Hva lytter du til i dag? (Del 3)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Finbeck

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2008
    Innlegg
    1.500
    Antall liker
    1.135
    Stones

    510QEWQMZJL._SL500_AA300_[1].jpg
    Er vel første plata etter Wyman sa takk for seg.
    cd
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.684
    Antall liker
    12.191
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Var litt rastløs i kveld en låt her og en låt der, men denne skiva fikk lov å stå på..

    Black Mountain - Wilderness Heart (2011)

    folder.jpg
     

    Finbeck

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2008
    Innlegg
    1.500
    Antall liker
    1.135
    Orango

    363210-8-1295712918654[1].jpg

    Orangos andre album fra 2011.Villa Exile 2004 var deres første.Bra driv og trøkk her.
    vinyl
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    9.069
    Antall liker
    17.078
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    I anledning at Def Leppard skal besøke Skånevik i sommer, så har jeg funnet fram en av mine guilty ? Pleasures.
     

    Vedlegg

    V

    vinyl-jønki

    Gjest
    Youssou N`Dour, The Guide(wommat) -94
    En artist som også har samarbeidet med Paul Simon på Graceland,Peter Gabriel på So
    men som står stødig på egne ben.Det best kjente sporet på denne er vel
    7 seconds, en duett med Neneh Cherry.
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.105
    Antall liker
    91.798
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    David Benoit - Full circle
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.684
    Antall liker
    12.191
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Senor Coconut- El Baile Aleman (2000)

    Elbailealeman.jpg


    Uwe Schmidt gjør Kraftwerk covers i latinorytmer. Flott plate!
     

    Tremor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Innlegg
    1.294
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    For å ha et utgangspunkt, så må jeg begynne med titelen, som er "Hva lytter du til i dag". Jeg synes at det er verd å legge merke til hvor vidtfavnende titelen er. IMO ville det ikke engang være OT å skrive "fuglesang", eller, for den slags skyld, "barnegråt". Titelen er ihvertfall ikke "Hva spiller du i dag?"

    Folk er forskjellige, og de har forskjellige behov. Noen har behov for å spille 12-15 forskjellige album pr dag og dele hvert eneste bidige ett med oss. Noen er litt mindre grundige, og spiller kanskje 2 -3, og deler enda færre med oss. Noen hører musikk på internettradio, gir bengen i albumtitler og flater ut med musikk som ledsager i bakgrunnen.

    Jeg mener at de skal være plass til alle disse her.
    Det å poste innlegg på innlegg på innlegg med akkurat samme innhold oppleves av meg i beste fall enerverende og i verste fall provoserende. Dette har overhodet ikke noe med noen som helst slags musikkpolitiske føringer å gjøre; innholdet på platene kan sikkert være fenomenalt. Det har med mangelen på innhold i selve innleggene å gjøre. Når det går så langt at det å poste et innlegg som handler om musikk føles off-topic sier det seg selv at det er uholdbart. Sist jeg sjekket heter forumet 'MUSIKK GENERELT'.

    Men det finnes flere behov, ikke minst de sosiale. Noen liker å koble av her inne, kanskje drøse litt, fleipe og flire litt, ventilere etter en lang dag på jobben. Ta ting litt mindre alvorlig. Selv bruker jeg dette underforumet slik. Jeg har fremdeles til gode å poste bilde av et fly, men slik er det.

    Jeg mener at det skal være plass til alle disse her også.
    Tull og tøys. Dette skal overhodet ikke være noen syklubb for slitne overarbeidede tanter. De får heller danne seg en syklubb eller strikkeforening hvor de kan pludre om alt fra fotsopp til avføringsmiddel. Denne tråden ligger som sagt under 'MUSIKK GENERELT'.

    Det er en evig sannhet at et internettforum består av brukerne, og blir hva brukerne gjør det til.
    Jeg har vært her inne siden 2005. Ikke la deg lure av min registreringsdato. Jeg hadde en profil med noen tusen innlegg tidligere. Jeg slettet den, for jeg ble så lei av kranglingen. Tro meg, dette undeforumet har ikke alltid vært hva du skriver at det har vært. Her har vært hummer og kanari siden jeg logget meg på første gang.
    Dette handler ikke om hvor vi har vært, det handler om hvor vi skal. Denne tråden er en veldig god katalysator for min (og forhåpentligvis mange andres) musikkinteresse. Det jeg har lært i denne tråden ville tatt et helt liv å samle isammen i livet utenfor. Jeg har vært her omtrent siden 2005 jeg også.

