6
65finger
Gjest
Det aa steke/koke graa skosaale som din kone, krever ikke stjernekokk-kompetanse. Det er fasit
Dette er bare tull og kameraderi..Det aa steke/koke graa skosaale som din kone, krever ikke stjernekokk-kompetanse. Det er fasit
Jeg har bladd igjennom tråden nå for å se, en tråd som er ødelagt fullstendig...Spiller det noe rolle, du sier jo selv at du ikke er særlig glad i stekeskorpe.. da hjelper det jo ikke at jeg legger ut en med?
Ja for det er vel ikke kameraderi... Aldri i verden..Kameraderi? Har vi en mat mafia på like linje med målaemafiaen og innlandsmafiaen?
Kunne vært interressant i vite hva slags restaurant din frue jobber på Danke?
forklar det med kameraderiJa for det er vel ikke kameraderi... Aldri i verden..Kameraderi? Har vi en mat mafia på like linje med målaemafiaen og innlandsmafiaen?
Kunne vært interressant i vite hva slags restaurant din frue jobber på Danke?
Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk
Joda har prøvd og etterligne köttbullarna mange ganger men blir ikke helt det samme men hun har alltid en laddning klar for meg att ta med hjem vær gang Skulle vel ikke va så vansklig men det er noe med smaksettingen!Husmannskost er som regel ikke veldig vanskelig, men det krever ofte en hel del tid da det gjerne er basert på "ukurante" kjøttstykker som krever lang varmebehandling.
Du kan jo være med en gang hun lager og veie alt hun har oppi og skrive ned (hun tar det høyst sannsynlig på slump og erfaring) så bør du kunne gjenskape det selv sånn noenlunde i alle fall.
Man kan jo lureHåper noen rekker å spise middag i all diskusjonen...
Og sånn er det vel med det meste. Det krever mye hardt forarbeid for å få ting til å se lett ut.Poenget er at kunskapen og forståelsen for hva som skjer må ligge i bunn. Nei alle kokker blir ikke stjernekokker, det krever noen særegne egenskaper. Blant annet må man jobbe ekstremt hardt, være villig til p gi avkall på familieliv, man må ofre økonomi da det krever at man reiser rundt i verden å hospiterer på gode restuaranter for knappenåler og glansbilder. Man trenger et konkuranseinnstinkt. Man må være ydmyk.. osvosv. Når alt dette ligger i bunn kan vi snakke om kunst
Da har man hørt 'the bugle call' og bestilt et eks. på dette internettet. Prøver å unngå bokhandler, fælt mye beleste mennesker på sånne steder, og da blir man sjenert.Hentet meg et eksemplar.Tiltredes med full trompetfanfare. Den boka er fantastisk og nesten slik at den er den eneste man trenger. Oppdaterte oppskrifter, beskrivelse av teknikker og et stort utvalg i stiler, retter og teknikker.Om du ikke har den allerede. Tom Victor Gausdal. Kokkelære. Fantastisk bok med konsentert kunnskap. Kanskje den viktigste boken om matlaging på norsk.
På salg hos Tanum
https://www.tanum.no/_hobby-og-fritid/mat-og-drikke/kokkelære-tom-victor-gausdal-9788275477628
Sikkert bra kjøtt på Maxi og veldig godt plassert med parkeringshus.For oss som er så dårlig stillt at man må gå i kjøttdisken og handle uten spesielt mye interaksjon eller returrett så kan man jo være så uheldig at man ender opp med noe slikt. Dete er fra harryhandelmekkaet Nordby (MaxiMat). ca 300 kroner kiloen om jeg husker rett. De kallte det "restaurantbiff", antar pga marmoreingsgraden som er utmerket.
Vis vedlegget 451611
Den tykke til far, den tynnere til mor.
Og @danke - nei, jeg kommer neppe til å poste bilder av innsiden. I motsetning til hva du tror er det å treffe stekegraden på biffer hjemme ikke noe problem.Jeg snur også ofte (ref Heston Blumenthal, ikke Gordon Ramsay btw) - det er ikke noe hinder for god stekeskorpe og passe stekt kjøtt.
Nye leverandører, nye partier.Hvorfor har man varer man ikke ønsker å selge?
Ku er ypperlig, men gammal ku på kraftfor ikke so much...Det er klart at biff er dyrt. Alle melkekyrne må jo igjennom kjønnsskifte, så de kan selges som oksekjøtt..
Johan-Kr
Hahahaha, kalven er gjøkalv. Det kjenner man på smaken, og ser på den rosa fargen, om det er hankjønn eller hunkjønn bryr meg ikke noenting.Ja du kan ikke gå på joker å velge mellom forskjellige raser fra forskjellige gårder. Markedet og betalingsviljen er ikke til stede for slikt utvalg over alt. Det viktigste er dog at vi har dyktige bønder som produserer gode råvarer, og er man interesert nok så er det ikke noe problem å få kjøpt dette.
Vi lever nok i helt forskjellig verden, industriku fra holland på svenskegrensa er helt uaktuelt for meg. Jeg velger heller helt klart et tørrmodnet stykke fra f.eks Trondheim Slaktehus AS | Kvalitet og tradisjon siden 1919
Så praktisk da, da bor du i Oslo og bestiller kjøletransport fra Trønnlag...Ok, vi har noe som heter kjøletransport i Norge. Det fungerer slik at man har en lastebil med litt ekstra tykke isolerte vegger og et dieselaggregat. Dette blir som et stort kjøleskap med hjul og motor på. Dette kjøleskapet kan farte rundt på noe vi kaller veier og levere rundt forbi i hele Norge.. magisk!
Ok jeg registrerer at vi er i forskjellig verden også når vi snakker om tilgjengelighet.Trondheim slakthus er ikke en butikk.. hvor den ligger var uansett ikke poenget. Poenget var at kvalitet er tilgjengelig og at hva du ser på som prima ikke nødvendigvis er det samme for andre.