Godt mulig jeg datt av litt, RoDa. Det er i såfall ikke første gang

. Det virket allikevel som at det var i ferd med å dreie seg mot en diesel vs bensin i tradisjonell forstand. Og da blir disse poengene med dreiemoment og bunndrag ofte noe mangelfulle, fordi de tilsier at det er mest naturlig å kjøre bil innenfor de intervallene en diesel stort sett har vært god. Da mener jeg man begrenser egenskapene mye, i hvertfall om man skal snakke litt generelt og ikke bare "det er sånn jeg kjører min bil, så da gjelder det alle, osv.
Jeg har diesel selv, men det har å gjøre med at jeg har en stor og ting bil, som ville vært temmelig kostbar i drift med bensin. Jeg skal snart bytte (noen som trenger en landcruiser for vinteren?), og skal over på en e-klasse stasjonsvogn. Jeg gleder meg til å få bensinmotor igjen.
Jeg forstår ikke dette med "vesentlige besparelser" når det kommer til diesel. Om man har en normal årlig kjørelengde, så er det da ikke så voldsomme besparelser på drivstoff? Det kan man ta igjen ved å fylle de dagene det er rimeligst?