Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Bare hyggelig å bidra med noe "nytt" :D :D :D

Problemet er at det er så sykt mye bra der ute, som fortjener større lytteskare rundt omkring. Det handler bare om å tørre og gå litt til siden for det tradisjonelle dinosaur-tråkket.

Følg ned de neste dagene for mer. ;) Er spent på 5-6 skiver til på (surprize!) Voodoo Rythm Records, med band jeg ikke har hørt selv ennå. Som sagt fortsatt ikke skuffet over en eneste en. ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Vet ikke helt hva jeg tenkte på når jeg kjøpte med den neste skiva. Har vært på fest med dama noen ganger, og så er det på plateselskapet til en god kompis, men??

Naken dame tildekt med surkål (sauerkraut) og en solid øl i lanken er jo alltid en vinner. ;D ;D ;D

Joda skiva er helt grei den. Endel klassikere i fransk forpakning.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    65finger skrev:
    Det svinger med brennvin også ;D (drikker rom)
    Gin Tonic her.

For ordens skyld, startet friuke idag, og familien er bortreist frem til onsdag.

Når katten er borte...... ;D ;D ;D

jowil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2006
    Antall liker
    9
    ErosLoveking skrev:
    Problemet er at det er så sykt mye bra der ute, som fortjener større lytteskare rundt omkring. Det handler bare om å tørre og gå litt til siden for det tradisjonelle dinosaur-tråkket.
    Yep! Møter til min store fortvilelse stadig vekk folk som innbiller seg at det ikke blir laget bra musikk lenger!!! Muligens skyldes dette sirompgenet inbiller jeg meg.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    "Kiss you dead" er en fantastisk låt og teksten den er genial ;D (fra monster skiva litt tidligere i tråden)

jowil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2006
    Antall liker
    9
    65finger skrev:
    Faktisk inspirerte du (og musikken) meg nå til å sprade i underbuksen ut på TV-stua(bor på brakkerigg) og hente whiskyskvetten som sto igjen fra lørdag. Det lille som er igjen nytes rett fra tut. ;D ;D ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    jowil skrev:
    65finger skrev:
    Faktisk inspirerte du (og musikken) meg nå til å sprade i underbuksen ut på TV-stua(bor på brakkerigg) og hente whiskyskvetten som sto igjen fra lørdag. Det lille som er igjen nytes rett fra tut. ;D ;D ;D
    hehe det er musikk som får enn til å drikke brennvin rett fra tuten ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    jowil skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Yep! Møter til min store fortvilelse stadig vekk folk som innbiller seg at det ikke blir laget bra musikk lenger!!! Muligens skyldes dette sirompgenet inbiller jeg meg.
    Min løsning er å gå på mye klubbkonserter og mindre festivaler. Submiljøene er veldig levende og aktive, selv om det merkes at trenden med gratis nedlasting legger sin klamme hånd og prøver å kveler aktivitet (spesielt markant i Europa de siste par år). Det siste kan diskuteres i egen tråd, men det er en kjensgjerning at det koster penger å gå inn i et studio, og at spillejobber generelt er rævva betalt, inntil du kommer på et ganske høyt nivå. :p

Det gleder meg at jeg kan bedrive litt musikkmisjonering på HFS da, og at noen fanger opp endel av det ihvertfall.
    Selv kjøper jeg mer og mer etter musikksidene her.

Torja

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Antall liker
    1.028
    8)
    Akk, i blu-ray er John Mayer fantastisk, lydmessig så vel som bildemessig.

Vedlegg

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Hvordan får man tak i disse platene Eros? Det blir litt kjipt med Mac/Bose/Spotify kombon i lengden

jowil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2006
    Antall liker
    9
    Må si det er et par likhetstrekk med Roky Erickson ute og går her... (Hører enda på Youth Against Nature)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    jowil skrev:
    Må si det er et par likhetstrekk med Roky Erickson ute og går her... (Hører enda på Youth Against Nature)
    Starter med den nå: du bør høre på "I see dead people" også. Den er frisk og fin i stilen 8)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    65finger skrev:
    Hvordan får man tak i disse platene Eros? Det blir litt kjipt med Mac/Bose/Spotify kombon i lengden
    www.soundflat.de

Lutz som driver butikken er en god kompis av meg. Veldig bra utvalg, og ekstremt ryddige å ha med å gjøre. (trekker fra tysk mva ved kredittkortkjøp (tror det er ca 19%). Som du ser så er ikke prisene så himla gærne, vinyl er gjerne billigere enn CD!!
    En av de største aktørene innenfor scenen i Europa sammen med www.cryptrecords.com

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    65finger skrev:
    www.soundflat.de

Lutz som driver butikken er en god kompis av meg. Veldig bra utvalg, og ekstremt ryddige å ha med å gjøre. (trekker fra tysk mva ved kredittkortkjøp (tror det er ca 19%). Som du ser så er ikke prisene så himla gærne, vinyl er gjerne billigere enn CD!!
    En av de største aktørene innenfor scenen i Europa sammen med www.cryptrecords.com
    Takk! det var billig og et veldig bra utvalg

jowil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2006
    Antall liker
    9
    65finger skrev:
    jowil skrev:
    Starter med den nå: du bør høre på "I see dead people" også. Den er frisk og fin i stilen 8)
    Den er praktisk talt i gang allerede. ;D

soa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    983
    Torget vurderinger
    18
    Et gjenhør med dette 90-talls indieband som jeg likte meget godt...kom i det hele tatt mye bra fra 4AD labelen den gang

Vedlegg

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    tar turen videre til Argentina. Vil anbefale deres album "Introducing the...." på London labelen Dirty Water.

Tittelen på åpningslåta forteller vel det meste. ;D
    "I Caveman and You?"

Hadde en morsom biltur med gitaristen, i Rotterdam, klokka 7 på morningen ifjor. he he ;D

Slenger med en til. Tøff låt.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Punk for alle penga.
    Klassikeren "They Saved Hitlers Brain" åpner moroa.

(feil cover) det som spilles nå er samle-lp på Alternative Action Records

Sjekk

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.514
    http://www.myspace.com/dignitariesmusic

Noen kompiser av meg fra Tacoma kom plutselig på at de begynte å få det travelt dersom de skulle oppleve råkknråll livet nå som de har barn og har passert 35.
    De kastet derfor ut alle møblene fra kjelleren til han som tapte stein saks papir og begynte å ta opp sanger på en boomblaster fra 85.

Eros bør kjenne sin besøkelsestid her ;)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Roberten skrev:
    http://www.myspace.com/dignitariesmusic

Noen kompiser av meg fra Tacoma kom plutselig på at de begynte å få det travelt dersom de skulle oppleve råkknråll livet nå som de har barn og har passert 35.
    De kastet derfor ut alle møblene fra kjelleren til han som tapte stein saks papir og begynte å ta opp sanger på en boomblaster fra 85.

Eros bør kjenne sin besøkelsestid her ;)

Skal de på turne så får du si ifra, alltids noen som kan booke de her i Oslo på en evt. Europa skramleturne. ;D

Var ganske tøft det der...

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.514
    ErosLoveking skrev:
    Skal de på turne så får du si ifra, alltids noen som kan booke de her i Oslo på en evt. Europa skramleturne. ;D

Var ganske tøft det der...
    Gode ting, skal jeg absolutt gjøre ;D
    Ja, med tanke på at de kun har spillt sammen i 5 uker så er det ganske lovende.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Fortsetter med et mid-60´s euro-coverband (!!!)
    Rettelse: en mix av covers og egne. Sinnsykt brutalt sound, ai ai ai! Bandet bestod av medlemmer fra fire(!)land.

Her må det jaktes videre.

U

utgatt60135

Gjest
    Hadde aldri trodd at jeg skulle digge Stones :eek: :eek: ... What the f...

:-X :-X

Jeg klarer å høre "forbi" stemmen :D ..

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Lyngen, du er omvendt!!
    hallejula! hallejula! hallejula! ;D ;D ;D

Har sagt det før, og gjentar det igjen. Er ingen blodfan av Stones, men fytti fxx hvor det svinger innimellom.
    Du skal være rimelig sveisedøv hvis du ikke hører sammenhengen og impulsene fra Stones (og Beatles) i senere musikk.

Gratulerer du kom akkurat til bokstaven B i rockens A-Z :-* :-* :-* ;D ;D ;D

U

utgatt60135

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    Lyngen, du er omvendt!!
    ;D

Hard å innrømme det :-[. Men det må sies her at et av målene med å lage "best of" liste var å prøve meg på nytt med renere sjel med band jeg ikke har likt tidligere. Siden Exile er den mest omtalte så prøvde jeg mest med den. Det endte ikke positivt. Sticky Fingers har jeg ikke hatt før, så ble overrasket over at den er så mye mer likandes. Ikke så heseblesende og masete men svært bra lagd rett og slett. Særlig liker jeg siste sporet Moonlight Mile.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Avslutter med en siste samler for natta.
    Tilbake til Sør-Amerika, nærmere bestemy Brasil denne gangen. :)

edit: typo

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Lyngen skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Lyngen, du er omvendt!!
    ;D

Hard å innrømme det :-[. Men det må sies her at et av målene med å lage "best of" liste var å prøve meg på nytt med renere sjel med band jeg ikke har likt tidligere. Siden Exile er den mest omtalte så prøvde jeg mest med den. Det endte ikke positivt. Sticky Fingers har jeg ikke hatt før, så ble overrasket over at den er så mye mer likandes. Ikke så heseblesende og masete men svært bra lagd rett og slett. Særlig liker jeg siste sporet Moonlight Mile.
    Tja,Exile har jo sine låter, men i min bok så er det for langt ut i karrieren til Stones. Legger ikke skjul på at jeg generelt liker best tidlige utgivelser med band. Det er et eller annet med den ungdommelige, og ofte upolert råskapen som har en stor appel til meg ihvertfall. "Let it Bleed" er jo sent i så måte. Tror du trygt kan bruke litt tid å sjekke ut 60-talls katalogen til Stones. Ha i bakhodet at det ofte er snakk om en samling singler puttet inn på en langspiller. ;)

U

utgatt60135

Gjest
    Fant bare denne på amazon så langt..

30 days to a sexier body and mind.

U

utgatt60135

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    upolert råskapen ..
    Det er vel to ord som beskriver din smak ypperlig ::). Motsatt av DS ;). Men nå må du legge deg, Eros :mad:..

Bestilte Let it Bleed tidligere i dag, men kanskje blir ikke den likt like godt.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Lyngen skrev:
    Å.. Brasiiiillll :D. Lengter tilbake dit. Hva er det for noe?
    Som tittelen sier Beat og Garage. ;)

En samling Brasilianske 60´s band. Noen gjør egne låter, andre covrer på brasiliansk (spansk?) og engelsk.
    Generelt er det mye det svinger skikkelig av. Dessverre er det relativt sjeldent å høre sør/latin-amerikansk musikk av denne typen i Europa, selv om det dengang var en stor scene, spesielt i Brasil, Argentina og Peru. Vi har ofte lett for å overse endel "gems" fra litt odde land.

Det som er morsomt, er jo å plukke opp originalsinglene fra den gang. Ikke helt umulig oppgave faktisk. :D

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Lyngen skrev:
    ErosLoveking skrev:
    upolert råskapen ..

Bestilte Let it Bleed tidligere i dag, men kanskje blir ikke den likt like godt.
    Blir alvorlig bekymra hvis den ikke går inn.

Ellers holder jeg veldig av 12x5, Aftermath og Beggars Banquet.
    Sticky står ikke på min topp fem liste...........

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn