Bil, båt og motorsykkel Hva kjører dere og hvorfor?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.550
    Torget vurderinger
    23
    Her er Sluket's daglige allround transport - mest beregnet på tyngre komponenter, vedlass, såpeglatte veier og meterstore snøfonner.

Works like a charm.

The famous Slukmobile:

Vedlegg

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    818
    Endelig et kjøretøy over Hiroshimaknallert-nivået. :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.550
    Torget vurderinger
    23
    Vanligvis ikke, nei.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.550
    Torget vurderinger
    23
    Gubra skrev:
    Endelig et kjøretøy over Hiroshimaknallert-nivået. :)
    Jepp. Ofrer ikke livet for en halvliter bensin.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    4
    baluba skrev:
    Trondmeg skrev:
    Voff skrev:
    BHO skrev:
    LandRover Defender.....bl.a

Ikke bilde av vår det der da men....
    Hvorfor....tja si det, men det er befriende med en sånn bil uten noe som helst dilldall. ;D
    Er ikke så mye jeg får låne den, da kjærringa tar den hele tida. :(

Utrolig at noen i sine fulle fem vil kjøre noe sånt. Definitivt det verste motoriserte kjøretøy jeg har kjørt. Bilen er som å kjøre en førkrigsbil og jeg overdriver ikke! Intet på planeten er fjernere fra begrepet kjøreglede!
    F.eks. W123 200D er verre etter mine begreper . . .
    Fiat Ritmo Diesel Automat!!! :eek: :-X :-X :-\
    Diesel og Automat gjør nok sitt men jeg husker et par kjente hadde Ritmo i Abarth utgave for en 12-13 år siden og det var ordentlig artige biler.

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    3.733
    Har ofte lurt på hva de tenker de som suser avgårde i 70 i bussfila i el-bilene sine.
    En liten uskyldig ulykke, og så er det natta hvis du sitter i en sånn en.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.550
    Torget vurderinger
    23
    DIESEL og AUTOMAT: både gubben & bilen = lat. ;D ;D ( se alle som biter på nå..)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.550
    Torget vurderinger
    23
    Pink_Panther skrev:
    Sluket, er du tilknyttet Transportsentralen?

Det er det RÅESTE jeg noensinne har hørt!!

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    42.916
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    slowmotion skrev:
    Har ofte lurt på hva de tenker de som suser avgårde i 70 i bussfila i el-bilene sine.
    Jeg prøvekjørte en Tesla Roadster Sport her om dagen. Det er noe av det råeste jeg har vært borti og definitivt den beste traction control/stabilitetskontroll jeg kar prøvd på snøføre. Helt transparent, bilen akselererer bare så fort som veigrepet tillater. Trykk på knappen merket "D", klem inn pedalen, og den gjør 0-100 på ca 3.6 sek på tørr asfalt.

Tesla Model S (hvor jeg har reservert produksjonsnummer 334 for levering i 2013 en gang) kommer til å veie to tonn og gå 0-100 på 6 sek. Tror nok jeg kommer til å sitte en del tryggere i en slik enn i en Buddy...

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Anonym skrev:
    baluba skrev:
    Trondmeg skrev:
    Voff skrev:
    BHO skrev:

Hvorfor....tja si det, men det er befriende med en sånn bil uten noe som helst dilldall. ;D

Utrolig at noen i sine fulle fem vil kjøre noe sånt. Definitivt det verste motoriserte kjøretøy jeg har kjørt. Bilen er som å kjøre en førkrigsbil og jeg overdriver ikke! Intet på planeten er fjernere fra begrepet kjøreglede!
    Diesel og Automat gjør nok sitt men jeg husker et par kjente hadde Ritmo i Abarth utgave for en 12-13 år siden og det var ordentlig artige biler.
    Jo takk. Alle som var kjønnsmodne på åttitallet har gode minner om Abarth 130 TC, men denne her er en helt annen sak. Kjørte den bare en dag, og fikk den aldri over 60 km/t. Uten tvil den jævligste bilen jeg har kjørt noensinne. Det som fantes av kvaliteter på andre områder ble totalt overskygget av motor og girkasse fra helvete. ::)

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.867
    Da har du ikke kjørt Lada 1500 S. Førerplassen er bygd for sjimpanser med korte bein og armer som subber bakken.
    1-2-3 gir tett som hagl og 4 gir altfor høyt.

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    297
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    pengesluk skrev:
    Holdt på å skrive kontrakt på en slik Jubileumsutgave for et par år siden (husker du typen, Birger) Jævlig fin, svart, sto hos Bilia og ropte "Sluk! Sluk!"

Hadde finga på kontrakten helt til jeg tok med kona, som gjerne ville se hvordan den var innvendig. Vi satte oss inn og lukket dørene. Dvs. hun, ikke jeg, fikk ikke igjen døra dersom jeg ikke arrangerte luksuslegemet minimum 15 grader tiltet mot senter!!! Ble ikke noe handel, nei. Synd.
    Kan vel ha vært en sånn G6 det sluket?
    Noe spesielle doninger ja, spesielt i forhold til dagen standar.
    Takk og pris sier nå jeg. ;D
    Slukmobilen er fet kjærre, og står i fin stil til eier skal sies. ;)

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.413
    Torget vurderinger
    12
    baluba skrev:
    Anonym skrev:
    baluba skrev:
    Trondmeg skrev:
    Voff skrev:
    BHO skrev:

Jo takk. Alle som var kjønnsmodne på åttitallet har gode minner om Abarth 130 TC, men denne her er en helt annen sak. Kjørte den bare en dag, og fikk den aldri over 60 km/t. Uten tvil den jævligste bilen jeg har kjørt noensinne. Det som fantes av kvaliteter på andre områder ble totalt overskygget av motor og girkasse fra helvete. ::)
    Men Ritmoen var hvertfall billig. Det var ikke W123 . . . .

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    3.733
    Asbjørn skrev:
    slowmotion skrev:
    Jeg prøvekjørte en Tesla Roadster Sport her om dagen. Det er noe av det råeste jeg har vært borti og definitivt den beste traction control/stabilitetskontroll jeg kar prøvd på snøføre. Helt transparent, bilen akselererer bare så fort som veigrepet tillater. Trykk på knappen merket "D", klem inn pedalen, og den gjør 0-100 på ca 3.6 sek på tørr asfalt.

Tesla Model S (hvor jeg har reservert produksjonsnummer 334 for levering i 2013 en gang) kommer til å veie to tonn og gå 0-100 på 6 sek. Tror nok jeg kommer til å sitte en del tryggere i en slik enn i en Buddy...
    Jeg har hatt endel nærkontakt med Buddy,
    og det er et fryktelig produkt på alle mulige måter.
    Produsert i Norge.

Jeg gremmes.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.550
    Torget vurderinger
    23
    BHO skrev:
    pengesluk skrev:
    Holdt på å skrive kontrakt på en slik Jubileumsutgave for et par år siden (husker du typen, Birger) Jævlig fin, svart, sto hos Bilia og ropte "Sluk! Sluk!"

Hadde finga på kontrakten helt til jeg tok med kona, som gjerne ville se hvordan den var innvendig. Vi satte oss inn og lukket dørene. Dvs. hun, ikke jeg, fikk ikke igjen døra dersom jeg ikke arrangerte luksuslegemet minimum 15 grader tiltet mot senter!!! Ble ikke noe handel, nei. Synd.
    Kan vel ha vært en sånn G6 det sluket?
    Noe spesielle doninger ja, spesielt i forhold til dagen standar.
    Takk og pris sier nå jeg. ;D
    Slukmobilen er fet kjærre, og står i fin stil til eier skal sies. ;)
    Trekker på alle fire, mener du ;D ;D

Husker ikke om det var G& den het, men det var en Anniversary 60 år?? i sort, med mye ekstra utstyr i forhold til den vanlige. Jeg hadde kjøpt den jeg, hvis det ikke var for at førerplassen var så utrolig trang! Flaks at kona var med ellers hadde jeg "bæsjet på loffen" noe jævlig!

Du blir lurt av kasseformen på disse bilene, de ser bredere ut enn de er. Egentlig relativt smale, for bedre fremkommelighet i skauen selvsagt. Tøffe er de uansett.

Edit: Husker du hos Leif under Hendrix-aftenen? Da satt både Zomby og Madman på med meg, i pickupen. Slettes ikke ukomfortabelt heller :eek: :eek:. Tror det stuntet der ville blitt vanskelig i en Defender! Nærmere 400 kg. Prime Beef, dvs. stålmuskler.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Denne trekker på hele beltet ::), kamstørrelsen gjør sitt til at festet blir rimelig bra uansett om du er i løssnø eller i løypa, dessto kjedeligere å ligge bak ;D - har hatt mye morro med denne på fjellet !

Kanskje greit å få med bilde og ;D

Vedlegg

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.433
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Mine daglige transportkjøretøy:
    Privatbilen:

Fordi: Utrolig praktisk bil. Plass til det meste og kommer fram over alt. Kurant å kjøre, men treg. Relativt rimelig mhp bilhold.

Firmabilen (se vedlegg).
    Fordi: Varebilregistrert med 4wd som har gode seter som ikke tar knekken på ryggen, og plass nok bak rattet til noen som er større enn en dverg. 4WD og automat. Automat sparer diesel i forhold til den kjøringen jeg bedriver, og 4wd er en avhengig av i en kommune der de er j*vli sløv med brøytinga.

Varebil med 4wd, diesel og automat som samtidig har bra plass bak rattet er det ikke mange av. Det har staten effektivt tatt livet av.

Akkurat nå har jeg begge bilene på verksted. Privatbilen har bremserep på gang, mens firmabilen fikk kortslutning i ledningsnettet pga et rele som sveisa seg selv i kontaktpunktene... Så nå kjører jeg en lånt, 16 år gammel Toyota Corolla. Helt grei bil å kjøre, men fader for en lowrider i forhold... ;D

Johan-Kr

Vedlegg

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.857
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    For å vise "hvorfor" filmet jeg 80 til 120 i tredjegir uten antispinn i kveld ;D Dette var ingen suksess i 1. forsøk på våt/tørr asfalt, men det morro med litt hjulspinn:)

På andre forsøk var festet bedre og 80 til 120 i tredjegir går unna på 3,0 sekunder :)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Oslo kommune har hoppet over måking så dette blir neste kjøretøy for min del. Et alternativ er å flytte ut av byen

Vedlegg

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.857
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    LydMekk skrev:
    BMW 330CiA 2001. Midnightblue med 3 farget skinninteriør. Individualpakke og alt utstyr. Kjempebil, kommer til ha den lenge...
    Du har kanskje bilder ?

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    80-120 på 3 er ingenting. Min går 120 til døden på under 1.

J

J.J

Gjest
    Jeg kjører IKKE bilen under .... har riskoker jeg ;D

Men har kjørt en slik , med Abarth 130 hesters turbo .. som atpåtil var tweaket litt ;)
    Lettet for ALT unødvendig og senket litt, noe bredere dekk.

Fyttikatta ;D ;D

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.857
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Brasse skrev:
    Vet ikke hva du mener med 120 til døden på under 1?
    80-120 km/t på 3 sekunder er en god start for en dieselfamiliebil som bruker under halvliteren per mil ;)
    Det er klart at jeg skulle likt å halvvert vekten og doblet effekten, men til og med denne BMWen får frem smilet :)

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    4
    Brasse skrev:
    Tar du det 3 ganger på rad får du kudos....

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    297
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    jan#jan skrev:

Men har kjørt en slik , med Abarth 130 hesters turbo .. som atpåtil var tweaket litt ;)

Fyttikatta ;D ;D

Jeg og en kompis stappa en ritmo-abarth motor og gearkasse i en sånn en gang.
    Mange finurlige løsninger for å få det til, men det gikk det og.
    Unødvendig og nevne at bilen gikk godt etterpå den og. ;D

Husker ikke om det var før eller etterpå, men vi putta en 2,7L porsche 911 motor og gear inn i en vw transporter med sånt hevbart campingtak.
    Det var campingbil det gitt. ;D ikke mye bobil i sneglefart preg over den. 8)

ePi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    1.403
    X1/9 ble faktisk produsert for å overholde nye amerikanske krav til karrosseristivhet, men når amerikanerne fant ut at ingen av deres egenproduserte biler klarte kravene ble de ikke effektuert ;D

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    507
    Jeg kjører en slik en:

Grunnen er dette:

belia

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.12.2005
    Antall liker
    4
    Har en V70 D5 2005 og en 945 Turbo LPG

Jeg kjører Volvo fordi

- Har vokst opp i Volvo
    - Jeg aldri har hatt annet
    - Jeg har to
    - Den ene er rød, har bakhjulstrekk, har turbo, hadde opprinnelig 2 seter og går som et uvær og er derfor definert som sportsbil:)
    - Sikkerhet for familien
    - Se avatar:)

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.291
    Torget vurderinger
    0
    jan#jan skrev:

Fyttikatta ;D ;D

Litt lite futt i orginalen, behøvde mye, veldig mye turtall for å våkne til liv ! Bortsett fra at det var den første bilen jeg laget kø med var den jævlig artig! Er stadig på utkikk etter en i god stand som er til salgs.

J

J.J

Gjest
    BHO skrev:
    jan#jan skrev:

Fyttikatta ;D ;D

Husker ikke om det var før eller etterpå, men vi putta en 2,7L porsche 911 motor og gear inn i en vw transporter med sånt hevbart campingtak.
    Holdt ikke til i Sandefjord vel .. for 20 år siden .... ::)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Volvo v70 2,5 liter automat bensinsluk og 7 seter, 97 modell, virket som et fornuftig kjøp dengang da... Neida har vært en solid bil, men bruker jo drivstoff i store mengder og vi er på utkikk etter en bil som er litt rimeligere i matfatet for å si det sånn.

V70 ble kjøpt når vi ventet barn og hadde behov for noe annet enn den to seterers varebilden vi da hadde, en Renault kangoo ekspress ;D

Så nå vurderes stasjonsvågner og familiebiler over en lav sko, octavia, roomster,berlingo osv. Octavia leder nok inntil videre...

olebrum

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.12.2006
    Antall liker
    85
    Sted
    Kristiansund
    2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI Stasjonsvogn
    Rimelig familie bil med det lille extra, orginalt 170hk og med et sportslig preg innvendig/utvendig.
    Den har understell fra Golf GTI og er rimelig i drift både på eventuelle deler og service kostnader.
    Er også meget driftsikker. Kjempe fornøyd så langt. Er også mulig å kjøre meget økonomisk med 0.54 på langkjøring i orginal utførelse. Fins chip som gjør at den går bedre og mer økonomisk.

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    297
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    jan#jan skrev:
    BHO skrev:
    jan#jan skrev:

Fyttikatta ;D ;D

Holdt ikke til i Sandefjord vel .. for 20 år siden .... ::)
    Holdt meg her i Asker så lenge jeg har levd jeg. ;D
    Men det er nok rundt 20 år siden ja.....hmm tia flyr.
    Hvor Fiat`n tok veien når den ble solgt er jeg ikke sikker på. Hvit var den da.
    Transporter`n tror jeg forsvant opp mot Hamarkanten etter noen år. Hvit og litt svart var den.

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Heilt ny Ford Mondeo Titan st.vogn, og BMW K100RS så snart det blir bare veier. Jeg koser meg med begge, og er godt fornøyd med kjøreredskapen,ja!

mvh. VilhelmW

PS: Min bedre/verre halvdel kjører Renault Megane 1,6 sportwagon. En bil som har et dritdårlig rykte, men vår har funket 100% og er knallgod å kjøre!! Sikker er den også, 5 NCAP-stjerner.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Pokker hvor lyst jeg får til og bytte bil når jeg leser denne tråden.
    Selvfølgelig er fornuften helt forsvunnet og hjertet formelig roper etter italiener.. ;D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn