Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Sverige?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• D

Danke

Gjest
    Er ikke så greit i Russland for den del....

Ikke greit å være i jenteband der...

Et punkband her i landet får vel synge hva de vil om både regjering og statsmakt.....

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316

Et punkband her i landet får vel synge hva de vil om både regjering og statsmakt.....
    Tja, man skal ikke ta en dårlig vits , da kommer nissene frem

D

Danke

Gjest

Ha ha, sammenligner du det å slå ned og mishandle russiske punke-jenter med at Plumbo får en champagne drink over hodet?

Bare koselig det vel, Plumbo vokalisten bryr seg vel ikke om det?

Jeg fikk selv en drink på dressen en gang på byen etter en treretters middag rundt jul, mens jeg satt på utested med uteplass med tak og røyket sigar og drakk cognac. Jeg var så dum at jeg diskuterte om ulv med en veggis jente, og da fikk jeg drinken på dressen, med et ironisk. Unnskyld jeg sølte vist jeg.

Brydde jeg meg om det? Nei, det gjorde jeg ikke. Tok det med et smil. :)

Det gjorde nok Plumbo vokalisten også...

KjellR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Antall liker
    3.481
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Er tydeligvis ikke greit å bo i nedbombede Afghanistan uten styring og være 19 år gammel jente og nekte å gifte seg med et gammelt svin, sikkert en fetter.....

Jeg lurer på om noen av de sten kasterne var uten synd, de så gamle nok til å ha syndet en del...

Absolutt ingen går for å hjelpe, alle står rundt med iphones og filmer og ler. Politiet rykker inn men har ikke sjangs, når de siden setter fyr på dama så ber politi folk å være forsiktig så ikke de blir brent....

Islam...

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316

Ha ha, sammenligner du det å slå ned og mishandle russiske punke-jenter med at Plumbo får en champagne drink over hodet?

Jeg fikk selv en drink på dressen en gang på byen etter en treretters middag rundt jul, mens jeg satt på utested med uteplass med tak og røyket sigar og drakk cognac. Jeg var så dum at jeg diskuterte om ulv med en veggis jente, og da fikk jeg drinken på dressen, med et ironisk. Unnskyld jeg sølte vist jeg.

Hvorfor ler du egentlig, etter kultur forskjellene mellom Norge og Russland så er det å få et piskeslag i Russland og få et glass med champagne over hodet i Norge ikke så stor forskjell.

Disse jentene aksjonerte vel i en kirke og det proveserte mange russere fordi de ligger litt etter med toleranse enn de gjør i vesten, men hadde disse jentene gjort det i en moskee så hadde de vært drapstruet og jaktet på av dine sjelsvenner.

D

Danke

Gjest

Hvorfor ler du egentlig, etter kultur forskjellene mellom Norge og Russland så er det å få et piskeslag i Russland og få et glass med champagne over hodet i Norge ikke så stor forskjell.

Disse jentene aksjonerte vel i en kirke og det proveserte mange russere fordi de ligger litt etter med toleranse enn de gjør i vesten, men hadde disse jentene gjort det i en moskee så hadde de vært drapstruet og jaktet på av dine sjelsvenner.

Du drar milevis over streken når du kaller drapstruende folk det være seg islamske terrorister eller Breivik for mine sjelsvenner.

Dersom jentene bare var mot religionen så er det ikke sikkert de hadde sittet to år i fengelse heller da? Saken er at det ikke er ytringsfrihet i Russland. Det riktige hadde vært å gi damene en bot for ordensforstyrrelse. Noe helt annet er å gi de to års fengsel.

Jeg sa ikke jeg lo av det, men det folk gjør på byen i bedugget form altså helle en drink eller sånt, er noe helt annet enn fysisk vold.

De bruker køller, pepperspray etc. og de slår da ganske mange ganger også...

Sist redigert:

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Men den incidenten der den rogalandske pseudointelligensiaen tok ansvar er minneverdig. Har ikke klart å se Tore Rennerg uten å hånflire siden, og det vil nok aldri endre seg.

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.251
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7

Det tror jeg ikke noe på ...

U

utgatt25555

Gjest
    ^ klassisk venstre/establishment hykleri! på begge sider av grensen! og folk laller med som nyttige idioter og synes det er riktig så trivelig med disse ”artistene” :p

mvh

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg lurer på om Ingeniøren kan fortelle oss hva som vil få et norsk punkeband til å få så store problemer med myndigheter og etablissementet at de får bank og havner i fengsel?

D

Danke

Gjest
    Norge har kanskje ikke så mye høyrevridd punk, men vi har mye høyre/nasjonalistisk Black-Metall..

Sverige som tråden handler om har derimot veldig mye høyreorientert og nasjonalistisk punk som synger om det meste..

Utklipp-

The Music

For noen år siden at Sverige ble den ledende i Europa innen neo-Nazi skinhead musikk. På et tidspunkt var det så mange som 1000 skinheads i Stockholm alene, selv om løpet av 1996 dette tallet redusert og bevegelsen opphørte å være synlig. Siden 1992 har syttiåtte CDer blitt produsert av tjue svenske bandet. Flertallet av de tretti aktive band er fra Midt-Sverige, og omfatter for eksempel, Storm, Odium, Totenkopf, Divisjon S, Spandau and White aggresjon. Unntakene er Swastika, fra Linköping, og to Mannar fra Gävle.
    De fleste av de CDene ble bestilt gjennom Ragna Rock Records, administrert av Norsk høyre vingen Per Jönsson. Mot slutten av 1996 ble Jönsson siktet for flere lovbrudd Knyttet til oppfordringer til rasehat i å produsere en CD av den svenske White Power band Pluton Svea. Mange band er produsert av kjente mainstream-selskaper, slik som DADC i Østerrike (eid av Sony), den taiwanske selskapet Ritek og amerikanske selskaper Eastern Standard og Nimbus Manufacturing. Det svenske selskapet AB (DCM) er overpriset trykket hvit makt-CDer på Ultima Thule etiketten.
    Sveriges største noensinne White Power konserten ble avholdt i Norrköping den 3. februar 1996 da 800 nynazister fra Sverige og utlandet (Norge, Finland, Danmark, England, Tyskland, Belgia, Nederland, Italia og Frankrike) overhørte to engelske band, Hvit Aggresjon og Heysel, og Brutal Attack, et engelsk band. De viktigste Arrangørene var Nordland og en lokal nynazistiske gruppen i Linköping. Konserten, hvor nazistiske flagg og hakekors symboler ble vist, ble holdt på Albrektshalle, en community-eide bygningen. Politiet var tilstede, men passiv, Selv om en rekke arrestasjoner for drunken atferd ble gjort.
    I oktober en konsert ble arrangert i Solna utenfor Stockholm, der om lag 300 personer fra Sverige, Norge, Danmark, Finland, USA, Tyskland og Holland deltok. Heysel band fra Sverige spilte samt Brutal Attack og australske bandet festning.
    I januar 1998 ble en ny konsert ble planlagt i Stockholmsområdet, og om lag 1500 besøkende var forventet. Stedet hvor konserten skulle holdes ble ikke bestemt før samme dag. Men anti-rasister, politikere og andre gjorde sitt beste for å stoppe det, Organisering demonstrasjon og spre informasjon. Og som den britiske bandet Brutal Attack (tror jeg, husker ikke nøyaktig) kom i Sverige De fikk ikke komme forbi den grensen, og var sent hjem. De konsertarrangører og besøkende ble etterfulgt av anti-rasister, og siden de ikke lenger var velkommen på noen av de conert lokalbefolkningen De hadde reservert, turen endte på en pizzeria i Stockholm.

Utklipp slutt..

Det mest kjente høyreorienterte punkbandet er vel Ultima-Thule. Gruppen er ikke nazistisk men er klart nasjonalistiske og på den høyre siden av politisk spekter.

<span class="notranslate">

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Litt vittig kommentar til en av låtene på YouTube, spesielt i en tid når polakker blir uglesett for å være "kriminelle" ifølge mange.

Vi polacker kommer att knulla varje svartskalle som gör brott i Sverige! de inte ska säga halla och akbar! fuck dom!
    Vi polakker kommer altså til å knulle hver nigger som begår kriminelle handlinger, intet mindre enn det. Jeg vet ikke om det går under fanen "sparke nedover" eller noe annet.

D

Danke

Gjest
    Jeg har mere sansen for Dia psalma både musikk og tekster. De er ikke så politiske og synger om mye som er relevant, samtidig som det er folkinspirert. Ja de er vel litt til venstre da, men bare litt.

Skal legge ut noen av de også.

Sist redigert:
    U

utgatt25555

Gjest
    Litt vittig kommentar til en av låtene på YouTube, spesielt i en tid når polakker blir uglesett for å være "kriminelle" ifølge mange.

Vi polacker kommer att knulla varje svartskalle som gör brott i Sverige! de inte ska säga halla och akbar! fuck dom!
    Vi polakker kommer altså til å knulle hver nigger som begår kriminelle handlinger, intet mindre enn det. Jeg vet ikke om det går under fanen "sparke nedover" eller noe annet.
    Tull å sprøyt!

Jeg får stadig tilbud ifbm jobben, om å bli knullet i ræva og andre upassende steder, de tilbyr seg også å knulle både søstra mi og broren min jeg ikke har, samt resten av familien, det er endel av den nye kulturen som er importert!!, dvs, jeg er ikke tilbudt det samme noen gang av en vest Europeer når de ikke får det som de vil, eller blir motsagt! de spiller seg väre verdens offre!! mens medel Svensson og Ola Dunk agerer nyttige idioter!!
    Så, ord fra nyttige idioter som skal forstå seg på alt blir fattige i sammenhengen :p

mvh

Sist redigert av en moderator:
    D

Danke

Gjest
    Poenget mitt er vel at alle kan synge eller spille hva de vil både til høyre og venstre i Norge og Sverige.

Hva er yrket ditt musicus, er du Vekter eller politi? Eller lærer på gymnas eller u-skole?

Sist redigert:
    U

utgatt25555

Gjest
    Poenget mitt er vel at alle kan synge eller spille hva de vil både til høyre og venstre i Norge og Sverige.

Hva er yrket ditt musicus, er du Vekter eller politi?
    Sprøyt!

Tror du virkelig på den svadaen!? Käre vene du har hodet lengre ned i sanden enn jeg först trodde.

Man behöver ikke jobbe som noen av de to for å föle hatet og forakten på kroppen!
    Sånn, nå bröt jeg mot mitt eget prinsipp om å diskutere med deg, få hodet opp av sanden först! så kanskje det blir interessant etterhvert!

mvh

D

Danke

Gjest

Sprøyt!

Tror du virkelig på den svadaen!? Käre vene du har hodet lengre ned i sanden enn jeg först trodde.

Man behöver ikke jobbe som noen av de to for å föle hatet og forakten på kroppen!
    Sånn, nå bröt jeg mot mitt eget prinsipp om å diskutere med deg, få hodet opp av sanden först! så kanskje det blir interessant etterhvert!

mvh
    Fortell da isåfall om hvilke som ikke får synge eller spille hva de vil i Norge og Sverige???
    Du kommer jo bare med kritikk og krasse svar.

Det beste hadde vel vært om du diskuterte med deg selv.

Tenk på å være litt mer hyggelig på jobben(og på forum) Jeg har hatt innvandrere både som naboer og kollega, aldri opplevd noe lignende som du sier..

U

utgatt25555

Gjest

Sprøyt!

mvh
    Fortell da isåfall om hvilke som ikke får synge eller spille hva de vil i Norge og Sverige???
    Du kommer jo bare med kritikk og krasse svar.

Det beste hadde vel vært om du diskuterte med deg selv.

Tenk på å være litt mer hyggelig på jobben(og på forum) Jeg har hatt innvandrere både som naboer og kollega, aldri opplevd noe lignende som du sier..
    Jeg bryter mot mine egne prinsipper igjen her...

Först tok jeg deg seriöst, så begynte jeg å tvile, nå har jeg fått det bekreftet! Kos deg i Strömstad!

mvh

D

Danke

Gjest
    Absolutt alt mulig av musikk er tilgjengelig på youtube, Spotify er litt mer restriktiv på ekstrem hatmusikk. Men Ultima Thule er på spotify.

(Grunnen til at jeg valgte Ultima Thule som nasjonalistisk høyreksempel som er kjent og populært, og ikke et naziband er fordi jeg av personlige grunner ikke vil legge ut nazi eller hatmusikk. Men det finnes drøss av nazi punk på youtube.)

Hva i all verden er det du savner av media som ikke er fritt tilgjengelig? Må jo være helt syk ekstrem musikk isåfall?? (Isåfall skulle jeg likt å hørt bare av nysgjerrighet over hva dette forbudte er?)

Kom med eksempler på forbudt musikk som du savner?

Siden du tok meg seriøst først så var det musikksvaret, eller det at jeg ikke har dårlige erfaringer på jobb eller naboer med folk av annen kultur???

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

Tull å sprøyt!

Jeg får stadig tilbud ifbm jobben, om å bli knullet i ræva og andre upassende steder, de tilbyr seg også å knulle både søstra mi og broren min jeg ikke har, samt resten av familien, det er endel av den nye kulturen som er importert!!, dvs, jeg er ikke tilbudt det samme noen gang!!, av en vest Europeer når de ikke får det som de vil, eller blir motsagt!! de spiller de verdens offre og medel Svensson og Ola Dunk agerer nyttige idioter!!
    Så, ord fra nyttige idioter som skal forstå seg på alt blir fattige i sammenhengen :p

mvh
    :confused: Hva var det du reagerte på nå? Stemmer det ikke at polakker også er stigmatiserte, men ikke like mye som rumenere og i alle fall ikke så mye som "svartskaller"? Betyr ikke det da at en polakk som skriver slikt sparker nedover på den hierarkiske rangstigen? Jeg har forøvrig ikke kommet med noen påstander om at polakker er kriminelle, det har jeg ingen tro på som nasjonalt karaktertrekk.

Sprøyt!

mvh
    :confused: Igjen, hva er det du responderer på her? Jeg blir rett og slett forvirret av at du ikke kommenterer noe av det Danke skriver, men heller velger å komme med generelle kommentarer om hvilke erfaringer du har med noe jeg antar er utlendinger. Det er jo ikke det Danke skriver om her, det han skriver om er at han mener at et skandinavisk punkband kan synge hva som helst uten å havne i klammeri med loven og myndighetene. Din reaksjon er rett og slett et god dag, mann, økseskaft-svar.

D

Danke

Gjest
    Musicus-

Det dere knull morra di opplegget er veldig umodent sagt av en 1.generasjons ungdom, og hører det aldri av normale voksne.

Grunnen til at jeg spør om yrke er at jeg bare har hørt sånt fra typ gjengfolk som "vi er så tøffe gjengen" eller kids som er 1.Generasjon.

Da gjettet jeg Politi, Vekter eller også skole.

Ved annet tilfelle så dersom det gjelder kollegaer hadde jeg prøvd enten å skifte oppførsel, ellers hadde jeg byttet jobb om det var så dårlig arbeidsforhåld.. Altså om det ikke er Politi, Vekter, eller lærer da sånt er mer normalt der.

Klag til tillitsmann da? Skal ikke være sånn oppførsel på jobb og jeg er helt enig at det ikke er akseptabelt Musicus...

Sist redigert:
    D

Danke

Gjest
    Sverige har alltid tatt imot for mye folk ved krig etc.

Så ja de har tatt imot for mange flyktninger helt klart, og vil få utfordringer.

Samtidig har de alt for lite politi. Det er faktisk merkbart for meg som bor i Sverige at politi er mye mindre synlig her enn i feks Halden eller Sarp.. Jeg vet jo ikke hvordan det er i storbyer, men Norge har mye mer synlig politi.

Jeg har hørt at soninger i fengsel er litt mer strengt og asketisk i Sverige enn Norge, men så har de fotlenke ved 6 mnd fengsel da, og det betyr jo i praksis hjemmesoning og er ganske soft straff.

Men straffesystemet i Sverige er helt utrolig light, var en dame i Strømstad som drepte en fyr med kniv, og hun ble sluppet fri, dette var 3 gang hun drepte, en annen gang hadde hun stabbet eksen sin i brystet, men hevdet at han tok selvmord. Aldri hørt om masseharakiri her til lands. Så helt utrolig. Hun var etnisk svensk så det er sagt.

Men det er mildere straffenivå for vold etc, samtidig er soning i fengsel litt strengere enn "norske" fengsel.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.256
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg lurer på om Ingeniøren kan fortelle oss hva som vil få et norsk punkeband til å få så store problemer med myndigheter og etablissementet at de får bank og havner i fengsel?
    Jeg er også litt nysgjerrig på akkurat det. Mange har prøvd, for punk skal være provoserende og dette ville vært Great Success, men jeg kan ikke komme på noen som har greid det. Slagsmål på scenen, sex-opptrinn på scene og i kirker under gudstjeneste (!) og noen tusenlapper i bot, men jeg sliter med å komme på noen som har blitt banket opp av mobben og fengslet for innholdet i "kunsten" sin. (Kirkebrenning er noe annet.)

Jeg kjenner et par band som vil være lydhøre for idéer, Ingeniøren. Hva vil du foreslå?

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    30.534
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Det nevnes Stockholm skinheads her Danke! kjenner ganske godt til miljøt på -80t kort sagt var dom ganske harmløse, klart en og annen blatte blev nersparkad men det var nog mest punkere og mods som råket mest ille ut den gangen.

Han til høyre var litt ledere og kom fra mitt hjemsted Lasse eller "Grisen" i skins miljø var vel morro og dra til Stockholm i helger og festa rundt litt med gjengen som her på Helikopter plattan.

Han hade samme arbeidsplass en stund som nåværende rikspolis chef. Garpenberg gruva! så kan det gå......

Sist redigert:
    D

Danke

Gjest
    Sarpsborg har mange skinheads, men det er vel bare en lokal samholds-greie, og ikke politisk motivert. Er ikke det samme i Fredrikstad og Halden.

Du ser det om du drar på Sparta eller 08 kamp, mye luer og kort hår.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn