PKG
Overivrig entusiast
- Ble medlem
- 02.08.2012
- Antall liker
- 166
Med tanke på at kristendommen er flere hundre år eldre enn Islam, hvor usannsynlig er det at områdene i utgangspunktet var kristne? Persia okkuperte muslimene også, og var ikke kristent.Jeg vil gjerne ha full utfyllende link om dette, alt jeg vet er at de kristne korsfarerne undertrykte og kriget mot muslimer under Saladin...De som muslimer i gammel tid drev hellig krig mot var jo mot folk som ville utrydde de, eller var i krig mot dem.
Hellig krig er absolutt ikke forsvarbart mot land som ikke er i krig mot muslimer, feks som Isis kriger mot Vestlige land.
Det var noe helt annet under korstogene som var en åpen konflikt og aggrisivitet fra korsfarere.[/QUOTE]
Nei, de områdene korstogene fant sted var utgangspunktet kristne områder, ikke muslimske. Men muslimene okkuperte områdene...
Men jeg kan ikke så veldig mye om dette, annet enn at jeg vet at muslimer og kristne også levde steder i fredelig sameksistens på den tiden, men at Paven ville okkupere Jerusalem fordi det var en hellig by.
Levde i fredelig sameksistens gjorde de sikkert av flere grunner, ikke alltid Islamsk lov ble fulgt til punkt og prikke, og i de tilfellene loven ble fulgt kan muslimer og kristne fortsatt leve i fredelig sameksistens på en forutsetning; at de kristne betaler en ekstraskatt og lever som dhimmier under Islamsk lov.
Denne ekstraskatten er innført på nytt i områdene som er under kontroll av Den Islamske Staten, til tross for at det er flere hundre år siden sist de måtte betale skatten.
Denne ekstraskatten var en sikker inntektskilde for kalifatene, og da blir det dumt å eliminere inntektskilden. Mafiaen dreper heller ikke de som betaler beskyttelsespenger.
Edit: ser at Asbjørn kom meg i forkjøpet.
Sist redigert: