Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Sverige?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • N

    Nifelheim

    Gjest
    Voff skrev:
    Nifelheim skrev:
    men hva det har med forskjellige kulturer å gjøre, vet jeg ikke. Ufyselige mennesker finnes overalt og stygt språk er ikke akkurat uvanlig her til lands.
    Det må da ha noe med kultur å gjøre da det meg bekjent er ingen Nordmenn som kaller tilfeldig forbipasserende kvinner for horer i kraft at de går med dongeribukser.
    Foreslår at du stikker innom diverse ungdomskoler og VGS og ser på språkbruk blant ungdommen. Hore, bitch +++ er mer utrbredt enn du tror.
     
    N

    Nifelheim

    Gjest
    BT skrev:
    Honkey-Chateau skrev:
    En innfallsvinkel er at man kan se en nesten perfekt korrelasjon mellom arbeidsløsheten og krimratene i befolkningsgruppene; altså at såkalte innvandrere har om lag nøyaktig like mye større arbeidsledighet som de har høyere krimrate. Jeg foreslår at BT begynner å omtale de mest kriminelt belastede som "de arbeidsledige" i stedet for "innvandrere". Kjenn etter om det oppleves omlag likt.

    Honkey
    Gjerne det, hvis du gir meg holdbar statistikk. Uansett vil svaret være svak integrering, som medfører høy ledighet blant innvandrere.
    Ja, og da må man angripe problemet svak integrering med en annen løsning enn "kast dem på havet" som ett parti legger opp til.

    Man må få hverdagsrasismen til livs. Man må gi de muligheter til å få jobb. Muligheter til å se at de har en trygg fremtid. Hvis du i dag har et utenlandskklingende navn så kan du glemme å søke jobb.

    Ellers var det en artikkel i avisen i dag som var ganske beskrivende.

    http://www.dagbladet.no/2010/09/16/kultur/debatt/debattinnlegg/13424621/

    Her er det snakk om en amerikaner...
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.021
    Antall liker
    8.217
    Torget vurderinger
    1
    Nifelheim skrev:
    Man må få hverdagsrasismen til livs.
    Men du avviser jo hverdagsrasisme. Jeg har prøvd å forklare at rasime slår begge veier. Dessuten kan man ikke forvente jobb dersom du anser dine medmennesker for svin som fortjener å tortureres til evig tid og dine potensielle kvinnelige kollegaer som horer.
    De er tull at nordmenn er intolerante. Det finnes knapt noen andre samfunn som er mer åpne og tolerante. Saken er at endel av innvandrene kommer fra samfunn og kulturer hvor toleranse er et fremmedord. Disse ødelegger renomeet for de invandrene som ikke kommer fra slike kulturer. Disse må lære seg og leve i en moderne verden. Angriper vi ikke dette problemet får vi trøbbel.
     
    S

    Smorte24

    Gjest
    Nifelheim skrev:
    BT skrev:
    Honkey-Chateau skrev:
    En innfallsvinkel er at man kan se en nesten perfekt korrelasjon mellom arbeidsløsheten og krimratene i befolkningsgruppene; altså at såkalte innvandrere har om lag nøyaktig like mye større arbeidsledighet som de har høyere krimrate. Jeg foreslår at BT begynner å omtale de mest kriminelt belastede som "de arbeidsledige" i stedet for "innvandrere". Kjenn etter om det oppleves omlag likt.

    Honkey
    Gjerne det, hvis du gir meg holdbar statistikk. Uansett vil svaret være svak integrering, som medfører høy ledighet blant innvandrere.
    Ja, og da må man angripe problemet svak integrering med en annen løsning enn "kast dem på havet" som ett parti legger opp til.

    Man må få hverdagsrasismen til livs. Man må gi de muligheter til å få jobb. Muligheter til å se at de har en trygg fremtid. Hvis du i dag har et utenlandskklingende navn så kan du glemme å søke jobb.

    Ellers var det en artikkel i avisen i dag som var ganske beskrivende.

    http://www.dagbladet.no/2010/09/16/kultur/debatt/debattinnlegg/13424621/

    Her er det snakk om en amerikaner...
    Hva er du babbler om?

    Så på nrk nyhetene på søndag eller mandag der somaliere ikke ville jobbe i butikk fordi de solgte øl og svinekjøtt der, de vil ikke jobbe og nok om det.

    Dette er en reportasje i Dagbladet fra i fjor hvor det står at hver 4 sørafrikanske mann har voldtatt.

    http://www.dagbladet.no/2009/06/22/nyheter/sor-afrika/voldekt/undersokelse/6845214/

    Dette er jo ikke i Norge engang, men det er fortsatt vår feil ikke sant?

    Skal også finne linken der det står at 22 av 22 overfallsvoldekter i Oslo var gjerningsmannen farget.

    Etter min spørre undersøkelse er 90% av politikere korrupte og 99% av miljø organisasjoner driver med underslag.

    Disse spørre undersøkelsene ble bestilt av Giosspenger.
     
    N

    Nifelheim

    Gjest
    Voff skrev:
    Nifelheim skrev:
    Man må få hverdagsrasismen til livs.
    Men du avviser jo hverdagsrasisme. Jeg har prøvd å forklare at rasime slår begge veier. Dessuten kan man ikke forvente jobb dersom du anser dine medmennesker for svin som fortjener å tortureres til evig tid og dine potensielle kvinnelige kollegaer som horer.
    De er tull at nordmenn er intolerante. Det finnes knapt noen andre samfunn som er mer åpne og tolerante. Saken er at endel av innvandrene kommer fra samfunn og kulturer hvor toleranse er et fremmedord. Disse ødelegger renomeet for de invandrene som ikke kommer fra slike kulturer. Disse må lære seg og leve i en moderne verden. Angriper vi ikke dette problemet får vi trøbbel.
    Ja, rasisme går begge veier. Å angripe den lille delen av rasisme som enkelte mennesker i innvandrermiljø innehar blir som å prøve å fjerne flua som surrer rundt hodet og irriterer deg mens løven spiser foten av deg. Rasismen som alle innvandrere møter i hverdagen er så vesentlig mer betydelig enn den lille flua. Den tar man hånd om når løven har kommet på trygg avstand.


    Det norske samfunn åpent og tolerant? Jeg vil si meg enig i at det norske samfunnet er mer tolerant og åpent enn mange andre samfunn.

    Å kalle det for åpent og tolerant er å dra det langt. Landet har en statskirke. Janteloven er landets viktigste. Du skal ikke skille deg ut.

    Norge er et samfunn med høye tanker om seg selv og innbiller seg at landet og dets borgere er verdensmestere. Vi er fredens voktere i så stor grad at krigen Norge deltar i i Afganistan ikke er noen krig. Nei, det er en "væpnet konflikt". Norge har altfor store tanker om seg selv.

    For å lykkes i integrering så må begge parter gi, og da nytter det ikke at noen står på sin høye stein. Det gjelder å tilpasse seg.
     
    N

    Nifelheim

    Gjest
    Smorte24 skrev:
    Så på nrk nyhetene på søndag eller mandag der somaliere ikke vill jobbe i butikk fordi de solgte øl og svinekjøtt der, de vil ikke jobbe og nok om det.
    Hvis du var religiøs og fikk tilbud om jobb som gikk din religion imot. ville du jobbet der?
    Hvis du var imot krig, ville du ha jobbet på en våpenfabrikk?

    Smorte24 skrev:
    Dette er en reportasje i Dagbladet fra i fjor hvor det står at hver 4 sørafrikanske mann har voldtatt.


    http://www.dagbladet.no/2009/06/22/nyheter/sor-afrika/voldekt/undersokelse/6845214/
    Dette er jo ikke i Norge engang, men det er fortsatt vår feil ikke sant?
    Hva som ligger bak kan man bare spekulere i, men jeg vil tro at fattigdom, dårlig utdannelse, overtro og aidsproblemer (å ha sex med jomfru = kur for aids. -> voldtekt av barn) er vesentlige årsaker... Rettssamfunn der øye for øye og tann for tann er gjeldende.

    Du kan jo snu på flisa også. 75% har aldri voldtatt noen. I Norge ligger vel den på 98%.

    Smorte24 skrev:
    Skal også finne linken der det står at 22 av 22 overfallvoldekter i Oslo var gjerningsmannen farget.
    Hvis du har lest tidligere i debatten så har jeg kommet med den linken. 18 av 18 overfallsvoldtekter i oslo i 2007 var utført av mennesker med utenlands opprinnelse. 138 totale voldtekter. hele 13 %. Joda, det er for ille, men å fokusere på 13% istedenfor å ta med de resterende 87% blir helt feil.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    BT skrev:
    Nifelheim skrev:
    BT skrev:
    48 % av domfelte voltektsmenn i Sverige i fjor var 1. generasjons innvandrere.
    67 % var 1. eller 2. generasjons innvandrere.
    64 % av domfelte for grov vold var 1. gangs innvandrere.

    Dersom det ikke er lov å nevne innvandring i denne saken kan man like godt la være å diskutere den.
    Er lov å nevne det, men da får man komme med konstruktive analyser på hvorfor det har seg sånn.

    Det at en person er innvandrer gjør han ikke til en voldtektsmann.
    Påstanden om at innvandrere er mer tilbøyelige for å bli voldtektsmenn, kjøper jeg ikke.

    Hva med asylsøkere sier du kanskje?
    Ta hvilken som helst person, en nordmann, somalier, svenske, amerikaner, araber, brite eller serber og utsett vedkommende for krigens traumer, krigens brutalitet og krigens ondskap. La vedkommende se sine nære venner og familie ble nådeløs slaktet eller lemlestet. Vedkommende flykter fra landet og kommer seg til et trygt land.

    Hvordan blir vedkommende mottatt? Man samler 100-vis av slike mennesker med store mentale sår og arr på ett sted. Gir de minimalt innhold i hverdagen og behandler de straffedømte. Når de lærer seg språket, så hører de all media si at disse innvandrerne og asylsøkerne er årsaken til alle problemene i landet.

    Og når de endelig får asyl, så kan de legge utdannelsen sin på hylla for du får ganske enkelt ikke jobb. Er du heldig får du lov til å fylle hverdagen med å vaske. Og det hvis du er heldig. Du sliter fortsatt med traumene, og ingen vil vite av deg... bortsett fra kriminelle som ser for seg et lett offer. Du havner lett i feil miljø. Selvsagt ikke alle, eller flertallet.


    Prøv å sett deg inn situasjonen til vedkommende. Innhold i hverdagen er utrolig viktig.
    Det er heller du som bør prøve å sette deg inn i muslimske menn fra land som Irak sitt syn på kvinner med sminke, utrigning og skjørt i stedet for hijab og som attpåtil drikker alkohol.
    Men mørketallene som ikke er med på statistikken, er at de fleste seksuelle overgrep skjer fra noens nærmeste. En del forskning viser at mørketallene er langt større enn antall anmeldelser.
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.604
    Antall liker
    9
    bjornh skrev:
    Men mørketallene som ikke er med på statistikken, er at de fleste seksuelle overgrep skjer fra noens nærmeste. En del forskning viser at mørketallene er langt større enn antall anmeldelser.
    Er det grunnlag for å tro at mørketallene har en annerledes fordeling enn de tallene som er kjente? Er det grunn til å tro at voldtekter der overgriper er kjent eller i familie, ikke forekommer i innvandrergrupper?
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    BT skrev:
    Jeg har jo sagt hvorfor de går i hijab - det er fordi de vet hvordan muslimer ser på jenter som går vestlig kledd og fordi det går utover familiens ære. Det er held normalt å ønske å kle seg på en måte som det forventes av en.
    Fellesbetegnelsen på slik adferd og tankegang er vel konservativisme. En litt gammeldags og forstokket måte å forholde seg til medmennesker på. I religiøse kretser brukes også betegnelsene "familieverdier" og tilsvarende på det samme.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Absurd innvandringsbyråkrati

    Vi er annenrangs borgere i vårt eget nye land.

    DEBATTINNLEGG:
    Charles Kinney, Jr
    Lærer og innvandrer til Norge

    http://www.dagbladet.no/2010/09/16/kultur/debatt/debattinnlegg/13424621/

    På overflaten ønsker Norge at innvandrere assimileres. I USA er det en synke eller svømmetilnærming til innvandrere. Ingen er tvunget til å lære engelsk. En ny innvandrer til Norge som ikke kommer fra EU må gjennomføre 250 timer (lammende) norskundervisning og 50 timer (unyttig) norsk assimilering innen tre år etter ankomst. Det er nannystaten på syre. Det er fornærmende å bli behandlet som barn og halvtullinger.

    Det er et hierarki og du må ikke gå ut av det. Svensker=servitører, ikke-europeere=taxisjåfører, andre=pleiere/renholdere. Det er ingen måte å bevege oppover i det norske systemet på. Norge er for nordmenn.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Slubbert skrev:
    Gjeeeeeeeeeesp.
    You and me both. ;) Her har jeg ikke mer å resirkulere selv, så jeg stjeler heller et fint bilde som noen viste for en tid tilbake.
    Det skal minne oss på at å høre musikk er mye mer konstruktivt enn å delta her. Det synes sikkert også pikene fra Kabul.



    Akk ja, det var tider det. Da en skjønn, ung kvinne kunne ta en tur til platebaren og kjøpe den siste fra Herb Albert. :)
    Begge sider kan sikkert bruke dette bildet som grunnlag for sin argumentasjon, så værsågod.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    oddgeir skrev:
    bjornh skrev:
    Men mørketallene som ikke er med på statistikken, er at de fleste seksuelle overgrep skjer fra noens nærmeste. En del forskning viser at mørketallene er langt større enn antall anmeldelser.
    Er det grunnlag for å tro at mørketallene har en annerledes fordeling enn de tallene som er kjente? Er det grunn til å tro at voldtekter der overgriper er kjent eller i familie, ikke forekommer i innvandrergrupper?
    Vanskelig å si. Men ut fra forskning som er gjort, så er ikke nordmenns seksuelle overgrep mot barn, koner mm. "bagateller" å regne. Det ligger noen problemstillinger knyttet til skam, nærhet og kontroll over relasjoner.

    Denne er interessant: http://www.forskning.no/artikler/2010/mars/245904

    Men 85% av alle voldtekter er det nordmenn selv som har stått for: http://www.nytid.no/arkiv/artikler/20070329/tallenes_tungetale/
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Sverige har en ekstremt feministisk definisjon av sex og samliv. Hva som blir definert som voldtekt i det landet er jo ting som knapt blir sett på som litt dårlig kotyme andre steder. Den opphausede "voldtektssaken" mot Julian Assange kan stå som en illustrasjon på det. Det eneste han hadde gjort galt var å være skeptisk til å bruke badehette. Det er også en stor sak i landet for tiden der en mann er tiltalt for "overgrep" etter SMBD-lek med en jente. Hun er ikke mindreåring og hun deltok 100% frivillig i dette.

    Problemet i Sverige kan synes at de er gjennomsyret av ottarmentalitet. Det er nok et minst like stort problem som religiøs konservativisme.

    Svenskene er godt på vei med sin feministiske sosialdemokratiske shariaversjon. At den ikke er tuftet på religiøs overtro er vel stort sett den eneste forskjellen. Umyndiggjøring av borgere er fellesnevneren. Tendensene ser vi i Norge også. SVottar følger landet med argusøyne.

    http://www.dagbladet.no/2010/09/15/nyheter/utenriks/rettssak/mishandling/sverige/13407539/
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.002
    Antall liker
    6.228
    Nifelheim skrev:
    BT skrev:
    Honkey-Chateau skrev:
    En innfallsvinkel er at man kan se en nesten perfekt korrelasjon mellom arbeidsløsheten og krimratene i befolkningsgruppene; altså at såkalte innvandrere har om lag nøyaktig like mye større arbeidsledighet som de har høyere krimrate. Jeg foreslår at BT begynner å omtale de mest kriminelt belastede som "de arbeidsledige" i stedet for "innvandrere". Kjenn etter om det oppleves omlag likt.

    Honkey
    Gjerne det, hvis du gir meg holdbar statistikk. Uansett vil svaret være svak integrering, som medfører høy ledighet blant innvandrere.
    Ja, og da må man angripe problemet svak integrering med en annen løsning enn "kast dem på havet" som ett parti legger opp til.

    Man må få hverdagsrasismen til livs. Man må gi de muligheter til å få jobb. Muligheter til å se at de har en trygg fremtid. Hvis du i dag har et utenlandskklingende navn så kan du glemme å søke jobb.

    Ellers var det en artikkel i avisen i dag som var ganske beskrivende.

    http://www.dagbladet.no/2010/09/16/kultur/debatt/debattinnlegg/13424621/

    Her er det snakk om en amerikaner...
    Jeg er enig i at norsk byråkrati er en tragisk sak.
    Hvor kommer "kast dem på havet" inn i bildet? Hvilket parti legger opp til det?

    Hvorfor kan man glemme å søke jobb hvis man har utenlandsklingende navn? Jeg har mange kolleger med utenlandsklingende navn, de kommer fra Irak, Pakistan, Brasil, Latvia bl.a. Du kan påstå at jeg har fordommer og fremmedfrykt så mye du vil, men jeg føler ikke noe slikt i min daglige kontakt med innvandrere. Mulig jeg ble litt irritert en gang en taxisjåfør først ville kidnappe meg og deretter ville gå løs på meg, men det ville jeg blitt uansett opprinnelse. Han roet seg heldigvis da han oppdaget at jeg var en halv meter høyere enn ham etter at han løp inn i magen min. Ja, også likte jeg dårlig da en irakisk kollega truet med å kutte strupen min, men hun er en god venn av meg i dag. Hun er bare litt i overkant engasjert innimellom.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.002
    Antall liker
    6.228
    bjornh skrev:
    BT skrev:
    Nifelheim skrev:
    BT skrev:
    48 % av domfelte voltektsmenn i Sverige i fjor var 1. generasjons innvandrere.
    67 % var 1. eller 2. generasjons innvandrere.
    64 % av domfelte for grov vold var 1. gangs innvandrere.

    Dersom det ikke er lov å nevne innvandring i denne saken kan man like godt la være å diskutere den.
    Er lov å nevne det, men da får man komme med konstruktive analyser på hvorfor det har seg sånn.

    Det at en person er innvandrer gjør han ikke til en voldtektsmann.
    Påstanden om at innvandrere er mer tilbøyelige for å bli voldtektsmenn, kjøper jeg ikke.

    Hva med asylsøkere sier du kanskje?
    Ta hvilken som helst person, en nordmann, somalier, svenske, amerikaner, araber, brite eller serber og utsett vedkommende for krigens traumer, krigens brutalitet og krigens ondskap. La vedkommende se sine nære venner og familie ble nådeløs slaktet eller lemlestet. Vedkommende flykter fra landet og kommer seg til et trygt land.

    Hvordan blir vedkommende mottatt? Man samler 100-vis av slike mennesker med store mentale sår og arr på ett sted. Gir de minimalt innhold i hverdagen og behandler de straffedømte. Når de lærer seg språket, så hører de all media si at disse innvandrerne og asylsøkerne er årsaken til alle problemene i landet.

    Og når de endelig får asyl, så kan de legge utdannelsen sin på hylla for du får ganske enkelt ikke jobb. Er du heldig får du lov til å fylle hverdagen med å vaske. Og det hvis du er heldig. Du sliter fortsatt med traumene, og ingen vil vite av deg... bortsett fra kriminelle som ser for seg et lett offer. Du havner lett i feil miljø. Selvsagt ikke alle, eller flertallet.


    Prøv å sett deg inn situasjonen til vedkommende. Innhold i hverdagen er utrolig viktig.
    Det er heller du som bør prøve å sette deg inn i muslimske menn fra land som Irak sitt syn på kvinner med sminke, utrigning og skjørt i stedet for hijab og som attpåtil drikker alkohol.
    Men mørketallene som ikke er med på statistikken, er at de fleste seksuelle overgrep skjer fra noens nærmeste. En del forskning viser at mørketallene er langt større enn antall anmeldelser.
    Ja, man regner vel med at 90 % aldri blir annmeldt. I Sverige mener enkelte at de ligger nest høyest i verden på voldtektsstatistikken mye fordi svenske jenter har lavere terskel for å anmelde forholdene. Likevel opererer de med akkurat samme mørketall som vi bl.a. gjør i Norge.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.002
    Antall liker
    6.228
    Gjestemedlem skrev:
    Sverige har en ekstremt feministisk definisjon av sex og samliv. Hva som blir definert som voldtekt i det landet er jo ting som knapt blir sett på som litt dårlig kotyme andre steder. Den opphausede "voldtektssaken" mot Julian Assange kan stå som en illustrasjon på det. Det eneste han hadde gjort galt var å være skeptisk til å bruke badehette. Det er også en stor sak i landet for tiden der en mann er tiltalt for "overgrep" etter SMBD-lek med en jente. Hun er ikke mindreåring og hun deltok 100% frivillig i dette.

    Problemet i Sverige kan synes at de er gjennomsyret av ottarmentalitet. Det er nok et minst like stort problem som religiøs konservativisme.

    Svenskene er godt på vei med sin feministiske sosialdemokratiske shariaversjon. At den ikke er tuftet på religiøs overtro er vel stort sett den eneste forskjellen. Umyndiggjøring av borgere er fellesnevneren. Tendensene ser vi i Norge også. SVottar følger landet med argusøyne.

    http://www.dagbladet.no/2010/09/15/nyheter/utenriks/rettssak/mishandling/sverige/13407539/
    Stakkars fyr. Han må¨jo få lov til å leke litt med den 16 år gamle jenta med store psykiske problemer etter en svært vanskelig barndom. For et forferdelig ottar-samfunn som slår ned på slikt...
     
    S

    Smorte24

    Gjest
    Nifelheim skrev:
    Smorte24 skrev:
    Så på nrk nyhetene på søndag eller mandag der somaliere ikke vill jobbe i butikk fordi de solgte øl og svinekjøtt der, de vil ikke jobbe og nok om det.
    Hvis du var religiøs og fikk tilbud om jobb som gikk din religion imot. ville du jobbet der?
    Hvis du var imot krig, ville du ha jobbet på en våpenfabrikk?

    Smorte24 skrev:
    Dette er en reportasje i Dagbladet fra i fjor hvor det står at hver 4 sørafrikanske mann har voldtatt.


    http://www.dagbladet.no/2009/06/22/nyheter/sor-afrika/voldekt/undersokelse/6845214/
    Dette er jo ikke i Norge engang, men det er fortsatt vår feil ikke sant?
    Hva som ligger bak kan man bare spekulere i, men jeg vil tro at fattigdom, dårlig utdannelse, overtro og aidsproblemer (å ha sex med jomfru = kur for aids. -> voldtekt av barn) er vesentlige årsaker... Rettssamfunn der øye for øye og tann for tann er gjeldende.

