Tror ikke perspektivet er problemet i denne enden, gitt.
1. Enig
2. Dette er det reneste svada. Selv en som ikke har mer enn grunnleggende kjennskap til statistikk, forstår selvsagt at det ikke kan regnes på den måten. Og angående perspektiv, så er det mulig å to tanker i hodet på en gang. Jeg mener det er absolutt forkastelig å bedrive kollektiv dom og bedømmelse. Er du uenig i dette? Og selvsagt bryr jeg meg STERKT om de som utsettes for den typen nedrig vold vi her snakker om. Har en nær venn som har spesialutdannelse innen voldtekt, som blir oppringt om natten når ofrene kommer til mottaket. Forsøk å ta inn at det er to helt forskjellige problemstillinger vi snakker om. Jeg har sterk sympati for mange mennesker i denne verden, men ønsker ikke dermed å straffe en masse uskyldige, for å vise min sympati, for hva godt gjør jeg med det?
3. Det er antakelig korrekt, og sånne holdninger må det reageres mot. På samme måte som at det må reageres mot holdninger som dine.
Disqutabel
Jeg er ikke uenig med deg at det er uting at man fordømmer alle for det et mindretall gjør, men når denne gruppen er de som står for mye av voldtektene og drapene så er det kanskje på tide og diskutere om dette er noe man bør utsette sin egen befolkning for. Det viktigste punktet for politikerne skal alltid være landets og dens befolkning sin sikkerhet. Det er her politikerne og du feiler, det er ikke så viktig virker det som.
For å bruke
ditt eksempel at det bare er 5 av 100 som utfører voldtekter, så sier vi at det kommer ca 5000 innvandrere i året til Norge fra disse landene som ikke respekterer norske lover eller norske jenter. Det vil si 250 voldtekter, hvor var forståelsen og empatien din sa du?
Matematikkunnskapene dine skorter det ganske mye på, og jeg har selvsagt aldri påstått at 5% av innvandrerbefolkningen er voldteksmenn, det kan se ut som om du leser litt dårlig også. Jeg har i flere tråder tidligere vist hvordan kriminalstatistikkene ser ut, og om du hadde sett litt på disse, så hadde du selv sett at det du omtaler som en "gruppe", slett ikke er meningsfylt å se på den måten. Så når du på den ene siden sier at:
det er uting at man fordømmer alle for det et mindretall gjør
men uten å trekke pusten sier
denne gruppen er de som står for mye av voldtektene og drapene
, så viser du en himmelropende uforstand for dette problemkomplekset.
Litt i samme retning som at siden det er stort sett menn som begår overgrep mot barn, må vi få alle menn ut av samfunnet. Lurt.
Disqutabel