decibelius
Hi-Fi freak
Kul dame, bra skive 8)
Vedlegg
-
20.8 KB Visninger: 170
Har prøvd å høre på det igjen nå. Men for meg representerer dette alt som gikk galt med musikken de første årene inn på 80-tallet der spennende synthbasert musikk gikk over til å bli pusepop.OAlex skrev:Cupid & Psyche 85 er et knallbra album. Den glattpolerte overflaten kan minne litt om Modern Talking ol, men Scritti Politti har faktisk endel å fare med. De er covra av Miles Davis, som også er innom på Provision albumet (Spor: Don't feel sorry for loverboy)
Hehe, Jeg synes det er den innsmigrende glattheten som gjør 'Cupid & Psyche 85' til et stort album. Den totale mangel på skarpe kanter bikker over til provokasjon. Jeg tror det er sånn det er ment. Men Scritti Politti fra midten av 80-tallet passer nok ikke for alle.Gjestemedlem skrev:Har prøvd å høre på det igjen nå. Men for meg representerer dette alt som gikk galt med musikken de første årene inn på 80-tallet der spennende synthbasert musikk gikk over til å bli pusepop.
Et annet eksempel er The Human League. De første albumene var virkelig gode, men så forandret det hele seg og det ble til danskebåtmusikk. Sammenligner man Dare eller Travelogue med Crash så illustrerer det vel godt hva jeg sikter til.
Så 80-tallets Scritti Politti som 'Cupid & Psyche 85' er ikke nok for meg, men 'White Bread, Black Beer' kan jeg godt høre på.
Kan godt være mykt og behagelig uten å bli såpeboblemusikk.OAlex skrev:Hehe, Jeg synes det er den innsmigrende glattheten som gjør 'Cupid & Psyche 85' til et stort album. Den totale mangel på skarpe kanter bikker over til provokasjon. Jeg tror det er sånn det er ment. Men Scritti Politti fra midten av 80-tallet passer nok ikke for alle.