Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    U

utgatt60135

Gjest
    Godt nytt (musikk)år folkens!

Min første i det nye året blir, litt tilfeldig;

My Brightest Diamond

U

utgatt60135

Gjest
    Geir Kristiansen skrev:
    Skal bare sørge for at det nye året starter på en anstendig måte

En av de første progressive bandene jeg hørte på. Denne skiva kvalifiserer til klassisk status.

Godt nytt år til alle som bidrar i dene tråden.
    Hmm, kan ikke minnes akkurat det albumet. Må nesten testes om det det påstås den statusen ettersom BJH to første er så gode, men jeg har ikke likt de senere så bra som de første.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Godt nytt år guys.

Siden 1. januar er festdagen for Guds hellige mor, Maria, kunne jeg ikke starte årets spilling med noe annet enn en stor kvinnelig sanger.

Adele - 21

Vedlegg

U

utgatt60135

Gjest
    dag1234 skrev:
    Godt nytt år guys.

Siden 1. januar er festdagen for Guds hellige mor, Maria, .....
    Akkurat det der tviler jeg sterkt på, men godt nytt år skal du uansett ha o store Dag!

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Lyngen skrev:
    dag1234 skrev:
    Godt nytt år guys.

Akkurat det der tviler jeg sterkt på, men godt nytt år skal du uansett ha o store Dag!
    Det kommer helt an på hvem du tror Jesus er det min gode, gode Lyngen. Og der er din tro like god som min. Sånn er det bare.

U

utgatt60135

Gjest
    dag1234 skrev:
    Lyngen skrev:
    dag1234 skrev:
    Godt nytt år guys.

Det kommer helt an på hvem du tror Jesus er det min gode, gode Lyngen. Og der er din tro like god som min. Sånn er det bare.
    Jeg bare mente at fødselsdagen er høyst usikker, Dag. Noen holder vel til høsten engang?

Jesus tror jeg var en av mange jødiske forkynnere, men at han trolig skilte seg ut ved å inkludere de mindre verdsatte også. Kanskje hadde han karisma også. Om han så sa at han er Guds sønn, så håper jeg og tror at han mente at vi alle er det. Han var et menneske han også tror jeg.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    dag1234 skrev:
    Godt nytt år guys.

Siden 1. januar er festdagen for Guds hellige mor, Maria, kunne jeg ikke starte årets spilling med noe annet enn en stor kvinnelig sanger.

Adele - 21
    det er denne du skal spille på festdagen Dag

Vedlegg

U

utgatt60135

Gjest
    Jeg måtte nå friske opp (forhåpentligvis) gammel kunnskap :-\:

Maria budskapsdag, også kjent som Marimesse, Maria bebudelse og Herrens bebudelse, latin: Annuntiatio Beatæ Mariæ Virginis, har tradisjonelt vært en viktig merkedag i kirkeåret. Den markerer hendelsen som er omtalt i Lukas-evangeliet 1. kapittel, versene 26-56, da erkeengelen Gabriel kom til jomfru Maria og bebudet Jesu fødsel. Opprinnelig har denne dagen blitt feiret den 25. mars, som er ni måneder før jul og således markerer Jesu unnfangelse, jevnfør det gamle navnet Conceptio Christi. Dagen ble feiret som nyttårsdag i deler av Europa fram til 1582, men nyttår ble flyttet til 1. januar i forbindelse med overgangen til den gregorianske kalenderen. I Storbritannia (utenom Skottland, som innførte 1. januar som nyttårsdag i 1600) og koloniene, deriblant det senere USA, ble offisielle dokumenter datert med årsskifte 25. mars helt fram til 1752.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Lyngen skrev:
    dag1234 skrev:
    Lyngen skrev:
    dag1234 skrev:
    Godt nytt år guys.

Jeg bare mente at fødselsdagen er høyst usikker, Dag. Noen holder vel til høsten engang?

Jesus tror jeg var en av mange jødiske forkynnere, men at han trolig skilte seg ut ved å inkludere de mindre verdsatte også. Kanskje hadde han karisma også. Om han så sa at han er Guds sønn, så håper jeg og tror at han mente at vi alle er det. Han var et menneske han også tror jeg.
    Tror vi snakker forbi hverandre, Lyngen. Jesus var neppe født 25.desember, derom hersker det enighet. Og dagen i dag er ikke bursdagen til Maria, men en fest til hennes ære. Velvalgt ved starten av det nye året, gjerne siden hennes sønn var starten på den nye pakt.

Hvem Jesus var og ikke var, tror jeg vi skal ta i en annen tråd, så vi ikke blir helt OT.

Jeg spiller Vår Frue fra Guandalupe som fingeren viser til på verdens dårligste internett.

Vedlegg

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Nei, Spotify vil ikke i dag. Da blir det en ganske annen Jesusoppfatning som får lyde, en oppfatning som man litt ondskapsfullt og uøkumenisk kunne si ikke er veien til Gud, men mer står i veien for Gud. Jeg liker denne plata okke som.

Elias Akselsen - O, Jesus du som fyller alt i alle

Vedlegg

U

utgatt60135

Gjest
    dag1234 skrev:
    Tror vi snakker forbi hverandre, Lyngen.
    Skjønte fort det. Ikke første gang jeg er en amøbe om helligdager.

Hvem Jesus var og ikke var, tror jeg vi skal ta i en annen tråd, så vi ikke blir helt OT.
    Gjerne det ;).

Ellers bare kommentatorer over anlegget her nå.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Huff, sport da Lyngen. Nei, nå ble jeg vonbroten. Jaja... ingen er perfekt...

Et nytt forsøk på sparke igang Spotify, men jeg rydder hodet etter i natt og vasker opp etter i dag.

Guds Mor i Mexico

Vedlegg

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.497
    Etterpå kan du velge mellom EMA - Past Life Martyred Saints eller Fucked Up - David Comes To Life.

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    12.822
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    jøss - alternativer og greier.. og jeg som trodde livet ville bli enklere om man fant seg en musikalsk los. ;)

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.497
    Jeg er såpass ustø at det neppe ville vært et lykkelig valg, Burnt :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Geir Kristiansen skrev:
    JanR skrev:
    Blir du fortrolig med skiva eller?

Her er det mye Riverside for tiden

Nja, får ikke helt taket på'n. Er vel ikke så halvgal prog skive, egentlig.

Riverside derimot, det funker og spilles mye. Jævla bra den der foresten :)

/jan

U

utgatt60135

Gjest
    Denne er en godbit :D. Husker enda den gode opplevelsen på platekompaniet og vandrende med denne på iPoden.

Broken Social Scene s/t

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Lyngen skrev:
    Denne er en godbit :D. Husker enda den gode opplevelsen på platekompaniet og vandrende med denne på iPoden.

Broken Social Scene s/t
    Prøver denne jeg og. Siden det er du som anbefaler.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn