Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.511
    Nå må du ikke være altfor ::) da Eros, skiva der har sine stunder den :D

Ble det annen fangst enn denne Bjørnen ? Og ikke minst, var det noe der verdig the Eros stamp of approval ? ;)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Roberten skrev:
    Nå må du ikke være altfor ::) da Eros, skiva der har sine stunder den :D

Ble det annen fangst enn denne Bjørnen ? Og ikke minst, var det noe der verdig the Eros stamp of approval ? ;)

Godknall valg av skive der du. ReigningSound står øverst på ønskelista vår av band vi har lyst til å booke.
    Håper en dag...............

Var det ikke for at Lovequeen lever av det samme som meg, dvs trykke ned utløserknappen på et kamera, så skulle jeg gjerne lagt ut et bilde eller tre under siste platekjøp. Hun jobber på Øyafestivalen i disse dager, og pg.a av maskinproblemer låner hun laptopen min der borte. (photoshop + bilderedigering bruker jeg å gjøre der.) Kanskje sent ikveld når hun kommer hjem, får se.

Når det gjelder Grizzlyskiva, så er jeg nå på side "C", og så langt vil jeg si den er mer enn lovende.
    Åja, det ble nok mer enn en ::) ser du. 12-13 titler burde hold for kvelden. Kompensasjon for å miste Øya i år. :)

Du får om kort tid PM med noen nye forslag, regner med at du vil ha de for deg selv enn så lenge. ;) ;) ;) ;)

U

utgatt60135

Gjest
    Måtte sette på Vecatimest jeg også. Knallsterk den, bare så dere vet det enda en gang 8). Ble overrasket over at Eros liker den, men Roberten er mer lunken ::). Trodde det var mer i din retning.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.511
    I farten kommer jeg ikke på mange skiver fra 2000tallet som jeg synes er bedre enn Time Bomb High School.
    Og der kom jeg på at jeg er nødt til å få meg de andre på vinyl.
    Reigning Sound konsert hadde vært bortimot fantastisk ! Håper dere fortsetter å ha det høyt på ønskelista ;D

Se der ja ! Det er en fin bunke å spille seg gjennom i løpet av kvelden, og et godt plaster på såret.

Gode ting, jeg har bestillt noen skiver som skal plukkes opp i morgen, og en utvidet handleliste er aldri feil.

Lyngen, jeg har ordlagt meg krøkkete dersom du får inntrykk av at jeg er lunken til Veckatimest. Men så langt synes jeg høydepunktene er såpass mye bedre enn gjennomsnittet på skiva at den kan muligens virke litt ujevn. Men dette er jo et luksusproblem, og kan som sagt skyldes at jeg har kjøpt inn såvidt mange skiver i det siste at den nok ikke har fått den oppmerksomheten den fortjener. OK ? :)

Todd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Antall liker
    46
    Fikk ikke kommet meg Øya i år....

Sutrer, mens jeg hører på denne.... :-[

Vedlegg

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Lyngen skrev:
    Hvor blir det av favorittlista di Erso din latsabb :( :-*.
    Latsabb?

Hallo det har jo vært sommer da mann. 8)
    Sånn dypere platenerding passer godt for de mørke høstkvelder.
    Forøvrig skjer det mye på flere fronter for tiden, så det er nok å holde på med. Både i hula, hovedalteret, platekjøp og konserter ++++

Akkurat nå er det badetid før kveldsmat. ;) ;) ;) ;)

Forøvrig med denne på vinylsnurrern.

U

utgatt60135

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    Hallo det har jo vært sommer da mann. 8)
    Sånn dypere platenerding passer godt for de mørke høstkvelder.
    Bor ikke du i oslo? Her har det vært sommer i 2 uker og en helg, resten har vært "høst" :'(.

U

utgatt60135

Gjest
    Aftenposten (Groove er jo helt på jordet);

"Det kommer til å bli laget mer omtalte og merselgende plater enn Grizzyl Bears tredjealbum Veckatimest i år.

Men om det vil bli utgitt et album som er bedre, er jeg litt i tvil om. For dette er rett og slett toppen av kransekaken innen det vi må kalle alternativ rock.

Som sine artsfrender i Animal Collective (fra nabolaget Brooklyn) eller Department Of Eagles (som deler gitarist og sanger Christopher Bear), er det et kryptisk skjær over tekstene som det tar lang tid å bore seg inn i. Også musikken krever sine runder, men når den kommer, så sitter det helstøpt. Referanser kan dras til alt fra harmoniene til The Beach Boys («Two Weeks») og frem til kultstjernene The Arcade Fire («Cheerleader»), men egentlig er denne kvartetten så sikre på sitt eget, markante uttrykk at vi ikke trenger å snakke om noen andre.

For med dette albumet fylt av kompleks, men likevel fengende og storslagne mørkerock, vil de selv bli et referansepunkt i år. Ikke ved å statse på sjarm, men utelukkende musikalsk kvalitet. Og der er triumfen overbevisende.
    "

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.511
    Arveprinsen blir sannelig servert en rimelig avansert versjon av Trall for Småtroll ;D

Lyngen da, selv om det hjelper med sol er sommer en sinntillstand, ikke noe basert på en gradestokk.
    Og i Oslo er det jo samme hvordan været er, det er jo masse som skjer innendørs. Det er klart, jeg er ikke motstander av park og skøyerstreker, men jeg hadde vært mye mer værsyk om jeg bodde på bøgda uten de samme tilbudene som i Oslo.

Herlig tolvtommerssamarbeid mellom John Darnielle og Kaki King

U

utgatt60135

Gjest
    Roberten skrev:
    Lyngen da, selv om det hjelper med sol er sommer en sinntillstand, ikke noe basert på en gradestokk.
    Sommer er minst 28 grader 8). Ser rart på folk som klager med en gang det blir varmt. Jeg burde ikke bo I Norge og håper faktisk på å flytte snarlig. Portugal?

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.511
    Da skjønner jeg at sommeren har vært traurig for deg :)
    Costa Rica. 2 hav.

Denne er gøy ! Og jeg er veldig glad i coveret.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Har vært på finskebåttur med damenei Mensen. Det gikk for seg.............. ::) ::) ::)

Denne var tøff!

Slabbedask

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    34
    Enda et sterkt album fra Neko Case med bl.a. en fin coverversjon av Sparks-låta Never Turn Your Back On Mother Earth.

Vedlegg

ØivindJ

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Antall liker
    0
    Hyggelig stemning ;D

My dieing bride - Turn loose the swans, på Spotify.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.511
    ErosLoveking skrev:
    Finfin skive. Dersom Vinnie Jones spillte i band ville det vært Beasts of Bourbon.
    Beklager fotballreferansen Eros :-X

Jeg hører på denne herlige 10"

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Roberten skrev:
    Finfin skive. Dersom Vinnie Jones spillte i band ville det vært Beasts of Bourbon.
    Beklager fotballreferansen Eros :-X
    Skal gå for denne gang. ;)

The Nerves ja. Skulle vært noe å sett en reunion med de. Paul Collins har utrolig god popteft.
    Tror faktisk han bor i Spania for tida. (dagens usaklige pop/rocktrivia). Paul Collins Beat, spilte vel i Fredrikstad sist påske tror jeg. Bortreist dessverre :(

Du har forresten fått en PM. :)

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.511
    Jeg tar det for gitt at du har splitten de gjorde med Hellacopters ? Den er ikke helt borte ;)

Slenger den liksågodt på tallerkenen

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Nok en feiende flott skive på Voodoo Rythm. Denne gang rootsvokal, banjo, gitar og litt fele oppå det hele. Fikk lyst på en øl, så det er nå iverksatt. ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Jøss, det spilles rock´n´roll her jo. Fett!!

Turen går videre til et band som spilte på Øya i ettermiddag/kveld. Skulle gjerne vært der, for jeg vet etter å ha sett de to ganger i USA, at vokalisten er noe av det mest sykt energiske på to bein, to armer og en mikrofon. Ikke mange jeg har sett som kravler over publikum, henger seg etter beina i en takbjelke og synger opp ned.

Tror nesten det kunne vært her: (burde funnet frem egne bilder, for jeg mener jeg fotografert seansen)

Har nok blitt mer produsert og publikumsvennlige enn forrige skive. Liker jo best når band er en smule upolerte jeg da.

Riverboat Gamblers - Underneath the Owl

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.511
    Hvordan livet mitt var komplett frem til denne samlingen ble sluppet i fjor har jeg vanskelig for å skjønne.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn