Snart mange bål og høy partyfaktor igjen i Stockholm.
Ett år siden opptøyene i Stockholm - Nyheter, tv og radio fra hele verden - NRK.no
Man kan jo si at innvandringen har vært en suksess i Sverige når man leser slike ting som dette:
Videre forteller Karlsson om flere tilfeller av ungdommer som ringer inn falske alarmer for å få politiet til å komme til stedet. Når politiet dukker opp, strømmer 50–70 ungdommer ut og angriper dem med stener.
Hei igjen Fjernis.
Det forrige innlegget ditt "tok" jeg ikke. Hva mente du med "Gjedde i alle vann"?
Så til dette som jeg siterer:
Når man leser svenske aviser, hører svenske nyheter på radio eller TV, og når man hører på svenske politikere ( Bortsett fra "facistene" i SD ) er det jo soleklart at dette er SVENSKE ungdommer/pøbel og det ikke har noen som helst sammenheng med innvandring!
Å påstå noe annet er i Sverige i dag det samme som å melde seg ut av den offentlige debatten. Å ha den minste lille mistanke om at dette kan være det vi i Norge ( foreløpig ) kan omtale som "innvandrerungdom" er likt med facisme/nynazisme/rasisme og evt. andre negative "ismer". Og tilhører man den gruppen som med eller uten rette blir plassert i en slik "isme"gruppe har man ikke lenger rett til å delta i den offentlige debatten!
Det at såvidt mange "anderledes tenkende" i Sverige (alle som ikke slutter opp om det svenske "politisk korrekte konsensus") blir marginalisert og tillagt et slik mørkebrunt/svart livssyn er jeg redd fører til radikalisering av de som støtes ut av den åpne debatten! Sverige er på vei til å bli veldig polarisert når det kommer til innvandringsspørsmålet. Offisiellt er man veldig tolerante og imøtekommende, men når man snakker med svensker "face to face" er det helt andre holdninger som kommer fram, holdninger som "Medelsvensson" aldri vil finne på å si høyt så andre svensker hører det, men er man norsk er det ikke fullt så farlig. Det er mange svensker som misunner oss takhøyden vi faktisk har her på berget.
Kort sagt det bobler i Sverige. Innvandreundom tar tidvis til gatene og lager "helvete!". Medelsvensson har ikke riktig kommet ut av gangdøra ennå, men jeg tror ikke det er lenge før vi får se en motreaksjon fra "Medelsvensson". Og da vil det lett bli grisete!
Og det er endel av det som går galt i Sverige!