    Så til det som virkelig opprører meg, nemlig dette:
    Det er jo også litt stusselig når man har rundt 8 000 innlegg i en lyttetråd, og kanskje max har spilt 70-100 ulike album... Da kan man jo kanskje vurdere om man heller hører hjemme i OT trådene
    Jeg refererer på nytt til titelen på denne tråden. Ingen begrensninger der, så vidt jeg kan se. Har du et register på 10 plater, står det deg fritt å resirkulere dem gang på gang på daglig basis. At andre ikke synes det er særlig stimulerende får så være, men da er vi tilbake til forskjellige behov igjen.....Jeg synes faktisk svært lite om alle forsøk på å snevre inn tråden til å bare dekke egne behov, og jeg føler at det er det du (også) ønsker å gjøre...
    Det jeg har fremhevet er i mine øyne en fullstendig skivebom. Jeg har såpass høye tanker om folk at jeg nekter å tro at de har så liten selvinnsikt at de ikke forstår at de fremstår som enerverende og med paddeflatt kulturelt sjelsliv når de gnager på med samme plate for førtiende gang med kun et bilde som referanse. Da gjenstår det bare et alternativ; det blir gjort som en ren provokasjon.

    Det jeg ønsker er at tråden skal handle om musikk. Hvilken musikk den skal handle om er selvsagt et produkt av brukerne og er således langt utenfor redaksjonell kontroll. Det er en absolutt selvfølgelighet og noe annet skulle tatt seg ut. Dine bidrag i så henseende setter ihvertfall jeg stor pris på. Mangfold er rikdom.

    Personlig har jeg rundt 11500 album på harddisk, ca. 2000 lper og det samme antall cder. De dekker veldig mange sjangre. I tillegg har jeg Spotify. Jeg har postet alt som jeg har syntes vært interessant her inne. Madonna til Mariachi, Sinatra til Simple Minds, Vyssotski til Ventures. Det anser jeg å være min gode rett, og det kommer jeg til å fortsette med. Jeg anser det som et bidrag til å utvide registeret i denne tråden, ikke innskrenke.

    Hvem vet, kanskje poster jeg et fly også.

    mvh
    Yep, mangfold er rikdom, det som gjør at jeg reagerer er at disse musikalske bidragene har hatt en tendens til å drukne i et hav av plattheter; for ordens skyld er det ikke nødvendigvis deg jeg mener, som sagt setter jeg stor pris på dine musikalske bidrag. Jeg har i det siste forsøkt meg på å benytte ignoreringsfunksjonen, men det er rett og slett uutholdelig. Man kan bare lukke øynene så lenge; problemet er der enda. Dessuten syns jeg at det å ignorere folk er en håpløs måte å behandle dem på. Bedre å si det man mener og prøve å komme til en slags enighet.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.105
    Antall liker
    91.798
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Noen har tydelig fått feil fot i feil tøffel da de stod opp i morges og enda verre blir det i morgen da vi får en time mindre å sove ut sinne på...hmmm.... Tror jeg må få vekk disse tankene med litt god musikk av Larry Carlton og hans eminente skive Sleepwalking. Ha en flott kveld alle sammen, husk at i morgen er en ny dag og nye muligheter til å irritere seg grønn... Og dere, ikke glem å stille klokken. :rolleyes:
     
    Sist redigert:

    Tremor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Innlegg
    1.294
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    Noen har tydelig fått feil fot i feil tøffel da de stod opp i morges og enda verre blir det i morgen da vi får en time mindre å sove ut sinne på...hmmm.... Tror jeg må få vekk disse tankene med litt god musikk av Larry Carlton og hans eminente skive Sleepwalking. Ha en flott kveld alle sammen, husk at i morgen er en ny dag og nye muligheter til å irritere seg grønn... Og dere, ikke glem å stille klokken. :rolleyes:
    Sint, jeg? Neida, er ikke det. Bare uten tøfler på beina. Det er bare det at jeg syns det er bedrøvelig at fortiden har vist at mange viktige bidragsytere har blitt lei av å stange hodet i veggen og heller forlatt tråden. Veldig synd og dette er bare et muligens fåfengt forsøk på å finne sakens kjerne.

    Ha en fortreffelig aften!
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    9.069
    Antall liker
    17.078
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Nok en pleasure.
    Kiss - Double Platinum

    Godt å høre at Deuce fremdeles rocker like hardt som da jeg var 10 år gammel.
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Geir_H

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2005
    Innlegg
    1.602
    Antall liker
    77
    Mc Coy Tyner With Stanley Clarke and Al Foster.(SACD)
    IMG_0151.JPG
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.385
    Antall liker
    34.043
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Eric Burdon - 'Til Your River Runs Dry (2013)

    Hvordan var nå denne plata til gammer'n egentlig?
    Må vel lytte da: en behagelig jobb.:cool:
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.385
    Antall liker
    34.043
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Klarer fortsatt ikke å konkludere på den nye plata til Eric B, men en OK lytt er det hver gang (var vel tredje runden dette).

    Sam Cooke - Night Beat (1963)

    Bra mye bedre enn bare OK, stemmen hans her er verdt noen valium.:)
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.385
    Antall liker
    34.043
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Dæven hvor fort tida går når man har det bra, den siste timen har bare forsvunnet for meg.
    Korker flaska og kryper til de indre genmakker med.

    Harvest Breed - Everything Changes (2012)


    Montrealband med ganske rolig folkmusikk kan vel passe.:)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.890
    Antall liker
    29.295
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    For å ha et utgangspunkt, så må jeg begynne med titelen, som er "Hva lytter du til i dag". Jeg synes at det er verd å legge merke til hvor vidtfavnende titelen er. IMO ville det ikke engang være OT å skrive "fuglesang", eller, for den slags skyld, "barnegråt". Titelen er ihvertfall ikke "Hva spiller du i dag?"

    Folk er forskjellige, og de har forskjellige behov. Noen har behov for å spille 12-15 forskjellige album pr dag og dele hvert eneste bidige ett med oss. Noen er litt mindre grundige, og spiller kanskje 2 -3, og deler enda færre med oss. Noen hører musikk på internettradio, gir bengen i albumtitler og flater ut med musikk som ledsager i bakgrunnen.

    Jeg mener at de skal være plass til alle disse her.
    Det å poste innlegg på innlegg på innlegg med akkurat samme innhold oppleves av meg i beste fall enerverende og i verste fall provoserende. Dette har overhodet ikke noe med noen som helst slags musikkpolitiske føringer å gjøre; innholdet på platene kan sikkert være fenomenalt. Det har med mangelen på innhold i selve innleggene å gjøre. Når det går så langt at det å poste et innlegg som handler om musikk føles off-topic sier det seg selv at det er uholdbart. Sist jeg sjekket heter forumet 'MUSIKK GENERELT'.

    Men det finnes flere behov, ikke minst de sosiale. Noen liker å koble av her inne, kanskje drøse litt, fleipe og flire litt, ventilere etter en lang dag på jobben. Ta ting litt mindre alvorlig. Selv bruker jeg dette underforumet slik. Jeg har fremdeles til gode å poste bilde av et fly, men slik er det.

    Jeg mener at det skal være plass til alle disse her også.
    Tull og tøys. Dette skal overhodet ikke være noen syklubb for slitne overarbeidede tanter. De får heller danne seg en syklubb eller strikkeforening hvor de kan pludre om alt fra fotsopp til avføringsmiddel. Denne tråden ligger som sagt under 'MUSIKK GENERELT'.

    Det er en evig sannhet at et internettforum består av brukerne, og blir hva brukerne gjør det til.
    Jeg har vært her inne siden 2005. Ikke la deg lure av min registreringsdato. Jeg hadde en profil med noen tusen innlegg tidligere. Jeg slettet den, for jeg ble så lei av kranglingen. Tro meg, dette undeforumet har ikke alltid vært hva du skriver at det har vært. Her har vært hummer og kanari siden jeg logget meg på første gang.
    Dette handler ikke om hvor vi har vært, det handler om hvor vi skal. Denne tråden er en veldig god katalysator for min (og forhåpentligvis mange andres) musikkinteresse. Det jeg har lært i denne tråden ville tatt et helt liv å samle isammen i livet utenfor. Jeg har vært her omtrent siden 2005 jeg også.

    Så til det som virkelig opprører meg, nemlig dette:
    Det er jo også litt stusselig når man har rundt 8 000 innlegg i en lyttetråd, og kanskje max har spilt 70-100 ulike album... Da kan man jo kanskje vurdere om man heller hører hjemme i OT trådene
    Jeg refererer på nytt til titelen på denne tråden. Ingen begrensninger der, så vidt jeg kan se. Har du et register på 10 plater, står det deg fritt å resirkulere dem gang på gang på daglig basis. At andre ikke synes det er særlig stimulerende får så være, men da er vi tilbake til forskjellige behov igjen.....Jeg synes faktisk svært lite om alle forsøk på å snevre inn tråden til å bare dekke egne behov, og jeg føler at det er det du (også) ønsker å gjøre...
    Det jeg har fremhevet er i mine øyne en fullstendig skivebom. Jeg har såpass høye tanker om folk at jeg nekter å tro at de har så liten selvinnsikt at de ikke forstår at de fremstår som enerverende og med paddeflatt kulturelt sjelsliv når de gnager på med samme plate for førtiende gang med kun et bilde som referanse. Da gjenstår det bare et alternativ; det blir gjort som en ren provokasjon.

    Det jeg ønsker er at tråden skal handle om musikk. Hvilken musikk den skal handle om er selvsagt et produkt av brukerne og er således langt utenfor redaksjonell kontroll. Det er en absolutt selvfølgelighet og noe annet skulle tatt seg ut. Dine bidrag i så henseende setter ihvertfall jeg stor pris på. Mangfold er rikdom.

    Personlig har jeg rundt 11500 album på harddisk, ca. 2000 lper og det samme antall cder. De dekker veldig mange sjangre. I tillegg har jeg Spotify. Jeg har postet alt som jeg har syntes vært interessant her inne. Madonna til Mariachi, Sinatra til Simple Minds, Vyssotski til Ventures. Det anser jeg å være min gode rett, og det kommer jeg til å fortsette med. Jeg anser det som et bidrag til å utvide registeret i denne tråden, ikke innskrenke.

    Hvem vet, kanskje poster jeg et fly også.

    mvh
    Yep, mangfold er rikdom, det som gjør at jeg reagerer er at disse musikalske bidragene har hatt en tendens til å drukne i et hav av plattheter; for ordens skyld er det ikke nødvendigvis deg jeg mener, som sagt setter jeg stor pris på dine musikalske bidrag. Jeg har i det siste forsøkt meg på å benytte ignoreringsfunksjonen, men det er rett og slett uutholdelig. Man kan bare lukke øynene så lenge; problemet er der enda. Dessuten syns jeg at det å ignorere folk er en håpløs måte å behandle dem på. Bedre å si det man mener og prøve å komme til en slags enighet.

    Vel, jeg er åpenbart nedstemt.

    Her er flyet mitt:



    Dere får ha lykke til på reisen.


    mvh
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    4.011
    Antall liker
    2.006
    Sted
    Sortland
    Takket være united kom jeg på at det er alt for lenge siden jeg har spillt noe hiphop (eller hva det nå heter!)
    Starter derfor friskt i dag:

    eric_b_rakim_paid_in_full.jpg


    vinner ikke prisen for mest smakfulle cover, men solid moderne rytmisk musikk er det ihvertfall.

    Eric B. & Rakim: Paid In Full (1987)
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    4.011
    Antall liker
    2.006
    Sted
    Sortland
    Av en eller annen merkelig grunn (matlei?) kjøpte jeg denne når den kom i 97. Til min egen overraskelse likte jeg den godt da, liker den enda bedre i dag - passe sløy hardtslående og melodisk hiphop med originalt og lekkert akkompagnement.

    Rakim_18_Letter.jpg


    Rakim: The 18th Letter (1997)
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn