbutikk eller butikk som selger hvitevarer midt i Storgata uten mulighet til å sette fra seg bilen. Bilfri miljøgate som den har blitt.
    Dessuten har byen han snakker om et shoppingsenter i nedre del av Storgata og handelsområdet det er snakk om ligger 8-10 kilometer utenfor sentrum.
     

    cox

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.08.2003
    Innlegg
    1.102
    Antall liker
    288
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det var ganske mye snakk om kjedifiseringen av Bogstadveien i Oslo for en del år siden. For de som ikke er lokalkjente er det veien som går fra bak slottet og opp til Majorstua. Det var (er?) hvor de hippe og kule shoppet og var en god slump uavhengige butikker. Noen er det sikkert, man langt færre enn før. Om jeg husker rett så var begrunnelsen for at de gradvis ble borte at leieprisene for næringslokaler i området steg såpass mye at de ikke lengre hadde råd til å være der. I tillegg skjøt handel på internett virkelig fart og det gjorde nok også sitt med konkurranse og muligheten til marginer.

    Om Tromsø ikke var tatt over av kjedene - er det spesielt sannsynelig at du ville ta en tur til Tromsø og rusle rundt i enkeltbutikker og kjøpe ting og tang?
    De eksklusive butikkene i Bogstadveien har flyttet ned i kvadraturen rundt Steen og Strøm. Kom nettopp tilbake fra en handletur (Clas Ohlson) i Bogstadveien og det er nå, etter mine observasjoner, stort sett kjeder og mid-price butikker igjen. Og så har vi jo Hegdehaugen jernvare, elsker den butikken.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    21.079
    Antall liker
    13.592
    Om jeg ville ta en tur til Tromsø for å rusle rundt er da fullstendig irrelevant....
    Nei, det er ikke irrelevant. Uavhengige butikker er avhengig av at noen faktisk vil handle der. Jeg synes også det er mer stas å rusle rundt i urbane miljøer med odde småforretninger og dets like, men siden jeg uansett knappest noen gang har tenkt å handle noe hos de så har jeg på en måte frasagt meg retten til å være sur på utviklingen. Jeg kan telle på en hånd de gangene i året jeg er i Oslo sentrum for å kjøpe ett eller annet og de fleste fingrene vil ved en opptelling vise "Oslo Sportslager" - den eneste butikken i Norge hvor jeg gladelig betaler mer for en gitt vare enn jeg kan få den for andre steder.

    Det har skjedd ganske mye med hadlemønsterene de siste par tiårene, nettbutikker er det mest opplagte og en liten nisjesak som selger ett-eller-annet er plutselig ikke så unik lengre og folk oppdager gjerne at man kan få tilsvarende varer til dels mye rimeligere andre steder. Et lite lass av kunder liker også å bruke butikker som prøverom og få tips for så å kjøpe produktet på nett ett eller annet sted.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.963
    Antall liker
    8.760
    Sted
    Oslo
    Dette var en gang på 80tallet, spurte i en nå nedlagt HiFi sjappe om hvorfor de ikke hadde en renomert norsk HiFi forsterker.
    De sa de var lei av å være demorom for folk som senere dro ut til fabrikken og kjøpte til fabrikkpris.
    Noe av det samme skjer nå med netthandel.
    Ny trend nå er at nettbutikker også setter opp fysiske butikker.
     

    hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    2
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.359
    Antall liker
    2.625
    Torget vurderinger
    1
    Hvilken sykdom er det egentlig som florerer blant politikere, luftslott og urealistiske løsninger florerer mens selv de enkleste og mest basale gjøremål enten blir neglisjert eller nedprioritert til et minimum :rolleyes:

     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    37.086
    Antall liker
    36.496
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Utslippsfrie fly på kortdistanse er ikke urealistisk, men det er ikke opplagt for meg hvorfor det absolutt skulle være hydrogen.

    Derimot kan Widerøe bare bestille utslippsfrie fly nå om de vil. Det har både Air Canada og United allerede gjort. Det bør stå ganske greit av seg selv på kommersiell basis.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    23.119
    Antall liker
    16.602
    Torget vurderinger
    2
    De eksklusive butikkene i Bogstadveien har flyttet ned i kvadraturen rundt Steen og Strøm. Kom nettopp tilbake fra en handletur (Clas Ohlson) i Bogstadveien og det er nå, etter mine observasjoner, stort sett kjeder og mid-price butikker igjen. Og så har vi jo Hegdehaugen jernvare, elsker den butikken.
    Hegdehaugen Jernvare overlever fordi de eier gården og ikke er prisgitt utleiere som skal ha urealistiske leier. Vi hadde butikk nederst i Hegdehaugsveien og kunne følge utviklingen i Bogstadveiens "High Street" prosjekt - en stor fiasko - fordi utleierne satte leier som butikkene ikke kunne overleve. Selv Superdry måtte gi seg etter knapt to måneders drift.
    Det er kort livstid på nye butikker i strekket og de som klarer seg har som regel gunstige leieavtaler som ikke kan endres. F.eks. har blomsterbutikken nederst i Hegdehaugsveien en slik, mens restauranten som forsøkte å åpne i lokalene til gamle Trafalgar Pub trodde de skulle klare 200'/måned. Det gjorde de ikke.

    Sånt ordner seg vel, etterhvert, men Sørbø har et poeng: det er ugunstig for et tettsted, fra lite til stort, å ikke ha levende første-etasjer med variert tilbud. Der man tilrettelegger for dette øker omsetningen, eiendomsprisene ditto.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.359
    Antall liker
    2.625
    Torget vurderinger
    1
    Utslippsfrie fly på kortdistanse er ikke urealistisk, men det er ikke opplagt for meg hvorfor det absolutt skulle være hydrogen.

    Derimot kan Widerøe bare bestille utslippsfrie fly nå om de vil. Det har både Air Canada og United allerede gjort. Det bør stå ganske greit av seg selv på kommersiell basis.

    Om ikke forholdet med energitetthet endrer seg dramatisk for batterier er dette urealistisk, hva med gods på bane og hurtigtog eller bedre trafikkflyt?

    Bare all omkjøringen i Oslo grunnet idiotiske løsninger som skal hindre trafikk før man har ett alternativ på plass bidrar vel med mer utslipp enn kortdistanse flyging gjør i tillegg har man sløsing av tid som noen må betale for.

    Den nye religionen trumfer all fornuft, hjelpe meg hvor jeg savner klassisk naturvern
     
    Sist redigert:

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.359
    Antall liker
    2.625
    Torget vurderinger
    1
    Ja om så er vel man nede på bare 50 ganger dårligere energi vekt forhold og virkningsgraden på el-motor er tett på 100% så lite å hente der, så om ingen kommer opp med noe revolusjonerende for å fly opp til marsjhøyde kjøper jeg ikke iden
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.985
    Antall liker
    9.007
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Tusen leiligheter på 18 mnd er jo ikke så mye. Når vi i tillegg har en stort fall i boligbygging, er det vanskelig å se at tilbudet skal bli for stort.

    Derimot vil nok renten bite godt fremover.
     

    hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    2

    Tilbudet av utleieboliger i Oslo er allerede redusert med 6673 stk de siste tre årene, og trenden fortsetter raskt. For alle som har behov for å leie bolig er dette en katastrofe.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.963
    Antall liker
    8.760
    Sted
    Oslo

    Tilbudet av utleieboliger i Oslo er allerede redusert med 6673 stk de siste tre årene, og trenden fortsetter raskt. For alle som har behov for å leie bolig er dette en katastrofe.
    Krisen er da ikke at boliger går fra leieboliger til eieboliger.
    Krisen er at det totalt er for få boliger tilgjengelig.
    Oslo, og andre byer med mange studenter, burde sette turbo på å bygge studentboliger tilpasset student økonomien.
    Meningsløst hva studenter nå betaler, meningsløst at studenter saturerer boligmarkedet for andre.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.963
    Antall liker
    8.760
    Sted
    Oslo

    Tilbudet av utleieboliger i Oslo er allerede redusert med 6673 stk de siste tre årene, og trenden fortsetter raskt. For alle som har behov for å leie bolig er dette en katastrofe.
    Siden eierskaps modellen ofte fremheves som et gode,må jo dette være en gladsak for en del politikere ....?
    Rart med det, en del politikere som fremsnakker eierskaps modellen, er nå litt bekymra for forholdene til utleierne.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    37.086
    Antall liker
    36.496
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Men… utleierne av hybelleiligheter er vel sånne rikfolk som skal flås, nå som det er vanlige folks tur? Det må jo ha vært en hensikt bak alle tilstramningene av skattesystemet for å gjøre det ulønnsomt å leie ut en bolig?
     

    hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    2
    Det er først og fremst de som er avhengige av å leie dette er uheldig for. Utleierne kan jo alltids selge, og plassere pengene i noe annet (noe mange har gjort allerede).
     
    • Liker
    Reaksjoner: MML

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    37.086
    Antall liker
    36.496
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ja, og tenke seg til at de skulle være så usosiale å gjøre nettopp det. Tanken var vel at de skulle sitte bom stille, betale sin konfiskatoriske skatt med glede, fortsette å leie ut, men nå med tap, og dekke subsidiene av leietakere fra sitt eget husholdningsbudsjett. Det er uhørt at noen faktisk følger styringssignalene som sendes.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn