Bil, båt og motorsykkel Hva kjører dere og hvorfor?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Toyota Landcruiser vx90 d4d 2000 modell. Fordi jeg ville ha plass til bikkjene, komme lett frem på hytta, og ha ett bekymringsløst bilhold etter å ha hatt det motsatte en periode. Veldig god bil, men er lei japansk og diesel og skal over på noe annet.
     

    ePi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    1.533
    Antall liker
    1.119
    Parelius skrev:
    Lancia Delta 2.0, 1994 modell.
    Minst fire år for ny ;) Men et morsomt og trygt valg. Lancia har som oftest holdt god kvalitet. Selv Integralen jeg hadde for noen år siden var det skuffende lite galt med ;D

    Tillater meg å snike inn et bilde av forrige eier på isbanekjøring på Sigdal(?).

     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.952
    Antall liker
    765
    epi skrev:
    Parelius skrev:
    Lancia Delta 2.0, 1994 modell.
    Minst fire år for ny ;) Men et morsomt og trygt valg. Lancia har som oftest holdt god kvalitet. Selv Integralen jeg hadde for noen år siden var det skuffende lite galt med ;D
    Ja, det var tider. En fremtidig Lancia Chrysler blir liksom ikke helt det samme :(
     

    room

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Innlegg
    2.599
    Antall liker
    365
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    Bytta ut dyr bil med billig bil for et par år siden. Kjører nå en Audi 80 1,9 tdi 1992 sedan. Denne har runda 300.000. km. Den motor`n tror jeg er uslitelig. Er vel en del aluminium i denne bilen også..
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.246
    Antall liker
    2.422
    Torget vurderinger
    13
    Jeg synes nesten denne er finere enn den nye versjonen, dessverre har jeg ikke hatt samme opplevelse som deg av setene i Volvo. Men det var i den nye versjonen, både sport og standardseter.

    Syntes selv denne utgaven er penere i designet enn de nyere modeller men dette er jo en smaksak.
    Setene som sitter i denne utgaven er Sovereign sportseter i mykt skinn syntes de er veldig bra.

    Derimot er setene på denne mindre gode men dessto morsommere å kjøre..!!
     

    Vedlegg

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    8.072
    Torget vurderinger
    12
    Alfa 156 JTS sportwagon. Fordi den er usedvanlig vakker, morsom å kjøre og har enorm personlighet.
     

    Boffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    5.979
    Antall liker
    327
    Sted
    Oslo Vest
    Taxi for det meste, ellers buss og trikk.
    for jeg vil ikke i fengsel.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.408
    Antall liker
    1.138
    Torget vurderinger
    4
    SteinLarsen skrev:
    Vinterbil nr 1
    W124 MB 230E Aut. Billig, behagelig, evigvarende.

    Kona kjører egen bil.
    Når det kommer til bakkestart er den lang fra ideell.

    Men utrolig romslig og behagelig bil.

    Hadde en sånn tidligere, kjøpte en 88 modell med >500k bak seg for 8k og hadde to problemfrie år. Såvidt jeg vet er den fortsatt på veien.
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    johnnygrandis skrev:
    Må berømme Volvoen for de beste seter jeg noensinne har hatt i en bil.
    Vurderer faktisk å sette inn seter fra en V70 i Traktoren (Geländewagen 460 LWB) når setene der blir for segne til å sitte godt i. :)
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.813
    Antall liker
    403
    Torget vurderinger
    3
    Fremdeles BMW E39 2,5 ltr bensin med manuell kasse. Hvorfor? Fordi jeg ikke liker designet på E60.......
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    epi skrev:
    1996 Fiat Brava 1.4 12V. Km.stand 213 000.

    Hvorfor? Kjøpte den for 1500,- og har kjørt på den 45 000 km. Skrur selv og har kjøpt deler for under 10 000,-. Så godt som rustfri under. Suveren bil, men den blir nok solgt etter EU pga suget etter Citroën CX...
    Det tror jeg er første gang jeg har hørt noen som har et sug etter Citroen CX ;D
    Slikt står det respekt av :D
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.433
    Antall liker
    2.861
    Torget vurderinger
    3
    2010 Ford kuga privat. Komfortabel bil med sånn passe plass i.




    1996 opel combo til jobb. jævla skranglekasse, men kommer meg nå fra a til b med den :)
     

    Vedlegg

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    8.072
    Torget vurderinger
    12
    pahf skrev:
    epi skrev:
    1996 Fiat Brava 1.4 12V. Km.stand 213 000.

    Hvorfor? Kjøpte den for 1500,- og har kjørt på den 45 000 km. Skrur selv og har kjøpt deler for under 10 000,-. Så godt som rustfri under. Suveren bil, men den blir nok solgt etter EU pga suget etter Citroën CX...
    Det tror jeg er første gang jeg har hørt noen som har et sug etter Citroen CX ;D
    Slikt står det respekt av :D
    Jeg vil også ha CX så da blir det andre gangen og på en dag ;)
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.421
    Antall liker
    9.845
    Jeg tror nok mange bilelskere kunne tenkt seg en perfekt CX, som nr. 2 bil etter ID/DS
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.671
    Antall liker
    1.409
    Pink_Panther skrev:
    Jeg tror nok mange bilelskere kunne tenkt seg en perfekt CX, som nr. 2 bil etter ID/DS
    Jeg kunne heller tenkt meg en perfekt DS til hverdags og en perfekt SM til sommeren.
     

    norcad

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Innlegg
    1.262
    Antall liker
    22
    Jeg hadde en 1987 CX25GTI Turbo II fra 89-92, savner den nesten enda.............

    Kjører 2004 Skoda Superb 1,8T til daglig, i hovedsak fordi jeg har en 1998 Skoda Octavia 1,8-20v som har passert 260000km med mikroskopiske feil og utgifter.
    I tillegg digger jeg storbilfølelsen med myk fjæring, lavt støynivå, skinninteriør og alt av elektriske duppeditter.
    Dessverre ser det ut til at Superben langt fra er like vedlikeholdsfri som Octaviaen har vært.

    Har i tillegg en 1960 Cadillac Coupe DeVille stående i garasjen, og der har den stått i så mange år at jeg ikke husker lenger hvorfor jeg kjøpte den...... :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    Pink_Panther skrev:
    Jeg tror nok mange bilelskere kunne tenkt seg en perfekt CX, som nr. 2 bil etter ID/DS
    Jeg kunne heller tenkt meg ... perfekt SM til sommeren.
    Perfekt SM kjenner ingen årstid, Roberten. ;D

    Ytterst i Sandviken er det mest praktisk med buss, så bilen overlevde ikke lenge etter at jeg flyttet ut hit. Gangavstand til byen hvis været er fint, men ikke i regnvær en mandag morgen. Ifølge Margareth Thatcher er jeg en taper, men en frivillig sådan. Hun uttalte en gang at hvis en mann finner seg som passasjer på en buss etter at han har fylt 27 (?), så kan han trygt betrakte seg selv som misslykket. ;)
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.671
    Antall liker
    1.409
    baluba skrev:
    Roberten skrev:
    Pink_Panther skrev:
    Jeg tror nok mange bilelskere kunne tenkt seg en perfekt CX, som nr. 2 bil etter ID/DS
    Jeg kunne heller tenkt meg ... perfekt SM til sommeren.
    Perfekt SM kjenner ingen årstid, Roberten. ;D

    Ytterst i Sandviken er det mest praktisk med buss, så bilen overlevde ikke lenge etter at jeg flyttet ut hit. Gangavstand til byen hvis været er fint, men ikke i regnvær en mandag morgen. Ifølge Margareth Thatcher er jeg en taper, men en frivillig sådan. Hun uttalte en gang at hvis en mann finner seg som passasjer på en buss etter at han har fylt 27 (?), så kan han trygt betrakte seg selv som misslykket. ;)
    Nei, men siden Oslo er belemret med saltsuppe på veiene vinterstid finnes det ikke plass i mitt hjerte til å bruke SM som helårsbil.
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    125
    Diesel w124 mercedes...
    Det er som å kjør tog, går som på skinner!!!
    Den starter, den kjører og har uhyggelig kraftige bremser!!! For akselerere,det er den ikke så god på...
    1991 model.... 0 feil på siste eu-kontroll!!! Nermest rustfri fremdeles!!! Jeg diggern!!!
    Langkjøring 50 - 100 mil på ett døgn... no problem!!! Yes!!! Har kjørt over 100 mil i strekk,det var bare kos!!!
    Kan kjøre 156 mil med min før den går tom for Rudolf!!! 0.474L/mil... 74 liter tank!
    Er superbt lyddempa, som å kjøre en S klasse!!! Stabil stabil stabil!!! Nydelig kjøretøy!!!
    Jeg har 780 ampere startbatteri (dette batteriet er det dyreste batteriet i salg i norge - med god grunn, klarer kanskje -45 grader til -50 grader!) så den starter antakelig i -40 celcius uten å mokke, har startet den i -32-3 grader og det var som å starte en varm sommerdag... Vrup-rapromromro-uff-drup-rom-raff-rupp vr-rom ;D

    Grunnen til kjøpet var å ha en langkjøringsbil som var istand til å sitte som klistra på veien og bruke minumun med fuel, for jeg kjøre ofte fra 65 til 130 mil på ett par døgn, når jeg først kjører med bilen min.
    Har toppa 145 kilometer i time i tyskland.. Var som å spille dataspill. Stilhet, stabilitet og fryd!!! Trukke den når 150...

    Men for en Cruise-machine altså!!! Digg langkjøringskjerre!!!

    Har også en SLR Mclaren 2011... Right... ;D of course I do.. 8) Merc fur life... yeah!
    mvh
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    baluba skrev:
    Roberten skrev:
    Pink_Panther skrev:
    Jeg tror nok mange bilelskere kunne tenkt seg en perfekt CX, som nr. 2 bil etter ID/DS
    Jeg kunne heller tenkt meg ... perfekt SM til sommeren.
    Perfekt SM kjenner ingen årstid, Roberten. ;D

    Ytterst i Sandviken er det mest praktisk med buss, så bilen overlevde ikke lenge etter at jeg flyttet ut hit. Gangavstand til byen hvis været er fint, men ikke i regnvær en mandag morgen. Ifølge Margareth Thatcher er jeg en taper, men en frivillig sådan. Hun uttalte en gang at hvis en mann finner seg som passasjer på en buss etter at han har fylt 27 (?), så kan han trygt betrakte seg selv som misslykket. ;)
    Nei, men siden Oslo er belemret med saltsuppe på veiene vinterstid finnes det ikke plass i mitt hjerte til å bruke SM som helårsbil.
    Bil? ???
     

    ePi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    1.533
    Antall liker
    1.119
    Roberten skrev:
    Jeg kunne heller tenkt meg en perfekt DS til hverdags og en perfekt SM til sommeren.
    2 + 2 = DEN Roberten? Han med linjene? ;D
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.047
    Antall liker
    1.852
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    BMW E90 3 liter diesel :D

    Hvorfor:

    + Får frem smilet hver eneste dag :)
    + Kjøreglede
    + Kjører over 100 mil pr tank
    + Vakker lyd fra treliteren med seks sylindre
    + Bra bunndrag +600 Nm
    + Sikre forbikjøringer xxx hk

    Hvorfor ikke:

    - Jeg trenger mer plass og 6 seter for å få med hele familien min på tur
    - Høyt dekkforbruk
    - Kostbare deler og servicer

    Utstyr:
    *Carbon spoilere fremme
    *Carbon bakspoiler
    *Blackline baklykter
    *Sluttrør på eksos i krom
    *M-sport ratt
    *M-gir spak
    *M-lister på dørtersklene
    *M-håndbrems
    *Interiør, dakotaskinn sort
    *oppbevaringspakke, oppvarmbare forsete
    *Dynamic pakke (sportsfjæring,sportseter,xenon for
    nær- og fjernlys,lyspakke)
    *Comfort pakke (automatisk avblendbart innvendig speil,midtarmlene
    PDC bak,regnsensor,automatisk klimaanlegg,cruiskontroll

    Felger vinterdekk: Ellipsoid 162, piggfrie vinterdekk 225-40-18"
    Felger sommerdekk: M6-felger, bak 255-30-19" fremme 225-35-19"
     

    Vedlegg

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.671
    Antall liker
    1.409
    baluba skrev:
    Roberten skrev:
    baluba skrev:
    Roberten skrev:
    Pink_Panther skrev:
    Jeg tror nok mange bilelskere kunne tenkt seg en perfekt CX, som nr. 2 bil etter ID/DS
    Jeg kunne heller tenkt meg ... perfekt SM til sommeren.
    Perfekt SM kjenner ingen årstid, Roberten. ;D

    Ytterst i Sandviken er det mest praktisk med buss, så bilen overlevde ikke lenge etter at jeg flyttet ut hit. Gangavstand til byen hvis været er fint, men ikke i regnvær en mandag morgen. Ifølge Margareth Thatcher er jeg en taper, men en frivillig sådan. Hun uttalte en gang at hvis en mann finner seg som passasjer på en buss etter at han har fylt 27 (?), så kan han trygt betrakte seg selv som misslykket. ;)
    Nei, men siden Oslo er belemret med saltsuppe på veiene vinterstid finnes det ikke plass i mitt hjerte til å bruke SM som helårsbil.
    Bil? ???
    ;D jeg klarte ikke å la være, baluba, den var jo så åpenbar.
     

    golyngset

    Medlem
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    40
    Antall liker
    0
    Sted
    Kaupanger, Sogn
    Alfa Romeo 156 Sportwagon SP3 2,0 TS 2000 modell. Svart(Nero Fuoco) med lysebrunt skinninteriør. Manuell kasse. Kvifor Alfa? ;D
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Kjører honda accord 92mod,billig å holde i drift,god å kjøre.

    Tweaket med asfaltmatter/isolasjonsmatter i dørk,tak og bagasjerom+elektrisk delskinn recaro,med fullt utstyr.
    Koni fjører/dempere.

    Bilen skal slites heilt ut av meg.

    Mvh.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Pink_Panther skrev:
    Jeg tror nok mange bilelskere kunne tenkt seg en perfekt CX, som nr. 2 bil etter ID/DS
    Da er det nok jeg som har oppholdt meg i feil bilmiljø ;D
     

    Ambings

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    307
    Antall liker
    5
    Imperial skrev:
    Jeg har 780 ampere startbatteri (dette batteriet er det dyreste batteriet i salg i norge - med god grunn, klarer kanskje -45 grader til -50 grader!) så den starter antakelig i -40 celcius uten å mokke, har startet den i -32-3 grader og det var som å starte en varm sommerdag... Vrup-rapromromro-uff-drup-rom-raff-rupp vr-rom ;D
    Imponerende gjengivelse av startlyden!!!
     

    Ambings

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    307
    Antall liker
    5
    SteinLarsen skrev:
    Vinterbil nr 1
    W124 MB 230E Aut. Billig, behagelig, evigvarende.

    Kona kjører egen bil.
    Savner den gamle Merca stadig vekk - min var dog litt nyere (heter det 211 2000-modell E-klasse?). Uansett beste bilen jeg har sittet i, topp komfort, men dessverre mye feil. Ikke gode tider for tyskerne rundt tusenårskiftet.
     

    a.cosworth

    Medlem
    Ble medlem
    25.06.2010
    Innlegg
    18
    Antall liker
    1
    Er den "liten" nok til å slippe å bli sperret på 80 km/t ?
    Ja, denne trenger ikke noe fartsperre.
    Jeg har også min bil på grønne skilt, hvite C1 skilt er det vanligste (mindre verdt).

    Dette er da min helgebil utenom denne har jeg;
    '09 Peugeot partner med litt ekstra dill, arbeidsbil
    '92 BMW 520i som kjærringen fikk til jul - strøken orginal bil i diamantsvart utførelse. :)

    mvh
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.246
    Antall liker
    2.422
    Torget vurderinger
    13
    Sommerbilen min. Hvorfor?

    Flott bil !! Skulle gjerne sett at du tok bildet litt nærmere bilen - da slipper bygingen å bli så stor. (om det er ditt bilde da.)
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Min Alfa, en 145 qv. 2.0 twinsparkmotor med åpent luftfilter og sinna eksos. 155hk og rett over tonnet. Sort skinn med diskrète røde sømmer......en opplevelse til vekslepenger! Derfor!
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn