Ja, gearkassa ble bytta på 120000 km......... Den er for øvrig BARE KIRKEKJØRT AV ELDRE EKTEPAR............ Nevnte jeg at den er oppgradert med BSR steg 3, oppgitt til 330 hk............Nice, også herregårdsgrønn da! Kjører selv min andre 850, dog ikke R..Jeg storkoser meg med denne; Volvo 850R 1996.
Har du måttet skifte drivverk?
Straks 500k km,da er den snart innkjørt da;-) Diesel du har? Solide motorer og vogner generelt.Har en 250D stv 91 modell som har gått ca 415k km. Et og annet skjer da med desse også,men det er som du sier ganske rimelig bilhold sammenlignet med selv nye biler med garanti,ivertfall viss man tar verditapet på nye biler med i bildet.Helt "kongebiler" såfremt man tåler å se litt brunt langs kantene. Owatrolblanding påført med pensel på rusta hjelper mye for å unngå vill spredning. Kanskje de bilene man får mest bruksverdi utav til den prisen. Jeg kjører 124 med straks 500 000km på telleverket, jevnt slitt og rusten som bare fanken, men har i sommer kjørt 6000km iløpet av 3 uker rundt i Europa. Kjøpte den for 20 lapper for 4 år siden. Blir ille å se den reise på skroten når den tid kommerTrives storveis med biler jeg slipper å vere så redd for,og samtidig syns jeg i grunnen ikke 210 og 124 står så mye tilbake komfortmessig mot de beste biler jeg har prøvt.
En kamerat kjøpte nettopp en 210 nummer fire i rekken. Den kostet han 24 000kr, den mest utstyrte han har hatt, 220CDI og facelift(2001).
Si man har en slik bil og kjører en del, så koster det deg rett over 20 000kr for èn slik bil i året, en service på en ny tysk bil + verditapet på et år er ganske mye større.
Derfor Toyota har så dårlige bremser?OM RUST PÅ BREMSESKIVER; De lages i materiale som ruster fordi dette materialet har best friksjon. De kunne godt lages i rustfritt, men ville da være vesentlig glattere / bremse dårligere, særlig når det er vått .......... og salt !!!
Ser ut til å være en fin 964 dette. Carrera eller turbo?
Joda, ser den. Den bør absolutt være der.Ser du ikke spoileren?Her snakker vi bil med stil ja
Det er nok litt mer hest enn det, bakvingen hører sammen med resten av RS utstyret, så sånn er det med den saken.Skeptisk. Er nok ettermontert den spoileren. Men standsmessig. HELT klart. 204ish gamper nok går greit det også.Ser du ikke spoileren?Her snakker vi bil med stil ja
Skulle gjerne hatt en av de der, med Original montert spoiler.
AD
Turbo, men ombygdSer ut til å være en fin 964 dette. Carrera eller turbo?
Gjentar: Det er ikke bremseskivene det gjelder. Merk ordet "ikke".I verste fall sier det noe om kvaliteten på bremseskivene. Resten av bilen kan fortsatt være helt knall, den. Bremseskiver og andre bremsedeler har iallfall blitt forbruksvare her i Saltlandet Norge, og er vel den vanligste feilen på EU kontroller de siste årene p.g.a. rust uansett bilmerke.Lager ikke noe nummer ut av det, men når en nesten ny VW ruster så fort, samme hvor på bilen det er så sier det noe om kvaliteten på konstruksjonen. Min bil har samme type bremser og kjøres på samme føre, minst like langt per år. Jeg hadde ihvertfall vært misfornøyd med så mye synlig rust på enn nesten ny bil til 550 000.Rust på den delen av bremseskivene som felgen skrus fast mot? Sier absolutt ingenting om kvaliteten på resten av bilen, kun bruk, mengde salt den blir kjørt i, og hvor flink man er til å vaske vekk saltlake og annen dritt. Dette er prisen man ofte betaler for de åpne skivebremssystemene som er på de aller fleste nye biler, i et land som heller salter veiene til Helvete enn å måke dem.Neida, det er nok ganske likt bruksmønster der. Selvfølgelig har det ingenting å bety bruksmessig, men sier jo alt om kvaliteten på bilen. Men det visste man vel fra før av. Mekanikeren på merkeverkstedet hadde visstnok sagt til ham sist han var innom med en feil (på nesten ny bil til 500 000+): "Det må du nesten regne med på denne modellen."
Gjentar: Det er ikke bremseskivene det gjelder. Merk ordet "ikke".I verste fall sier det noe om kvaliteten på bremseskivene. Resten av bilen kan fortsatt være helt knall, den. Bremseskiver og andre bremsedeler har iallfall blitt forbruksvare her i Saltlandet Norge, og er vel den vanligste feilen på EU kontroller de siste årene p.g.a. rust uansett bilmerke.Lager ikke noe nummer ut av det, men når en nesten ny VW ruster så fort, samme hvor på bilen det er så sier det noe om kvaliteten på konstruksjonen. Min bil har samme type bremser og kjøres på samme føre, minst like langt per år. Jeg hadde ihvertfall vært misfornøyd med så mye synlig rust på enn nesten ny bil til 550 000.
Det som sitter mellom navet og selve felgen er vanligvis bremseskivene, da. Med mindre det er trommelbrems istedenfor skivebrems.Ikke på selve skivene, men "tromlene" inn mot navet - den delen man fester dekket til.
Jeg kjenner bilen godt, tatt i det meste utenom det elektriske, varmeapparat, vindusheiser og den slags. Motoren har jeg kun gjort preventivt vedlikehold på(reg.kjede), samt filterskift, oljeskift etc. Resten av bilen har fått mye nytt, men alt er slitedeler.Straks 500k km,da er den snart innkjørt da;-) Diesel du har? Solide motorer og vogner generelt.Har en 250D stv 91 modell som har gått ca 415k km. Et og annet skjer da med desse også,men det er som du sier ganske rimelig bilhold sammenlignet med selv nye biler med garanti,ivertfall viss man tar verditapet på nye biler med i bildet.
Har ikke noe mot litt rust og litt skrammer og småbulker.Det og litt egne lyder gir bare bilene litt mer koselig særpreg.Perfekt og strøkent er kjedelig
Brukte linolje nå for 1.5år siden på rustflekker på 124 250D'en ,og det er vel en av de lureste måtene jeg har brukt for å stoppe rusten.Effektivt.Spørs om ikke Owatrol er enda bedre siden den vel er litt tynnere og sannsynligvis trekker enda bedre inni rusten og metter den.
Har selv hatt Granada. Det var en fin bil.
Vis vedlegget 294066
Det er nok lurt. Selv har jeg brukt FluidFilm med godt resultat.Har ikke noe mot litt rust og litt skrammer og småbulker.Det og litt egne lyder gir bare bilene litt mer koselig særpreg.Perfekt og strøkent er kjedelig
Brukte linolje nå for 1.5år siden på rustflekker på 124 250D'en ,og det er vel en av de lureste måtene jeg har brukt for å stoppe rusten.Effektivt.Spørs om ikke Owatrol er enda bedre siden den vel er litt tynnere og sannsynligvis trekker enda bedre inni rusten og metter den.
Bilen er en 2.8 Injection. Skiller seg fra 2.8i med bla Recaro seter og sportsunderstell. Motoren i denne var oppgradert som du kan se av bildet. 5 trinns manuell gir og original diffsperre. Denne bilen hadde også kjørecomputer, el-vinduer foran og bak samt el-speil. Mener jeg hadde på tape på bakskjermene under spoileren slik at lakken ikke skulle slites.Har selv hatt Granada. Det var en fin bil.
Vis vedlegget 294066
Min bror hadde en Granada 2.8I
Mener den var av samme modell som de har avbildet, dvs. den seneste modellen med litt mere skarpe kanter når det gjelder karosseri.
Annen grill også, og disse 2.8I modeller ( ikke GHIA ) hadde TRX felger.
Jeg ettermonterte også en 2,8I gummispoiler i front, denne var todelt.
De spoilere som ble montert bak på bagasjelokk, som jeg tror de har, var noe svineri.................
Rustet lett under disse, og de slet på lakken på bakskjermene der de lå over og gnisset.
Jeg fikk også byttet alle gummilister rundt alle vindu, mer eller mindre alle vinduer også.
Bakruta måtte ut, den beveget seg i gummilista og der var litt rust rundt som ble slipt bort før ny lakk ble påført.
Kostet vel på bilen 150 - 200 000,- kr den tid jeg hadde den.
Disse TRX felger var ikke ulike GHIA felgene.
Vi har en 14 modell Kia Picanto. Vi sparte en del på å kjøpe den parallellimportert fra Sverige.Jeg lurer på en Kia Carens 2015 modell, Exclusive + utgave.
Noen erfaringer? En tjng er helt sikkert, VAG blir det ikke.
Citroen c4 Grand Picasso er en annen utfordrer.
McLaren
det er deilig og vere norsk i SverigeBilprisene i Sverige er nesten god nok grunn til å gjøre svenske av seg!
Bruker du en tråd som handler om "hva kjører du og hvorfor" til å disse Alfa og trekke frem Passat som vellykket design?Jeg kommer ikke til å kjøre denne (burde ikke baklyktene være montert bak?):
Forøvrig synd for denne fabrikken at Walter DeSilva har flyttet til Audi (A5) og deretter VW (Passat)..
Kjører for tiden BMW 320i (F31) med manuelt gear, bakhjulstrekk og bensinmotor. Valgt bevisst fordi jeg liker å KJØRE bil. Helt ok bil selv om den kun når Alfaen jeg hadde til knærne når det gjelder ekte kjøreglede. Altfor prektig og tysk kjedelig dessverre. Men helt ok.