Diverse Hva har gått riktig i Norge?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.468
    Torget vurderinger
    2
    Tja, det kommer vel litt an på. Her er det søndagsåpent store deler av året, og det er butikkene selv som velger det. Tviler på at de ville gjort det med mindre
    det er lønnsomhet i det. Kommunen identifiserer seg som en hyttekommune, et turiststed, og det er vel det som gjør at de får lov.
    Ganske vanlig i hyttekommuner, med veldig liberale fortolkninger av 100kvm regelen. Og som weld nevner, der er det kunder med betalingsvilje, mens butikken er mer eller mindre tom på ukedager, i forhold.

Butikken på Vaset kan konkurrere med gode utvalg i storbyer, men den er ikke representativ.

Mange timer, mange skift, og krevende.

Sist redigert:

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.468
    Torget vurderinger
    2
    Vi har hytte ved Vaset, og har lagt igjen noen kroner på den Joker-butikken.
    Solgte gården vi hadde i Valdres. Jeg hadde et sel på en teig ved Nørre Trollhovd, der alle de gamle selene fortsatt står uten nybygg ved siden av, med utsikt til hyttelia som ligger nordøst for butikken. Første gang i butikken stusset jeg. Vareutvalget slo det som var av Rema 1000 og Kiwi-butikker i Oslo, med en variasjon man ikke pleide finne. Fikk forklaringen da jeg ble kjent med innehaveren. Han fikk ønsker fra hyttefolket og visste at han ikke ville bli sittende igjen med svinn.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn