Hva lytter du til i dag? (Del2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.040
    Sted
    Oslo
    Guy Clark. Workbench songs:

51Eel92OyzL__SS400_.jpg
    Bare middels, til ham å være.

mvh

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.167
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Allman Brothers at Filmore East (Deluxe Edition)
    ......

Fant denne i postkassen idag, da jeg kom hjem etter uforberedt møte med Tore Tang og Mods på Strandkaien.
    Og du er fremdeles ved dine fulle fem, eller varig svekkede sjelsevner etter møtet?
    Det kan nok diskuteres, men jeg hadde solbriller og sykkelhjelm, og stakk fra stedet i stor fart etter å ha knipset noen bilder. Ble ikke gjenkjent av almuen, da de hadde oppmerksomheten rettet mot Morten Abel, som vanlig. Hadde ikke planlagt å høre Mods live i år, kors på halsen. De klarer seg helt uten min støtte.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Mens Vis vedlegget 143006 jeg funderer på "nicket" til dag1.

mvh
    Takk, takk. Fremdeles velbevart men noe underdrukket for å være så langt på dag. Der finnes det jaffal hjelpemidler.

Jeg legger merke til den snaisne mansjetten til Tommy-boy på dette coveret. Det er klasse over dem; vinkelkuttede og ikke noe man ser hver dag.

Vis vedlegget 143026
    Noe fra victoriatiden? Uansett må de være vriene å "kneppe". Tar en øl til efter støvsuging. Seter på Guy Clark Workbench songs.

mvh

Tror ikke den er vanskeligere enn vanlige mansjetter.
    Dressen med tilbehør slik vi kjenner den, med (i det minste) jakke og bukse i samme stoff, stammer helt riktig fra Victoria-tiden. Antrekket har utviklet seg fra tidligere tiders frakk som gradvis har krøpet oppover.

Victorian_double-breasted-frock-coat.bmp.jpg

Den er ikke en fortsettelse av, men avløste det todelte antrekket der bukse (av varierende lengde) ble brukt sammen med en fargerik relativt lang jakke, båret over en ofte fint brodert vest (som er forløperen til 'morningcoat' som Ferry hadde på seg på vei til dronningen for dekorering). Jakken er en relativ sein oppfinnelse, da det lenge var vanlig å bare bruke en lang vest over en omfangsrik skjorte. Jakken er ofte kortere forran enn bak, enten rekk avskåret eller avrundet, dette fordi den var ment å brukes til riding.

product_thumb.php.jpg

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Allman Brothers at Filmore East (Deluxe Edition)
    ......

Fant denne i postkassen idag, da jeg kom hjem etter uforberedt møte med Tore Tang og Mods på Strandkaien.
    Og du er fremdeles ved dine fulle fem, eller varig svekkede sjelsevner etter møtet?
    Det kan nok diskuteres, men jeg hadde solbriller og sykkelhjelm, og stakk fra stedet i stor fart etter å ha knipset noen bilder. Ble ikke gjenkjent av almuen, da de hadde oppmerksomheten rettet mot Morten Abel, som vanlig. Hadde ikke planlagt å høre Mods live i år, kors på halsen. De klarer seg helt uten min støtte.

Hehe. Liveplaten fikk jo en sylig omtale i Aftenbladet i dag, da svaketene ved Mods kom enda tydeligere frem på opptank enn live. Jeg var heller ikke blant de 25.000 som stilmet sammen på Viking Stadion. Det der er noe for de innfødt og ikke for en sånn farandes fant som jeg.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.255
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.040
    Sted
    Oslo
    Mens Vis vedlegget 143006 jeg funderer på "nicket" til dag1.

mvh
    Takk, takk. Fremdeles velbevart men noe underdrukket for å være så langt på dag. Der finnes det jaffal hjelpemidler.

Jeg legger merke til den snaisne mansjetten til Tommy-boy på dette coveret. Det er klasse over dem; vinkelkuttede og ikke noe man ser hver dag.

Vis vedlegget 143026
    Noe fra victoriatiden? Uansett må de være vriene å "kneppe". Tar en øl til efter støvsuging. Seter på Guy Clark Workbench songs.

mvh

Tror ikke den er vanskeligere enn vanlige mansjetter.
    Dressen med tilbehør slik vi kjenner den, med (i det minste) jakke og bukse i samme stoff, stammer helt riktig fra Victoria-tiden. Antrekket har utviklet seg fra tidligere tiders frakk som gradvis har krøpet oppover.

Vis vedlegget 143030

Den er ikke en fortsettelse av, men avløste det todelte antrekket der bukse (av varierende lengde) ble brukt sammen med en fargerik relativt lang jakke, båret over en ofte fint brodert vest (som er forløperen til 'morningcoat' som Ferry hadde på seg på vei til dronningen for dekorering). Jakken er en relativ sein oppfinnelse, da det lenge var vanlig å bare bruke en lang vest over en omfangsrik skjorte. Jakken er ofte kortere forran enn bak, enten rekk avskåret eller avrundet, dette fordi den var ment å brukes til riding.

Vis vedlegget 143032
    Hva du kan. Jeg er stum av beundring. Hva brukte de under revejakt? Denslags er vel nu forbudt efter påtrykk fra dyre-vernere. Setter på Fox on the run(Manfred Mann).

mvh

Sist redigert:
    T

TT.

Gjest
    Justin Bieber - Believe Partai, partai, joho!

Vis vedlegget 143028
    Reprise på Bieberprogrammet på NRK3 kl 19:55 i kveld, men det vet du vel allerede
    Hvordan får du opp de store bildene?

mvh
    Ikke fortell det TT, dette bildet forpester tråden åkkesom:cool:

:p gismo
    ;) he he. Ikke verre enn å finne bildet med Google, lagre det på egen maskin og deretter legge det inn med bildeknappen (den mellom film og quote-knappen)

• Liker
    Reaksjoner: oct

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Flott popsynthmetal.

Callisto - providence (cd)

mvh. s,

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.040
    Sted
    Oslo
    @dag 1?: Har selv fått smekk over fingrene for både OT & person -angrep. Derfor holder jeg meg unna de verste krangletrådene. Ser at gismo ikke liker at TT lærer meg hvordan man får opp stort bilde:mad:.

mvh

T

TT.

Gjest
    @dag 1?: Har selv fått smekk over fingrene for både OT & person -angrep. Derfor holder jeg meg unna de verste krangletrådene. Ser at gismo ikke liker at TT lærer meg hvordan man får opp stort bilde:mad:.

mvh
    Jeg svarte ham med samme mynt!

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398

mvh
    Jeg svarte ham med samme mynt!
    Lyttetråden er eneste tråd med kun vennlig krangling. Ellers er Sentralen befengt med for mye krangling. To, tre poster i en OT-tråd, eller kabel-tråd og så helvete er løs, og det er noen personer som går igjen i flere tråder. Jeg har bidratt med mitt der, og andre får ta over akkurat den stafettpinnen. Gøyere med tull og tøys - og kjekke gutter.

tumblr_m54n6w011W1r6hr20o2_250.gif

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.040
    Sted
    Oslo
    Forsøker oppskriften til TT:

Justin_Bieber.png
    Justin_Bieber.png
    Justin_Bieber.png
    Justin_Bieber.png
    Justin_Bieber.png
    Ganske mange:cool:.

mvh

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.040
    Sted
    Oslo
    @gismo: Både Beatles & Stones og mange andre artister har utløst tilsvarende hysteri blandt "fjortiser & søttiser", som vi ser at Bieber gjør idag. At du ikke liker musikken hans er din smak.Merkelig nok liker jeg det meste av det du poster. Tror vi har ganske lik musikk smak. PR opplegget bak Bieber er bransjestyrt, og kanskje utenfor den unge mannens kontroll. Her har vi å gjøre med et talent alldeles utenom det vanlige. Vet at mange vil mislike innlegget, særlig da det kommer fra en person som har huket ut det beste av musikk i mer enn 40 år.

mvh

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.040
    Sted
    Oslo
    @TT: Utmerket skive, det der. Drivremmen på VPIèn min er litt slakk. Men jeg prøver en annen Windsong. Takker & bukker for info. om stort bilde. Durch lehrung(schade) wird man klug. Fritt efter hukommelsen. Tror det var Göethe el. Schiller som skrev de kloke ordene.

mvh

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.040
    Sted
    Oslo
    John Denver Windsong.

Windsong.jpg
    Vinyl. Efterfølges av denne:
    51UeidibsqL__SL500_AA300_.jpg
    Også vinyl.

mvh

T

TT.

Gjest
    Får ta denne da, siden jeg er så godt i gang; The Crusaders (med Randy Crawford) Street Life på CD

26905.jpg

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.040
    Sted
    Oslo
    Slakk vpi rem er slitsomt. Går over til cd:

51vGLxCOXDL__SS500_.jpg
    Trenger vel ikke ytterligere presentasjon.

mvh

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Virker som det er min tur å ha trøbbel med billedopplastning.Får prøve.Har tenkt å høre denne nå:

Sleeter Kinney - call the doctor (cd)

mvh. s,

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn