Bil, båt og motorsykkel Hva kjører dere og hvorfor?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Skjønner jeg godt. Det er ikke noen aktivitet som har stor fanskare blant ikke-utøvende, og om ungdom virkelig føler behov for å tøvekjøre slik som det der, så er det vel knappest samfunnets (det offentliges) ansvar å finansiere gode baner for det.
    Like lite som det er det offentliges ansvar å finansiere bilene, drivstoffet, dekkene eller for den del god hifi for de av oss som føler behov for å ha det. Det er rett og slett ikke lov å drive på slik på offentlig plass, og med god grunn.
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.050
    Antall liker
    1.853
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Ambings skrev:
    Jeg synes faktisk såkalt aktiv kjøring er langt verre enn at noen tar noen sladder på privat/lukket område som forhåpentlig ikke forstyrrer andre. Det utsetter i alle fall ikke andre for fare.
    Føler at det er en viss gruppehets mot John-Harald her.
    Takk for støtten under gruppehetsen! At man har det litt gøy på et lukket område og ikke utsetter seg selv eller andre for fare, bør ikke være noe problem..
    Selfølgelig ser jeg at det er et problem for de som mener at det ikke skal være lov å ha det gøy ;)

    @Brasse Takk for fet link!
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Det er noe med omstendighetene John Harald. Generelt sett. For mange som bor i by så er harrybørning et uromoment og tildels et stort problem i noen byer. Forbauser meg at du som aktiv utøver ikke ser det eller i det hele tatt reflekterer omkring det. At det kun handler om den som synes det er gøy å børne. Sier vel sitt uten at noen behøver å kommentere det noe mer i detalj.

    Børning langt pokkerivold vekk fra folk og på lukkede områder er ingen problem for noen, så det er velbekomme for de som synes det er gøy. Bare ikke forvent skattekronene mine til bane, slik du antydet på forrige side.
     

    Julenissen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2002
    Innlegg
    323
    Antall liker
    3
    Vidar P skrev:
    Skjønner jeg godt. Det er ikke noen aktivitet som har stor fanskare blant ikke-utøvende, og om ungdom virkelig føler behov for å tøvekjøre slik som det der, så er det vel knappest samfunnets (det offentliges) ansvar å finansiere gode baner for det.
    Like lite som det er det offentliges ansvar å finansiere bilene, drivstoffet, dekkene eller for den del god hifi for de av oss som føler behov for å ha det. Det er rett og slett ikke lov å drive på slik på offentlig plass, og med god grunn.
    Du er vel for forebygging i andre deler av samfunnet?Er det ikke bedre at ungdommer fikk avreagere på lukket område enn at de gjør det på offentlig vei?
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Julenissen skrev:
    Du er vel for forebygging i andre deler av samfunnet?Er det ikke bedre at ungdommer fikk avreagere på lukket område enn at de gjør det på offentlig vei?
    Jeg er slett ikke sikker på at børning er å regne som preventiv forebyggende avreagering. Tar det overhodet ikke som noen selvfølge. Det kan like gjerne være en motsatt effekt, uten at jeg vet noe om det. Fins det noen form for evidens på slikt?
     

    Julenissen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2002
    Innlegg
    323
    Antall liker
    3
    Vidar P skrev:
    Julenissen skrev:
    Du er vel for forebygging i andre deler av samfunnet?Er det ikke bedre at ungdommer fikk avreagere på lukket område enn at de gjør det på offentlig vei?
    Jeg er slett ikke sikker på at børning er å regne som preventiv forebyggende avreagering. Tar det overhodet ikke som noen selvfølge. Det kan like gjerne være en motsatt effekt, uten at jeg vet noe om det. Fins det noen form for evidens på slikt?
    Nei det har jeg ikke peiling på ;D Men det samme argumentet brukes jo om andre former for motorsport/kampsport osv.Ellers så aner jeg ikke hva evidens betyr....
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    Vidar P skrev:
    Julenissen skrev:
    Du er vel for forebygging i andre deler av samfunnet?Er det ikke bedre at ungdommer fikk avreagere på lukket område enn at de gjør det på offentlig vei?
    Jeg er slett ikke sikker på at børning er å regne som preventiv forebyggende avreagering. Tar det overhodet ikke som noen selvfølge. Det kan like gjerne være en motsatt effekt, uten at jeg vet noe om det. Fins det noen form for evidens på slikt?
    Det finnes undersøkelser fra Sverige fra noen år tilbake som viser at hastighetsnivået og aggresiviteten i trafikken er større etter fotballkamper enn etter motorsportsarrangementer. Lovbruddene, hastighet, rødlys og vikebliktsbrudd var også alvorligere.
     

    LydMekk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2003
    Innlegg
    2.307
    Antall liker
    2
    Julenissen skrev:
    Vidar P skrev:
    Julenissen skrev:
    Du er vel for forebygging i andre deler av samfunnet?Er det ikke bedre at ungdommer fikk avreagere på lukket område enn at de gjør det på offentlig vei?
    Jeg er slett ikke sikker på at børning er å regne som preventiv forebyggende avreagering. Tar det overhodet ikke som noen selvfølge. Det kan like gjerne være en motsatt effekt, uten at jeg vet noe om det. Fins det noen form for evidens på slikt?
    Nei det har jeg ikke peiling på ;D Men det samme argumentet brukes jo om andre former for motorsport/kampsport osv.Ellers så aner jeg ikke hva evidens betyr....
    Evidens=Bevis for.
    Regner med at Vidar tenkte "evidence" :)
     

    norcad

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Innlegg
    1.262
    Antall liker
    22
    Jeg har vel nevnt tidligere at jeg har en 1960 Cadillac?
    Og da er dette harry, barnslig og uansvarlig liksom?????? ??? :eek: ::) :p

     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.811
    Antall liker
    7.851
    børning er relativt høyt oppe på min liste, sammen med ting som tattiser, å kle seg ut i dameklær om man ikke er en, og romantiske komedier med lydspor fra Celine Dion og Kenny G, over ting jeg ikke kan fatte og begripe hvorfor noen skulle være interessert i, eller få utbytte av. Helt ubegripelig.

    Det sagt, folk må nå endelig få holde på som dem vil så lenge det ikke går utover andre enn dem selv.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    norcad skrev:
    Jeg har vel nevnt tidligere at jeg har en 1960 Cadillac?
    Og da er dette harry, barnslig og uansvarlig liksom?????? ??? :eek: ::) :p

    Stakkars bil !! :'( :'( :'( Den hadde fortjent en bedre skjebne enn å bli mishandlet slik !! :-[ :-[ :'(
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    24.681
    Antall liker
    41.583
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Spiralis skrev:
    norcad skrev:
    Jeg har vel nevnt tidligere at jeg har en 1960 Cadillac?
    Og da er dette harry, barnslig og uansvarlig liksom?????? ??? :eek: ::) :p

    Stakkars bil !! :'( :'( :'( Den hadde fortjent en bedre skjebne enn å bli mishandlet slik !! :-[ :-[ :'(
    Hvorfor er dette mishandling? bortsatt for at det går litt dekk 8)

    mvh
     

    norcad

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Innlegg
    1.262
    Antall liker
    22
    Neida, sliter ikke verken på motor, automatkasse eller drivverk dette. Bare sunt at girolja koker engang i blant på gamle Hydramatic kassene antagelig ::)

    At drifting har blitt en sport som noen finner fasinerende forstår jeg. Det er banekjøring, fart og kontroll.

    Men burning? Å få til det er ikke liksom stort å skryte av, det tror jeg faktisk mora mi ville klare, selv med dems Corolla 1,3L.

    Joda det var tøft når jeg var 18,5 år, helt til vi skjønte at det er noe alle biler og alle sjåfører kan få til.

    Men noe moralpreken gidder jeg ikke å komme med, og det plager meg overhodet ikke at ungdommen finner det morsomt heller. Det er tross alt tryggere enn å teste toppfarten eller drifte kunnskapene langs veien............
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.128
    Antall liker
    3.765
    Torget vurderinger
    9
    norcad skrev:
    Men burning? Å få til det er ikke liksom stort å skryte av, det tror jeg faktisk mora mi ville klare, selv med dems Corolla 1,3L.
    Jepp og nå er hun avslørt! :mad:

     

    norcad

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Innlegg
    1.262
    Antall liker
    22
    bia skrev:
    norcad skrev:
    Men burning? Å få til det er ikke liksom stort å skryte av, det tror jeg faktisk mora mi ville klare, selv med dems Corolla 1,3L.
    Jepp og nå er hun avslørt! :mad:
    Jeg glemte å nevne at hun er 71 år og aldri har hatt førerkort, DET sier litt om hvilken bragd burning er ;D
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.662
    Antall liker
    10.143
    Har hatt C30 Momentum 1.6 diesel i 2 uker nå og vi kommer til å ha et langt vennskap. En bil som skapt for to voksne med behov for baksete hvert jubelår.
    109 hk/270 nm holder i lange baner.
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    10
    Pink_Panther skrev:
    Har hatt C30 Momentum 1.6 diesel i 2 uker nå og vi kommer til å ha et langt vennskap. En bil som skapt for to voksne med behov for baksete hvert jubelår.
    109 hk/270 nm holder i lange baner.
    Da er du sikkert godt kjent på dette forumet.

    http://www.c30world.com/forums/
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Pink_Panther skrev:
    Har hatt C30 Momentum 1.6 diesel i 2 uker nå og vi kommer til å ha et langt vennskap. En bil som skapt for to voksne med behov for baksete hvert jubelår.
    109 hk/270 nm holder i lange baner.
    En kamerat kjøpte en slik pent brukt nylig, må vel være den mest gedigne "småbilen" på markedet. Lekkert konsept med en forsiktig mix av premiumfølelse, småbil og tidløshet i linjene. S40 datt fort av lasset i forhold selv om jeg er glad i sedankarosseri, den ble for krampaktig kompakt IMO....
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.662
    Antall liker
    10.143
    hifiguru skrev:
    Pink_Panther skrev:
    Har hatt C30 Momentum 1.6 diesel i 2 uker nå og vi kommer til å ha et langt vennskap. En bil som skapt for to voksne med behov for baksete hvert jubelår.
    109 hk/270 nm holder i lange baner.
    En kamerat kjøpte en slik pent brukt nylig, må vel være den mest gedigne "småbilen" på markedet. Lekkert konsept med en forsiktig mix av premiumfølelse, småbil og tidløshet i linjene. S40 datt fort av lasset i forhold selv om jeg er glad i sedankarosseri, den ble for krampaktig kompakt IMO....
    Jeg valgte C30 utifra at den nettopp virker mer gedigen enn tilsvarende andre småbiler. Pluss at designet skiller seg litt ut. Jeg prøvde såvidt S40, men den ble litt for "gubbete." Dessuten har den dårlig sikt bakover ved rygging.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    Har kjørt leiebil i helga. Gardermoen, Hamar, Gjøvik og tilbake.

    Det var en opplevelse, fransk bil, selv om jeg hadde bestillt en Mondeo.

    Jeg tror det ble en bedre opplevelse med denne franske en det ville vært med en Mondeo.

    Liten dieselmotor, bare 82KW, men med kun to personer og ikke så mye bagasje var det greit med krefter. Det mest overaskende var at det faktisk var en dieselbil. Inne i bilen hørtes det ikke ut som en diesel i det hele tatt. Utenfor var det dog ingen tvil om at her glimret Otto med sitt fravær!

    Komforten var uovertruffen selv om baksetet kom til kort i forhold til Superb.

    Hvilken bil?? CITROEN C5.

    Den bør prøves av alle bilintereserte, om ikke annet bare for å ha gjort det! :D

    Kun ett spørsmål gjennstår: HVORFOR I HULE HEITE TAR IKKE IMPORTØREN INN C6 ?? Den ville ha stått høyt på listen over kandidater ved neste bilinnkjøp!
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.229
    Antall liker
    9.059
    Torget vurderinger
    1
    Er det nyeste C5?
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    10
    Spiralis skrev:
    Har kjørt leiebil i helga. Gardermoen, Hamar, Gjøvik og tilbake.

    Det var en opplevelse, fransk bil, selv om jeg hadde bestillt en Mondeo.

    Jeg tror det ble en bedre opplevelse med denne franske en det ville vært med en Mondeo.

    Liten dieselmotor, bare 82KW, men med kun to personer og ikke så mye bagasje var det greit med krefter. Det mest overaskende var at det faktisk var en dieselbil. Inne i bilen hørtes det ikke ut som en diesel i det hele tatt. Utenfor var det dog ingen tvil om at her glimret Otto med sitt fravær!

    Komforten var uovertruffen selv om baksetet kom til kort i forhold til Superb.

    Hvilken bil?? CITROEN C5.

    Den bør prøves av alle bilintereserte, om ikke annet bare for å ha gjort det! :D

    Kun ett spørsmål gjennstår: HVORFOR I HULE HEITE TAR IKKE IMPORTØREN INN C6 ?? Den ville ha stått høyt på listen over kandidater ved neste bilinnkjøp!
    Jeg har kjørt mye Mondeo og ikke fullt så mye C5, men noe har det blitt. Ingen tvil om at Mondeo er den beste bilen å kjøre av de to.

    Synd at du ble avspist med en C5.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    bjornh skrev:
    Er det nyeste C5?
    Den hadde ikke gått så mange kilometer så jeg skulle anta det. Citroen er forsiktig sagt IKKE mitt spesialfelt. ;)
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    oddgeir skrev:
    Jeg har kjørt mye Mondeo og ikke fullt så mye C5, men noe har det blitt. Ingen tvil om at Mondeo er den beste bilen å kjøre av de to.

    Synd at du ble avspist med en C5.
    Har ingen erfaring med Mondeo. Var derfor jeg bestillte Mondeo. :-\
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    oddgeir skrev:
    Spiralis skrev:
    Har kjørt leiebil i helga. Gardermoen, Hamar, Gjøvik og tilbake.

    Det var en opplevelse, fransk bil, selv om jeg hadde bestillt en Mondeo.

    Jeg tror det ble en bedre opplevelse med denne franske en det ville vært med en Mondeo.

    Liten dieselmotor, bare 82KW, men med kun to personer og ikke så mye bagasje var det greit med krefter. Det mest overaskende var at det faktisk var en dieselbil. Inne i bilen hørtes det ikke ut som en diesel i det hele tatt. Utenfor var det dog ingen tvil om at her glimret Otto med sitt fravær!

    Komforten var uovertruffen selv om baksetet kom til kort i forhold til Superb.

    Hvilken bil?? CITROEN C5.

    Den bør prøves av alle bilintereserte, om ikke annet bare for å ha gjort det! :D

    Kun ett spørsmål gjennstår: HVORFOR I HULE HEITE TAR IKKE IMPORTØREN INN C6 ?? Den ville ha stått høyt på listen over kandidater ved neste bilinnkjøp!
    Jeg har kjørt mye Mondeo og ikke fullt så mye C5, men noe har det blitt. Ingen tvil om at Mondeo er den beste bilen å kjøre av de to.

    Synd at du ble avspist med en C5.
    Jeg vil faktisk påstå det motsatte. Den siste C5 (fra 2009) er virkelig en komfortabel bil i sin klasse. Ikke så skarp og direkte som Mondeo, men langt bedre på komfort, støydemping og opplevd kvalitet.
    Nyere Mondeoer som brukes av flere i firma jeg jobber i skrangler og holder svært dårlig kvalitet over lengre tid.

    Jeg kjører forøvrig en Tysker selv.
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    10
    digiman skrev:
    oddgeir skrev:
    Spiralis skrev:
    Har kjørt leiebil i helga. Gardermoen, Hamar, Gjøvik og tilbake.

    Det var en opplevelse, fransk bil, selv om jeg hadde bestillt en Mondeo.

    Jeg tror det ble en bedre opplevelse med denne franske en det ville vært med en Mondeo.

    Liten dieselmotor, bare 82KW, men med kun to personer og ikke så mye bagasje var det greit med krefter. Det mest overaskende var at det faktisk var en dieselbil. Inne i bilen hørtes det ikke ut som en diesel i det hele tatt. Utenfor var det dog ingen tvil om at her glimret Otto med sitt fravær!

    Komforten var uovertruffen selv om baksetet kom til kort i forhold til Superb.

    Hvilken bil?? CITROEN C5.

    Den bør prøves av alle bilintereserte, om ikke annet bare for å ha gjort det! :D

    Kun ett spørsmål gjennstår: HVORFOR I HULE HEITE TAR IKKE IMPORTØREN INN C6 ?? Den ville ha stått høyt på listen over kandidater ved neste bilinnkjøp!
    Jeg har kjørt mye Mondeo og ikke fullt så mye C5, men noe har det blitt. Ingen tvil om at Mondeo er den beste bilen å kjøre av de to.

    Synd at du ble avspist med en C5.
    Jeg vil faktisk påstå det motsatte. Den siste C5 (fra 2009) er virkelig en komfortabel bil i sin klasse. Ikke så skarp og direkte som Mondeo, men langt bedre på komfort, støydemping og opplevd kvalitet.
    Nyere Mondeoer som brukes av flere i firma jeg jobber i skrangler og holder svært dårlig kvalitet over lengre tid.

    Jeg kjører forøvrig en Tysker selv.
    Jeg har motsatt erfaring. Riktignok har ikke min Mondeo gått mer enn 50 k, men det er lite som skrangler der i alle fall. Derimot kunne den hatt mindre dekkstøy. Der er C5 bedre.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    oddgeir skrev:
    digiman skrev:
    oddgeir skrev:
    Spiralis skrev:
    Har kjørt leiebil i helga. Gardermoen, Hamar, Gjøvik og tilbake.

    Det var en opplevelse, fransk bil, selv om jeg hadde bestillt en Mondeo.

    Jeg tror det ble en bedre opplevelse med denne franske en det ville vært med en Mondeo.

    Liten dieselmotor, bare 82KW, men med kun to personer og ikke så mye bagasje var det greit med krefter. Det mest overaskende var at det faktisk var en dieselbil. Inne i bilen hørtes det ikke ut som en diesel i det hele tatt. Utenfor var det dog ingen tvil om at her glimret Otto med sitt fravær!

    Komforten var uovertruffen selv om baksetet kom til kort i forhold til Superb.

    Hvilken bil?? CITROEN C5.

    Den bør prøves av alle bilintereserte, om ikke annet bare for å ha gjort det! :D

    Kun ett spørsmål gjennstår: HVORFOR I HULE HEITE TAR IKKE IMPORTØREN INN C6 ?? Den ville ha stått høyt på listen over kandidater ved neste bilinnkjøp!
    Jeg har kjørt mye Mondeo og ikke fullt så mye C5, men noe har det blitt. Ingen tvil om at Mondeo er den beste bilen å kjøre av de to.

    Synd at du ble avspist med en C5.
    Jeg vil faktisk påstå det motsatte. Den siste C5 (fra 2009) er virkelig en komfortabel bil i sin klasse. Ikke så skarp og direkte som Mondeo, men langt bedre på komfort, støydemping og opplevd kvalitet.
    Nyere Mondeoer som brukes av flere i firma jeg jobber i skrangler og holder svært dårlig kvalitet over lengre tid.

    Jeg kjører forøvrig en Tysker selv.
    Jeg har motsatt erfaring. Riktignok har ikke min Mondeo gått mer enn 50 k, men det er lite som skrangler der i alle fall. Derimot kunne den hatt mindre dekkstøy. Der er C5 bedre.
    Vi har selgere i firmaet som kjører Mondeoer opp mot 50k i året hos oss. Det er gjerne de som har passert 100k som klager om skrangling, slitte seter og dårlig sammenskrudd interiør.
    Mondeoene byttes fortløpende ut til (gjesp) nye Passat 2.0TDI Highline i høst, så få vi se om de holder en høyere standard over 3 år.
     
    M

    Mr-T

    Gjest
    Det finnes etter min mening to typer av den nye C5 (2008->), som er temmelig forskjellige. Den "vanlige" typen har normalt understell med stålfjærer og er en ellers helt greit utstyrt bil på alle måter. Men: Exclusive utgaven har blant annet aktivt hydropnaumatisk fjæringssytem (Hydractive3+ som det heter), laminerte vinduer rund baut, mer utstyr, bedre støydemping osv.... og komforten er i en klasse for seg synes jeg.

    Jeg har en slik bil, 2008 modell, 2.0 HDI automat Exclusive altå. Den har gått snart 100' km og er fortsatt fullstendig tight. Min brors Mondeo som er ca like gammel er til sammenligning en skramlekasse....

    Men ingen bil er perfekt... franskmenn mener tydeligvis at man ikke skal drikke og kjøre bil, det gjelder kaffe eller mineralvann. Bilen har bare en eneste koppholder, som dessuten er idiotisk plassert i midtkonsollet. Den kunne godt hatt bakrutepusser også, selv om det ikke legger seg snø eller regn på bakruta når man kjører... og girkassa er litt i lateste laget.

    Kjøremessig er bilen i en klasse for seg, med fokus på komfort komfort komfort. Sporslig kjørefølelse kan du bare glemme, selv med fjæringens "sport" knapp inne, eller "sport" på girkassa. Det finnes overhodet ikke sportslighet noe sted her, selv ikke med 18" hjul eller alle sportknapper inne og sola i ryggen. Skal du ha sportslighet så kjøp heller en BMW.
     

    Ole_Martin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.219
    Antall liker
    832
    Hadde fornøyelsen å ta C5 som taxi engang. Meget imponert over komfortnivået; langt bedre enn øvrige merker.

    Kjørte siste modell Mondeo som leiebil til Hemsedal nå i vinter. Maken til drittbil. Parkeringssensorene bak frøs og fortsatte å pipe selvom man satte girspaken i 1. Måtte slå av og på tenninga for å bli kvitt hylinga. Var også dum nok til å åpne panseret på bilen. Måtte innom et bilverksted for å få lukket igjen. Ikke bruk makt på panseret, det tynne blikket tåler det ikke..
     
    M

    Mr-T

    Gjest
    Parkeringssensorer er vel like bra/dårlig på alle biler, dvs de reagerer på snø, rim eller møkk. Heldigvis kan jeg skru de av på min C5.
     

    Ole_Martin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.219
    Antall liker
    832
    Mr-T skrev:
    Parkeringssensorer er vel like bra/dårlig på alle biler, dvs de reagerer på snø, rim eller møkk. Heldigvis kan jeg skru de av på min C5.
    Jo, men vil mene det er feil i bilens software når sensorene bak fortsetter å pipe når man kjører i 40km/t fremover.
     
    M

    Mr-T

    Gjest
    Det vil jeg også mene. Sensorene på min C5 går inaktive over ca 20 km/t.
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.171
    Antall liker
    3.316
    Torget vurderinger
    2
    Spiralis skrev:
    Hvilken bil?? CITROEN C5.

    Den bør prøves av alle bilintereserte, om ikke annet bare for å ha gjort det! :D

    Kun ett spørsmål gjennstår: HVORFOR I HULE HEITE TAR IKKE IMPORTØREN INN C6 ?? Den ville ha stått høyt på listen over kandidater ved neste bilinnkjøp!
    Viktig å få med seg at C5 bare er en Citroën hvis moteren er over en viss størrelse. dvs med gassfjæring.

    Når det gjelder C6 visste jeg ikke at de hadde sluttet å prøve, men da de faktisk prøvde, falt det rett på ryggen. Folk som blar opp så mye for en bil tør tydligvis ikke gjøre det uten å være helt sikker på at naboen skjønner hva det er de har kjøpt ( og sånn ca hva det kostet..) Til gjengjeld dukker de opp på bruktmarkedet av og til svært fordelaktige priser.
     
    M

    Mr-T

    Gjest
    Jeg tror du får/fikk gassfjæringa med alle motorstørrelser. Da kalles den "Comfort". Men jeg ser at den utstyrsmodellen ikke finnes lenger nå på nye biler.

    Citroen uten gassfjæring er ikke en skikkelig Citroen. Det blir omtrent som en rørforsterker uten rør.

    Og 16" hjul bør man ha, noe større er bare tull og fjas på en bil med komfort-bias.....
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.967
    Antall liker
    793
    superhkm skrev:
    Spiralis skrev:
    Hvilken bil?? CITROEN C5.

    Den bør prøves av alle bilintereserte, om ikke annet bare for å ha gjort det! :D

    Kun ett spørsmål gjennstår: HVORFOR I HULE HEITE TAR IKKE IMPORTØREN INN C6 ?? Den ville ha stått høyt på listen over kandidater ved neste bilinnkjøp!
    Viktig å få med seg at C5 bare er en Citroën hvis moteren er over en viss størrelse. dvs med gassfjæring.

    Når det gjelder C6 visste jeg ikke at de hadde sluttet å prøve, men da de faktisk prøvde, falt det rett på ryggen. Folk som blar opp så mye for en bil tør tydligvis ikke gjøre det uten å være helt sikker på at naboen skjønner hva det er de har kjøpt ( og sånn ca hva det kostet..) Til gjengjeld dukker de opp på bruktmarkedet av og til svært fordelaktige priser.
    Vet ikke om Citroen Norge egentlig prøvde så veldig hardt med C6, men staselige biler. Det var et Citroen-treff her i Trondheim for noen uker siden for gamle DS og SM. Det var et par C6-er der, så den bilen har allerede blitt en klassiker :)
    Neste mulighet for Citroen i luksusklassen blir vel DS5. Den skal visstnok komme med hybrid-diesel og firehjulstrekk, så det burde passe norske kunder litt bedre.
     
    M

    Mr-T

    Gjest
    C6 er et smykke, rett og slett. Min neste bil når C5'en er klar for å byttes ut.
     

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.441
    Antall liker
    3.359
    Kjører selv C5 stv med hydraulisk fjæring og automat.
    Min er bensin, men det er bare tilfeldig.
    Er vel ikke aktuelt å kjøre noe annet ..... 8)
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.967
    Antall liker
    793
    Mr-T skrev:
    Citroen uten gassfjæring er ikke en skikkelig Citroen. Det blir omtrent som en rørforsterker uten rør.

    Og 16" hjul bør man ha, noe større er bare tull og fjas på en bil med komfort-bias.....
    He, he, jeg har en Citroen C4 Coupe med 17" hjul (eller rettere felger). Men du har rett i at det ikke er en skikkelig Citroen. Det er nok heller en Peugeot 307 under skallet. Men man kan vel ikke få alt her i livet :)
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Kjører selv en Avensis. Utrolig fornøyd med den. God å kjøre, god plass, aldri den minste feil, rimelige servicer og den har kun falt 10 000 i bruktverdi siden jeg kjøpte den for 2 år siden. (Fikk meget god pris da)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn