Hva lytter du til i dag (del 6)?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Denne rolige perlen, mens vi holder vareopptelling etter nattens eskapader. Herlig var det, men hver gledes stud du har på jord betales skal med sorg, som Bjørnstierne så innsiktsfullt forklarte det. Nå gjelder det å drikke seg forsiktig ned til en pålitelig og tålelig promille.

    Nina Ramsby & Martin Hederos - Visorna (2004)

    visorna.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.586
    Antall liker
    20.441
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Rainbow - Ritchie Blacmore`s Rainbow. Us 1st. press Polydor 825 089-2. 1975(86)

    Rainbow - Ritchie Blacmore`s Rainbow. Us 1st. press Polydor 825 089-2. 1975(86).jpg


    Rainbow - Ritchie Blacmore`s Rainbow. Us 1st. press Polydor 825 089-2. 1975(86)

     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.586
    Antall liker
    20.441
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    ^ Fortsatt? Dårlig med service, tydeligvis.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.586
    Antall liker
    20.441
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    ^Må med skam meddele at jeg ikke har hørt hele denne enda. Burde kanskje gjøre noe med det.
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.648
    Torget vurderinger
    4
    Vokser denne altså...-) ikke dumt at d er konge lyd på vinylen.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Vipa: Tror du skal skaffe deg komplett, nypressa Studio-Collins, med "Take A Look At Me Now" på valgfritt format snarest! Boksen kommer med "Face Value" og "Both Sides" og har plass til de seks andre. De siste to - "But Serously" og "Going Back" har release tiende juni i år. Vinylutgavene - som jeg har- er kun fine presser av originalene, men CD-utgavene er smekkfulle av bonusmateriale:rolleyes: Verd penga og vel så det..blir ofte brukt som blodtrykksmedisin her hos meg. Samme gjelder The Road To Hell, Straitsboksen, Pink Floyd Discovery og Endless River- selvfølgelig i BD Box utgave...
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.586
    Antall liker
    20.441
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Mens man undres-musikk

    Ble et øyeblikk svært fortørnet og ikke så rent lite skuffet. Trodde vipa spilte musikk av høy kvalitet, men så satte han på dainsebænd ??? :mad:
    Han tok seg heldigvis raskt inn igjen. Men man kan jo frykte det verste; DDE!


    Dainsebænd-dødare;

    Rolling Stones - Tattoo You. Rolling Stones Records CP35-3032. 1981(83).jpeg


    Rolling Stones - Tattoo You. Rolling Stones Records CP35-3032. 1981(83)

     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Med fare for å bli irettesatt her må man vel si at "The Ghost Of Tom Joad" er langt bedre. The River har kun ett hørbart spor: The River:cool: Kjører du forresten Minium som drev via integrert Hegeldac? Husk da mine tidligere tips- den har godt av det! Tube Box S kunne nok trenge samme behandling- pluss etpar gode rørdempere, Vipa. Kontakt Audio Art ved Vidar Sonesen- han kan nok fikse det med et par tsjekkiske EAT smårørs-dempere. De er effektive som f... og koster omtrent ingenting. Kverker mikrofoni i røret, bedrer støygulv, fokus og generelt lydbilde, samt forlenger livet på røra dine. Hvis de ikke passer kan du finne like effektive Duende Criatura Tube Rings her;

    www.thetubestore.com - Your online source for audio vacuum tubes.
     

    vipa

    Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Innlegg
    3.885
    Antall liker
    9.105
    Sted
    Fra Fredrikstad, kommet meg helt til Halden
    Torget vurderinger
    1
    Med fare for å bli irettesatt her må man vel si at "The Ghost Of Tom Joad" er langt bedre. The River har kun ett hørbart spor: The River:cool: Kjører du forresten Minium som drev via integrert Hegeldac? Husk da mine tidligere tips- den har godt av det! Tube Box S kunne nok trenge samme behandling- pluss etpar gode rørdempere, Vipa. Kontakt Audio Art ved Vidar Sonesen- han kan nok fikse det med et par tsjekkiske EAT smårørs-dempere. De er effektive som f... og koster omtrent ingenting. Kverker mikrofoni i røret, bedrer støygulv, fokus og generelt lydbilde, samt forlenger livet på røra dine. Hvis de ikke passer kan du finne like effektive Duende Criatura Tube Rings her;

    www.thetubestore.com - Your online source for audio vacuum tubes.
    Ikke så mye å irettesette her egentlig. Kjøpte river for første gang for 2 mnd siden. Skal på konsert i sommer så ville spille meg litt opp på den. TGOTJ er bedre helt klart, har den på cd og må få se å få kjøpt den på vinyl. Spiller 99 % vinyl om dagen. Miniumen brukes som drivverk gjennom Hegel ja (når den en skjelden gang brukes). Interessant det du sier om rør. Kommer nok til å sjekke opp det. Takk for tipset. Mvh Vidar
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Det er da pokker ikke rart, det heller. Ang, Supertramp: Ser ut til at vi tenker mye likt i musikkveien, Vidar..Legg til en coax digital i samme gate som vi snakka om, så vil Minium våkne- det garanterer jeg for!
    Harald HM: Du har noen av de der du og? BRA! Spørs om ikke du har fått inn Rega/Dynavector nå?
     
    Sist redigert:

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.586
    Antall liker
    20.441
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Hm

    George Michael - Faith. Japan 1st. Press. 32 8P-231. 1987.jpg


    George Michael - Faith. Japan 1st. Press. 32 8P-231. 1987

     

    vipa

    Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Innlegg
    3.885
    Antall liker
    9.105
    Sted
    Fra Fredrikstad, kommet meg helt til Halden
    Torget vurderinger
    1
    Ble et øyeblikk svært fortørnet og ikke så rent lite skuffet. Trodde vipa spilte musikk av høy kvalitet, men så satte han på dainsebænd ??? :mad:
    Han tok seg heldigvis raskt inn igjen. Men man kan jo frykte det verste; DDE!


    Dainsebænd-dødare;

    Vis vedlegget 384775

    Rolling Stones - Tattoo You. Rolling Stones Records CP35-3032. 1981(83)

    He he den dagen (gud og fanden forby)Bjarne Brøndbo tyter ut av mine B&W så håper jeg at jeg har solgt dem! Tviler på at jeg holder ut noe særlig lenger enn Jokke i tidligere innlegg; )
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Det er da pokker ikke rart, det heller. Ang, Supertramp: Ser ut til at vi tenker mye likt i musikkveien, Vidar..Legg til en coax digital i samme gate som vi snakka om, så vil Minium våkne- det garanterer jeg for!
    Harald HM: Du har noen av de der du og? BRA! Spørs om ikke du har fått inn Rega/Dynavector nå?
    Finnes en del Supertramp her i gården, ja, hvis det var det du mente Auditor.

    Og YESSS, Planar 3 m DV er på plass siden i gårkveld. Har gått nesten kontinuerlig, bl a m Supertramp. Men også masse annet. DV-en trenger nok litt innkjøring, men den er virkelig på gang nå. Skjønner hva du mener med marsipanlyd, men DV-en har ristet det av seg etter 7-8 timers spilling. Nå er det bare velstand, og et par LP-er m Sade gav meg nesten gåsehud. Perfekt! må bare finne meg et par LP-er med Kari Bremnes, så tror jeg at jeg er nærmest det ultimate i lydopplevelse.

    Så, so far so good! Godt at det ble skikkelig innevær m 3 grader pluss ute:cool:
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.586
    Antall liker
    20.441
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Chicken Shack - 40 Blue Fingers, Freshly Packed & Ready to Serve. ESCA 7565. 1968(94)

    Chicken Shack - 40 Blue Fingers, Freshly Packed & Ready to Serve. ESCA 7565. 1968(94).jpg


    Chicken Shack - 40 Blue Fingers, Freshly Packed & Ready to Serve. ESCA 7565. 1968(94)


    Et mystifistisk mysterium og merksnodighet at ingen andre spiller denne herlige skiva. Christine Perfect McVie i storform.
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.648
    Torget vurderinger
    4
    Av en merkelig grunn har denne smyget seg forbi....så takk Lars. Denne rangerer jeg som topp 3

    George-Harrison-All-Things-Must-Pass.jpg



    Mvh
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.586
    Antall liker
    20.441
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Ole Ivars

    På tide med litt dainsebænd her;

    Hookfoot - Hookfoot (1971)DJLPS 413.jpg


    Hookfoot - Hookfoot (1971)DJLPS 413.


     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Så filmen AMY, og den var tendensiøs, men slettes ikke dårlig.
    Hun vokste opp som en viljesterk jente med en alt for svak mor, og en far som var fullstendig fraværende - inntil han fikk ferten av penger. Hennes penger. Da manglet det ikke på hva han hadde å tilby - som f eks heroin da hun var innlagt på rehab. Ett skikkelig rævhål med andre ord. Han er faren fra helvete.
    Amy var ingen enkel person, mer en liten diagnosehåndbok som styrte mot undergangen med flat pedal, godt hjulpet av en destruktiv hang til å knytte sin skjebne til en mann som ikke var god med henne; kjæresten Blake Fielder-Civil.
    Jada, trenger ikke ha A i psykoanalyse for å se at typen hun falt så katastrofalt for var vrangsiden av faren hennes. Livet hennes gikk fra galt til verre, før det gikk rakt utfor bakke.
    Fine, talentfulle jenten som måtte klare seg med så mye mindre enn hun trengte.
    Det er en nydelig sekvens der hun synger duett med Tony Bennett, og foran øynene våre livner dette forskremte og tynte barnet til liv og får fargen tilbake i ansiktet, det er som hun fyller sin egen kropp med seg selv og sin tilstedeværelse - når hun møter en mann som ser henne og anerkjenner hennes talent. En mann som kunne være på alder med hennes far. Rørende og vakkert-
    Tror jeg skrev en epistel om filmen i film-tråden, eller kanskje jeg bare tenkte jeg skulle gjøre det.

     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.586
    Antall liker
    20.441
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Canned Heat - Boogie With Canned Heat. SEE CD62. 1968(89)

    Har også sett den filmen. Gripende.

    Canned Heat - Boogie With Canned Heat. SEE CD62. 1968(89).jpg


    Canned Heat - Boogie With Canned Heat. SEE CD62. 1968(89)

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn