K
Kaare G. Opsahl
Gjest
denne
Vedlegg
-
125 KB Visninger: 47
Bare hyggelig, men jeg syns vel egentlig det blir tullete og beskrive hva man hører/føler i musikken med ord - sjangeren generelt kan jeg kanskje forsøke å knote ned noen ord om, men det er det sikkert noen som allerede har gjort side opp og side ned på nett fra før av, så det beste er vel og søke litt på nett for de som føler for det - men jeg skal forsøke å skrive min versjon en dag dersom jeg har tid og overskudd til det - men nå om dagen er jeg egentlig litt på countryrockbagen (igjen) - jeg er litt sånn periode-dude serru 8)ErosLoveking skrev:cool for svar.decibelius skrev:Jeg vet ikke hvor mye hip-hop du har hørt - men det er som i all annen musikk - noe er ekte, og noe er kun produsert for å selge flest mulig eks./tjene mest mulig penger. Med den skiva du nevner begynner du egentlig i feil ende - konsentrer deg om begynnelsen av 90-tallet, der vil du finne brorparten av de feteste skivene.ErosLoveking skrev:Det gidder jeg ikke akkurat nå, men du kan jo ta utfordringen på strak arm og tipse meg om tre titler og hvorfor.decibelius skrev:Ta en titt på hip-hop tråden her på sia så finner du låter/skiver som er tusen ganger fetere enn denne kommers skiva 8)
Noen av mine favoritter er f.eks
NAS - Illmatic
B.I.G - Ready To Die
GZA(Wu Tang Clan)- Liquid Swords
Black Moon - Enta Da Stage
Ice Cube - Death Certificate
Diamond D - Stunts, Blunts & Hip-Hop
Common - Resurrection
Mobb Deep - The Infamous
The Pharcyde - Labcabincalifornia
The Roots - Do You Want More?
Cypress Hill - Cypress Hill
Brand Nubian - One For All
A Tribe Called Quest - The Low End Theory.
Jeg kan nevne ett hopetall til, men dette er en god start, lykke til!
Alle disse skivene er BAUTAER i hip-hop historien - Alt er bra på disse skivene: Beats, flow, tekster, chillfactor you name it - velkommen inn i et univers av galskap, humor, intelligens og talent
PEACE!
Er forsåvidt ikke fan av sjangeren men faktisk veldig levende opptatt av populærmusikkhistorie.
En god del av det du nevner er for lengst i "huskebanken# som jeg allerede har sett/hørt. Setter stor pris på de som evner og sette ting i perspektiv og historie, så hvis du og har lyst, gjør "Hip-Hop" tråden til noe mer enn bare :-X - oppramsing.
Sendes de opptakene ennå? Hm, må vist lese programmet for det er noe av det triveligste som har blitt sendt på radio. Hadde lenge en egen Huldra 6 som behørlig ble satt på oppvarming hver lørdag kl.12 i påvente av ettermiddagenes Swing & Sweet sending, og deretter parkert til neste ukes sending.211 skrev:http://www.nrk.no/nrkjazz/
Skikkelig bra når man sitter på jobb og trenger noen varierte toner rundt ørene (nesten bare balsam fra denne stasjonen når d'herrer Borge & Smokering Anderson inntar studio)
Hørt halvveis igjennom denne nå. Førsteinntrykket var at dette var kjedelig pusepop... men den smyger seg litt inn etterhvert og jeg må arrestere meg selv i tidvis uregelmessig gange. Ikke så dum.ErosLoveking skrev:Denne plata er så latterlig bra at jeg utroper den til mitt beste platekjøp av nye titler i 2008.
Stikkord: Gåsehud
Pen flinksyngende jenteElektron skrev:I dag starter jeg med Bjørk, Debut
Elektron
Dette er ikke pop, men pur soul.Gjestemedlem skrev:Hørt halvveis igjennom denne nå. Førsteinntrykket var at dette var kjedelig pusepop... men den smyger seg litt inn etterhvert og jeg må arrestere meg selv i tidvis uregelmessig gange. Ikke så dum.ErosLoveking skrev:Denne plata er så latterlig bra at jeg utroper den til mitt beste platekjøp av nye titler i 2008.
Stikkord: Gåsehud
Gjestemedlem skrev:Sendes de opptakene ennå? Hm, må vist lese programmet for det er noe av det triveligste som har blitt sendt på radio. Hadde lenge en egen Huldra 6 som behørlig ble satt på oppvarming hver lørdag kl.12 i påvente av ettermiddagenes Swing & Sweet sending, og deretter parkert til neste ukes sending.211 skrev:http://www.nrk.no/nrkjazz/
Skikkelig bra når man sitter på jobb og trenger noen varierte toner rundt ørene (nesten bare balsam fra denne stasjonen når d'herrer Borge & Smokering Anderson inntar studio)