Hva lytter du til i dag? (Del2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.737
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    noen uker siden på sentralen. Bl.a platemesse i Londres under vesten, husker knapt hva jeg kjøpte der, endel bra var det ihvertfall, noen killer singler og obligatoriske LPs, selv om 2011 ditto todagersmesse var et par ti hakk bedre. Mulig totalhavari av vaskemaskin 5 dager før avreise slo inn som minusfaktor i pundlommeboka. Vinylfulltrillebag ble det okke som.
    På tide å få denne i hus på propert format og riktig cover. *blush* er vel på sitt rette nå. Beklager dypt og inderlig for de som er holdt for narr, fortsatt ikke min favoritt, men et par styggbra øyeblikk er det jo..... Steve Marriot tørker gulvet med de fleste som prøver å pipe spurven.


    Small Faces - "Ogdens´Nut Gone Flake"
    Small-Faces-Ogdens-Nut-Gone-F-80639.jpg
     
    V

    vinyl-jønki

    Gjest
    IMG_0667.jpg

    Kjøpte denne idag,vinyl,dobbel,Porcupine.2008
    Sparer den til imorra.
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Oslo
    Stephen Stills. Manassas:

    manassass 002.jpg
    vinyl & har vært vist x antall ganger. Men meget bra.

    mvh
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.472
    Antall liker
    34.431
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Tom Waits - Swordfishtrombones (1983)

    Har noen gullkorn, men ikke noen stor favoritt her i gården. Det var vel her han begynte å skli ut i teaterstilen?
    Den første han produserte sjøl, det kan man vel nesten høre...:(
     
    V

    vinyl-jønki

    Gjest
    Tom Waits - Swordfishtrombones (1983)

    Har noen gullkorn, men ikke noen stor favoritt her i gården. Det var vel her han begynte å skli ut i teaterstilen?
    Den første han produserte sjøl, det kan man vel nesten høre...:(
    Er heller ikke noe stor fan av denne,heller mer mot det eldre.
     

    Tremor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Innlegg
    1.294
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    Tom Waits - Swordfishtrombones (1983)

    Har noen gullkorn, men ikke noen stor favoritt her i gården. Det var vel her han begynte å skli ut i teaterstilen?
    Den første han produserte sjøl, det kan man vel nesten høre...:(
    Tja, det er vel øret som hører det. Jeg syns nærmest at det teatralske er synonymt med Tom; på en måte at det var nettopp på denne plata han begynte å finne seg selv. Han gikk jo svanger med større musikalske bravader enn som en rautende bar-hund.:rolleyes::rolleyes::rolleyes:;)
     
    V

    vinyl-jønki

    Gjest
    IMG_0659.jpg

    Snurrer denne engang til ikveld,rå gitarblues.
    Det skal handles mer av Seals,anbefales.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.472
    Antall liker
    34.431
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Tom Waits - Swordfishtrombones (1983)

    Har noen gullkorn, men ikke noen stor favoritt her i gården. Det var vel her han begynte å skli ut i teaterstilen?
    Den første han produserte sjøl, det kan man vel nesten høre...:(
    Tja, det er vel øret som hører det. Jeg syns nærmest at det teatralske er synonymt med Tom; på en måte at det var nettopp på denne plata han begynte å finne seg selv. Han gikk jo svanger med større musikalske bravader enn som en rautende bar-hund.:rolleyes::rolleyes::rolleyes:;)
    Jo'a, skjønner den.
    Men for oss gamlinger som var fan av ham allerede før megafonen tok ham, ble det fra denne tida og utover litt frustrerende å høre på platene. Vi kjøpte dem, men jeg har alltid tenkt at han begynte å gå seg vil. Og det er jo hans privilegium. :)
    Ofte tenkte jeg at det hadde vært enklere (for meg) hvis han sklei heelt ut. Men det gjorde han aldri, luringen.:mad:

    EDIT: og så mye knitter som det var på denne, må den jo ha blitt spilt uhorvelig mye.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.737
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    trekker meg tilbake igjen. For de som er interessert i musikk, la dere bli overrasket over den norske vestkystens egen perle, vet at noen her har radaren ute, lucky you i motsetning til de som i hovedsak loer.

    I Was a King - "You Love It Here"
    fe8c86a974c4967e848834e4ce5bfbdd.jpg
     
    Sist redigert:

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.472
    Antall liker
    34.431
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Ikke bli så lenge borte da, Eros.:)

    X-Ray Spex - Germ Free Adolescents (1978)

    BritPunk som blei spilt veldig mye på 80-tallet.
    Står seg helt utmerket.:)
     

    Tremor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Innlegg
    1.294
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    Tom Waits - Swordfishtrombones (1983)

    Har noen gullkorn, men ikke noen stor favoritt her i gården. Det var vel her han begynte å skli ut i teaterstilen?
    Den første han produserte sjøl, det kan man vel nesten høre...:(
    Tja, det er vel øret som hører det. Jeg syns nærmest at det teatralske er synonymt med Tom; på en måte at det var nettopp på denne plata han begynte å finne seg selv. Han gikk jo svanger med større musikalske bravader enn som en rautende bar-hund.:rolleyes::rolleyes::rolleyes:;)
    Jo'a, skjønner den.
    Men for oss gamlinger som var fan av ham allerede før megafonen tok ham, ble det fra denne tida og utover litt frustrerende å høre på platene. Vi kjøpte dem, men jeg har alltid tenkt at han begynte å gå seg vil. Og det er jo hans privilegium. :)
    Ofte tenkte jeg at det hadde vært enklere (for meg) hvis han sklei heelt ut. Men det gjorde han aldri, luringen.:mad:

    EDIT: og så mye knitter som det var på denne, må den jo ha blitt spilt uhorvelig mye.
    Hehe, ja muligens har han gått seg vill men veien blir jo som kjent til mens man går. Ihvertfall når man er spydspiss og trår opp nye stier i uutforsket terreng. :cool: Jeg var nok 16-17 før jeg hørte Tom første gang (og legg på et år før jeg forsto at det var bra) på begynnelsen av -90 så jeg har nok fått det inn motsatt vei; det teatralske først før jeg utforsket bakover. Men det svinger endel for meg, jeg kan ikke med handa på hjertet si at jeg foretrekker den ene periooden før den andre. Det er veldig svære greier alt sammen.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.737
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Ikke bli så lenge borte da, Eros.:)

    X-Ray Spex - Germ Free Adolescents (197

    BritPunk som blei spilt veldig mye på 80-tallet.
    Står seg helt utmerket.:)

    tja, si det, feis igjennom et par sjutommere med frk. Poly forrige helg, inkl "Bondage". Ble fortalt før jul at musikk igjen var i fokus.
    Who cares, tar heller gjerne et par pils i levende live i brånær fremtid.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.472
    Antall liker
    34.431
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Tom Waits - Swordfishtrombones (1983)
    Har noen gullkorn, men ikke noen stor favoritt her i gården. Det var vel her han begynte å skli ut i teaterstilen?
    Den første han produserte sjøl, det kan man vel nesten høre...:(
    Tja, det er vel øret som hører det. Jeg syns nærmest at det teatralske er synonymt med Tom; på en måte at det var nettopp på denne plata han begynte å finne seg selv. Han gikk jo svanger med større musikalske bravader enn som en rautende bar-hund.:rolleyes::rolleyes::rolleyes:;)
    Jo'a, skjønner den.
    Men for oss gamlinger som var fan av ham allerede før megafonen tok ham, ble det fra denne tida og utover litt frustrerende å høre på platene. Vi kjøpte dem, men jeg har alltid tenkt at han begynte å gå seg vil. Og det er jo hans privilegium. :)
    Ofte tenkte jeg at det hadde vært enklere (for meg) hvis han sklei heelt ut. Men det gjorde han aldri, luringen.:mad:

    EDIT: og så mye knitter som det var på denne, må den jo ha blitt spilt uhorvelig mye.
    Hehe, ja muligens har han gått seg vill men veien blir jo som kjent til mens man går. Ihvertfall når man er spydspiss og trår opp nye stier i uutforsket terreng. :cool: Jeg var nok 16-17 før jeg hørte Tom første gang (og legg på et år før jeg forsto at det var bra) på begynnelsen av -90 så jeg har nok fått det inn motsatt vei; det teatralske først før jeg utforsket bakover. Men det svinger endel for meg, jeg kan ikke med handa på hjertet si at jeg foretrekker den ene periooden før den andre. Det er veldig svære greier alt sammen.
    Artig å høre din "innfallsvinkel" til mannen og hans musikk. Slik er fascinerende lesning, syns jeg. Noe har vi alltids til felles, men alle våre historier/tilnærminger til musikk er jo unike:).
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.755
    Antall liker
    20.566
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Mens man henter seg inn og fyller glasset igjen-musikk. (1244)

    lucinda williams-car wheels.jpg
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.472
    Antall liker
    34.431
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Ikke bli så lenge borte da, Eros.:)

    X-Ray Spex - Germ Free Adolescents (197

    BritPunk som blei spilt veldig mye på 80-tallet.
    Står seg helt utmerket.:)
    tja, si det, feis igjennom et par sjutommere med frk. Poly forrige helg, inkl "Bondage". Ble fortalt før jul at musikk igjen var i fokus.
    Who cares, tar heller gjerne et par pils i levende live i brånær fremtid.
    Har ikke spilt plata på over 20 år, koser meg fælt med gjenhøret og drivet, stemmen og de morsomme tekstene.
    "Freddy tried to stangle me with my plastic cup of tea. But I hit him back with my pet rat" (eller noe sånt).:)

    Pils i brånær framtid er en uuutmerket idé ja.:)
     
    V

    vinyl-jønki

    Gjest
    God natt, nå holder det for min del.Imorra blir det byen og kanskje en platesjappe
    eller to;)Se om jeg finner noe mere tidlig blues.
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Oslo
    Joni. Dog Eat Dog:

    Joni. Dog Eat Dog 001.jpg
    vinyl. Ikke av de nyeste, men spiller inn P.U. "All nite long".

    mvh
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Oslo
    Warren Zevon. The Envoy:

    Warren Zevon. The Envoy 001.jpg
    vinyl & thank God for my "easy to use" Nikon D.3100.


    mvh
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.737
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    fordi jeg har lyst, fordi jeg kan slenge denne på tallerkenen. Mest fordi det er så jævli bra, så får alle de som er så musikpolitisk rawk-korrekte uten å ha hørt skiten, holde kjeft. Paul Simon på sitt beste er god skit.

    Paul Simon - "Paul Simon"
    Paul+Simon.jpeg
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Oslo
    @ tråden: Spiller inn P.U. "all nite long".

    mvh
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Oslo
    @ Eros: Happen to have almost all of Paul Simon;).

    mvh
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Oslo
    Ser på uten lyd:mad:. Og tusen takk for info.

    mvh
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Min bedre halvdel var akkurat innom stua, dempet lyden, fikk et stygt blikk, så gikk a å la seg igjen...
    Best å trå forsiktig ;)

    /jan
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Oslo
    Min verre halvdel så dette:

    P. Floyd. The Final Cut 002.jpg
    vinyl & det er seff. P.Floyd. The Final Cut. Beklager at objektivet ikke tillater nærfoto. Men O.K. m. litt elektronikk.

    mvh
     
    Sist redigert:

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Oslo
    noen uker siden på sentralen. Bl.a platemesse i Londres under vesten, husker knapt hva jeg kjøpte der, endel bra var det ihvertfall, noen killer singler og obligatoriske LPs, selv om 2011 ditto todagersmesse var et par ti hakk bedre. Mulig totalhavari av vaskemaskin 5 dager før avreise slo inn som minusfaktor i pundlommeboka. Vinylfulltrillebag ble det okke som.
    På tide å få denne i hus på propert format og riktig cover. *blush* er vel på sitt rette nå. Beklager dypt og inderlig for de som er holdt for narr, fortsatt ikke min favoritt, men et par styggbra øyeblikk er det jo..... Steve Marriot tørker gulvet med de fleste som prøver å pipe spurven.


    Small Faces - "Ogdens´Nut Gone Flake"
    Vis vedlegget 175031
    Jag gillar innlegget

    mvh
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Michael J. Sheehy - Ghost on the motorhighway (Glitterhouse, 2007)



    Begynner rolig, i håp om at det skal smitte over på ungan.
    Bra, nokså mørk, skive fra Sheehy. Litt mer kauntry enn de fleste andre av hans utgivelser? Noe for united, janfrt og dag?

     
    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    fordi jeg har lyst, fordi jeg kan slenge denne på tallerkenen. Mest fordi det er så jævli bra, så får alle de som er så musikpolitisk rawk-korrekte uten å ha hørt skiten, holde kjeft. Paul Simon på sitt beste er god skit.

    Paul Simon - "Paul Simon"
    Vis vedlegget 175045

    Lenge siden jeg har hørt denne. Prøver den.
     
    Sist redigert:

    Bent

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Innlegg
    2.737
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    Two Gallants - The Bloom And The Blight (2012)

    Enkelte låter på denne platen her er bare fantastiske, som feks førstesporet Halcyon Days.

     
    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    Denne forsvant litt i all viraken. Det blir noen ganger auditiv overfôring.

    Phil Lee - So long, It's been good to know you

    61H-eIXd2tL._SL500_.jpg
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn