Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Eller tenk tanken, Vanilla Coke and Rum. sic!

Er litt mer enn normalt glad i rominfiserte cocktails, men et sted går grensen.

Gi meg frukter, masse frukter!!

Slabbedask

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    34
    ErosLoveking skrev:
    Å faen, nå tør jeg i hvert fall ikke å gå og legge meg. ;D

Så da setter jeg på denne og skrur opp volumet et par hakk.

Vedlegg

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Lovequeen har gitt lov til å fortsette. Må selvsagt opp for frokost og bleieskift 0730, men det er liksom endel av gamet. Tar det på kondisen. ::)

Skrur klokka tilbake til det beste tiåret. Noen kaller det "gammelpop", jeg kaller det trinn 2 og det viktigste grunnlaget for dagens populærmusikk. Har uansett lite med sidrompa listemusikk å gjøre.
    7. og siste volum i serien "Fuzz, Flaykes and Shakes". Kompilert og utgitt av en god US-kompis, Tony the Tyger.
    Anbefalingsverdig. (for interesserte, så har Big Dipper brukt å ha de inne til tider)

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.798
    Torget vurderinger
    1
    Tubesnake skrev:
    ErosLoveking skrev:

Den plata der synes jeg er råtøff. Ungt rockeband med retro-twist og stor spilleglede! (Lyngen omtalte disse som "crap" en gang, men det får være hans tap).

U

utgatt60135

Gjest
    pedal skrev:
    Tubesnake skrev:
    ErosLoveking skrev:

Den plata der synes jeg er råtøff. Ungt rockeband med retro-twist og stor spilleglede! (Lyngen omtalte disse som "crap" en gang, men det får være hans tap).
    Det hadde jeg glemt helt :). Lytter nå igjen. Jeg tok kanskje litt i, og burde ikke si crap om det som ikke er min greie. Det minner meg om musikken jeg likte som tenåring, men ikke nå lengre.

Men "lista" di over tiåret da, Pedal... :eek:.

pedal skrev:
    Har kjøpt "litt" nytt siste årene, men blir stort sett skuffet. Finner derfor større glede ved å tette hullene/grave fram mindre kjente artister fra 70-tallet.

Eksempler fra dette tiår:
    Ryan Adams - Gold - Grei retrorock.
    Strokes - Is This it? - Skuffende (en bra låt; Someday)
    Young Heart Attack - Mouthful of Love - Kanonplate (retrorock).
    Radiohead - Hail to the Thief - Den likte jeg. De 2 foregående ikke.

Oi. Ble vist en kort liste dette. Avslørende. He-he.

Apropos den, så lurer jeg på om jeg skal starte en tråd hvor vi kårere de beste platene fra dette tiåret ettersom det nærmer seg slutten. Men jeg gidder ikke om deltaglesen blir mager eller lite engasjerende. Poengivning fra hvert tiår som fører til en superfinale. 10 plater fra hvert tiår? Eller hvordan burde det foregå?

Skal jeg gå igang eller skal jeg drite i det?

paviola

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.10.2007
    Antall liker
    0
    Akkurat nå, Acoustic Live --> Nils Løfgren....
    Itzhak Perlman & Oscar Peterson kommer etterpå ... :p

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.798
    Torget vurderinger
    1
    Lyngen skrev:
    Apropos den, så lurer jeg på om jeg skal starte en tråd hvor vi kårere de beste platene fra dette tiåret ettersom det nærmer seg slutten. Men jeg gidder ikke om deltaglesen blir mager eller lite engasjerende. Poengivning fra hvert tiår som fører til en superfinale. 10 plater fra hvert tiår? Eller hvordan burde det foregå?

Vi elsker lister. Gå i gang med alt grovarbeidet, og jeg garanterer stor oppslutning fra alle musikkelskere her på HFS. Blir det bra liste, så vanker det sikkert tegnestift fra Høvdingen  ;)
    (-Lynges monumentale bidrag før han emigrerte til Portugal).

U

utgatt60135

Gjest
    pedal skrev:
    Lyngen skrev:

Vi elsker lister. Gå i gang med alt grovarbeidet (ditt ord), og jeg garanterer stor oppslutning fra alle musikkelskere her på HFS. Blir det bra liste, så vanker det sikkert tegnestift fra Høvdingen ;)
    Du er vel sarkastsik med det eventuelle negerarbeidet(ditt ord), men siden du ikke står for moralsk og etisk ansvar for innlegget ditt så går du fri. Nei, interessen er vel ikke høy nok, så jeg tror jeg dropper det. Så slipper du å irritere deg over så mye dårlig musikk også, Pedal ;).

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.798
    Torget vurderinger
    1
    Lyngen skrev:
    Så slipper du å irritere deg over så mye dårlig musikk også, Pedal ;).
    Jeg har aldri, aldri, aldri irritert meg over hvilken musikk ANDRE spiller. Og innrømmer glatt at mange av mine preferanser fra 60-70-80 tallet kan avskrives på konto for nostagli og ungdomsminner.

-Men det er klart at man må jo være idiot som ikke ser kvaliteten i musikken til feks. John Miles og Alan Parsons Project.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Fortsetter der jeg slapp i natt.

Denne er såpass bra at jeg spiller den for andre gang på rappen.

Sidane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2006
    Antall liker
    29
    Torget vurderinger
    4
    Blir litt inspirert av alle band/albumcover som jeg aldri har hørt eller sett før. Lånte en tvilsom plate av min far som låter akkurat som det ser ut,og det er helt jævlig..... ;D

Vedlegg

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.798
    Torget vurderinger
    1
    Sidane skrev:
    Blir litt inspirert av alle band/albumcover som jeg aldri har hørt eller sett før. Lånte en tvilsom plate av min far som låter akkurat som det ser ut,og det er helt jævlig..... ;D
    Det coveret går rett inn på styggeste 10-på-topp lista!

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Clarence Reid aka "Blowfly" er vel Hip Hopens gudfar?

Og som artisten og låtskriveren Clarence Reid er han veldig bra. Blowfly kan vel bli litt mye sirkus

f.eks

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Lyngen skrev:
    pedal skrev:
    Lyngen skrev:

Vi elsker lister. Gå i gang med alt grovarbeidet (ditt ord), og jeg garanterer stor oppslutning fra alle musikkelskere her på HFS. Blir det bra liste, så vanker det sikkert tegnestift fra Høvdingen ;)
    Du er vel sarkastsik med det eventuelle negerarbeidet(ditt ord), men siden du ikke står for moralsk og etisk ansvar for innlegget ditt så går du fri. Nei, interessen er vel ikke høy nok, så jeg tror jeg dropper det. Så slipper du å irritere deg over så mye dårlig musikk også, Pedal ;).
    Lag lister please 8)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    arrrghs!-gutta er litt av en gjeng. Har vært på partai i Spania med de et par ganger. Går unna i svingene kan en si. :D Mye fete coverlåter på den skiva der.

Roligere toner her i gården

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.511
    @Eros, Band of Horses skiva er fin den, bevares, men det er drita kjedelige trommer, synes du ikke ?

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Spiller denne på passe volum, sånn at det er ekkelt å høre introen på Time.

Vedlegg

U

utgatt60135

Gjest
    Roberten skrev:
    ... men det er drita kjedelige trommer, synes du ikke ?
    Dette med kjedelig trommer synes jeg dessverre er for utbredt med mye musikk idag. Var de ikke mye flinkere på trommer før i tia, eller? Mye mer lekent, variert, bedre rytmer og ikke så ensformig og statisk som mye nå.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.511
    Hør på Johnny Cash live at San Quentin for bevis på at folk kunne tromme før i verden.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn