Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    Townes skrev:
    Den uten tvil beste unplugged session som noensinne ble gjort for MTV

    Nirvana - MTV Unplugged

    Min teori er at dette er skiva som tok livet av Cobain. I hvert fall er det albumet som aller sterkest viser hvordan han slites mellom å ville være kompromissløs alternativ rocker i utkanten, og det å være en vaskeekte superstjerne.

    Vaselines, Meat Puppets, Bowie og et trad. folk nummer, sammen med bandets egne sanger. Og alt høres helt naturlig ut. Alt høres ut som om det er Nirvana. Et Nirvana i bevegelse, på vei mot et nytt uttrykk. Og allikevel umiskjennelig Nirvana.

    Et av de sterkeste dokument som finnes der ute, muligens det beste albumet fra Nirvana, og sannsynligvis det som kommer til å tåle tidens tann best.

    Hører de ikke på tekstene, eller desperasjonen i Cobains stemme vil ikke landets foreldre reagere på å høre dette på insert bland generic programmed radiostation name here.
    Utrollig godt oppsummert Roberten, og eg er saktens enig. Husker vi satt på tåspisser i kjellerstova heime den kvelden MTV hadde premiere på konserten. Eg tapet den på VHS. En kompis skulle kopiere den fra meg noen dager etterpå, og klarte å kuke til det første minuttet på min versjon. Det ble tatt svært dårlig imot fra undertegnede. Kanskje eg må hanke den inn på dvd etterkvert. Lenge siden eg har sett den nå, men glemmer aldri "blikket" til Cobain mot slutten av Leadbelly cover'n.

    Nirvana unplugged er rein og skjær magi. Det er helt vilt så bra det har tålt tidens tann. Fy faèn for et uttrykk.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.561
    Torget vurderinger
    2
    Townes skrev:
    Roberten skrev:
    Townes skrev:
    Den uten tvil beste unplugged session som noensinne ble gjort for MTV

    Nirvana - MTV Unplugged

    Min teori er at dette er skiva som tok livet av Cobain. I hvert fall er det albumet som aller sterkest viser hvordan han slites mellom å ville være kompromissløs alternativ rocker i utkanten, og det å være en vaskeekte superstjerne.

    Vaselines, Meat Puppets, Bowie og et trad. folk nummer, sammen med bandets egne sanger. Og alt høres helt naturlig ut. Alt høres ut som om det er Nirvana. Et Nirvana i bevegelse, på vei mot et nytt uttrykk. Og allikevel umiskjennelig Nirvana.

    Et av de sterkeste dokument som finnes der ute, muligens det beste albumet fra Nirvana, og sannsynligvis det som kommer til å tåle tidens tann best.

    Hører de ikke på tekstene, eller desperasjonen i Cobains stemme vil ikke landets foreldre reagere på å høre dette på insert bland generic programmed radiostation name here.
    Utrollig godt oppsummert Roberten, og eg er saktens enig. Husker vi satt på tåspisser i kjellerstova heime den kvelden MTV hadde premiere på konserten. Eg tapet den på VHS. En kompis skulle kopiere den fra meg noen dager etterpå, og klarte å kuke til det første minuttet på min versjon. Det ble tatt svært dårlig imot fra undertegnede. Kanskje eg må hanke den inn på dvd etterkvert. Lenge siden eg har sett den nå, men glemmer aldri "blikket" til Cobain mot slutten av Leadbelly cover'n.

    Nirvana unplugged er rein og skjær magi. Det er helt vilt så bra det har tålt tidens tann. Fy faèn for et uttrykk.
    Jævli bra denne. Kurt Cobains versjon av In the Pines er nok så vidt jeg kan huske den beste jeg har hørt.

    Hele konserten er sterk. Veldig sterk.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.249
    Antall liker
    20.119
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Da er det ingen grunn til ikke å legge denne i snurrern. Jeg husker da jeg hørte denne konserten første gang; en knallsterk opplevelse, og den vil for alltid stå som et av høydepunktene i rocken for meg.
     

    Vedlegg

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.672
    Antall liker
    1.413
    Townes skrev:
    Roberten skrev:
    Townes skrev:
    Den uten tvil beste unplugged session som noensinne ble gjort for MTV

    Nirvana - MTV Unplugged

    Min teori er at dette er skiva som tok livet av Cobain. I hvert fall er det albumet som aller sterkest viser hvordan han slites mellom å ville være kompromissløs alternativ rocker i utkanten, og det å være en vaskeekte superstjerne.

    Vaselines, Meat Puppets, Bowie og et trad. folk nummer, sammen med bandets egne sanger. Og alt høres helt naturlig ut. Alt høres ut som om det er Nirvana. Et Nirvana i bevegelse, på vei mot et nytt uttrykk. Og allikevel umiskjennelig Nirvana.

    Et av de sterkeste dokument som finnes der ute, muligens det beste albumet fra Nirvana, og sannsynligvis det som kommer til å tåle tidens tann best.

    Hører de ikke på tekstene, eller desperasjonen i Cobains stemme vil ikke landets foreldre reagere på å høre dette på insert bland generic programmed radiostation name here.
    Utrollig godt oppsummert Roberten, og eg er saktens enig. Husker vi satt på tåspisser i kjellerstova heime den kvelden MTV hadde premiere på konserten. Eg tapet den på VHS. En kompis skulle kopiere den fra meg noen dager etterpå, og klarte å kuke til det første minuttet på min versjon. Det ble tatt svært dårlig imot fra undertegnede. Kanskje eg må hanke den inn på dvd etterkvert. Lenge siden eg har sett den nå, men glemmer aldri "blikket" til Cobain mot slutten av Leadbelly cover'n.

    Nirvana unplugged er rein og skjær magi. Det er helt vilt så bra det har tålt tidens tann. Fy faèn for et uttrykk.
    Helligbrøde ! Har ikke sett konserten siden 90tallet, men kjenner at det er på tide med en ønskereprise.

    O ja, where did you sleep last night er verdensmester i gåsehud. Lett.

    On a lighter side of news, det eneste albumet hvor noen har banket på døren for å si at jeg spiller for høyt, for så å takke meg for det, by meg på vin og kle av seg for meg. 2004 var et bra år for spontan nakenhet.
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Sidane skrev:
    Jøss.....hørte på samme skive for litt siden. ;D
    Men inspirert av gutta over her, så blir det nok Nirvana MTV på hvit vinyl her nå straks. ;)
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.279
    Antall liker
    914
    Lee Ritenouer "Captain Fingers" (Vinyl selvf.)

    MFSL- OMR . Jeg ikke husket å eie engang :-[
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.249
    Antall liker
    20.119
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:
    Agnes Obel - Philharmonics
    Agnes ???
    Fikk ikke fot på henne. Må gi henne en eneste sjanse til.
    Hvilken fot er det du tenker på da?
    Utrykket "få fot" er mye brukt i musiker-miljøer. I det ligger det å få musikken inn under huden; få et forhold til den som gjør at dette er noe man liker.
     
    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:
    Agnes Obel - Philharmonics
    Agnes ???
    Fikk ikke fot på henne. Må gi henne en eneste sjanse til.
    Hvilken fot er det du tenker på da?
    Utrykket "få fot" er mye brukt i musiker-miljøer. I det ligger det å få musikken inn under huden; få et forhold til den som gjør at dette er noe man liker.
    Åja, aldri hørt om. Trodde du mente midtfoten.
     

    Sidane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2006
    Innlegg
    2.560
    Antall liker
    29
    Torget vurderinger
    4
    Alice In Chains

    Fenomenal musikk,glimrende lyd! :)
     

    Vedlegg

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    NRK1, der Grace Jones nettopp har avsluttet Liebertango/I've Seen That Face Before.

    Nirvana Unplugged er så stor fordi den viser fram de sterke låtene på en så overbevisende måte. Ikke bare overlevde de forandringen av konsept, de vokste på det i tillegg. Cobain døde som følge av at han byttet ut den stemingsstabiliserende medisinen (lithium) med den for ham mer komfortable heroinen. I lengden har slik selvmedisinering lite for seg, spesielt hvis man lider av bipolar lidelse type 1 non plus ultra. :(
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.332
    Antall liker
    33.749
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Var på vei mot Nirvana, men på veien fristet skvisboksen med Neil Young - Unplugged



    Kanskje ikke den aller beste lyden, men denne tar meg hver gang. Nirvana får vente..
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    baluba skrev:
    NRK1, der Grace Jones nettopp har avsluttet Liebertango/I've Seen That Face Before.

    Nirvana Unplugged er så stor fordi den viser fram de sterke låtene på en så overbevisende måte. Ikke bare overlevde de forandringen av konsept, de vokste på det i tillegg. Cobain døde som følge av at han byttet ut den stemingsstabiliserende medisinen (lithium) med den for ham mer komfortable heroinen. I lengden har slik selvmedisinering lite for seg, spesielt hvis man lider av bipolar lidels type 1 non plus ultra. :(
    Grace Jones her også....................dama blir 63 ut i mai..........steike..................
    Noen som veit hvor høy hu er.................så en del bider av henne for 30+/- år siden, men har en mistanke om at de var manipulert.............så ualminnelig langbent (og lang) ut på noen bilder.
    Nå står hu med rockering og ju.... ;D antagelig under hele sangen.
    Artig.

    KW
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    KW skrev:
    baluba skrev:
    NRK1, der Grace Jones nettopp har avsluttet Liebertango/I've Seen That Face Before.

    Nirvana Unplugged er så stor fordi den viser fram de sterke låtene på en så overbevisende måte. Ikke bare overlevde de forandringen av konsept, de vokste på det i tillegg. Cobain døde som følge av at han byttet ut den stemingsstabiliserende medisinen (lithium) med den for ham mer komfortable heroinen. I lengden har slik selvmedisinering lite for seg, spesielt hvis man lider av bipolar lidels type 1 non plus ultra. :(
    Grace Jones her også....................dama blir 63 ut i mai..........steike..................
    Noen som veit hvor høy hu er.................så en del bider av henne for 30+/- år siden, men har en mistanke om at de var manipulert.............så ualminnelig langbent (og lang) ut på noen bilder.
    Nå står hu med rockering og ju.... ;D antagelig under hele sangen.
    Artig.

    KW
    Ikke helt uten underholdningsverdi den rockering-rytmeslaveperformancen der. ;)
    Ellers er det bare å rapportere at skikkelig lange bein alltid rekker helt til himmelen, enten jenten er 1.70 eller 1.90.
    Det kan skape litt optisk illusjon, for Grace Jones er ganske normalhøy. Ikke ulik soppens mor når det gjelder høyde og proporsjoner mellom bein og overkropp.
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn