Hva har vi i glasset, nok en gang..

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • 3

    322_911

    Gjest
    Appelsinjuice, men favoritten er Johnnie Walker Black Label. Namme.
     

    Boffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    5.979
    Antall liker
    327
    Sted
    Oslo Vest
    rosévin når sola var fremme, kraftig oz-shiraz til middag. senere diverse øl, hansa/ringnes/heineken + litt konjakk.
    Johnnie Walker ? javel vær sin smak.
    Lagavulin for meg.
     
    3

    322_911

    Gjest
    Tss, er det fint nok for Tony Soprano, så er det fint nok for meg.

    Eller eventuelt gå for den dyreste utgaven av Blue label, over 30k flaska bør vel være fint nok selv for de fine vanene deres?
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Åpnet noen flasker med det jeg håpet var god vin å går:

    Chateau Malescot StExupéry (Margaux) 1975
    Chateau Malescot StExupéry (Margaux) 1982
    Chateau Lagrange 1975

    Dette varierte i smak fra fra interessant til hoppetau. Stor skuffelse.

    Kvelden ble reddet av en himlende god Barolo - Cascina Franeia, Giancomo Conterneo 1999. Helt fantastisk vin.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.400
    Antall liker
    11.236
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ikke en drit. Bare noe usukret appelsin juice :-( Våkenatt - ingenting skjedde. Å joda vi ventet valper på bikkja i natt. X ganger utpå tissetur i løpet av natten var det da.
    Og når jeg tenker på det, det er vel om trent natt når jeg skriver dette.
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    Øl vin å napolion brennjakk blr det i går kan jeg kjenne nå .
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.771
    Antall liker
    507
    Sted
    Stockholm
    Stort sett vann, men en sjelden gang Hansa pils. Og jeg som bor i Drammen, fyy..
     

    jowil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2006
    Innlegg
    1.876
    Antall liker
    9
    Eller eventuelt gå for den dyreste utgaven av Blue label, over 30k flaska bør vel være fint nok selv for de fine vanene deres?
    Whops, den er nok noe utenom det vanlige. Smakte en "vanlig" Blue Label for noen år siden og det var rett og slett en perfekt whisky.
     

    Boffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    5.979
    Antall liker
    327
    Sted
    Oslo Vest
    det er fint vær igjen, rosévin på værandaen, en perfekt start på dagen.
     
    3

    322_911

    Gjest
    Whops, den er nok noe utenom det vanlige. Smakte en "vanlig" Blue Label for noen år siden og det var rett og slett en perfekt whisky.
    Har ikke smakt Blue Label heller jeg da, men godt er det sikkert.

    # Johnnie Walker Blue Label — Johnnie Walker's ultimate blend. Every bottle is serial numbered and sold in a silk-lined box, accompanied by a certificate of authenticity. Although no age is declared, it is believed many of the whiskies blended are aged for 50 to 60 years. 86 proof.

    # Johnnie Walker Blue Label 200th Anniversary — 2005 saw Johnnie Walker's extremely limited bottling of its ultimate blend. A special release of cask strength Blue Label, in a special square Baccarat crystal decanter. It sold for around $4,000 a bottle.
     
    3

    322_911

    Gjest
    Tåler ikke lommeboken Walker Black Label blir det Jameson eller Ballantines. En hundrelap billigere og fullt ut drikkende.

    Whiskey er godt.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    Kald Tuborg på verandaen. Rett fra flaska.
     

    jowil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2006
    Innlegg
    1.876
    Antall liker
    9
    # Johnnie Walker Blue Label — Johnnie Walker's ultimate blend. Every bottle is serial numbered and sold in a silk-lined box, accompanied by a certificate of authenticity. Although no age is declared, it is believed many of the whiskies blended are aged for 50 to 60 years. 86 proof.
    Den jeg smakte var ikke 86% ??? Det var på Karlsberger pub i Longyearbyen. Tror ikke det var juks, heller... Titta litt rundt på nettet etter Blue Label og kom over Old Granddad 96 proof Bourbon. Var vel det Morgan Kane drakk, if my memory serves me well. Sterkere blir det ikke.
     

    KnB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.517
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    I kveld blir det en nøgne ø porter - Nina Simone i hardidisken ++ D;
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.930
    Antall liker
    721
    Vann. Er så heldig å ha spesielt godt vann i springen. Det merkes, det er en opplevelse når du drikker det. Nesten som en mild god hvitvin, men helt rent.

    NAM!
     

    lomt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2005
    Innlegg
    1.474
    Antall liker
    3
    Sted
    Stavanger
    Kaffe med en "dash" krem i koppen, Bache XO i glass.
    Vann fra springen, blandet 50/50 med gul Farris
    Chilensk rødvin er planlagt til økologisk pepperbiff
    Pils finnes, så får vel egentlig kvelden vise hva som frister mest
    ;D



    EDIT:
    selve kånjakkens virkning er allerede tilstede...;D
     

    JORFIN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2004
    Innlegg
    1.765
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    22
    springvann fullt av bakterier som ikke skulle vært der, men godt smaker det ivertfall :p
     

    lomt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2005
    Innlegg
    1.474
    Antall liker
    3
    Sted
    Stavanger
    springvann fullt av bakterier som ikke skulle vært der, men godt smaker det ivertfall :p
    Tror det er litt av poenget ja :)
    Det gir jo blant annet immunsystemet noe å bryne seg på, og kroppen er jo som kjent kroppen.... den blir bedre og bedre jo mer den blir brukt ;D
     

    JORFIN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2004
    Innlegg
    1.765
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    22
    Tror det er litt av poenget ja :)
    Det gir jo blant annet immunsystemet noe å bryne seg på, og kroppen er jo som kjent kroppen.... den blir bedre og bedre jo mer den blir brukt  ;D
    ja man må se det positive i det, jeg ser det nå slik at får f.eks gilde igjen problemer med e.koli bakterier så er jeg imun :D
     

    larsfs123@mail.com

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.07.2003
    Innlegg
    228
    Antall liker
    1
    Ikveld e det rødvin som gjeld: Durius tempranillo 2003 og el miracle tempranillo/shiraz 2004. Begge er gode kraftige saker!
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    Har ikke noe glass ved PC´n i kveld, så nå "tørrsurfer" jeg. ;D ;D ;D
     

    jowil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2006
    Innlegg
    1.876
    Antall liker
    9
    96 proof = 48%
    mvh
    Åh. Det var da en finurlig måte å skrive 48% på. :)
    Det vil altså si at den Blue Labelen er 43%. Det skulle stemme litt bedre, ja.
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.819
    Antall liker
    4.099
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Portvin, gutter, portvin: Niepoort 10 år Tawny. Det er fordelen med å bli voksen, en kan tillate seg å mene at a tolerable port is quite potable.

    Bernt K
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Fankern! Noen må lære meg the art of portvining.

    Har en flaske Sandemann stående og skjønner ikke hvoran jeg skal bruke den fornuftig.
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.819
    Antall liker
    4.099
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Piu nulla problema! Du åpner flaska, heller et passe kvantum i en dertil egnet glassbeholder og svæljer ned! Vel..., en brukbar port, Tawny, Ruby eller Late Bottled Vintage kan du gjøre det med, men dersom du har en Vintage er det litt mer styr.
    1. Vintage Port bør være minst 15 år gammel.
    2. Må oppbevares liggende, med etiketten opp (da er du sikker på at den ikke vendes).
    3. Vær forsiktig når den tempereres og åpnes så du ikke rister på den; det er garantert at det er bunnfall i den.
    4. Dekanteres med gratie og forsiktighet.
    5. Drikkes i løpet av en 4-5 dager, etter det er det bare å tømme ut.
    6. Småkaker, kjeks, frukt og sterk ost; Gorgonzola, Normanna osv er glimrende tilbehør. Selv har jeg en hang til Gullvafler og sitronkjeks, men så er jeg av heller tvilsom karakter. Sky lakrisgodteri, "skolekritt" og portvin er IKKE " a match made in Heaven"!

    Bernt K
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Fine! Neste gang jeg skal ha noe i glasset effektuerer jeg. Nå trekker jeg meg tilbake.
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.295
    Antall liker
    4.663
    Torget vurderinger
    1
    Whops, den er nok noe utenom det vanlige. Smakte en "vanlig" Blue Label for noen år siden og det var rett og slett en perfekt whisky.
    Jeg tillater meg å være rykende uenig ... blue lable (std.?) er et av de desidert mest overprisede og mest karakterløse brennevin jeg har satt tungen til ... nei takke meg til ren malt ... dersom jeg trenger et hestespark så kan jeg godt ta en Laphroaig Cask Strength, dersom jeg bare skal kose meg kan jeg nøyes med Bowmore Cask Strength. Forøvrig er lista over god malt som jeg ikke sier nei-takk til svært lang.

    mvh
    KJ
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.295
    Antall liker
    4.663
    Torget vurderinger
    1
    Den jeg smakte var ikke 86% ??? Det var på Karlsberger pub i Longyearbyen. Tror ikke det var juks, heller... Titta litt rundt på nettet etter Blue Label og kom over Old Granddad 96 proof Bourbon. Var vel det Morgan Kane drakk, if my memory serves me well. Sterkere blir det ikke.
    På Karlsberger finner du da vesentlig bedre vare enn det ...

    mvh
    KJ
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn