Bil, båt og motorsykkel Hva kjører dere og hvorfor?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.209
    Antall liker
    10.200
    Sted
    Trondheim
    Setene blir ikke mye kaldere av den grunn. Det hjelper jo godt på temperaturen i kupeen, men det er ikke den som er problemet.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.164
    Antall liker
    8.830
    Torget vurderinger
    1

    Ole_Martin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.216
    Antall liker
    828
    Setene blir ikke mye kaldere av den grunn. Det hjelper jo godt på temperaturen i kupeen, men det er ikke den som er problemet.
    Har du app'en med kjøling?

    Jeg har aldri hatt problemer med skinnseter som skissert her; kjøling eller ikke. Har en bil med sorte skinnseter og en med stoffseter. Skinn mest pga barn og søl.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.620
    Antall liker
    93.854
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Har hatt bil i 12 år med glatte Recaro skinnseter og det er kaldt å sette seg inn om vintern og det er klamt når man kjører langt om sommern. Selv med setevarme på, tar det tid å bli varm i baken og ryggen vinterstid. Har nå også skinnseter, men det kalles vel delskinn/alcantara? Semsket i midten og glatt på sidene. Mye mer behagelig syns jeg. Har man småunger, er glatte skinnseter praktiske , da man bare kan vaske over med en fuktig klut ved søl. Med stoffseter, glem det...
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.197
    Antall liker
    8.574
    Torget vurderinger
    1
    Det med bruktprisen og lyst skinn ble vel nevnt i en artikkel i Dagens Næringsliv. Der skrev de om hva som trakk opp/ned prisen på bruktbiler. Det som trakk pris opp var grå eller svart bil med mørkt, helst svart skinn. Ned var hvit lakk (eller en farge annet enn grå og svart) samt lyst skinn.
    Uffda! Min nåværende bil er hvit med lyse skinnseter!
    Henter forøvrig nybilen i morra.....
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.209
    Antall liker
    10.200
    Sted
    Trondheim
    Jeg vil mye heller ha lyst interiør og et karosseri med farger. BMWs Estoril blue er fin. Og Skodas røde (husker ikke helt fargenavnet). Men det vil tydeligvis ikke Ola Nordmann.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.159
    Antall liker
    8.219
    Torget vurderinger
    12
    Det med bruktprisen og lyst skinn ble vel nevnt i en artikkel i Dagens Næringsliv. Der skrev de om hva som trakk opp/ned prisen på bruktbiler. Det som trakk pris opp var grå eller svart bil med mørkt, helst svart skinn. Ned var hvit lakk (eller en farge annet enn grå og svart) samt lyst skinn.
    Uffda! Min nåværende bil er hvit med lyse skinnseter!
    Henter forøvrig nybilen i morra.....
    Om 500.000 km spiller nok ikke det voldsom stor rolle. Lykke til med ny bil!
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.159
    Antall liker
    8.219
    Torget vurderinger
    12
    Jeg vil mye heller ha lyst interiør og et karosseri med farger. BMWs Estoril blue er fin. Og Skodas røde (husker ikke helt fargenavnet). Men det vil tydeligvis ikke Ola Nordmann.
    Hehe, jeg beskrev mitt valg av (mangel på) farger lenger opp :). Samme som klæsparken slik at alt passer sammen.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.209
    Antall liker
    10.200
    Sted
    Trondheim
    Ja, tyske biler skal jo være sølvfargete (eller grå), men engelske skal være grønne, italienske røde og franske blå. Det er jo ikke uten grunn at man ofte ser sølvfargede Mercedeser, grønne Aston Martin, røde Ferrarier og blå Renault Alpine.
    Mine 2 er forresten grå metallic og sølv (Aspen silver).
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.159
    Antall liker
    8.219
    Torget vurderinger
    12
    Det er landenes historiske racingfarger du nevner der :)
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.159
    Antall liker
    8.219
    Torget vurderinger
    12
    Da jeg spilte på Lowther lakkerte jeg de naturlig nok i BRG. Tror koden var 455H1. Dette er vel en veldig svak referanse til tråden :cool:
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.209
    Antall liker
    10.200
    Sted
    Trondheim
    Hvis jeg skulle ha en bil der jeg kunne velge på øverste hylle, ville det bli en Aston Martin i BRG. Relevansen til tråden må være at det er den bilen jeg helst vil kjøre. Hvorfor? Fordi jeg har lyst!
     

    alipax

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.03.2003
    Innlegg
    1.393
    Antall liker
    393
    Sted
    Herja
    Torget vurderinger
    2
    Ja, tyske biler skal jo være sølvfargete (eller grå), men engelske skal være grønne, italienske røde og franske blå. Det er jo ikke uten grunn at man ofte ser sølvfargede Mercedeser, grønne Aston Martin, røde Ferrarier og blå Renault Alpine.
    Mine 2 er forresten grå metallic og sølv (Aspen silver).
    Da er jeg unntak; min tyske Ford er nemlig BLÅ (ink blue). Åsså harn i tillegg lyst skinn interiør. En fantastisk Mondeo!!
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.637
    Antall liker
    10.114
    Min brite er rød, tyskeren er sort og svensken/belgieren er blå. Alt feil, med andre ord. :-[
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.197
    Antall liker
    8.574
    Torget vurderinger
    1
    Det er en høyst reell problemstilling. Såpass reell at det er en deal breaker for min del. Jeg kommer aldri til å kjøpe en bil med skinnseter. Jeg vil være særdeles nølende med delskinn som jeg har nå. Jeg foretrekker å kunne kjøre fra A til B uten å måtte skifte klær etterpå.

    komfort er en massiv negativ side ved skinnseter.
    Jeg har som sagt kjørt 533 000km i gammelbilen med skinn uten å bli klam i ræva. Kjørte nybilen, også med skinn, fra Gardermoen til Lofoten i går non-stop uten å bli klam.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.209
    Antall liker
    10.200
    Sted
    Trondheim
    Da er du heldig. Jeg har det problemet når jeg kjører langt (NB! Ikke når utetemperaturen ligger rundt 5°C). Det kan jo også ha med fargen å gjøre. Jeg har svart skinn i min bil, og det er ikke bra. Kanskje problemet er mindre med lyse farger.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.620
    Antall liker
    93.854
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Stemmer det BeetleBug. Hadde BBS LM i 19" i fjor, men klarte å skade disse.
     

    kvasi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.121
    Helt riktig observert. Jeg har en skade i foten som gjør at jeg må kjøre Audi ;)
    Det kunne ha vært værre. En bekjent har en skade som gjør at han må kjøre Yaris Verso.
    Jobbet på et verksted tidligere der en sånn handicapbil var innom av og til, var bla handgass og etpar andre finurligheter jeg ikke husker i farta. Har vært nødt til å kjøre den etpar ganger og det var dritvanskelig.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.368
    Antall liker
    1.220
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    I dag gikk jeg fra 19" vinterhjul til 19" sommerhjul. Deilig
    Tenkte og å bytte i dag til jeg så værmeldinga fremover. Selv om vi har sett litt sommer de siste dagene sør på, så er det meldt kaldere vær til uka og mulig snø det jeg bor så jeg tror jeg drøyer'n (puh). Merket tydelig her på fredag at varme og piggfritt ikke er så lurt - tendenser til hjulspinn på i3'n på veg hjem i +17.... Kanskje ikke så rart når du har 1200 kg bil og 170 hester, og ja den driver bak ;)
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.637
    Antall liker
    10.114
    Helt riktig observert. Jeg har en skade i foten som gjør at jeg må kjøre Audi ;)
    Det kunne ha vært værre. En bekjent har en skade som gjør at han må kjøre Yaris Verso.
    Jobbet på et verksted tidligere der en sånn handicapbil var innom av og til, var bla handgass og etpar andre finurligheter jeg ikke husker i farta. Har vært nødt til å kjøre den etpar ganger og det var dritvanskelig.
    Ikke en slik skade. Han syntes bare at nevnte Yaris er en fenomenalt flott og sporty bil. Han burde ikke ha hatt bil.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.197
    Antall liker
    8.574
    Torget vurderinger
    1
    Tror heller det skyldes at leveringen av nye Golf ikke har startet ennå og at "svært få" derfor kjøper den gamle....
    I følge avisoppslag nylig har Skoda masse bestillinger på ansiktløftede Octavia og nye Kodiak. Superb selger også godt.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.159
    Antall liker
    8.219
    Torget vurderinger
    12
    Det vet man strengt tatt ikke. Mange andre merker som Peugeot, Mercedes, Volvo, BMW har salgsøkning og da blir forskjellen større ...
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.159
    Antall liker
    8.219
    Torget vurderinger
    12
    Det er jo den enkle trøsten. Virkeligheten er gjerne litt sammensatt.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.620
    Antall liker
    93.854
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Helt riktig observert. Jeg har en skade i foten som gjør at jeg må kjøre Audi ;)
    Trodde det var de med en skade i blinklysarmen som kjørte Auda?
    jeg er meget nøye med å bruke blinklys, selv om jeg er alene på veien, da det hører naturlig med på kjøringen. Det går på autopilot. Irriterer meg grønn på de som ikke bruker det, så da vet du det
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.843
    Antall liker
    10.311
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jo, jeg har registrert at det finnes unntak. Fint at en av de er deg.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.159
    Antall liker
    8.219
    Torget vurderinger
    12
    Helt riktig observert. Jeg har en skade i foten som gjør at jeg må kjøre Audi ;)
    Trodde det var de med en skade i blinklysarmen som kjørte Auda?
    jeg er meget nøye med å bruke blinklys, selv om jeg er alene på veien, da det hører naturlig med på kjøringen. Det går på autopilot. Irriterer meg grønn på de som ikke bruker det, så da vet du det
    Jeg kjører vel selv et merke med rykte for ikke å ha blinklys, men er fullstendig klar over at de må igangsettes manuelt. Dette er så innarbeidet at blinklys er da noe man bruker uten å tenke over det. Fordi jeg vil vise hvilken hensikt jeg har. Krever nok mer tilbake enn jeg får fra andre bilister.....
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    For meg betyr service alt. Det spiller liten rolle hva slags bil jeg har, bare jeg blir bukket inn når jeg besøker forretningen, og de skifter hjulene høst og vår - gratis, og bilen alltid er nypolert og vasket innvendig når jeg skal bruke den. Dessuten liker jeg ikke bensinlukt, så tanken skal alltid være full. Jeg pleier å kalle det konebil, men noen bruker visst den betegnelsen på noe annet.....
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    7.345
    Antall liker
    17.466
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    43
    Da jeg kjører en bil med (svært) begrenset rekkevidde velger jeg å ikke bruke blinklys for å spare strøm. Helst unngår jeg alle lys, inkludert bremselys :p
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn