BT skrev:
Det bør ikke være overraksende at et parti som ønsker å ta tak i slike vesentlige problemer får vind i seilene, det ser vi jo her hjemme også. Nå kjenner jeg ikke dette partiet så godt, men motstanderne ønsker vel å fremstille dem som at de baserer seg på fremmedfrykt, på samme måte som at jeg blir anklaget for det.
Først vil jeg ikke si at jeg ikke anklager deg for fremmedfrykt utover det som er normalt i ethvert menneske. Mennesker frykter det ukjente.
Disse partiene som fokuserer svært på innvandrere bidrar svært lite til å løse problemet. De forenkler alt og løsningen er alltid å trekke frem innvandrerkortet. Debatt om voldtekt ble innvandringsdebatt til tross for at innvandrere begår rundt 10 % av voldtektene.
Voldtektproblemet blir et innvandringsproblem, noe det ikke er.
Og når man har sporet debatten over på innvandrere så skal disse innvandrerne tas. Kast dem ut av landet. Ta frem dem menneskerettighetene. Behandl dem som annenrangsinnbyggere. Lag ett sett med regler for "nordmenn" og ett sett for disse innvandrerne. Likhet for loven og rettssikkerhet? Nei, det er ikke så farlig. Vi vil jo ikke ha dem her.
Det var lenge mast om et innvandrerregnskap. Man måtte komme med et regnskap som viste oss hvor mye innvandrerne kostet staten norge. Når til slutt dette regnskapet kom og det viste seg at Norge tjente på innvandringen ble det brått stille.
Man bygger opp myter istedenfor. Innvandrere er så mye mer kriminelle. De voldtar oss. De lukter rart. De snakker ikke norsk. Få dem vekk!
Og gjentar man den samme løgnen mange nok ganger blir det jo til slutt en sannhet? eller?
BT skrev:
Jeg sier ikke at kurderne er problemet, jeg sier at holdningene de drar med seg fra sitt opprinnelsessted er en viktig del av problemet. Det er slikt man har statistikk til. Man fragmenterer problemet til man finner ut hvilke grupper som er overrepresentert, så analyserer man disse gruppene for å finne ut hvorfor, og så setter man inn en innsats for å løse opp i det.
Og løsningen er alltid: kast dem ut av landet. Gjør livet så surt for dem at de velger å dra ut frivillig (ventemottak på lier).
Når man følger stemmegivning på Stortingen så stemmes det alltid ned når det gjelder midler til integrering. Integrering som faktiskt er løsningen på problemene.
Videre når man ser på stemmegivningen så stemmer de for Schengen. De er for Schengen som gir åpne grenser, men de vil stoppe alle innvandrere på grensen. Henger ikke på greip.
BT skrev:
Jeg har aldri påstått at menn fra land der islam står sterkt har et kvinnesyn der alt er lovlig mot kvinner som kler seg vestlig. Men de har et kvinnesyn som gjør at de har en betydelig lavere terskel for å voldta lettkledte kvinner som gjerne nyter alkohol.
Du sier det jo her, ganske direkte og i alle fall indirekte:
BT skrev:
Det er heller du som bør prøve å sette deg inn i muslimske menn fra land som Irak sitt syn på kvinner med sminke, utrigning og skjørt som drikker alkohol.