    Du kan jo snu på flisa også. 75% har aldri voldtatt noen. I Norge ligger vel den på 98%.

    Smorte24 skrev:
    Skal også finne linken der det står at 22 av 22 overfallvoldekter i Oslo var gjerningsmannen farget.
    Hvis du har lest tidligere i debatten så har jeg kommet med den linken. 18 av 18 overfallsvoldtekter i oslo i 2007 var utført av mennesker med utenlands opprinnelse. 138 totale voldtekter. hele 13 %. Joda, det er for ille, men å fokusere på 13% istedenfor å ta med de resterende 87% blir helt feil.
    Det var en grunn til at jeg ikke nevnte alt som ble sagt i programmet, det var også intervju med en eldre innvandrer som eier og jobber i butikken, han mente dette ikke hadde noe med religion å gjøre, fordi alkoholen og svinekjøttet var i embalasje så de var faktisk ikke i kontakt med dette.

    Så punktum finale de vil ikke jobbe, enklere å få penger av den norske stat som vi arbeidere betaler i form av skatter og avgifter.

    Og så for å svare på om jeg ville ha jobbet på en våpenfabrikk hvis jeg var i mot krig så hadde jeg svart ja.

    SV er vel i mot krig, likevel produserer Norge utstyr som kan brukes i krig, vi er vel også fortsatt i Afghanistan.


    Hvis de er så religiøse at de ikke kan jobbe i butikk pga alkohol og svinekjøtt da skal de heller ikke bo i Norge, da vil de ikke integreres.

    Og hvordan du tar så lett på det at bare er 25% har voldtatt er skremmende, den linken du skriver om at den ene personen var siktet for 3 overgrep, så hvis 25% av mennene voldtar 3 ganger hver hva er % da?

    Du skriver også at vi skal fokusere på de 87% av voldtektene og ikke de 13% som er overfallsvoldtekter, så farget personer står for 100% av overfallsvoldtektene men altså står for ingen i hjemmet, det er jo det du sier.

    Fordi du nevner i en tidligere post at muslimer ikke drikker alkohol så det kan jo ikke være de som voldtar på fester osv, dette er bare vås, har du vært på Massawa i Oslo, jeg personlig har sittet der å drukket alkohol med en del muslimer.

    Og en siste ting er at innvandrere ikke behøver å være muslimer eller farget
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    BT skrev:
    Stakkars fyr. Han må jo få lov til å leke litt med den 16 år gamle jenta med store psykiske problemer etter en svært vanskelig barndom. For et forferdelig ottar-samfunn som slår ned på slikt...
    Appell til følelser er uredelig debatteknikk (og i tilfellet Dagbladet uredelig og tabloid rapporteringsteknikk). Du har ingen forutsetninger for å vite hvilket forhold jenta har til BDSM, men appellerer i likhet med Dagbladet kun til instinktiv avsky og lynsjemobbmentalitet, feks er det fullstendig irrelevant at mannen er direktør. Rettssaken skal iflg. artikkelen sette presedens for hvilke gjensidig samtykkende soveromsaktiviteter som skal tillates, mao skal staten inn på soverommet. Det er uholdbart, er helt på linje med Deph.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.002
    Antall liker
    6.228
    Slubbert skrev:
    BT skrev:
    Stakkars fyr. Han må jo få lov til å leke litt med den 16 år gamle jenta med store psykiske problemer etter en svært vanskelig barndom. For et forferdelig ottar-samfunn som slår ned på slikt...
    Appell til følelser er uredelig debatteknikk (og i tilfellet Dagbladet uredelig og tabloid rapporteringsteknikk). Du har ingen forutsetninger for å vite hvilket forhold jenta har til BDSM, men appellerer i likhet med Dagbladet kun til instinktiv avsky og lynsjemobbmentalitet, feks er det fullstendig irrelevant at mannen er direktør. Rettssaken skal iflg. artikkelen sette presedens for hvilke gjensidig samtykkende soveromsaktiviteter som skal tillates, mao skal staten inn på soverommet. Det er uholdbart, er helt på linje med Deph.
    Mye man skal anklages for i denne tråden. Uredelighet, ja ja...

    Jeg har vel akkurat like store forutsetninger for å vite hvilket forhold jenta har til BDSM som du har. En jente på 16 år har neppe rare forutsetningene for å vite hva hun går til. Da har hun som kjent akkurat blitt lovlig. Hadde hun vært et par måneder yngre ville det vært ulovlig å ha normal sex med henne. Når hun i tillegg har store psykiske problemer som inkluderer selvskading blir dette en kinkig sak, for å bære litt bokstavlig. Hun er for syk til å møte i retten.

    Er det ikke naturlig at en sak som ligger i grenseområdet for hva som er lovlig havner i retten? Dette er viktige prinsippsaker. Og utfallet er naturligvis ikke gitt.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Slubbert skrev:
    BT skrev:
    Stakkars fyr. Han må jo få lov til å leke litt med den 16 år gamle jenta med store psykiske problemer etter en svært vanskelig barndom. For et forferdelig ottar-samfunn som slår ned på slikt...
    Appell til følelser er uredelig debatteknikk (og i tilfellet Dagbladet uredelig og tabloid rapporteringsteknikk). Du har ingen forutsetninger for å vite hvilket forhold jenta har til BDSM, men appellerer i likhet med Dagbladet kun til instinktiv avsky og lynsjemobbmentalitet, feks er det fullstendig irrelevant at mannen er direktør. Rettssaken skal iflg. artikkelen sette presedens for hvilke gjensidig samtykkende soveromsaktiviteter som skal tillates, mao skal staten inn på soverommet. Det er uholdbart, er helt på linje med Deph.
    Jepp. Selv om jeg aldri ville hatt noen som helst sexleker med en sekstenårig jente, så har denne saken preg av en form for feministisk moralisme som er skummel. Feminister definerer jo BDSM som voldtekt, uansett om det er frivillig eller ikke. Lesbiske BDSM-par utstøtes av miljøet på grunn av dette. BDSM defineres slik det ble av psykiatrien tidligere, som en psykisk lidelse. Dette er siste seksuelle fetisj/legning som behandles på den måten, hvis vi ser bort fra avskyeligheter som pedofili.

    I den svenske saken var det vel venner av jenten som reagerte. Det er klart at BDSM ikke er noe for den gjengse tenåring, men er det utenkelig at BDSM og lettere gerantofili er jentens legning, og at det er tenningsmønsteret hennes? Har ikke hun lov til å praktisere den sexen som gjør henne mest kåt, sålenge det er lovlig? Det er mulig at hennes liv har gjort henne til underdaning seksuelt, men nå er hun engang slik. Hvis et vondt liv har påvirket legning, så er det likevel hennes legning. Og det er den hun må leve ut for å få et fullverdig liv etter hennes seksuelle behov.

    Også homofili kan ha kulturelle årsaker, for det er vel en blanding av miljø og genetikk. Skal vi gå tilbake til tiden da også homofili var uønsket avvik, og hevde at en tenåring ikke kan være homofil på grunn av aldren. Nei, slutt å tulle. Dette er ikke en sak for rettsvesenet lenger, nå som det er avdekket at det er et brudd på vanlig moral det er snakk om. At duden bør gå litt i seg selv i form av å være farlig nær pedofili i sin praksis, er en annen sak. Men det er ikke pedofili, for det er to år som skiller ifølge loven. To små år, men likefullt to år.

    Det finnes nok mange unge jenter og gutter som er underdanige, og noen er nok også i ferd med å oppdage sin dominante side. Men sistnevnte gruppe trenger sikkert litt lenger tid til å utvikle autoriteten og modenheten som trengs for å praktisere seksuell dominans.

    Men jeg finner ikke BTs argumentasjon som uredelig, selv om den er spissformulert. Jeg synes bare at BT viser seg som en "feminist"-moralist, noe som er missforstått - men velment.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Vi må anta, at siden den saken har havnet i rettsystemet i Sverige, så har jenta neppe opplevd erfaringene som OK...
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.002
    Antall liker
    6.228
    baluba skrev:
    Slubbert skrev:
    BT skrev:
    Stakkars fyr. Han må jo få lov til å leke litt med den 16 år gamle jenta med store psykiske problemer etter en svært vanskelig barndom. For et forferdelig ottar-samfunn som slår ned på slikt...
    Appell til følelser er uredelig debatteknikk (og i tilfellet Dagbladet uredelig og tabloid rapporteringsteknikk). Du har ingen forutsetninger for å vite hvilket forhold jenta har til BDSM, men appellerer i likhet med Dagbladet kun til instinktiv avsky og lynsjemobbmentalitet, feks er det fullstendig irrelevant at mannen er direktør. Rettssaken skal iflg. artikkelen sette presedens for hvilke gjensidig samtykkende soveromsaktiviteter som skal tillates, mao skal staten inn på soverommet. Det er uholdbart, er helt på linje med Deph.
    Jepp. Selv om jeg aldri ville hatt noen som helst sexleker med en sekstenårig jente, så har denne saken preg av en form for feministisk moralisme som er skummel. Feminister definerer jo BDSM som voldtekt, uansett om det er frivillig eller ikke. Lesbiske BDSM-par utstøtes av miljøet på grunn av dette. BDSM defineres slik det ble av psykiatrien tidligere, som en psykisk lidelse. Dette er siste seksuelle fetisj/legning som behandles på den måten, hvis vi ser bort fra avskyeligheter som pedofili.

    I den svenske saken var det vel venner av jenten som reagerte. Det er klart at BDSM ikke er noe for den gjengse tenåring, men er det utenkelig at BDSM og lettere gerantofili er jentens legning, og at det er tenningsmønsteret hennes? Har ikke hun lov til å praktisere den sexen som gjør henne mest kåt, sålenge det er lovlig? Det er mulig at hennes liv har gjort henne til underdaning seksuelt, men nå er hun engang slik. Hvis et vondt liv har påvirket legning, så er det likevel hennes legning. Og det er den hun må leve ut for å få et fullverdig liv etter hennes seksuelle behov.

    Også homofili kan ha kulturelle årsaker, for det er vel en blanding av miljø og genetikk. Skal vi gå tilbake til tiden da også homofili var uønsket avvik, og hevde at en tenåring ikke kan være homofil på grunn av aldren. Nei, slutt å tulle. Dette er ikke en sak for rettsvesenet lenger, nå som det er avdekket at det er et brudd på vanlig moral det er snakk om. At duden bør gå litt i seg selv i form av å være farlig nær pedofili i sin praksis, er en annen sak. Men det er ikke pedofili, for det er to år som skiller ifølge loven. To små år, men likefullt to år.

    Det finnes nok mange unge jenter og gutter som er underdanige, og noen er nok også i ferd med å oppdage sin dominante side. Men sistnevnte gruppe trenger sikkert litt lenger tid til å utvikle autoriteten og modenheten som trengs for å praktisere seksuell dominans.

    Men jeg finner ikke BTs argumentasjon som uredelig, selv om den er spissformulert. Jeg synes bare at BT viser seg som en "feminist"-moralist, noe som er missforstått - men velment.
    Takk for støtten.

    Hittil er jeg altså en uredelig, velmenende, fremmedfryktende, fordumsfull feminist-moralist. Dette begynner å ligne på noe!

    Sånn blir det vel når man mener at innvandrere bør integreres i samfunnet og at man bør kunne pule uten å skade hverandre.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    BT skrev:
    Takk for støtten.

    Hittil er jeg altså en uredelig, velmenende, fremmedfryktende, fordumsfull feminist-moralist. Dette begynner å ligne på noe!

    Sånn blir det vel når man mener at innvandrere bør integreres i samfunnet og at man bør kunne pule uten å skade hverandre.
    Bare hyggelig. Redelig skal være redelig, og det er ingen grunn til å beskylde folk for det selv om man er uenig. Slikt er ikke uvanlig her, dessverre. Alle som er uenige med noen driver enten med uredelig hersketeknikk, eller noe annet sleipt. Og slikt er det selvsagt ikke, det er kun et eksempel på indignasjon over å møte motstand.

    Men forstår jeg det slik at BDSM er puling som skader ifølge deg, så anser jeg deg for å være en moralist. Og helt på linje med norske feminister, noe jeg synes er en av de mer uheldige sidene ved moderne feminisme. Jeg tror at sex generelt kan være skadelig i så ung alder, men la legning være legning. Og i alle fall ikke bring det opp i rettssystemet. Ifølge det jeg vet om saken så syntes ikke jenten selv at dette er skadelig. Det var vennene hennes som tok anstøt av hennes legning, og at hun levde den ut med en voksen mann.

    Jeg er moralist nok til å mene at en voksen mann ikke bør ha sex med sekstenåringer i det hele tatt, uten at jeg mener det har noen plass i rettssystemet. Har en jente i den alderen oppsøkt voksne menn for å få litt avansert ris på rompen så bør man likevel avstå.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.002
    Antall liker
    6.228
    baluba skrev:
    BT skrev:
    Takk for støtten.

    Hittil er jeg altså en uredelig, velmenende, fremmedfryktende, fordumsfull feminist-moralist. Dette begynner å ligne på noe!

    Sånn blir det vel når man mener at innvandrere bør integreres i samfunnet og at man bør kunne pule uten å skade hverandre.
    Bare hyggelig. Redelig skal være redelig, og det er ingen grunn til å beskylde folk for det selv om man er uenig. Slikt er ikke uvanlig her, dessverre. Alle som er uenige med noen driver enten med uredelig hersketeknikk, eller noe annet sleipt. Og slikt er det selvsagt ikke, det er kun et eksempel på indignasjon over å møte motstand.

    Men forstår jeg det slik at BDSM er puling som skader ifølge deg, så anser jeg deg for å være en moralist. Og helt på linje med norske feminister, noe jeg synes er en av de mer uheldige sidene ved moderne feminisme. Jeg tror at sex generelt kan være skadelig i så ung alder, men la legning være legning. Og i alle fall ikke bring det opp i rettssystemet. Ifølge det jeg vet om saken så syntes ikke jenten selv at dette er skadelig. Det var vennene hennes som tok anstøt av hennes legning, og at hun levde den ut med en voksen mann.

    Jeg er moralist nok til å mene at en voksen mann ikke bør ha sex med sekstenåringer i det hele tatt, uten at jeg mener det har noen plass i rettssystemet. Har en jente i den alderen oppsøkt voksne menn for å få litt avansert ris på rompen så bør man likevel avstå.
    Jeg ser ikke bort i fra at det i dette tilfellet kan ha vært skadelig, ung alder og alvorlige psykiske problemer tatt i betraktning. Jeg er sikkert naiv som forventer at det svenske rettsvesenet neppe ville brydd seg om denne saken i motsatt fall. BDSM som sådan ser jeg på som bare positivt, man kan nødig forlange at alle skal kjede seg med bare misjonæren gjennom et langt liv...
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ach so. Jeg tror nok at legningen kan være fremprovosert av skade, men den har nok oppstått tidligere enn denne opplevelsen. Om det har hatt betydning for hennes tenningsmønster er ikke relevant for om denne mannen er skyldig i noe som kan straffes. Personlig reagerer jeg kun på det at voksne menn leker så alvorlige leker med så unge mennesker, men det er et spørsmål om personlig etikk og moral.

    I Roma har jeg opplevd å bli heftig flørtet med av altfor unge piker, men det har aldri vært noe problem å holde meg i skinnet. Samme hvor vakre de har vært, har de i mine øyne fortsatt vært barn. Italia er ganske porno, og jeg tror kanskje det har ført til interesse blant uvanlig unge jenter. På grunn av en utbredt ungdomsgraviditet gir Vatikanet tillatelse til uhyre unge par å gifte seg. Slik er det de møter denslags "uønskede" graviditeter. Istedenfor opplysning og forebyggende tiltak som prevensjon så legger de heller forholdene bedre til for å få ødelegge ungdommen sin. Tenk deg valget mellom prevensjon og å gifte seg før ungdomsskolen er over. ::)
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.002
    Antall liker
    6.228
    Jeg synes uansett ikke denne saken er noe grunnlag for å si at de høye voldteksttallene i Sverige skyldes at de er gjennomsyret av ottarmentalitet. Det virker som de har god grunn til å prøve den for retten, på grunn av jentas psykiske problemer.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    BT skrev:
    Jeg synes uansett ikke denne saken er noe grunnlag for å si at de høye voldteksttallene i Sverige skyldes at de er gjennomsyret av ottarmentalitet.
    Det er den ikke. Det får da være grenser for overfladisk bevisførsel.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    BT skrev:
    Jeg synes uansett ikke denne saken er noe grunnlag for å si at de høye voldteksttallene i Sverige skyldes at de er gjennomsyret av ottarmentalitet. Det virker som de har god grunn til å prøve den for retten, på grunn av jentas psykiske problemer.
    Denne saken er rimelig spesiell -så relevansen til voldtektstall er nokså vag ja.
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.604
    Antall liker
    9
    bjornh skrev:
    BT skrev:
    Jeg synes uansett ikke denne saken er noe grunnlag for å si at de høye voldteksttallene i Sverige skyldes at de er gjennomsyret av ottarmentalitet. Det virker som de har god grunn til å prøve den for retten, på grunn av jentas psykiske problemer.
    Denne saken er rimelig spesiell -så relevansen til voldtektstall er nokså vag ja.
    Ok, da er vi enige om det. Noen som gidder å dykke dypere for å finne hvorfor Sverige har så høye voldtektstall. Google er din venn. ;)

    Eller passer det ikke?
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    oddgeir skrev:
    bjornh skrev:
    BT skrev:
    Jeg synes uansett ikke denne saken er noe grunnlag for å si at de høye voldteksttallene i Sverige skyldes at de er gjennomsyret av ottarmentalitet. Det virker som de har god grunn til å prøve den for retten, på grunn av jentas psykiske problemer.
    Denne saken er rimelig spesiell -så relevansen til voldtektstall er nokså vag ja.
    Ok, da er vi enige om det. Noen som gidder å dykke dypere for å finne hvorfor Sverige har så høye voldtektstall. Google er din venn. ;)

    Eller passer det ikke?
    Det er ikke usannsynlig at det har sammenheng med denne:

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Sexköpslagen

    Antallet voldtekter i Sverige har økt jevnt og trutt siden loven tred i kraft.

    Igjen, konservativ ottarfeminisme kommer tilbake i trynet på dem med full kraft.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Forøvrig litt interessant statistikk her: http://en.wikipedia.org/wiki/Rape_statistics

    De verste landene på statistikken er:

    Sør Afrika
    Canada
    USA
    Sverige
    New Zeeland
    Island

    Mens mer liberale land som Danmark, Tyskland og Nederland ligger godt under havparten av de nederst på listen over.

    Island ligger omtrent likt med Sverige på statistikken. Så her kan ikke Oddgeir skylde på mørkemenn og religiøse busemenn i alle fall.

     

    Vedlegg

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.604
    Antall liker
    9
    Gjestemedlem skrev:
    Forøvrig litt interessant statistikk her: http://en.wikipedia.org/wiki/Rape_statistics

    De verste landene på statistikken er:

    Sør Afrika
    Canada
    USA
    Sverige
    New Zeeland
    Island

    Mens mer liberale land som Danmark, Tyskland og Nederland ligger godt under havparten av de nederst på listen over.

    Island ligger omtrent likt med Sverige på statistikken. Så her kan ikke Oddgeir skylde på mørkemenn og religiøse busemenn i alle fall.

     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    oddgeir skrev:

    "Den höga siffran behöver inte betyda att svenskar faktiskt löper större risk att våldtas än andra. Anledningen är att benägenheten att anmäla en våldtäkt kan vara högre här än i andra länder, enligt Niklas Långström, professor och sexualbrottsforskare vid Karolinska Institutet."

    Et par gode grunner er at terskelen for anmeldelse i Sverige er mye lavere enn ellers i verden. Det er jo bra hvis det fører til at færre slipper unna med slike forbrytelser. Den andre grunnen er ikke så lystelig og kan skyldes at det har gått alvorlig inflasjon i hva man klassifiser som voldtekt i Sverige. F.eks. det å ikke bruke kondom er nok til at man setter i gang en nasjonal etterlysning i media.

    http://www.nettavisen.no/nyheter/article2975018.ece

    De svenske tallene er derfor høyst sannsynlig så oppblåste og ute av proporsjoner at de ikke kan brukes til noe annet enn billig propaganda fra populærfascister og ottarkjerringer. :-\
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.604
    Antall liker
    9
    Legg merke til at selv før lovendringen i 2005, var tallene høyere enn de er i Norge i fjor. Jeg tror ikke debatten kommer videre ved å kalle folk for facsister. Debatten rundt i Europa er nok kommer forbi det stadiet.
    Men du må gjerne ta Monas parti, som mener voldtektene skyldes det gode været.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    oddgeir skrev:
    Debatten rundt i Europa er nok kommer forbi det stadiet.
    Hvilken debatt er det du tenker på nå?

    Hvis du sikter til en europeisk voldtektsdebatt så har jo ikke fulgt med i dette. Det er nok for spesielt interesserte.

    Hvis du derimot sikter til en innvandring, asyl og integreringsdebatt, så er den neppe forbi det stadiet hvis argumentasjonen går på eller insinuerer at:

    DE kommer og voldtar oss, spiser våre barn, besudler vår kristendom og skitner til vår genepol.

    Så .. hvilken debatt var det du hadde i tankene her?
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.604
    Antall liker
    9
    Bare det at man for det meste har sluttet hitle meningsmotstandere når argumentene ikke strekker til.

    Besudler vår genpool? Du må gjerne bytte tema, men jeg diskuterer hva som har gått galt i Sverige, og holder meg strikt til det.

    Før du går videre, husk at dette er et svært godt dokumentert tema.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    oddgeir skrev:
    men jeg diskuterer hva som har gått galt i Sverige, og holder meg strikt til det.

    Før du går videre, husk at dette er et svært godt dokumentert tema.
    Javel. Hva er det som i følge deg er problemet da? Uten å linke til noe som helst. Og hva forteller disse dokumentene deg?

    Jeg hitler forøvrig ingen. Men fremveksten av ultranasjonalistiske, fremmedfiendlige høyreekstreme partier rundt i Europa behøver en fellesbetegnelse. Om fascister er feil (det er jo mest innen italiensk politikk det er relevant)... hva er da etter din mening et mer dekkende fellesbegrep for denne bevegelsen? http://www.guardian.co.uk/gall/0,,711990,00.html
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn