G
Gjestemedlem
Gjest
Litt om Fittja. Sier igrunnen det meste.
http://en.wikipedia.org/wiki/Fittja
Kan nesten virke som en gryende separatisme i Syd Sverige.
Litt om Fittja. Sier igrunnen det meste.
Har det? Jeg ser antydninger i både Danmark og Norge på at vi ikke har blitt vekket. Jeg er usikker...Det er vel nettopp det at Sverige har blitt en vekker, sammen med Frankrike og Belgia.
Å joda, men det er ikke sikkert at du får det med deg fordi du ikke er på de rette foraene som gjør det mulig å observere slike holdningsendringer. Du ser det veldig tydelig på de forskjellige Facebook-sidene som er tilknyttet Klassekampen på en eller annen måte. Du ser det i APs politiske utspill. Du ser det på SVs forslag om å fjerne all statsstøtte til menigheter som ikke lever opp til våre sekulære idealer, som kanskje er det mest radikale utspillet for direkte handling mot islamisme fra dagens storting. Og det fra et parti som er relativt kirkevennlige til å være på venstresiden, stor takhøyde for kristensosialisme som de har hatt. Så jo, det har vært en vekker og det har vært en forandring av både opinion og det politiske miljø. Faktum er at det som det krangles mest om er ikke tiltak, men retorikken som skal brukes.Har det? Jeg ser antydninger i både Danmark og Norge på at vi ikke har blitt vekket. Jeg er usikker...Det er vel nettopp det at Sverige har blitt en vekker, sammen med Frankrike og Belgia.
Ja, da er det bare for FrP i regjeringen å hente ekstra personer via FN nå som asylsøkerne uteblir. Men det skjer jo ikke. Så FN-veien er bare tom retorikk.Jeg er inneforstått med at vi må hjelpe. Jeg har bare ikke skjønt hvorfor vi skal ta imot alle de som kommer ulovlig til landet. Alt må foregå via FN.
At noe innvandring kan være positivt, det er det liten tvil om. At noe innvandring kan være både en ulempe og en stor belastning på vårt samfunn er det vel like lite tvil om.
Men jeg skjønner ikke at enkelte her inne ikke en gang vil være med på å diskutere ulempene med innvandring av uskolerte og indoktrinerte mennesker fra en kultur som er totalt forskjellig fra vår egen. Det virker på meg som om en del ikke bare med bind for øynene, men også har på øreklokker.
Om ikke det som skjer i Sverige i dag er en vekker, hva skal til?
Underlig begrep: "ekstra personer" ..Ja, da er det bare for FrP i regjeringen å hente ekstra personer via FN nå som asylsøkerne uteblir. Men det skjer jo ikke. Så FN-veien er bare tom retorikk.Jeg er inneforstått med at vi må hjelpe. Jeg har bare ikke skjønt hvorfor vi skal ta imot alle de som kommer ulovlig til landet. Alt må foregå via FN.
At noe innvandring kan være positivt, det er det liten tvil om. At noe innvandring kan være både en ulempe og en stor belastning på vårt samfunn er det vel like lite tvil om.
Men jeg skjønner ikke at enkelte her inne ikke en gang vil være med på å diskutere ulempene med innvandring av uskolerte og indoktrinerte mennesker fra en kultur som er totalt forskjellig fra vår egen. Det virker på meg som om en del ikke bare med bind for øynene, men også har på øreklokker.
Mener å ha lest at du ivrer for å gjøre dette riktig, nemlig å at FN sine regler gjelder og FN må bestemme dette? Tar jeg så feil?Ja, da er det bare for FrP i regjeringen å hente ekstra personer via FN nå som asylsøkerne uteblir. Men det skjer jo ikke. Så FN-veien er bare tom retorikk.Jeg er inneforstått med at vi må hjelpe. Jeg har bare ikke skjønt hvorfor vi skal ta imot alle de som kommer ulovlig til landet. Alt må foregå via FN.
Det er er en menneskerett å søke asyl. Så å kun forholde seg til kvoteflyktninger er brudd på menneskerettighetene.Mener å ha lest at du ivrer for å gjøre dette riktig, nemlig å at FN sine regler gjelder og FN må bestemme dette? Tar jeg så feil?Ja, da er det bare for FrP i regjeringen å hente ekstra personer via FN nå som asylsøkerne uteblir. Men det skjer jo ikke. Så FN-veien er bare tom retorikk.Jeg er inneforstått med at vi må hjelpe. Jeg har bare ikke skjønt hvorfor vi skal ta imot alle de som kommer ulovlig til landet. Alt må foregå via FN.
Er ikke så vanskelig å forstå, er det? Flyktninger = mennesker = personer.Underlig begrep: "ekstra personer" ..Ja, da er det bare for FrP i regjeringen å hente ekstra personer via FN nå som asylsøkerne uteblir. Men det skjer jo ikke. Så FN-veien er bare tom retorikk.Jeg er inneforstått med at vi må hjelpe. Jeg har bare ikke skjønt hvorfor vi skal ta imot alle de som kommer ulovlig til landet. Alt må foregå via FN.
"hente" også ..
Er dette bare ment som en eufemisme for "importere islamister" .. som ses på som feil ordbruk?
.
Aner ikke, men med tanke på hvor raskt tilstrømmingsraten endrer seg så er det vel behov for beredskapskapasitet. Om man bruker denne beredskapskapasiteten til et økt antall kvoteflyktninger så må man vel leie ny beredskapskapasitet.^Men det er politisk vilje til å betale brakkebaronene for ubrukte plasser. Betaler millioner for tomme senger i frykt for ny asylkrise | ABC Nyheter
Vennetjenester?
Ja, det kan du lure på. Jeg har ikke foretatt noen undersøkelser om hvem som eier hva i dagens mottakssituasjon. Kjenner jo til det brødreparet, men de har ingen kobling til politikk som jeg kjenner til. Men på starten av totusentallet gjorde jeg en undersøkelse over eierne av de største asylkonsernene. De var eid av tidligere Frp-politikere. Tror ikke tilfellet er det samme i dag, men er det det som kalles skjebnens ironi?^Men det er politisk vilje til å betale brakkebaronene for ubrukte plasser. Betaler millioner for tomme senger i frykt for ny asylkrise | ABC Nyheter
Vennetjenester?
At en person fra AP er glad i å bruke andres penger er da ikke noe nytt.^Men det er politisk vilje til å betale brakkebaronene for ubrukte plasser. Betaler millioner for tomme senger i frykt for ny asylkrise | ABC Nyheter
Vennetjenester?
Viser til mitt innlegg over, og vil hevde at den gleden er likelig fordelt på partiene i praksis.At en person fra AP er glad i å bruke andres penger er da ikke noe nytt.^Men det er politisk vilje til å betale brakkebaronene for ubrukte plasser. Betaler millioner for tomme senger i frykt for ny asylkrise | ABC Nyheter
Vennetjenester?
Å fillern, det hadde jeg glemt. UDi er jo en enmannsbedrift hvor lederen har full tilgang til pengesekken. Har får ingen føringer fra politikerene.At en person fra AP er glad i å bruke andres penger er da ikke noe nytt.^Men det er politisk vilje til å betale brakkebaronene for ubrukte plasser. Betaler millioner for tomme senger i frykt for ny asylkrise | ABC Nyheter
Vennetjenester?
Lederen i UDI har sitt politiske ståsted hvor?Å fillern, det hadde jeg glemt. UDi er jo en enmannsbedrift hvor lederen har full tilgang til pengesekken. Har får ingen føringer fra politikerene.At en person fra AP er glad i å bruke andres penger er da ikke noe nytt.^Men det er politisk vilje til å betale brakkebaronene for ubrukte plasser. Betaler millioner for tomme senger i frykt for ny asylkrise | ABC Nyheter
Vennetjenester?
Og det er relevant på hvilken måte under nåværende statsadministrasjon?Lederen i UDI har sitt politiske ståsted hvor?Å fillern, det hadde jeg glemt. UDi er jo en enmannsbedrift hvor lederen har full tilgang til pengesekken. Har får ingen føringer fra politikerene.At en person fra AP er glad i å bruke andres penger er da ikke noe nytt.^Men det er politisk vilje til å betale brakkebaronene for ubrukte plasser. Betaler millioner for tomme senger i frykt for ny asylkrise | ABC Nyheter
Vennetjenester?
Stortinget bestemmer hvor mange overføringsflyktninger Norge skal ta imot i året og ikke hva pengene skal brukes til.Og det er relevant på hvilken måte under nåværende statsadministrasjon?Lederen i UDI har sitt politiske ståsted hvor?Å fillern, det hadde jeg glemt. UDi er jo en enmannsbedrift hvor lederen har full tilgang til pengesekken. Har får ingen føringer fra politikerene.
Nå er dette min siste post i denne tråden som ikke handler om Sverige.
Det er helt sykt det som skjer i Sverige, hvite skal ikke få lov til å si noe hos de:Undrer om dette hadde gått så bra om det var motsatt, bare hvitt og ikke farge
Här är sidan där vita människor inte har någon talan | Göteborgs-Posten - Sverige
mvh
Dette er vel rasisme i seg selv men så lenge det går utover de hvite så er det ikke rasisme for det går jo ikke, hvite kan aldri bli utsatt for dette.et finns andra rum där vita får kommentera, men inte här, säger Ala Rad, som är en av initiativtagarna till kontot.
Den er grei, kan jeg betale med bringebær øl hvis du vinner?vedder 10 kroner i mot
Det er kommet en lov mot rasistiske og nazistiske forum i Sverige.Undrer om dette hadde gått så bra om det var motsatt, bare hvitt og ikke farge
Här är sidan där vita människor inte har någon talan | Göteborgs-Posten - Sverige
mvh
Nettopp derfor skal vi være sjeleglade at Carl I Hagen hadde så store maktambisjoner at vi fikk det moderne FrP. Uten dem til å demme opp hadde vi også hatt et slikt stort parti. Det skjer tvilsomme ting på Facebook-sidene til endel av deres representanter også, men de udiskutabelt brunsvidde koblingene det er i SD er ikke tilstede. Takk, Carl. Du har faktisk gjort landet en stor tjeneste ved å skape et alternativ.Det er kommet en lov mot rasistiske og nazistiske forum i Sverige.Undrer om dette hadde gått så bra om det var motsatt, bare hvitt og ikke farge
mvh
Men du finner mye oppfordringer om moske- og flyktingemottak branner på Sverige demokratiske facebook sider....
Bevara Sverige svenskt - Kristianstadsbladethttps://www.facebook.com/groups/244257052402599/
SE det jævla luksuskomplekset der...... en uke der med litt fiske og friluftsliv.... tror jeg påberoper meg flyktningestatus i eget land. Det er faktisk så nærme unna at de bør de godta.Vet ikke om det er vennetjenester - men det hjelper å være ordfører fra Høyre på Herøy.
Ordfører håvet inn 11 millioner på akuttmottak - Asylindustrien - VG