Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.473
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    Leonard cohen - Live at the Isle of Wight 1970 Hårmoten har jaffal bedret seg.
    Hva synes dere om denne?
    Cohen synger verre enn ei kråke og snakker om rare ting.
    Hadde ikke solgt mye om han hadde debutert m denne i dag tror jeg.
    Sangene er det jo mesterskap over.
    ang. hårmoten, så er jo den omskiftelig. (sirkel?)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.473
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    united59 skrev:
    Kami Thompson - Love Lies

Slekter bra på mor, bror og far.
    Ikke verste slekta å slekte på!
    Noen liker mora og noen liker dattera, som det heter.
    Liker nok mor best gitt. Mangler en del før hun er på nivå m henne mener nå jeg!

(Men jeg griner jo når jeg hører vinyl med mor og far fra gamle dar) :'( :)

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    bluesbreaker skrev:
    dag1234 skrev:
    Hva synes dere om denne?
    Jeg synes dette er en veldig sjarmerende live-plate. Cohen er jo poet, og det du omtaler som 'rare ting' er diktene hans. ;)

Men så er jeg også veldig glad i Cohen; han har alltid vært der og jeg har likt han pr tvers av skiftende moter.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    united59 skrev:
    baluba skrev:
    united59 skrev:
    baluba skrev:
    Hurray For The Riff Raff

Young Blood Blues

Me like.
    Kjenner ikke til den, men meget interessant.

Tidligere plate?
    Sammenlignet med årets?
    Tilgjengelig noe sted?

EDIT: etter web-research ser jeg at det er stort sett samme sanger som på årets CD. Det dreier seg vel om uavhengig vrs "skikkelig" plateselskap, derfor "dobbeltutgivelse". Men kjøper den kanskje på vinyl, for moro skyld.
    Jepp, og den ble gitt ut i 2010. Det er vel tre sanger (eller noe slik) som er forskjellen på hver plate, så det kan være verdt å ha begge to. Låtene er stokket litt forskjellig også. Som du skriver er den gitt ut på eget selskap. Jeg har fått kopier, så hvor du kan kjøpe dem vet jeg ikke noe om. Har du sjekket Amazon? Der vil det kanskje finnes brukte ex i alle fall.

Nå spilles It Don't Mean I Don't Love You av samme band fra 2008.

Beklager lite bilde. Det eneste øvrige jeg fant var 800x800 piksler, og jeg gidder ikke skalere ned.
    Takk.
    Har funnet at årets plate nærmest er et best of fra de to. Bla er Daniella fra den første. Jo, fant linker til vinylkjøp hos Goner Records.
    Nedlast kun lossy, det er ikke aktuelt.
    Tja, det er ikke så avanserte produksjoner, og jeg er av den oppfatningen at gode 320 kbps er bedre enn ingen versjon i det hele tatt. Når man ikke vet hvordan det låter lossless, så er det ganske vanskelig å høre at et opptak er lossy hvis komprimeringen er av beste kvalitet. Det er normalt ikke noen artifakter da. Jeg har noen få gode lossy filer, og det plager ikke meg sålenge jeg ikke har noe lossless å sammenligne med. Da blir det bare teoretiske forskjeller imo. Først med en referanse blir det mer enn teoretisk, hvis du skjønner hva jeg mener.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.812
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    bluesbreaker skrev:
    united59 skrev:
    Kami Thompson - Love Lies

Slekter bra på mor, bror og far.
    Ikke verste slekta å slekte på!
    Noen liker mora og noen liker dattera, som det heter.
    Liker nok mor best gitt. Mangler en del før hun er på nivå m henne mener nå jeg!

(Men jeg griner jo når jeg hører vinyl med mor og far fra gamle dar) :'( :)
    Mora er bra, men faren er stor, sånn vil vel jeg si det.

Apropos vinyl. Denne doublen ble berget fra vinylutrenskingen for noen år sida.

The Doors - Absolutely Live.

Hadde jeg ikke vært så lat, skulle jeg spilt mye vinyl ja. :)

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.812
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    baluba skrev:
    united59 skrev:
    baluba skrev:
    united59 skrev:
    baluba skrev:
    Hurray For The Riff Raff
    Young Blood Blues

Me like.

Tidligere plate?
    Sammenlignet med årets?
    Tilgjengelig noe sted?

EDIT: etter web-research ser jeg at det er stort sett samme sanger som på årets CD. Det dreier seg vel om uavhengig vrs "skikkelig" plateselskap, derfor "dobbeltutgivelse". Men kjøper den kanskje på vinyl, for moro skyld.
    Jepp, og den ble gitt ut i 2010. Det er vel tre sanger (eller noe slik) som er forskjellen på hver plate, så det kan være verdt å ha begge to. Låtene er stokket litt forskjellig også. Som du skriver er den gitt ut på eget selskap. Jeg har fått kopier, så hvor du kan kjøpe dem vet jeg ikke noe om. Har du sjekket Amazon? Der vil det kanskje finnes brukte ex i alle fall.

Beklager lite bilde. Det eneste øvrige jeg fant var 800x800 piksler, og jeg gidder ikke skalere ned.
    Takk.
    Har funnet at årets plate nærmest er et best of fra de to. Bla er Daniella fra den første. Jo, fant linker til vinylkjøp hos Goner Records.
    Tja, det er ikke så avanserte produksjoner, og jeg er av den oppfatningen at gode 320 kbps er bedre enn ingen versjon i det hele tatt. Når man ikke vet hvordan det låter lossless, så er det ganske vanskelig å høre at et opptak er lossy hvis komprimeringen er av beste kvalitet. Det er normalt ikke noen artifakter da. Jeg har noen få gode lossy filer, og det plager ikke meg sålenge jeg ikke har noe lossless å sammenligne med. Da blir det bare teoretiske forskjeller imo. Først med en referanse blir det mer enn teoretisk, hvis du skjønner hva jeg mener.
    Joa, har noen 320-filer jeg også. Men har nok ikke kjøpt dem. ;)

Her var det kun itunes-nedlast, og for det første liker jeg ikke itunes, for det andre er det 256.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.473
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    bluesbreaker skrev:
    dag1234 skrev:
    Hva synes dere om denne?
    Jeg synes dette er en veldig sjarmerende live-plate. Cohen er jo poet, og det du omtaler som 'rare ting' er diktene hans. ;)

Men så er jeg også veldig glad i Cohen; han har alltid vært der og jeg har likt han pr tvers av skiftende moter.
    Joda. Som sagt er det meget gode sanger. (Men sangen)

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    bluesbreaker skrev:
    dag1234 skrev:
    bluesbreaker skrev:
    dag1234 skrev:
    Hva synes dere om denne?

Joda. Som sagt er det meget gode sanger. (Men sangen)
    Cohens stemme er jo som god vin. Den har blitt til fløyel med årene. Disse opptakene er 40+ år gamle. I say no more.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    united59 skrev:
    baluba skrev:
    united59 skrev:
    baluba skrev:
    united59 skrev:
    baluba skrev:
    Hurray For The Riff Raff
    Young Blood Blues

Me like.

Tidligere plate?
    Sammenlignet med årets?
    Tilgjengelig noe sted?

Takk.

Her var det kun itunes-nedlast, og for det første liker jeg ikke itunes, for det andre er det 256.
    Da er vi 100 prosent på linje. Lossy er gratismateriale som jeg mottar fra venner, og bare det. Eventuelt gratis nedlasting artistene tilbyr. ;)

united59 skrev:
    Det er faktisk en litt kontroversiell sak å hevde. Jeg har nok opplevd oftere at Linda regnes som det største låtskrivertalentet i den familien.

Torja

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Antall liker
    1.028
    Etter litt vær passer det å slappe av med de gamle helter i "Riding With The King" med Eric clapton & B.B. King..

Vedlegg

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    835
    Tilbake foran anlegget etter noen dagers avbrekk.

Litt am. space-rock fra Wooden Shjips:

Tidligere i dag (har litt dilla på denne for tida):

Vedlegg

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.812
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    baluba skrev:
    united59 skrev:
    baluba skrev:
    united59 skrev:
    baluba skrev:
    united59 skrev:
    baluba skrev:
    Hurray For The Riff Raff
    Young Blood Blues

Me like.

Tidligere plate?
    Sammenlignet med årets?
    Tilgjengelig noe sted?

Takk.

Da er vi 100 prosent på linje. Lossy er gratismateriale som jeg mottar fra venner, og bare det. Eventuelt gratis nedlasting artistene tilbyr. ;)

united59 skrev:
    Det er faktisk en litt kontroversiell sak å hevde. Jeg har nok opplevd oftere at Linda regnes som det største låtskrivertalentet i den familien.
    Står på mitt.
    Har ikke noe imot å være kontroversiell, men er det nok ikke her. Oppfatter vel heller din uttalelse som det, regner ikke med at det plager deg heller. :)

Den passive "regnes", overbeviser meg ikke om noe annet. Selv vi journalister må kunne komme med kilder. ;D

Men at hun var bra og at de to var store sammen og at Richard er stor alene, det er jeg enig i.

Det er sikkert litt ufortjent hvor mye hun har kommet i skyggen (i mine "kretser"), mye "kona med den gode stemmen".

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.889
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    I de fleste sammenhenger vil jeg også skrive under på at mora er å foretrekke foran faren. 8)

Denne dama nå. Regner det som temmelig sikkert at hun er mer øyevennlig enn faren ::)

Vedlegg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    united59 skrev:
    Har ikke noe imot å være kontroversiell, men er det nok ikke her. Oppfatter vel heller din uttalelse som det, regner ikke med at det plager deg heller. :)

Den passive "regnes", overbeviser meg ikke om noe annet. Selv vi journalister må kunne komme med kilder. ;D

Men at hun var bra og at de to var store sammen og at Richard er stor alene, det er jeg enig i.

Det er sikkert litt ufortjent hvor mye hun har kommet i skyggen (i mine "kretser"), mye "kona med den gode stemmen".
    Spørsmålet engasjerer meg faktisk lite, og pleier sjelden å foreta slike vurderinger selv. Har bare merket meg at det har vært en generell oppfatning blant endel eldre fans av begge jeg har møtt. Personlig gir jeg vel blaffen i hvem som er best.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.812
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    baluba skrev:
    united59 skrev:

Spørsmålet engasjerer meg faktisk lite, og pleier sjelden å foreta slike vurderinger selv. Har bare merket meg at det har vært en generell oppfatning blant endel eldre fans av begge jeg har møtt. Personlig gir jeg vel blaffen i hvem som er best.
    Jeg vet jo hvem som er best, men ikke så engasjert i hva andre mener jeg heller. Var bare et helt nytt synspunkt du kom med. Og det var interessant. Jeg liker Linda. Har tom. kjøpt de nyeste CD-ene hennes.

Jackson Browne - Lawyers In Love

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    835
    Enkelte døtre er litt skumle også ::) Som Nika Roza Danilova. Men jeg hører på henne som artist alikevel :)

Vedlegg

jowil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2006
    Antall liker
    9
    Burnt_Island skrev:
    Material/ William S. Burroughs: Nå er råe dyr gode
    Har aldri kommet så langt at jeg har fått sjekket ut noe av William Burroughs, eventuelt er det vel slik at det aldri har gått opp for meg at han har levert i et slikt format. Nå ligger alle muligheter åpne. Takk for den!

Kom du over denne i forbindelse med Disposable Heroes of Hiphoprisy? Eller omvendt? Eller er det tilfeldig?

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    jowil skrev:
    Burnt_Island skrev:
    Material/ William S. Burroughs: Nå er råe dyr gode
    Har aldri kommet så langt at jeg har fått sjekket ut noe av William Burroughs, eventuelt er det vel slik at det aldri har gått opp for meg at han har levert i et slikt format. Nå ligger alle muligheter åpne. Takk for den!

Kom du over denne i forbindelse med Disposable Heroes of Hiphoprisy? Eller omvendt? Eller er det tilfeldig?
    Tenkte samme tanke. Jeg savner den cd-en. Aner ikke hvor det ble av den, dessverre. Men nå er det øyeblikk god natt. Hverdagen kaller igjen.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn