Greia i Innlandet er vel at det er veldig lavt belegg på mange skoler, altså det er masser av plasser som står ubrukte. Da ender man fort opp med noe ren netto minus litt for skyssen på fylkesnivå om deti det hele er en offentlig oppgave med skyss til videregående nivå på steder der det ikke finnes lokal VGS.
I så fall skjønar eg at det kjenst surt for Lom og Dombås. Sidan dei er plassert heilt i periferien i fylket, vil dei nesten alltid vera dei som ryk først. Det er lettare å senda elevar "inn" mot sentrum enn det er å senda dei "ut" mot utkanten. Eg underviste på ein periferiskule som av og til fekk elevar som ikkje kom inn på sentrumsskulane. Desse hadde vanlegvis eit andletsuttrykk som om dei var forviste til Ulan Bator.
Viss vi ser på den totale kostnaden (altså ut over dei fylkeskommunale budsjetta) vil eg tippa at det er ein meirkostnad på ca. 100'000/året for ein elev på hybel, fordelt med ca. 2/3 på stat (bortebuarstipend frå Lånekassa) og 1/3 på foreldre/elev.
No er ikkje reisetida frå Fossbergom til vgs på Otta den heilt store, og elevar frå Vågå går sikkert like gjerne på Otta (like langt frå Fossbergom som til Otta frå Vågåmo).
Men som nevnt tidligere så synes jeg det er litt merkelig at det okkes og oiest såpass mye, at folketall går nedover og demografien ser rimelig svart ut mange steder må de som bor der fremfor alt skylde på seg selv for. Om den yngre generasjon ikke vil bli boende og, til liks med resten av befolkningen, ser ut til å ha mistet lysten til å formere seg så går det jo som det går over tid selv om det tar lang tid.
Det som sikkert er litt trist for Lom, er at dei framstår som eit ganske levande sentrum (med turisme som hovudnæring), og ønskjer å vera eit regionalt knutepunkt. Då er det trist om vgs-avdelinga forsvinn, ungdomen flytter ut og det jamt over vert mindre liv. Eg skjønar at dei er lei seg, og særleg dersom avdelinga var tilpassa det lokale behovet og det kanskje ikkje var umiddelbar grunn til å leggja ned.