Liker du dette, dag?dag1234 skrev:Gram Parson - Grievious Angel
Liker du dette, dag?dag1234 skrev:Gram Parson - Grievious Angel
Rippet alle CDer i kategorien rock/pop og lagt i en kasse på loftet. Ikke min største kategori på CD, den er mange ganger større på vinyl. Men CD-hyllene i stua er overfylte og noe måtte gjøres. Og veldig greit å ha dette tilgjengelig på eplemakken, senere på server.Roberten skrev:Jobbet deg gjennom hele alfabetet på én dag ? Imponerende ! Lytting eller sortering ?ottone skrev:Puh, Z!
Zappa repeterer et viktig spørsmål
![]()
......
Smart. CD gjør seg best på harddisk, og det frigir sårt trengt plass til vinyl.ottone skrev:Rippet alle CDer i kategorien rock/pop og lagt i en kasse på loftet. Ikke min største kategori på CD, den er mange ganger større på vinyl. Men CD-hyllene i stua er overfylte og noe måtte gjøres. Og veldig greit å ha dette tilgjengelig på eplemakken, senere på server.Roberten skrev:Jobbet deg gjennom hele alfabetet på én dag ? Imponerende ! Lytting eller sortering ?ottone skrev:Puh, Z!
Zappa repeterer et viktig spørsmål
![]()
......
Nå skummes gammelt materiale fritt og kjapt
Kate Bush, en gammel flamme:
![]()
Jeg har skaffet meg denne og GP. Må ærlig tilstå at jeg har jobbet en del med mine fordommer, og har da kommet til at jeg liker denne veldig godt. Den har en ekthet og en nærhet som tiltaler meg, fine melodier og hans og Emmylous stemmer passer så godt sammen. GP har jeg ikke fått samme forhold til. Men vil gi den flere sjanser.Townes skrev:Liker du dette, dag?dag1234 skrev:Gram Parson - Grievious Angel
Fullstendig uoverkommelig og urealistisk. Om jeg så ble uføretrygdet og gav opp prinsippene mot utenlandsk arbeidkraft i heimen ville det fremdeles bli bare surr. Fornuftig tagging av flere tusen klassisk-CDer er håpløst krevende, og jeg akter å fortsette innkjøpspolitikken i friskt tempoRoberten skrev:.............
Litt på siden, er det overkommelig for deg å rippe alle klassisk skivene ? Eller er det for mange hyllemeter til i det hele tatt å starte ?
Solo var det de to han gav ut i sin levetid, men det var jo ikke hans debut. Først var han med i The Byrds, og var den som førte dem over i en country-retning. Han sluttet i bandet blant annet som protest mot en turne i Sør-Afrika, som han boikottet lenge før FN innførte sin boikott. Etter The Byrds dannet han The Flying Burrito Brothers sammen med Chris Hillman, som følgte med han ut av The Byrds. Og det er vel som leder av det bandet han utviklet sin stil som låtskriver, og de platene kunne også vært soloalbum av han.dag1234 skrev:Jeg har skaffet meg denne og GP. Må ærlig tilstå at jeg har jobbet en del med mine fordommer, og har da kommet til at jeg liker denne veldig godt. Den har en ekthet og en nærhet som tiltaler meg, fine melodier og hans og Emmylous stemmer passer så godt sammen. GP har jeg ikke fått samme forhold til. Men vil gi den flere sjanser.Townes skrev:Liker du dette, dag?dag1234 skrev:Gram Parson - Grievious Angel
Så leste jeg om hans dødsfall og ble fasinert. Eller egentlig ikke av dødsmåten, for den var ikek så spesiell, men helst om hvor lojale hans venner var i forhold til hvordan han selv hadde ønsket at hans jordiske rester skulle forlate denne verden. Da ble jeg enda mer nysgjerring på denne fyren.
Men han ga ikke ut så mye mer en disse to?
Det var vel det jeg tenkte, jaottone skrev:Fullstendig uoverkommelig og urealistisk. Om jeg så ble uføretrygdet og gav opp prinsippene mot utenlandsk arbeidkraft i heimen ville det fremdeles bli bare surr. Fornuftig tagging av flere tusen klassisk-CDer er håpløst krevende, og jeg akter å fortsette innkjøpspolitikken i friskt tempoRoberten skrev:.............
Litt på siden, er det overkommelig for deg å rippe alle klassisk skivene ? Eller er det for mange hyllemeter til i det hele tatt å starte ?![]()
Han hadde International Submarine Band.dag1234 skrev:Jeg har skaffet meg denne og GP. Må ærlig tilstå at jeg har jobbet en del med mine fordommer, og har da kommet til at jeg liker denne veldig godt. Den har en ekthet og en nærhet som tiltaler meg, fine melodier og hans og Emmylous stemmer passer så godt sammen. GP har jeg ikke fått samme forhold til. Men vil gi den flere sjanser.Townes skrev:Liker du dette, dag?dag1234 skrev:Gram Parson - Grievious Angel
Så leste jeg om hans dødsfall og ble fasinert. Eller egentlig ikke av dødsmåten, for den var ikek så spesiell, men helst om hvor lojale hans venner var i forhold til hvordan han selv hadde ønsket at hans jordiske rester skulle forlate denne verden. Da ble jeg enda mer nysgjerring på denne fyren.
Takk for dette, baluba. Hvilke av Burritoene ville du foreslå?baluba skrev:Solo var det de to han gav ut i sin levetid, men det var jo ikke hans debut. Først var han med i The Byrds, og var den som førte dem over i en country-retning. Han sluttet i bandet blant annet som protest mot en turne i Sør-Afrika, som han boikottet lenge før FN innførte sin boikott. Etter The Byrds dannet han The Flying Burrito Brothers sammen med Chris Hillman, som følgte med han ut av The Byrds. Og det er vel som leder av det bandet han utviklet sin stil som låtskriver, og de platene kunne også vært soloalbum av han.dag1234 skrev:Jeg har skaffet meg denne og GP. Må ærlig tilstå at jeg har jobbet en del med mine fordommer, og har da kommet til at jeg liker denne veldig godt. Den har en ekthet og en nærhet som tiltaler meg, fine melodier og hans og Emmylous stemmer passer så godt sammen. GP har jeg ikke fått samme forhold til. Men vil gi den flere sjanser.Townes skrev:Liker du dette, dag?dag1234 skrev:Gram Parson - Grievious Angel
Så neste naturlige steg fra din side vil være å høre på Burritoene. Her har jeg nettopp kommet inn fra naboen, og han spilte Dylan Leblancs sjarmerende debut fra i fjor.
![]()
Selv har jeg bare Sleepless Nights og Fillmore East 7. November 1970. Begge er gode album, men kanskje ikke det aller beste? For å være ærlig så vet jeg ikke helt hvilken jeg vil anbefale, men til slike vurderinger har vi jo Spotify. The Guilded Palace of Sin var den første, så hvorfor ikke starte der? Sleepless Nights inneholder en av mine favorittlåter av Parsons, Tonight The Bottle Let Me Down.dag1234 skrev:Takk for dette, baluba. Hvilke av Burritoene ville du foreslå?baluba skrev:Solo var det de to han gav ut i sin levetid, men det var jo ikke hans debut. Først var han med i The Byrds, og var den som førte dem over i en country-retning. Han sluttet i bandet blant annet som protest mot en turne i Sør-Afrika, som han boikottet lenge før FN innførte sin boikott. Etter The Byrds dannet han The Flying Burrito Brothers sammen med Chris Hillman, som følgte med han ut av The Byrds. Og det er vel som leder av det bandet han utviklet sin stil som låtskriver, og de platene kunne også vært soloalbum av han.dag1234 skrev:Jeg har skaffet meg denne og GP. Må ærlig tilstå at jeg har jobbet en del med mine fordommer, og har da kommet til at jeg liker denne veldig godt. Den har en ekthet og en nærhet som tiltaler meg, fine melodier og hans og Emmylous stemmer passer så godt sammen. GP har jeg ikke fått samme forhold til. Men vil gi den flere sjanser.Townes skrev:Liker du dette, dag?dag1234 skrev:Gram Parson - Grievious Angel
Så neste naturlige steg fra din side vil være å høre på Burritoene. Her har jeg nettopp kommet inn fra naboen, og han spilte Dylan Leblancs sjarmerende debut fra i fjor.
![]()
Wow, Rega DAC nå. Den har jeg stor tro på, og kanskje dette er den du er på jakt etter. Erkebritisk lyd liker jo du, og den heller mot den varme retningen ifølge omtale her på forumet. Kjappe rapporter, please.dag1234 skrev:Fant bare noe random hotellobbymusikk av Burritos på Spoti, så da er det på 'an igjen med testing av Rega dac.
Eels - Daysies for the galaxy
No begynner eg å kjenne brisen her, men var det ikkje noen singler med shilohs før ISB?rolfozzy skrev:Debuten til Gram Parson var International Submarine Band, som han starta som student. De ga ut en LP.
Det er jo to album i et, for Burrito Deluxe er også med.dag1234 skrev:Fant! så da er det ut med Eels ( :'() og inn med
The Fying Burritos Bros - The Gildes Palace of sin
I og med at han ikke har analoge utgivelser lenger, så er det vel vanskelig for ham å høre på musikk uten noen form for DAC.ottone skrev:Thomas Dybdahl: The Great October Sound
![]()
Er du ikke ferdig med det DAC-kjøret, Dag? Er Rega noe å satse på?
Nå har jeg hatt 12 dacer i hus siden jul. Noen ganger kommer det godt med å ha OCD, men ikke når man samtidig lider av sterk prokrastinering. Jeg falt i medvitlause og lot impulsene få fri ferdsel her for noen uker siden - og slo til på en Stello DAC. Jeg som hadde sverget på kniven at jeg aldri mer skal kjøpe hifi uhørt! Men sånn er det, det er bare å tilstå min brøde og bære min skam. (Så får jeg håpe en viss trønder ikke blir for lei seg når og hvis han leser dette...)baluba skrev:Wow, Rega DAC nå. Den har jeg stor tro på, og kanskje dette er den du er på jakt etter. Erkebritisk lyd liker jo du, og den heller mot den varme retningen ifølge omtale her på forumet. Kjappe rapporter, please.dag1234 skrev:Fant bare noe random hotellobbymusikk av Burritos på Spoti, så da er det på 'an igjen med testing av Rega dac.
Til fem lakser så er nok den fra Rega et svært godt kjøp hvis jeg skal stole på testene. Den ligger veldig høyt på min etterhvert urealistiske shortlist. Noe sier meg at den er helt i din gate, som du bekrefter her. Og det skulle ikke forundre meg om den gir din Sugden kamp helt til døren, og vel så det. Har du testet den mot Sugden, med Sugden som drivverk?dag1234 skrev:Nå har jeg hatt 12 dacer i hus siden jul. Noen ganger kommer det godt med å ha OCD, men ikke når man samtidig lider av sterk prokrastinering. Jeg falt i medvitlause og lot impulsene få fri ferdsel her for noen uker siden - og slo til på en Stello DAC. Jeg som hadde sverget på kniven at jeg aldri mer skal kjøpe hifi uhørt! Men sånn er det, det er bare å tilstå min brøde og bære min skam. (Så får jeg håpe en viss trønder ikke blir for lei seg når og hvis han leser dette...)baluba skrev:Wow, Rega DAC nå. Den har jeg stor tro på, og kanskje dette er den du er på jakt etter. Erkebritisk lyd liker jo du, og den heller mot den varme retningen ifølge omtale her på forumet. Kjappe rapporter, please.dag1234 skrev:Fant bare noe random hotellobbymusikk av Burritos på Spoti, så da er det på 'an igjen med testing av Rega dac.
Jeg vet jo at manglende impulskontroll ofte kan føre til dyp anger og sterk næringssut i tiden som følger. For selv om Stello spiller veldig saklig og oppløst og riktig og fint og alt det der, så er det altså noe med den som ikke er helt til å elske. Den er ... rett og slett litt kjedelig. Perfekt, men anonym og sjelløs som en mannekeng.
Så da har jeg lånt med meg enda to saker fra veikrysset de kaller en by.
En liten designmessig katastrofe kalt Musical Fidelity V-DAC, som spilte veldig overbevisende og varmt. Ikke analytisk og klinisk som Stello, men behersket og sjarmangt. Og prisen er jo så latterlig at jeg får lyst på to. Og den er så liten at jeg kan legge den i suspensoriet, så vil aldri noen legge merke til den, og ei heller få se hvor grusom den ser ut, dessverre.
Men den som jeg nok har falt for så langt er Rega sin dac. Den svinger mot det varme og er uanstrengt og jobber sammen med resten av anlegget mitt, og ikke mot det. Vel jobber mot det, var kanskje å ta litt hardt i, Stello kommenterer anlegget på en litt usympatisk måte, for å si det sånn. Rega er mer sømløs og drar i samme retning som resten.
Så da gjelder det å telle på knappen om jeg skal selge Stello igjen og heller kjøpe Rega. Har det på gefülen at det er den veien det går, om ikke på mandag, så jaffal på tirsdag.
Nei har ikke det, men det skal jeg jammen gjøre. Det kan være at Rega er ganske close.baluba skrev:Til fem lakser så er nok den fra Rega et svært godt kjøp hvis jeg skal stole på testene. Den ligger veldig høyt på min etterhvert urealistiske shortlist. Noe sier meg at den er helt i din gate, som du bekrefter her. Og det skulle ikke forundre meg om den gir din Sugden kamp helt til døren, og vel så det. Har du testet den mot Sugden, med Sugden som drivverk?dag1234 skrev:Nå har jeg hatt 12 dacer i hus siden jul. Noen ganger kommer det godt med å ha OCD, men ikke når man samtidig lider av sterk prokrastinering. Jeg falt i medvitlause og lot impulsene få fri ferdsel her for noen uker siden - og slo til på en Stello DAC. Jeg som hadde sverget på kniven at jeg aldri mer skal kjøpe hifi uhørt! Men sånn er det, det er bare å tilstå min brøde og bære min skam. (Så får jeg håpe en viss trønder ikke blir for lei seg når og hvis han leser dette...)baluba skrev:Wow, Rega DAC nå. Den har jeg stor tro på, og kanskje dette er den du er på jakt etter. Erkebritisk lyd liker jo du, og den heller mot den varme retningen ifølge omtale her på forumet. Kjappe rapporter, please.dag1234 skrev:Fant bare noe random hotellobbymusikk av Burritos på Spoti, så da er det på 'an igjen med testing av Rega dac.
Jeg vet jo at manglende impulskontroll ofte kan føre til dyp anger og sterk næringssut i tiden som følger. For selv om Stello spiller veldig saklig og oppløst og riktig og fint og alt det der, så er det altså noe med den som ikke er helt til å elske. Den er ... rett og slett litt kjedelig. Perfekt, men anonym og sjelløs som en mannekeng.
Så da har jeg lånt med meg enda to saker fra veikrysset de kaller en by.
En liten designmessig katastrofe kalt Musical Fidelity V-DAC, som spilte veldig overbevisende og varmt. Ikke analytisk og klinisk som Stello, men behersket og sjarmangt. Og prisen er jo så latterlig at jeg får lyst på to. Og den er så liten at jeg kan legge den i suspensoriet, så vil aldri noen legge merke til den, og ei heller få se hvor grusom den ser ut, dessverre.
Men den som jeg nok har falt for så langt er Rega sin dac. Den svinger mot det varme og er uanstrengt og jobber sammen med resten av anlegget mitt, og ikke mot det. Vel jobber mot det, var kanskje å ta litt hardt i, Stello kommenterer anlegget på en litt usympatisk måte, for å si det sånn. Rega er mer sømløs og drar i samme retning som resten.
Så da gjelder det å telle på knappen om jeg skal selge Stello igjen og heller kjøpe Rega. Har det på gefülen at det er den veien det går, om ikke på mandag, så jaffal på tirsdag.
Til en normalt veiledende pris på 6000 (som den skal økes til) så bør den være i stand til å være en seriøs konkurranse til din Sugden prismessig. Rega lager ting som ofte yter mer enn prisen skulle tilsi, så det er i alle fall ikke en like urettferdig sammenligning som noen av de tidligere som har fått prøvd seg. Stello er kanskje objektivt bedre enn Sugden, men det er ut fra kriterier som ikke er viktige for deg (og meg). Der dreier det seg om missmatch og/eller smak, og ikke unfair match som i andre tilfeller som har vært billigere.Det kan være at Rega er ganske close.
Hvis regatråden hevder det, og du mener annet etter å ha hørt denne, så kan vel diskusjonen legges død ;Ddag1234 skrev:PJ Harvey - White chalk Ser i Rega tråden at kvinnestemmer kan bli litt gneldrete på denne dacen. Det synes ikke jeg altså.
Det er Eric Clapton som bærer denne plata, spør du meg.baluba skrev:Jeg er faktisk litt overrasket over hvor godt jeg trives med platen akkurat nå.
Jeg tror sannelig du har rett i det, for Waters selv høres ut til å være på tomgang. Men i alle fall overraskende bra, så jeg gikk rett over i Wish You Where Here i denne versjonen. Tror sannelig jeg avslutter natten med Meddle.pedal skrev:Det er Eric Clapton som bærer denne plata, spør du meg.baluba skrev:Jeg er faktisk litt overrasket over hvor godt jeg trives med platen akkurat nå.
Stemmer det. De finnes på samlecd med G.P.Townes skrev:No begynner eg å kjenne brisen her, men var det ikkje noen singler med shilohs før ISB?rolfozzy skrev:Debuten til Gram Parson var International Submarine Band, som han starta som student. De ga ut en LP.
ISB og sweetheart er oblig. Samme er flying burrito bros.![]()
Å nei du, dette er HFS, og her kan man diskutere alt! Spesielt saker man aldri kan bli enige om. Lenge og vel...Townes skrev:Hvis regatråden hevder det, og du mener annet etter å ha hørt denne, så kan vel diskusjonen legges død ;Ddag1234 skrev:PJ Harvey - White chalk Ser i Rega tråden at kvinnestemmer kan bli litt gneldrete på denne dacen. Det synes ikke jeg altså.
Uansett, en veldig fin plate det der.