Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

eksu

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.05.2007
    Antall liker
    1.012
    Torget vurderinger
    4
    Nazareth - Big Dogz

Bent

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    Da var det endelig juleferie ;D
    Sparker den i gang med denne:
    Kate Bush - 50 Words For Snow

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Hagekabler minner meg om en litt utagerende latrinebruk en jul for ikke lenge siden der min toalettnevrose ble presset over sin tålegrense. Det var vel ikke akkurat en hage, men heller hageliknende anlegg i lettbygd strøk, underlagt allemannsretten som jeg tolket svært konkret, og der jeg nærmest handlet i nødrett. Så da var jo gode råd dyre, og jeg lot skamløsheten ta over.

Det er nye HT-kabler denne gang. Signalkabler var for litt siden. Jeg har jo hatt noen rask, men nå var jeg klar for litt nytt. Men å bestille på internettet rett før julestria, var ingen postal genistrek.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.917
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    dag1234 skrev:
    Hagekabler minner meg om en litt utagerende latrinebruk en jul for ikke lenge siden der min toalettnevrose ble presset over sin tålegrense. Det var vel ikke akkurat en hage, men heller hageliknende anlegg i lettbygd strøk, underlagt allemannsretten som jeg tolket svært konkret, og der jeg nærmest handlet i nødrett. Så da var jo gode råd dyre, og jeg lot skamløsheten ta over.

Det er nye HT-kabler denne gang. Signalkabler var for litt siden. Jeg har jo hatt noen rask, men nå var jeg klar for litt nytt. Men å bestille på internettet rett før julestria, var ingen postal genistrek.
    Og etter å ha hørt om dine dobesøk i naboens hagebod, i nødrett-selvfølgelig ::) ; hva er det lyttemessige resultatet av nye slanger til høyttalerne?

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.917
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:
    Vidunderlige FY!
    I skinnende, blinkende sølvpaljetter?
    Har bare prøvd dem en gang, og tror jeg venter litt med å spille mer. Har jo ikke lyst å slite dem ut første dagen heller.
    Dette var vel strengt tatt et svar på kablenes lyttemessige revolusjon, og ikke svar på FY! sin "vindunderlighet" i rosa sølvpaljetter.
    Møringer! :-*

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:
    Vidunderlige FY!
    I skinnende, blinkende sølvpaljetter?
    Har bare prøvd dem en gang, og tror jeg venter litt med å spille mer. Har jo ikke lyst å slite dem ut første dagen heller.
    Dette var vel strengt tatt et svar på kablenes lyttemessige revolusjon, og ikke svar på FY! sin "vindunderlighet" i rosa sølvpaljetter.
    Møringer! :-*
    Jaja, men nå blir det slik:

Fleet Foxes - s/t

Vedlegg

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.917
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Etter å ha vasket badet, iført mørkeblå joggebukse nedentil og rysjer og paljetter oventil 8)

Veslefrikk - Kamelon

Vedlegg

Finbeck

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2008
    Antall liker
    1.135
    dag1234 skrev:

Gratulerer med nye kabler.Bytta sjøl signalkabler seinhøstes,fra ett velrenomert merket til BM revelation IC,det var som noen løfta ei dyne av høytalerene.Vurderer BM som høytalerkabel også.Sugden og Klipsch trives med BM hos meg.God Jul. Mvh Finbeck

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Finbeck skrev:
    dag1234 skrev:

Gratulerer med nye kabler.Bytta sjøl signalkabler seinhøstes,fra ett velrenomert merket til BM revelation IC,det var som noen løfta ei dyne av høytalerene.Vurderer BM som høytalerkabel også.Sugden og Klipsch trives med BM hos meg.God Jul. Mvh Finbeck
    Takk for det. Kjekt å eksperimentere og oppgradere. Prøvder å få Chord kabler i hele kjeden, og da må jeg ta det litt etter litt. Vi har samme forsterker, du og A21SE, eller? De som kom i dag jobber svært godt og uanstrengt med musikken. De slipper take i lyden på en svært behagelig måte.

Nå spiller jeg fra cd, siden jeg tror det er 'riktigst' for meg nå.

Ryan Adams - Ashes & fire

Vedlegg

Finbeck

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2008
    Antall liker
    1.135
    Har desverre ikke SE men mod. under.Veit at Hallvar syntes Chord var bra men prøvde signature falt ikke i smak hos meg.BM er bedre i mine ører.
    MvhFinbeck

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Finbeck skrev:
    Har desverre ikke SE men mod. under.Veit at Hallvar syntes Chord var bra men prøvde signature falt ikke i smak hos meg.BM er bedre i mine ører.
    MvhFinbeck
    Funker fint her, men dette handler jo mye om preferanser. Hva likte du ikke?

Bob Dylan - Blood on the tracks

Vedlegg

Finbeck

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2008
    Antall liker
    1.135
    dag1234 skrev:
    Finbeck skrev:
    MvhFinbeck

Det jeg syntes er bedre med BM kabla er bassen.Mista endel bass med Chordsignal kabler hos meg,men det har vel med match av oppsett å gjøre.Så i mine ører er BM best.Mvh Finbeck

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Finbeck skrev:
    dag1234 skrev:
    Finbeck skrev:
    MvhFinbeck

Det jeg syntes er bedre med BM kabla er bassen.Mista endel bass med Chordsignal kabler hos meg,men det har vel med match av oppsett å gjøre.Så i mine ører er BM best.Mvh Finbeck
    Her ble det roliger og mer 'luft', instrumentseparasjonen er bedre og det er som om lyden glir lettere. Men særlig mer bass er det ikke.

Miles Davis - Kind of blue

Vedlegg

Finbeck

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2008
    Antall liker
    1.135
    dag1234 skrev:
    Finbeck skrev:
    dag1234 skrev:
    Finbeck skrev:
    MvhFinbeck

Her ble det roliger og mer 'luft', instrumentseparasjonen er bedre og det er som om lyden glir lettere. Men særlig mer bass er det ikke.

Miles Davis - Kind of blue
    Veldig behagelige å lytte til var de signature kabla jeg prøvde.Hadde vivanco før,Chord og BM er mye bedre, men som nevnt før er det bedre bass og holografi(rom) i BM hos meg.Mvh Finbeck

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn