[No message]
Vedlegg
-
90 KB Visninger: 232
Enkelt og greit. Tiltredes.berxter skrev:Det må være noe i vannet i UK, som frembragte slike sangere som "Klever Kaff" Ferrier og Janet Baker. Finner det unødvendig å si mer; hør alt Ferrier har spilt inn!
Bernt K
Kan ikke annet enn si meg enig:Vidar P skrev:Bruno Walter uroppførte "Das Lied.." i 1911... jeg hører på den fantastiske 1952-utgaven med VPO/Walter/Ferrier/Patzak fra min 7LP Ferrier-boks med Decca's egne remasteringer fra originaltapene.
![]()
Mvh Vidar P
erato skrev:Mine 10 beste symfonier? Tja here goes:
Mahler: Lied von der Erde. Skrevet i stedet for symfoni nr 9 som den overtroiske Mahler ikke turde skrive (Schubert, Beethoven, Dvorak og Bruckner døde alle etter sin 9-ende). Det er forresten et close race her mellom 9-eren og Lied von der Erde, men dere ser hva jeg landet på. Noe senere skrev han likevel nr 9 og døde ikke lenge etterpå. Å høre tenoren kjempe heroisk mot det overveldende orkesteret i åpningssangen, frem til altens nesten hviskede Ewig, Ewig i den avsluttende sangen Der Abschied er å være med på en av de mest fabelaktige reisene i musikken. Bruno Walter i mono på Naxos med Schlusnuss/Ferrier er tingen om du ikke må ha state of the art lyd, Haitink på billig DG med Baker/King er heller ikke dumt for mer oppdatert lyd Klemperer med Wunderlich/Ludwig kan vel nesten også kalles obligatorisk, er på Great Recordings of the Century til hyggelig pris.
Aiai.. kongelig!berxter skrev:Beste lunsjtid i dag også, så:
Bernt K