Hva har vi i glasset, nok en gang..

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Fankern! Noen må lære meg the art of portvining.

    Har en flaske Sandemann stående og skjønner ikke hvoran jeg skal bruke den fornuftig.
    Ta 2 kg blåbær. Tilsett en 1/2 L portvin. Varm opp og la simre forsiktig en stund. La den kjøle seg til den er varmlunken Hell over god vanlijeis.
     

    jowil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2006
    Innlegg
    1.876
    Antall liker
    9
    På Karlsberger finner du da vesentlig bedre vare enn det ...

    mvh
    KJ
    Det kunne jeg nok, ja. Men dette var i 2000 og en stund før jeg lærte å sette pris på malt. Drakk mye Black Label på den tida, og følgelig var opplevelsen stor ved å prøve rolls-modellen. Selve smaken erindrer jeg mindre av. Men jeg tror nok den ville gått ned på "høykant" i dag også.
    :)
     

    bber

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    20
    No har der vore raduvvin men no er dttd dtot. Då er dt altså ingeinged
    Som antydet i en annen tråd er nynorsk fortsatt et skriftspråk konstruert for vel 100 år siden av noen motkulturelle fylliker med nisselue.
     
    O

    om.s

    Gjest
    I dag midt i friperioden, en liten Jim Beam og en Staropramen til grillen...

    mvh
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    10
    Nei, unge mann. Nynorsk er den oppdaterte versjonen av landsmålet Ivar Aasen konstruerte.
    Rykta vil ha det til at den godaste Ivar frekventerte Grand Kafe på Karl Johan dagleg. Så rusla han heim etter mørkerfall, ustø i gangen og med smil om munn.
    Slikt vert det godt språk av.

    Skål Ivar.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    Som antydet i en annen tråd er nynorsk fortsatt et skriftspråk konstruert for vel 100 år siden av noen motkulturelle fylliker med nisselue.

    Avholdsmann BB ?? Fanatisk motstander av fyll ?? :eek: :mad: Tvi vøre 7-9-13 !


    Nå har jeg sett et "medkulturellt" fruntimmer i edru tilstand på TV ! ( Vibeke Løkkeberg ! ) Og ærlig talt så foretrekker jeg en full motkulturell fyllefant som snakker nynorsk (Arve ) ;D ;D ;D ;D
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.806
    Antall liker
    8.120
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Rykta vil ha det til at den godaste Ivar frekventerte Grand Kafe på Karl Johan dagleg. Så rusla han heim etter mørkerfall, ustø i gangen og med smil om munn.
    Slikt vert det godt språk av.

    Skål Ivar.
    No var desse kafebesøka hans ETTER at han hadde konstruert landsmålet.....ikkje desto mindre kan det tenkjast at du har eit poeng. Jimi Hendrix måtte som kjent ruse seg for å få til stoveges gitarspel.
    Diktinga hans Ivar er (med svært få unntak) mellom den aller skikkelegaste handverksmessig som er skriven her til lands. Sjølv om eg personleg held Aasmund Olavsson Vinje (mitt litterære førebilde - eg har teke MÅL av meg til å bli hifiverdas svar på Vinje) som ein viktigare skribent (når målet fyrst var laga)
    Tenk så mykje tull som hadde vore skrive om Dei Gamle Store ikkje hadde hatt målet hans Ivar å støtte seg på....
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.806
    Antall liker
    8.120
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Avholdsmann BB ?? Fanatisk motstander av fyll ??  :eek: :mad: Tvi vøre 7-9-13 !


    Nå har jeg sett et "medkulturellt" fruntimmer i edru tilstand på TV ! ( Vibeke Løkkeberg ! ) Og ærlig talt så foretrekker jeg en full motkulturell fyllefant som snakker nynorsk (Arve )  ;D ;D ;D ;D
    Å tusen takk! (no kjem eg ikkje til å få sove...) ;D
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Har kost meg med denne et par uker nå:

    Laphroaig - Quarter Cask

    Helt ualminnelig god whisky!

    http://www.laphroaig.com/qc/qc.htm

    Jeg tror jeg har funnet en ny favoritt. Den er iallefall helt der oppe.

    Denne versjonen av Laphroaig er lagret på mindre tønner, er ikke kald filtrert og holder 48% alkohol.



    Så skal du ut å reise og liker kraftig whishy er det er stor tabbe og ikke handle med en flaske eller to av denne.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Dårlig med bilder men Oban bør vurderes for singel malt folket.
    I kveld,kun pils.

    /jan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    og jeg har tømt min PENASCAL- Vino de Mesa Tinto. og nå skal jeg zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.582
    Antall liker
    7.116
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    I dag er det kaffe og brus som gjelder - skal ut å kjøre i morgen formiddag, og i dobbelt 40-årslag i morgen kveld (dvs - nå ser jeg at det er i dag :))

    Johan-Kr
     

    DAChild

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2004
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    118
    Torget vurderinger
    2
    Gjestemedlem skrev:
    Har kost meg med denne et par uker nå:

    Laphroaig - Quarter Cask

    Helt ualminnelig god whisky!

    http://www.laphroaig.com/qc/qc.htm

    Jeg tror jeg har funnet en ny favoritt. Den er iallefall helt der oppe.

    Denne versjonen av Laphroaig er lagret på mindre tønner, er ikke kald filtrert og holder 48% alkohol.



    Så skal du ut å reise og liker kraftig whishy er det er stor tabbe og ikke handle med en flaske eller to av denne.
    Enig, denne er konge (du røyker uten å røyke : ) . Fyldig med mye tang og tare ;) ;) ;)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.894
    Antall liker
    29.319
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Generisk hvitvin!
    Samboer på nattevakt, Aretha Franklin på spilleren, fred i sjelen.
    mvh
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    Tullamore Dew med isbiter og vann. Slett ikke så dumt. Denne flaska har jeg hatt i mange år og den er fortsatt ikke tom. :D For øvrig en jævlig dyr flaske Whisky (relativt sett), men den historien er egentlig litt flau så den kommer ikke i dag. :-[ :-\ ;D ;D ;D ;D

    Sitter å "lager lyder" på gitaren, så anlegget hviler.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.218
    Antall liker
    7.048
    Torget vurderinger
    4
    Gjestemedlem skrev:
    Har kost meg med denne et par uker nå:

    Laphroaig - Quarter Cask

    Helt ualminnelig god whisky!

    http://www.laphroaig.com/qc/qc.htm

    Jeg tror jeg har funnet en ny favoritt. Den er iallefall helt der oppe.

    Denne versjonen av Laphroaig er lagret på mindre tønner, er ikke kald filtrert og holder 48% alkohol.
    Lenge siden jeg har harr Laphroaig i hus og har aldri prøvd denne varianten. Høres som noe i min gate.
    Istedet har jeg funnet mye glede i denne:

    Cask strength, lagret på bourbon og sherry tønner. For øyeblikket det nærmeste jeg kommer de gode minnene fra flaskene med Ardbeg fra 1974, 1975 og 1976 som alle fant sin vei forbi smaksløkene mine.
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.760
    Antall liker
    7.712
    Gjestemedlem skrev:
    Har kost meg med denne et par uker nå:

    Laphroaig - Quarter Cask

    Helt ualminnelig god whisky!

    http://www.laphroaig.com/qc/qc.htm

    Jeg tror jeg har funnet en ny favoritt. Den er iallefall helt der oppe.

    Denne versjonen av Laphroaig er lagret på mindre tønner, er ikke kald filtrert og holder 48% alkohol.



    Så skal du ut å reise og liker kraftig whishy er det er stor tabbe og ikke handle med en flaske eller to av denne.
    Fikk denne for noen uker siden av en kollega, skal testes i kveld!
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.820
    Antall liker
    4.099
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Uslåelig kombinasjon når en begynner å hate: Æ'kke kaldfiltrert, den heller, blakker med vann. Welleren er kald, Ellaen skal plukkes fra hverandre igjen, men det får bli i morra.

    Bernt K
     

    Vedlegg

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    Er det tilfeldig at rørmennesker har en tendens til å like maltwhisky? Eller kan det fastslås som et faktum at vi har en mer forfinet smak enn den gemene hop? ;D ;D

    Til topic.
    Et nytt forsøk på å tømme Tullamore Dew flasken. Ikke singlemalt, men slett ikke dårlig drikke. ;)
     
    I

    ijustpop

    Gjest
    Ah godt at det er liv i denne tråden igjen. Selv startet jeg kvelden med et snitt øl og en Laphroaig på Robinet. Riktignok ikke, Cask Strength, men den streite 10-års utgaven. Hyggelig.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.218
    Antall liker
    7.048
    Torget vurderinger
    4
    Orval på Lorry
    Steamer på Mikrobryggeriet
    Amber X på Mikrobryggeriet
    Grimberger på Beerpalace
    Westmalle på Beerpalace
    Guinness på Dubliners

    .....vann på sengekanten før Ole Lukkøye hilser på .....zzzzzzz
     

    larsfs123@mail.com

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.07.2003
    Innlegg
    228
    Antall liker
    1
    Då har eg handla inn til helga:
    Ein durius tempranillo 2004, ein faustino nummer 5.
    Har også ein johhny walker green label om eg skulle føle for det.
    Nokon som har smakt denne ?
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    10
    Jeg sipper til en enkel Santa Rita Reserva, er midt i kokkeleringen. Når retten serveres blir nok en kraftigere vin, har ikke helt bestemt meg ennå.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Må desverre meddele at jeg har kun vann/kaffe og ibux på tapetet i kveld ;)

    /jan
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    10
    JanR skrev:
    Må desverre meddele at jeg har kun vann/kaffe og ibux på tapetet i kveld ;)

    /jan
    Ibux går glimrende til chablis. Det er en myte at antibiotika ikke lar seg kombinere med alkohol. Dettte har jeg sjekket med legen min.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    oddgeir skrev:
    Ibux går glimrende til chablis. Det er en myte at antibiotika ikke lar seg kombinere med alkohol. Dettte har jeg sjekket med legen min.
    Lagt på minnet :)
    Frister faktisk ikke med noe (jeg vet,oppsøk lege ;) )
    Holdt på i 4-5 dager så det må vel for svarte gi seg snart.
    Men kos dere i kveld alle sammen,send meg gjerne en tanke når singel malt'en er på vei ned i strupen.

    /jan
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    10
    JanR skrev:
    oddgeir skrev:
    Ibux går glimrende til chablis. Det er en myte at antibiotika ikke lar seg kombinere med alkohol. Dettte har jeg sjekket med legen min.
    Lagt på minnet :)
    Frister faktisk ikke med noe (jeg vet,oppsøk lege ;) )
    Holdt på i 4-5 dager så det må vel for svarte gi seg snart.
    Men kos dere i kveld alle sammen,send meg gjerne en tanke når singel malt'en er på vei ned i strupen.

    /jan
    Medfølende tanker er avsendt. ;)
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    oddgeir skrev:
    JanR skrev:
    Må desverre meddele at jeg har kun vann/kaffe og ibux på tapetet i kveld ;)

    /jan
    Ibux går glimrende til chablis. Det er en myte at antibiotika ikke lar seg kombinere med alkohol. Dettte har jeg sjekket med legen min.
    Ibux er vel knapt noe antibiotika.. heller et nsaid. Altså et antiinflammatorisk medikament, og har ingenting med antimikrobielle preparater å gjøre.

    Enkelte antibiotika skal ikke kombineres med alkohol, men de er i fåtall; de fleste vanlige går fint sammen med alkohol :)

    I kveld nippes det forresten til Karlsberg Urpils (ie den tyske, ikke den danske) sammen med reker, krabber og blåskjell. Tipper at det blir en 1976 Wehlener Sonnenuhr Riesling Auslese fra den eminente Schmitz-Herges i Bernkastel/Mosel litt senere. Var så heldig å få tak i en kasse nylig. Alternativt har jeg to kasser med glimrende 1996 Riesling Auslese Feinherb også fra Wehlener Sonnenuhr, laget av den ikke mindre eminente Friedrich-Kern i Wehlen/Mosel. Nam!

    Mvh Vidar P
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    10
    Vidar P skrev:
    Ibux er vel knapt noe antibiotika.. heller et nsaid. Altså et antiinflammatorisk medikament, og har ingenting med antimikrobielle preparater å gjøre.
    Ja, jeg har allerede fått en korreks av min alltid nærværende kone, sykepleieren.
    Godt å ha leger tilstede.
    Forresten, skål for for Kr.sund, som snart får et nytt Hotell Opera. 8)
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    oddgeir skrev:
    Vidar P skrev:
    Ibux er vel knapt noe antibiotika.. heller et nsaid. Altså et antiinflammatorisk medikament, og har ingenting med antimikrobielle preparater å gjøre.
    Ja, jeg har allerede fått en korreks av min alltid nærværende kone, sykepleieren.
    Godt å ha leger tilstede.
    Forresten, skål for for Kr.sund, som snart får et nytt Hotell Opera. 8)
    Skål tilbake; og snart får vi vel ny opera også :)

    Når det så er sagt; Ibux og alkohol er supre greier, mye bedre enn paracet (levermetabolisme) og alkohol; så Jan R kan vel nyte et glass dersom det er Ibux'en som står i veien.
    Ibux blir forresten altfor lite brukt, og i altfor små doser spør du meg. Et supert medikament, som jeg gladelig skriver ut (600mgx4 o.l.) istedet for mye av de nye, svinedyre, fancy nsaid'ene.

    Jeg har en følelse av at kvelden avrundes med en single malt, nå er det lenge siden jeg har smakt Talisker, så vi får se hva vårt barskap kan bjuda på :)

    Mvh Vidar P
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn