Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Sverige?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.189
    Sted
    Liten by
    Jeg er inneforstått med at vi må hjelpe. Jeg har bare ikke skjønt hvorfor vi skal ta imot alle de som kommer ulovlig til landet. Alt må foregå via FN.

At noe innvandring kan være positivt, det er det liten tvil om. At noe innvandring kan være både en ulempe og en stor belastning på vårt samfunn er det vel like lite tvil om.

Men jeg skjønner ikke at enkelte her inne ikke en gang vil være med på å diskutere ulempene med innvandring av uskolerte og indoktrinerte mennesker fra en kultur som er totalt forskjellig fra vår egen. Det virker på meg som om en del ikke bare med bind for øynene, men også har på øreklokker.

Om ikke det som skjer i Sverige i dag er en vekker, hva skal til?

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er vel nettopp det at Sverige har blitt en vekker, sammen med Frankrike og Belgia.
    Har det? Jeg ser antydninger i både Danmark og Norge på at vi ikke har blitt vekket. Jeg er usikker...
    Å joda, men det er ikke sikkert at du får det med deg fordi du ikke er på de rette foraene som gjør det mulig å observere slike holdningsendringer. Du ser det veldig tydelig på de forskjellige Facebook-sidene som er tilknyttet Klassekampen på en eller annen måte. Du ser det i APs politiske utspill. Du ser det på SVs forslag om å fjerne all statsstøtte til menigheter som ikke lever opp til våre sekulære idealer, som kanskje er det mest radikale utspillet for direkte handling mot islamisme fra dagens storting. Og det fra et parti som er relativt kirkevennlige til å være på venstresiden, stor takhøyde for kristensosialisme som de har hatt. Så jo, det har vært en vekker og det har vært en forandring av både opinion og det politiske miljø. Faktum er at det som det krangles mest om er ikke tiltak, men retorikken som skal brukes.

Den debatten som foregikk rundt krisen sist vinter var mer en verdilufting, for bak kulissene kom de nok til enighet om at det må stoppes. Slik fungerer politikken, det som vi ser er tildels et maskespill som handler om å fronte verdier, gjerne på tross av handling ifølge kritiske røster.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Jeg er inneforstått med at vi må hjelpe. Jeg har bare ikke skjønt hvorfor vi skal ta imot alle de som kommer ulovlig til landet. Alt må foregå via FN.

At noe innvandring kan være positivt, det er det liten tvil om. At noe innvandring kan være både en ulempe og en stor belastning på vårt samfunn er det vel like lite tvil om.

Men jeg skjønner ikke at enkelte her inne ikke en gang vil være med på å diskutere ulempene med innvandring av uskolerte og indoktrinerte mennesker fra en kultur som er totalt forskjellig fra vår egen. Det virker på meg som om en del ikke bare med bind for øynene, men også har på øreklokker.

Ja, da er det bare for FrP i regjeringen å hente ekstra personer via FN nå som asylsøkerne uteblir. Men det skjer jo ikke. Så FN-veien er bare tom retorikk.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vi har jo ingen ubrukt kvote som skal fylles opp. Jeg har tiltro til at også dagens regjering oppfyller eventuelle kvotekrav i det store og hele, i like stor grad som den neste AP-regjeringen kommer til å gjøre. Men det er en hypotetisk sjanse for at en framtidig AP-regjering er mer restriktive, det vet vi ikke noe om enda.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    De mest innvandringsrestriktive på stortinget er disse:

1. SP.
    2. SV.

Resten av gjengen er for fri schengen.

Og når det kommer til asylpolitikken

SP
    FRP/AP
    H
    V
    SV
    KRF

SP/FRP/AP er så strenge at de kaster ut barnet med badevannet. Tvinger nordmenn til å flytte utenlands for å leve med partneren sin. Gjelder spesielt FrP

D

Danke

Gjest
    Jo ap er klart restriktive. De konkurrerer med Frp....

Sist redigert:
    G

Gjestemedlem

Gjest

Ja, da er det bare for FrP i regjeringen å hente ekstra personer via FN nå som asylsøkerne uteblir. Men det skjer jo ikke. Så FN-veien er bare tom retorikk.
    Underlig begrep: "ekstra personer" ..

"hente" også ..

Er dette bare ment som en eufemisme for "importere islamister" .. som ses på som feil ordbruk?

...

Hva hvis Norge i stedet ble et selvstendig land med anledning til å bestemme sin egen fremtid i stedet for å være bundet av vedtak fattet i overnasjonale fora?

Helt utenkelig?

Merkel, Løfven .. etc. står for fall ... bare et spørsmål om tid. De har trodd de var herskere og ikke politikere.

Det er bare å se seg om i det europeiske landskapet ... de innfødte begynner å få nok!

Vi kan være litt streng i dag, eller vi kan åpne for grusomheter i morgen ..

Europa er en idé .. et konsept... fellesskapet også. Men utvannes det med andre ideer og konsepter så mister det sin legitimitet. Da blir igjen landene til skilpadder og pinnsvin.

Vi lever ikke i Kardemommeby.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.189
    Sted
    Liten by

Mener å ha lest at du ivrer for å gjøre dette riktig, nemlig å at FN sine regler gjelder og FN må bestemme dette? Tar jeg så feil?

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215

Mener å ha lest at du ivrer for å gjøre dette riktig, nemlig å at FN sine regler gjelder og FN må bestemme dette? Tar jeg så feil?
    Det er er en menneskerett å søke asyl. Så å kun forholde seg til kvoteflyktninger er brudd på menneskerettighetene.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215

Underlig begrep: "ekstra personer" ..

"hente" også ..

Er dette bare ment som en eufemisme for "importere islamister" .. som ses på som feil ordbruk?
    .
    Er ikke så vanskelig å forstå, er det? Flyktninger = mennesker = personer.
    Det bor millioner av mennesker i flyktningeleirer. Siden det nå ikke kommer asylsøkere på egen hånd til Norge, er det en smal sak å øke antall kvoteflyktninger.

Dette er uhørt for FrP. Så FN-snakket dems er bare tomt prat.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Takke Herren for at det ikke er politisk vilje til å utnytte mottakskapasiteten som om den var en ressurs man ikke kan la stå ubrukt.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Stortinget vedtok i fjor 8000 flyktninger over en treårsperiode.

Bare i fjor ankom det omtrent 30000 folk på egenhånd, og det er ventet at det baller på deg når slekt og venner kommer etter i foreninger.

Kvoten er allerede brukt opp for minst 10 år fremover.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    ^Men det er politisk vilje til å betale brakkebaronene for ubrukte plasser. Betaler millioner for tomme senger i frykt for ny asylkrise | ABC Nyheter
    Vennetjenester?
    Aner ikke, men med tanke på hvor raskt tilstrømmingsraten endrer seg så er det vel behov for beredskapskapasitet. Om man bruker denne beredskapskapasiteten til et økt antall kvoteflyktninger så må man vel leie ny beredskapskapasitet.

Uansett er mottakskostnadene uvesentlige. Kostnadene og belastningene med asylsøkerne/flykningene/innvadrerne over livsløp og generasjoner får fjorårets "milliardstrøm til mottaksprofitørene" til å se ut som bagateller og skillemynt til sammenlikning.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ^Men det er politisk vilje til å betale brakkebaronene for ubrukte plasser. Betaler millioner for tomme senger i frykt for ny asylkrise | ABC Nyheter
    Vennetjenester?
    Ja, det kan du lure på. Jeg har ikke foretatt noen undersøkelser om hvem som eier hva i dagens mottakssituasjon. Kjenner jo til det brødreparet, men de har ingen kobling til politikk som jeg kjenner til. Men på starten av totusentallet gjorde jeg en undersøkelse over eierne av de største asylkonsernene. De var eid av tidligere Frp-politikere. Tror ikke tilfellet er det samme i dag, men er det det som kalles skjebnens ironi?

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    G

Gjestemedlem

Gjest
    Tino Sanandaji

Ur Sydsvenskan: "Malmös toppchefer till USA - för att studera stadsbankrutt". Detroit har med mångmiljardskulder blivit symbolen för USA:s ekonomiska kris. Dit åkte på onsdagen flera av Malmö stads högsta chefer på studieresa.

Den gamla motorstaden har blivit symbol för ekonomisk kris i USA. Sommaren 2013 ansökte staden om konkursskydd, med skulder på 18,5 miljarder dollar. Hela kvarter har förfallit medan delar av Detroits befolkning har flyttat till tältläger. – Detroit har länge diskuterats som ett intressant resmål i vår grupp. Det handlar om konkursen och de utmaningar staden har haft.

Ska studieresan tolkas som att Malmö är på randen till konkurs?

– Nej, det är vi inte. Malmö har i grunden en god ekonomi. Sedan har vi också stora utmaningar"

Ordet utmaning nämns sex gånger i Malmös budget. Skillnaden mellan Motown och Big Falafel är kommunal utjämning. Malmö har ca 12 miljarder kr i egna skatteintäkter och 5 miljarder i subsidier från övriga landet. Det är mer än någon kommun, och håller Malmö under armarna. Ändå växer obalansen: "För att kompensera verksamheterna för pris och löneökningar samt de demografiska förändringarna och för att kompensera för beslutade och planerade investeringar måste budgeten förstärkas med drygt 100 Mkr 2017. Obalansen växer sedan varje år och beräknas till ca 380 Mkr år 2020, jämfört med år 2016"

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.635

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Vennetjenester?
    At en person fra AP er glad i å bruke andres penger er da ikke noe nytt.
    Å fillern, det hadde jeg glemt. UDi er jo en enmannsbedrift hvor lederen har full tilgang til pengesekken. Har får ingen føringer fra politikerene.
    Lederen i UDI har sitt politiske ståsted hvor?

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vennetjenester?
    At en person fra AP er glad i å bruke andres penger er da ikke noe nytt.
    Å fillern, det hadde jeg glemt. UDi er jo en enmannsbedrift hvor lederen har full tilgang til pengesekken. Har får ingen føringer fra politikerene.
    Og det er relevant på hvilken måte under nåværende statsadministrasjon?

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Og det er relevant på hvilken måte under nåværende statsadministrasjon?
    Stortinget bestemmer hvor mange overføringsflyktninger Norge skal ta imot i året og ikke hva pengene skal brukes til.

Søkte på navnene av lederne i styret i UDI, de 3 første har sittet i et departement under den rød/grønne regjeringen.

Nå er dette min siste post i denne tråden som ikke handler om Sverige.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Undrer om dette hadde gått så bra om det var motsatt, bare hvitt og ikke farge :p

Här är sidan där vita människor inte har någon talan | Göteborgs-Posten - Sverige

mvh
    Det er helt sykt det som skjer i Sverige, hvite skal ikke få lov til å si noe hos de:

D
    et finns andra rum där vita får kommentera, men inte här, säger Ala Rad, som är en av initiativtagarna till kontot.
    Dette er vel rasisme i seg selv men så lenge det går utover de hvite så er det ikke rasisme for det går jo ikke, hvite kan aldri bli utsatt for dette.

vedder 10 kroner i mot :)
    Den er grei, kan jeg betale med bringebær øl hvis du vinner?

D

Danke

Gjest
    Undrer om dette hadde gått så bra om det var motsatt, bare hvitt og ikke farge :p

Här är sidan där vita människor inte har någon talan | Göteborgs-Posten - Sverige

mvh
    Det er kommet en lov mot rasistiske og nazistiske forum i Sverige.

Men du finner mye oppfordringer om moske- og flyktingemottak branner på Sverige demokratiske facebook sider....

http://www.kristianstadsbladet.se/ledare/bevara-sverige-svenskt/

[url]https://www.facebook.com/groups/244257052402599/

[/URL]

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

mvh
    Det er kommet en lov mot rasistiske og nazistiske forum i Sverige.

Men du finner mye oppfordringer om moske- og flyktingemottak branner på Sverige demokratiske facebook sider....

Bevara Sverige svenskt - Kristianstadsbladethttps://www.facebook.com/groups/244257052402599/
    Nettopp derfor skal vi være sjeleglade at Carl I Hagen hadde så store maktambisjoner at vi fikk det moderne FrP. Uten dem til å demme opp hadde vi også hatt et slikt stort parti. Det skjer tvilsomme ting på Facebook-sidene til endel av deres representanter også, men de udiskutabelt brunsvidde koblingene det er i SD er ikke tilstede. Takk, Carl. Du har faktisk gjort landet en stor tjeneste ved å skape et alternativ.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.059
    Torget vurderinger
    23
    D

Danke

Gjest
    Ultima Thule ett av f� band kvar p� SD-festival - DN.SE

Skr�ckfylld upplevelse f�r asyls�kande runt Ultima Thule-konsert - P4 S�rmland | Sveriges Radio

Ikke så gøy å være flyktning nær en sånn konsert kanskje?

Ultima Thule er valgt som underholdning på Sverigedemokraternas møte.

Kampen �r �ver f�r Ultima Thule - DN.SE

Ultima Thule slutter å gi ut nye skiver, fordi kampen er over nå som Sverigedemokraterna sitter i Riksdagen, (men fortsatt spiller de jo konserter da som vi ser)

Grunnen til at vi ikke har så mye høyre nasjonalistisk punk i Norge, er kanskje fordi vi i Norge får utløp for patriotismen vår under 17.Mai, mens enhver Svenske som vifter med flagget ses på som nazist.

Men vi har da mye norsk høyrenasjonal svart-metall, jeg kommer på Storm feks, Burzum, etc etc.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn