baluba skrev:
Roberten skrev:
baluba skrev:
Roberten skrev:
Ah...takk for en knallstart på fredagen, Townes.
Grant Lee Buffalo - Fuzzy
Frank Strandlis favoritt, kan jeg huske fra et nachspiel i 1994. Her spilles det litt kosejazz, Arne Domnerus kvintett. Ikke spesielt utfordrende, og neppe et musikalsk mesterverk, men å så koselig å høre på en søvnig ettermiddag. Lyden er i alle fall top notch, så på et område er det i alle fall et mesterverk. Musikalsk? Tja, koselig som sagt.
Var det ment som artig trivia eller et ballespark i min retning ?
Uansett, jeg har akkurat fått tilbake min Beogram 8000 fra sanatorium og er lettere ekstatisk just nu, så jeg tar alt på strak arm.
Det hadde kanskje vært passende med et slik spark, men nei. Strandli husker jeg som en svært hyggelig og imøtekommende person uten spesielle fordommer, men en ensom mann i sin tid som Brann-spiller. Litt trist, faktisk. Kanskje Grant Lee passet til den melankolien som det å være litt isolert medfører. En ikke altfor inspirerende versjon av
Take Five flyter ut av høyttalerne nå, men det er som sagt koselig.
Beolab 8000 har vel strak arm, så du har egentlig ikke noe valg.
Passende ? Det får da være måte på hva provinsene skal tillate seg ovenfor oss som bor i hovedstaden og drifter landet.
Stakkars Frank Strandli. Å være ensom i Bergen er nok verre enn veldig mye annet.
Fuzzy er da vel ikke en utpreget melankolsk skive ? En del underliggende desperasjon er det nok, men ikke melankoli.
En utpreget bra skive derimot, det er det.
Godt poeng. Fra nå av skal jeg aldri ha en spiller uten strak arm. Det er jeg villig til å ta gift på.