K
Kaare G. Opsahl
Gjest
dagens første
Vedlegg
-
41 KB Visninger: 136
Hmm, kan ikke minnes akkurat det albumet. Må nesten testes om det det påstås den statusen ettersom BJH to første er så gode, men jeg har ikke likt de senere så bra som de første.Geir Kristiansen skrev:Skal bare sørge for at det nye året starter på en anstendig måte
En av de første progressive bandene jeg hørte på. Denne skiva kvalifiserer til klassisk status.
Godt nytt år til alle som bidrar i dene tråden.
Akkurat det der tviler jeg sterkt på, men godt nytt år skal du uansett ha o store Dag!dag1234 skrev:Godt nytt år guys.
Siden 1. januar er festdagen for Guds hellige mor, Maria, .....
Det kommer helt an på hvem du tror Jesus er det min gode, gode Lyngen. Og der er din tro like god som min. Sånn er det bare.Lyngen skrev:Akkurat det der tviler jeg sterkt på, men godt nytt år skal du uansett ha o store Dag!dag1234 skrev:Godt nytt år guys.
Jeg bare mente at fødselsdagen er høyst usikker, Dag. Noen holder vel til høsten engang?dag1234 skrev:Det kommer helt an på hvem du tror Jesus er det min gode, gode Lyngen. Og der er din tro like god som min. Sånn er det bare.Lyngen skrev:Akkurat det der tviler jeg sterkt på, men godt nytt år skal du uansett ha o store Dag!dag1234 skrev:Godt nytt år guys.
det er denne du skal spille på festdagen Dagdag1234 skrev:Godt nytt år guys.
Siden 1. januar er festdagen for Guds hellige mor, Maria, kunne jeg ikke starte årets spilling med noe annet enn en stor kvinnelig sanger.
Adele - 21
Tror vi snakker forbi hverandre, Lyngen. Jesus var neppe født 25.desember, derom hersker det enighet. Og dagen i dag er ikke bursdagen til Maria, men en fest til hennes ære. Velvalgt ved starten av det nye året, gjerne siden hennes sønn var starten på den nye pakt.Lyngen skrev:Jeg bare mente at fødselsdagen er høyst usikker, Dag. Noen holder vel til høsten engang?dag1234 skrev:Det kommer helt an på hvem du tror Jesus er det min gode, gode Lyngen. Og der er din tro like god som min. Sånn er det bare.Lyngen skrev:Akkurat det der tviler jeg sterkt på, men godt nytt år skal du uansett ha o store Dag!dag1234 skrev:Godt nytt år guys.
Jesus tror jeg var en av mange jødiske forkynnere, men at han trolig skilte seg ut ved å inkludere de mindre verdsatte også. Kanskje hadde han karisma også. Om han så sa at han er Guds sønn, så håper jeg og tror at han mente at vi alle er det. Han var et menneske han også tror jeg.
Skjønte fort det. Ikke første gang jeg er en amøbe om helligdager.dag1234 skrev:Tror vi snakker forbi hverandre, Lyngen.
Gjerne det .Hvem Jesus var og ikke var, tror jeg vi skal ta i en annen tråd, så vi ikke blir helt OT.
- og hva skal jeg høre etterpå da?Roberten skrev:The Chambers Brothers - The Time Has Come
Fordi det er skikkelig fint.
Dersom det nye året starter så vrangt at man ikke har denne på vinyl kan man høre den her
http://open.spotify.com/album/4t63hx9zNZk6DA68LvBeaa
Blir du fortrolig med skiva eller?JanR skrev:
Cd.
/jan
Nja, får ikke helt taket på'n. Er vel ikke så halvgal prog skive, egentlig.Geir Kristiansen skrev:Blir du fortrolig med skiva eller?JanR skrev:
Cd.
/jan
Her er det mye Riverside for tiden
Prøver denne jeg og. Siden det er du som anbefaler.Lyngen skrev:Denne er en godbit . Husker enda den gode opplevelsen på platekompaniet og vandrende med denne på iPoden.
Broken Social Scene s/t