Hva kjører dere og hvorfor?http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?action=po
Det er vel sansynlig at det blir 1-serie og 3-serie denne motoren vil bli mest aktuell. Men merk at ytelsene med denne motoren i en X1 ligner ytelsene til en 535i Touring. Da kan man jo forestille seg hva den presterer i en 1-serie.HåkonN skrev:Imponerende data, enig i det (dog annen data kommer opp på BMW.no). Men det finner nok ingen 2 liter diesel med 245hk orginalt, så man må nok heller sammenligne pris i stedenfor motorvolum. Derfor greit å ta med at denne lille SUV`en med normal startpris på 360 000kr, koster 700 000kr med motoren nevnt ovenfor.larkrla skrev:Dette er dataene til BMWs nye 2,0 liter bensin med turbo, kan bestilles i X1 nå, og kommer selvfølgelig i mange andre serier etterhvert.
Motordaten
Zylinder/Ventile 4/4
Hubraum in ccm 1.997
Hub/Bohrung in mm 90,1/84,0
Nennleistung in kW (PS) bei 1/min 180 (245) / 5.000
Max. Drehmoment (Nm) bei 1/min 350 / 1.250
Verdichtung : 1 10,0
Jeg tror ikke det finnes noen 2-liters diesel med disse ytelsene, som tar X1 til 100 på 6,1 sek. I en 3-serie blir den ennå raskere.
Og hvem er egentlig gal nok til å bruke 0.7-1 mill på en 2 liters leke-SUV? Det er jo nesten like mye som en 135i, som parkerer denne glatt og har skikkelig gromlyd - om man først skal prioritere ytelse fremfor størrelse/luksus.