M
Mr-T
Gjest
Jeg har noen originale Citroen C5 18" felger (108x5 bolt) jeg ikke trenger.... hint hint.
|
Jeg snakket nylig med fetteren min om Avensis og vinterføre, vi har begge sett et par eksempler på at de har slitt med fremkommelighet. Dette er den modellen som kom litt ut på 2000-tallet. Det kan jo også være dårlige dekk, men hvis du har denne versjonen har du kanskje en oppfatning.cybervision_ skrev:Kjører selv en Avensis. Utrolig fornøyd med den. God å kjøre, god plass, aldri den minste feil, rimelige servicer og den har kun falt 10 000 i bruktverdi siden jeg kjøpte den for 2 år siden. (Fikk meget god pris da)
Min er `05. Jeg har aldri hatt problemer med å komme frem noe sted og antispinn er god etter min mening. Har Nokian Haakapellite (eller noe slikt) piggdekk på den.Ambings skrev:Jeg snakket nylig med fetteren min om Avensis og vinterføre, vi har begge sett et par eksempler på at de har slitt med fremkommelighet. Dette er den modellen som kom litt ut på 2000-tallet. Det kan jo også være dårlige dekk, men hvis du har denne versjonen har du kanskje en oppfatning.cybervision_ skrev:Kjører selv en Avensis. Utrolig fornøyd med den. God å kjøre, god plass, aldri den minste feil, rimelige servicer og den har kun falt 10 000 i bruktverdi siden jeg kjøpte den for 2 år siden. (Fikk meget god pris da)
Jeg vet ikke hva importøren mener, men spurte en forhandler jeg har mye med å gjøre. Han forklarte det med store motorer som ga store avgifter i Norge, I tillegg kom C5 som da hadde motorer som passet bedre for norske avgifter og som mange mener er mer elegant. I tillegg kommer ikke C6 som annet enn sedan, Norge er et land der stasjonsvogn er tingen. Men det ble tatt inn noen, og min kilde har både folk opplært og verkstedutstyr til å ha service på bilen.Spiralis skrev:Tilbae til de franske Citronen. Er det noen som vet hvorfor importøren ikke tar inn C6 ??
FY DEG!Spiralis skrev:C6 hadde antagelig vært en bil som passet mitt behov ganske så godt. Har kommet dit i livet at komfort prioriteres, så med god plass, - den må jo være større enn C5 ?? - Den finnes sikkert med en hyggelig 6 sylindret bensinmotor skulle jeg tro og med luftfjæring og automatgir ligger det jo an til å kunne bli en god langtursbil.
Det er ikke alle som prioriterer som Vidar og vil ha "kjøreglede" for alle pengene. En komfortabel bil med automatgir og god plass som i tillegg ved behov kan kjøre fletta av en guttunge i en BMW320 er i grunnen alt jeg forlanger! ;D
Litt ambassadørstil over nye C6, vil jeg menecybervision_ skrev:Hmm, skjønner at smaken er som baken. C6 synes jeg så mindre pen ut for å ta lett i.
Nei men man må jo planlegge slikt. Halve morroa med bilbytte er jo planleggingen i forkant. ;DVidar P skrev:Tenker du på å bytte ut Skodaen allerede Spiralis?
Klassisk frank? Mitt inntrykk er jo at det skal være noen snodige løsninger og problemer før eierne føler de virkelig har fått en "fransk" bil? Det har nok blitt bedre nå i nyere tid.Spiralis skrev:SM vil nok for alltid være drømmebilen. Den ser selv i dag en smule futuristisk ut.
Snakekt med en forhandler som kunne fortelle at det ble tatt noen C6 inn til Norge. hans erfaring var at disse bilene ikke var ferdig utviklet fra fabrikken. Det var alt for mange feil, alt for mange! og alt for mye prakk med dem. Han anbefalte meg å se på et annet merke om jeg var på jakt etter bil i den størrelsen. C5 var en helt annen sak forsto jeg. Både kunder, verksteder og salgsledd var godt fornøyd med C5.
EN Hyundai i40 blir du helt sikkert å kjøpe med tider og stunder.Spiralis skrev:Nei men man må jo planlegge slikt. Halve morroa med bilbytte er jo planleggingen i forkant. ;DVidar P skrev:Tenker du på å bytte ut Skodaen allerede Spiralis?
Neppe. Vil ha BIL, ikke transportmiddel. ;Dbjornh skrev:EN Hyundai i40 blir du helt sikkert å kjøpe med tider og stunder.Spiralis skrev:Nei men man må jo planlegge slikt. Halve morroa med bilbytte er jo planleggingen i forkant. ;DVidar P skrev:Tenker du på å bytte ut Skodaen allerede Spiralis?
Og det sier du som kjører SkodaSpiralis skrev:Neppe. Vil ha BIL, ikke transportmiddel. ;Dbjornh skrev:EN Hyundai i40 blir du helt sikkert å kjøpe med tider og stunder.Spiralis skrev:Nei men man må jo planlegge slikt. Halve morroa med bilbytte er jo planleggingen i forkant. ;DVidar P skrev:Tenker du på å bytte ut Skodaen allerede Spiralis?
Blåser rundt i Skoda jeg ;D husker min Mor var meget flau over Far's skoda da jeg var liten ( ting bare regelrett ramlet av den ) den ble fort byttet ut.otare skrev:Skulle vært morsomt å vite hvor mange av de som snakker nedsettende om koda som faktisk har kjørt en i det siste. En koda kjører omtrent som en VW som kjører omtrent som en Audi. koda er jo også en av de få bilmerkene som deltar i Rally.
Ja, alltid litt vanskelig å prioritere pengebruken synes jeg. For meg akkurat nå står det kanskje mellom disse to (tre) valgene:JK skrev:Kjører gammel fin smårusta Opel ;D Bruker penga på hifi.......
Jeg kjørte en Hyundai Sonata som leiebil i USA for noen uker siden. Jeg ble sjokkert, sjokkert over hvor bra den bilen var. OK, det er ikke mye "brand equity" i et Hyundai-merke, men Skoda er en god parallell. Uforskammet god "value-for-money".Pink_Panther skrev:Og det sier du som kjører SkodaSpiralis skrev:Neppe. Vil ha BIL, ikke transportmiddel. ;Dbjornh skrev:EN Hyundai i40 blir du helt sikkert å kjøpe med tider og stunder.Spiralis skrev:Nei men man må jo planlegge slikt. Halve morroa med bilbytte er jo planleggingen i forkant. ;DVidar P skrev:Tenker du på å bytte ut Skodaen allerede Spiralis?;D
Det er jo bare å vente på ECap testen.Spiralis skrev:Det er to argumenter som for min del taler imot Hyundai.
For det første er det et spørsmål om kollisjonssikkerhet,
for det andre tar ikke Hyundai den bilen jeg gjerne skulle hatt inn til Norge.
Folksam sine oversikter gir nok et bedre bilde av hvor trygg bilen er. Forøvrig tar de den ikke inn hit så da er vi like langt.erato skrev:Det er jo bare å vente på ECap testen.Spiralis skrev:Det er to argumenter som for min del taler imot Hyundai.
For det første er det et spørsmål om kollisjonssikkerhet,
for det andre tar ikke Hyundai den bilen jeg gjerne skulle hatt inn til Norge.
Skoda har vel stort sett klart å riste av seg sitt dårlig navn og rykte hos de aller, aller fleste nå i dag. Og jo Skoda har blitt slitesterke, pålitelige og praktiske biler.otare skrev:Skulle vært morsomt å vite hvor mange av de som snakker nedsettende om koda som faktisk har kjørt en i det siste. En koda kjører omtrent som en VW som kjører omtrent som en Audi. koda er jo også en av de få bilmerkene som deltar i Rally.
Skoda lager kule og funky biler..Marcus skrev:Skoda er glimrende biler, men særlig inspirerende er de faktisk ikke. Den dagen jeg bytter ut 1-serien min med en Fabia, legger jeg meg selv inn på psykiatrisk avdeling pøkk frivillig! Det fine med biler er som det fine med hi-fi utstyr. Ikke alle liker det samme, og det skaper markedsdifferensiering.