Bil, båt og motorsykkel Hva kjører dere og hvorfor?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.982
    Antall liker
    767
    Avensis kombi når det skal være praktisk, Kawasaki 750 når det skal være moro.
     

    J.Rasmussen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    557
    Antall liker
    182
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    10
    07 VW T5 2,5TDI m BSR chip som skal gi 165-170hk går helt ok ;-)
    hvorfor? jobb..
    Ellers har vi også en BMW 318i 00 mod. (konebil)
     

    Vedlegg

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.982
    Antall liker
    767
    Pink_Panther skrev:
    Gjest skrev:
    Avensis kombi når det skal være praktisk, Kawasaki 750 når det skal være moro.
    Trippel? :eek:
    ;D
    Nei, jeg er for ung til å dø på en H2. Jeg kjører en sedat Vulcan. Passer bra for en slik en som meg.
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.050
    Antall liker
    1.853
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    McLaren skrev:
    Kjørte rundt i en Touran, 175hk, R varianten igår. med regnvær, 100kmt på motorveien sporet den fælt, mye vannplaning. Spant mye ut av rundkjøringer, lys kryss og lå mer oppå veien enn på veien. Ved bremsning dro den fælt tiol ene eller andre siden. God sterk motor, men helt feil motor og dekk til bilen. Satt godt i setene;-)

    McLaren
    Det er stor forskjell på dekk og sporing. Min andre bil har 255/30-19" og sporer ikke med dagens dekk, men jeg har hørt at andre har opplevd kraftige sporingstedenser med 205/55-16" på samme bil...

    Til de som mener at Touran går dårlig, så mener motorjournalistene det motsatte ;) Har sett flere tester der ekspertene skryter av de kraftigste utgavene av Touran:

    "Motor og kjøreegenskaper

    Med 140 hestekrefter, 320 newtonmeter og en av verdens raskeste girkasser blir Touran den reneste muskelracer. Sportsunderstellet gir kjøreegenskaper som holder følge med kreftene - men går på bekostning av komforten."

    http://www.dinside.no/214170/motor-og-kjoreegenskaper
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.164
    Antall liker
    8.249
    Torget vurderinger
    12
    Det endrer jo ingenting. Burde hatt søvnvarsler som standardutstyr. Forstillingen er så sofistikert at hele fronten beveger seg sidelengs når man ratter stillestående ....... Og det smale motorregisteret er ikke spesielt imponerende ved akselerasjon i fart. Det er lite feil på den, men det er dessverre ledsaget av lite rett. Tysk tristesse.

    Andre elementer i bilpressen har omtalt bilen som litt treg og traust der motoren ikke ga noen store opplevelser.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.662
    Antall liker
    10.143
    LydMekk skrev:
    C30 er snasen ja, men litt for dyr IMO.
    Egentlig ikke. Forrige eier tok støyten og tapte over 100000 kr. Jeg føler at C30 er mer komfortabel og har mer utstyr enn Golf/Focus/o.s.v. Dessuten er den ikke kliss lik andre kompaktbiler.
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.967
    Antall liker
    793
    Spiralis skrev:
    Oggi guidiamo auto italiane. Una Alfa Romeo! :D :D :D :D

    Perché?
    Fristende? Ser de reklamerer for utstyrspakker på tilbud nå, og man kan kjøpe BENSIN turbo uten å pantsette hele huset 8)
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.662
    Antall liker
    10.143
    torem skrev:
    Spiralis skrev:
    Oggi guidiamo auto italiane. Una Alfa Romeo! :D :D :D :D

    Perché?
    Fristende? Ser de reklamerer for utstyrspakker på tilbud nå, og man kan kjøpe BENSIN turbo uten å pantsette hele huset 8)
    Alfa ha bensinmotor. Dieselmotor i en Alfa er blasfemi.
    Jasså, Spirre, lei av Skôdaen? ;D
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    275
    Torget vurderinger
    11
    John_Harald skrev:
    McLaren skrev:
    Kjørte rundt i en Touran, 175hk, R varianten igår. med regnvær, 100kmt på motorveien sporet den fælt, mye vannplaning. Spant mye ut av rundkjøringer, lys kryss og lå mer oppå veien enn på veien. Ved bremsning dro den fælt tiol ene eller andre siden. God sterk motor, men helt feil motor og dekk til bilen. Satt godt i setene;-)

    McLaren
    Det er stor forskjell på dekk og sporing. Min andre bil har 255/30-19" og sporer ikke med dagens dekk, men jeg har hørt at andre har opplevd kraftige sporingstedenser med 205/55-16" på samme bil...

    Til de som mener at Touran går dårlig, så mener motorjournalistene det motsatte ;) Har sett flere tester der ekspertene skryter av de kraftigste utgavene av Touran:

    "Motor og kjøreegenskaper

    Med 140 hestekrefter, 320 newtonmeter og en av verdens raskeste girkasser blir Touran den reneste muskelracer. Sportsunderstellet gir kjøreegenskaper som holder følge med kreftene - men går på bekostning av komforten."

    http://www.dinside.no/214170/motor-og-kjoreegenskaper
    Hva en biltester mener har ikke noe mer å si. Det er b are hans/hennes smak og mening. Som sagt, går unna, kjapp bil, men ligger dårlig på veien. Uansett hva du sier noen mener.

    McLaren
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.050
    Antall liker
    1.853
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    McLaren skrev:
    John_Harald skrev:
    McLaren skrev:
    Kjørte rundt i en Touran, 175hk, R varianten igår. med regnvær, 100kmt på motorveien sporet den fælt, mye vannplaning. Spant mye ut av rundkjøringer, lys kryss og lå mer oppå veien enn på veien. Ved bremsning dro den fælt tiol ene eller andre siden. God sterk motor, men helt feil motor og dekk til bilen. Satt godt i setene;-)

    McLaren
    Det er stor forskjell på dekk og sporing. Min andre bil har 255/30-19" og sporer ikke med dagens dekk, men jeg har hørt at andre har opplevd kraftige sporingstedenser med 205/55-16" på samme bil...

    Til de som mener at Touran går dårlig, så mener motorjournalistene det motsatte ;) Har sett flere tester der ekspertene skryter av de kraftigste utgavene av Touran:

    "Motor og kjøreegenskaper

    Med 140 hestekrefter, 320 newtonmeter og en av verdens raskeste girkasser blir Touran den reneste muskelracer. Sportsunderstellet gir kjøreegenskaper som holder følge med kreftene - men går på bekostning av komforten."

    http://www.dinside.no/214170/motor-og-kjoreegenskaper
    Hva en biltester mener har ikke noe mer å si. Det er b are hans/hennes smak og mening. Som sagt, går unna, kjapp bil, men ligger dårlig på veien. Uansett hva du sier noen mener.

    McLaren
    Er enig med deg at dette er en kjapp bil som går unna ;)

     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.853
    Antall liker
    10.329
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Denne tråden, i likhet med mange andre tråder her på sentralen, dokumenterer at det beste man kan gjøre er å kjøpe noe man selv liker og drite i hva andre mener. Ingen er like. Ingen har samme preferanser, behov, erfaringer, historie eller personlighet. Hverken innenfor musikk, lyd, bil, politikk.....
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.853
    Antall liker
    10.329
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    roesok skrev:
    Mulgrew Miller & Niels-Henning Ørsted Pedersen - The Duets: A Selection of Duke Ellington's Works
    Nå er du vel ute og kjører - rent trådmessig?
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.164
    Antall liker
    8.249
    Torget vurderinger
    12
    Tja, hvor var det da? Bil? TV? Kan se om jeg finner det igjen. Personlig trenger jeg ikke underbygning fra bilpressen for å bekrefte det jeg opplever daglig. Kjedelig bil med uinteressant motor, dårlige seter og stusselige kjøreegenskaper. Det som er bra er at dieselkaklingen er isolert bort (2011-modell, -2010 kaklet og vibrerte). Alt annet er middelmådig kjedelig. Men så har jeg bare kjørt 25k med den på 5 mnd og er like lei meg hver gang.

    Men tro meg, det er glimrende at du liker din bil, fortsett med det.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    Pink_Panther skrev:
    Alfa ha bensinmotor. Dieselmotor i en Alfa er blasfemi.
    Jasså, Spirre, lei av Skôdaen? ;D
    Lei av Superben?? Nei er du gal !! :eek: :eek:

    Trives veldig godt med Superben. :D

    Har en sønn som driver å fotograferer biler for forskjellige bilfirma i Ålesund. I går kjørte vi Subaru Impreza WRX med 230Hk, artig det også.




    Denne Alfaen vi kjører nå har faktisk diesel, men tro meg den har IKKE dieselkarakteristsikk, den har heller ikke turbokarateristikk. Den er SINT!! Veldig sint!! Den har en 2,0 liter diesel på 140Hk. Men den har en syyykt kvikk gassrespons. Flere ganger føltes det på en måte som om amn måtte si til blien: "Hei ta det med ro det var ikke så alvorlig ment"! Styrersponsen var også meget kontant. Å kjøre dette dyret på gammelveien mellom Ålesund og Skodje, smal svingete, var artig for å si det med en dose understatement. ;D

    Men skulle jeg brukt en dose penger på noe slikt ville jeg nok ha kjøpt Imprezaen. Litt større, satt litt bedre i den og den var slett ikke noen dårlig kjøremaskin den heller, så langt der i fra. ;) Det kommer nok an på personlig preferanse. Alfaen var en slik deiliglekker dame som er kjempecool og med på ALT, uten hemninger, men hun ser slik også så kanskje ikke den du helst tar med hjem og presenterer for mamma! ::)

    Imprezaen er henne som har fart og fres, og blir med på alt hun også hvis hun blir bedt om det, men hun har akkurat den litt forsiktige framtoningen som gjør at du ikke er redd for å ta henne med hjem på søndagsmiddag hos mor og far. ;D

    Satt bedre i Subaruen også, men det kan jo skyldes at det tar litt tid å bli kjent med bilen.

    Artige var de begge to, men jeg vil nok beholde Skodaen, setter alt for stor pris på godt med bagasjeplass, komfortabelt interiør og avslappet "gubbete" kjørestil, (cruisekontroll på bittelitt under førkortgrensa ::) ) med "tilstrekkelig" motorkraft om det behøves.
     

    Vedlegg

    norcad

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Innlegg
    1.262
    Antall liker
    22
    Biler uten turbolag og ketchup effekt er oppskrytt og kjedelig ;D
    Jeg trodde min tidligere modifiserte Cherry Turbo var ille, men det var før jeg lot noen rote med ECU'n i Superben.
    Svinge ut på veien i 2.gir, 1540 o/min og omtrent 19,2 hk til rådighet.
    Flytte høyrefoten 3,6 mm nærmere gulvet og i løpet av 0,3 sekunder øker effekten med 10x og VAG's vage forstilling plasserer bilen "all over the place".
    ESP lampa blinker febrilsk og turtelleren stanger langt ned på rødfeltet før man får tak i rattet igjen. Ja jeg glemte kanskje å nevne hva seter i "nypolert" helskinn betyr i en sving?

    Er det idioti sier du?
    NEI, det er jo det eneste spennende med hele bilen ;D

    Imponerende med 192hk fra en 1,8L, imponerende hvor bra det flytter en stor og tung bil, men man hadde ikke behøvd å slippe alle vårkåte hingstene på beite AKKURAT samtidig! :)
     

    rock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Innlegg
    1.858
    Antall liker
    310
    Har alltid hatt Ford før, både Taunus 2l stv, Granada 2.8I GHIA og Sierra 2l stv.

    Men gikk over til Opel for ca 4 år siden, en eldre Omega B 2l stv som var i meget god stand og lite kjørt, har fungert prikkfritt helt til nå da deler av eksos må byttes.

    Når det gjelder MC kjøres Honda CB 750F SS 1980 modell nå.

    Kjøpt i fjor, ser bra ut, lite kjørt og ser ut som en motorsykkel.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Fordi du ikkje er 18 år og uansvarlig?
    Ta slik tylekøyring på bane. Meld deg på No Cones Left, for eksempel.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.164
    Antall liker
    8.249
    Torget vurderinger
    12
    Ingen pekefinger herfra, men Harry er det til gangs ;). Hvorfor er det ikke en blodtrimmet touran jeg ser da ;)
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Hehe, sant. Peikefingeren min er ikkje så veldig stiv, det er berre så flaut å bli tatt for børning.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Helt enig med dere, dette er så harry, flaut og lowlife som det kan få blitt.
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.050
    Antall liker
    1.853
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Brasse skrev:
    Hehe, sant. Peikefingeren min er ikkje så veldig stiv, det er berre så flaut å bli tatt for børning.
    Dette er drifting og er av kjennere kjent som motorsportens svar på ballett. Alle kan børne, men å kontrolere svingkombinasjoner i sladd er en kunst!

    Er selfølgelig enig med Brasse at slik kjøring skal skje på bane :)

    Angående Touranen, så er det konebilen og den egner seg ikke til drifting :)
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.164
    Antall liker
    8.249
    Torget vurderinger
    12
    Alltid skal kona få b-vare. Her i huset har hun stasbilen, mens jegvmå ta til takke med b-varer. Det kan ha noe med at jeg har den som firmabil.
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.050
    Antall liker
    1.853
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Brasse skrev:
    De sirklene der er ikkje drifting.
    Bildet er tatt når bilen står stille, det er merker som ikke syns på bildet..

    http://no.wikipedia.org/wiki/Drifting

    "Drifting er en motorsport som benytter seg av kjøreteknikken ved samme navn. Denne teknikken går ut på å få bakhjulene til å miste grepet mot underlaget, slik at bilen spinner gjennom svingene, samtidig som sjåføren kontrollerer denne bevegelsen (Sladding). Med andre ord kan det sies at Drifting er kontrollert sladding."
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Eg veit utmerket godt kva sporten går ut på, har fleire venner som driv med det på eit profesjonelt plan (får betalt, er sponsa).
    Det eg syns er så teit er at folk driv med hensynsløs kjøring offentleg (vegtrafikkloven § 3 og § 2-5, punkt 10). Mest av alt legg ut bilder av det.

    Voks opp og pass heller på BMWen din :)
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.050
    Antall liker
    1.853
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Brasse skrev:
    Eg veit utmerket godt kva sporten går ut på, har fleire venner som driv med det på eit profesjonelt plan (får betalt, er sponsa).
    Det eg syns er så teit er at folk driv med hensynsløs kjøring offentleg (vegtrafikkloven § 3 og § 2-5, punkt 10). Mest av alt legg ut bilder av det.

    Voks opp og pass heller på BMWen din :)
    Se nøye på bildet Brasse..... Dette er ikke offentlig vei, men et lukket område ;D
    Asfalten har ikke gule og hvite streker.. Det står biler trygt parkert bak autovernet 30 meter unna ;)
    Janteloven er enda sterk i Norge.. Jeg skjønner godt din misunnelse, fordi denne BMWen er en fantastisk bil ;D
    I følge min samboer har jeg passet mye bedre på BMWen min, brukt mere tid på den og brukt mere penger på den enn hun setter pris på! Dette er ikke snakk om hensynsløs kjøring offentlig, men kontrollert kjøring på lukket område. Noe jeg oppfordrer flere til å gjøre :) Få utløp for kjøringen under trygge forhold. Nå skal min BMW selges fordi jeg vi prioritere Hi-Fi og at jeg får gratis firmabil :) ;) :D ;D
     

    Vicarious

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    364
    Antall liker
    351
    Sted
    South of heaven
    Jeg har alltid ment at litt jantelov egentlig er litt positivt jeg da. Det KAN vitne om en viss ydmykhet. Altfor mange som oppfører seg som tullinger gjemmer seg bak janteloven hvis de skulle bli utsatt for litt konstruktv kritikk :)
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.050
    Antall liker
    1.853
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Vicarious skrev:
    Jeg har alltid ment at litt jantelov egentlig er litt positivt jeg da.
    Hvilkem del av janteloven finner du positiv?

    Du skal ikke tro at du er noe.
    Du skal ikke tro at du er like så meget som oss.
    Du skal ikke tro du er klokere enn oss.
    Du skal ikke innbille deg du er bedre enn oss.
    Du skal ikke tro du vet mere enn oss.
    Du skal ikke tro du er mere enn oss.
    Du skal ikke tro at du duger til noe.
    Du skal ikke le av oss.
    Du skal ikke tro at noen bryr seg om deg.
    Du skal ikke tro at du kan lære oss noe.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Ærlig talt. Ingen grad av semantikk kan bortforklare at dette er tåpelig dusteatferd kun egnet til å plage andre. Forøvrig er det ingen private setter opp autovern slik som det der, så det er ikke på privat område. Bra du får deg firmabil og vi får håpe du vokser opp med den; for dette er ikke en type atferd som bør skrytes av, og ikke noe du kan regne med særlig honnør for blant folk. Hvis du er så stolt av gummimerkene så behøver du kanskje ikke sladde registreringsnummeret.

    Enhver som har kjørt bil noen tiår klarer dette mye bedre enn deg, any time of the day. Men man har bare lært at slikt gjør man ikke mot andre, man er simpelthen ikke så barnslig, og ønsker ikke fremstå som en kvisete 18-åring med mer dekkbudsjett enn tenkeevne. Sorry for pepper, men det er i beste mening. Jeg tror det er et speil på hvordan folk flest ser på slikt.
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.050
    Antall liker
    1.853
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Vidar P skrev:
    Ærlig talt. Ingen grad av semantikk kan bortforklare at dette er tåpelig dusteatferd kun egnet til å plage andre.
    Au, jeg tror jeg traff spikeren på hodet når det gjelder janteloven, beklager til "de hårsåre" for dette :)
    Ingen har blitt plaget ute i virkeligheten, hvis man ser bort i fra dere som hisser dere opp her på forumet over andres høye forbruk.. At du ser på andres kjøreglede på lukket område som "tåpelig dusteatferd"/"Enhver som har kjørt bil noen tiår klarer dette mye bedre enn deg, any time of the day.", får stå for egen retorikk ;D
    Jeg kan bekrefte at det er flere baner i Europa som benytter seg av autovern :D Ingen skal ta fra noen kjøreglede under sikre omgivelser på et avsperret område, alternativet er at de grisekjører på veien.. Velg selv hva du prefererer :=) Selv lærte jeg hvor viktig det er å ivareta sikkerheten på bane, når jeg tok lisens på roadracing i 99.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Ser at poenget med hvordan burning generelt oppfattes av folk ikke ble forstått. Greit nok, no skin off my nose så lenge du ikke bor i nabolaget her. Men det var som sagt i beste mening, og et forsøk på å gi et speil på hvordan "vanlige folk" opplever denne type kjøring utenfor privat område. Synd du ikke tok det.
     

    Ambings

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    307
    Antall liker
    5
    Jeg synes faktisk såkalt aktiv kjøring er langt verre enn at noen tar noen sladder på privat/lukket område som forhåpentlig ikke forstyrrer andre. Det utsetter i alle fall ikke andre for fare.
    Føler at det er en viss gruppehets mot John-Harald her.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Neida, de fleste synes nok sikkert at råkjøring på "vanlig vei" er verre. Det at noe er verre forsvarer imidlertid ikke råning og burning på mer avgrensede områder, men jeg håper og tror at det ikke gjelder John Harald. Mer generelt betraktet.
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.050
    Antall liker
    1.853
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Vidar P skrev:
    Ser at poenget med hvordan burning generelt oppfattes av folk ikke ble forstått. Greit nok, no skin off my nose så lenge du ikke bor i nabolaget her. Men det var som sagt i beste mening, og et forsøk på å gi et speil på hvordan "vanlige folk" opplever denne type kjøring utenfor privat område. Synd du ikke tok det.
    Får i beste mening unnskylde ungdommene i nabolaget som ikke har kommet i overgangsalderen enda, myndighetene har dessverre valgt å ikke bygge flere baner i Norge og de unge blir ofte ikke tilbudt lukket/sikkre områder å kjøre på ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn