Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Fysen i dag, ser ut som influensa'n har kommet til heimen.
    Nuvel, trøste seg litt med den her;

/jan

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Nå er jo ikke Dennis Lyxzen´s ,The (International) Noise Conspiracy, og forakte heller da. ;)

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.511
    Nei slette tid, The (International) Noise Conspiracy har jeg ikke annet enn godord å si om !

Konserten deres på Blitz for...3(?) år siden var kanon. Dennis var i storslag og snakket seg varm om viktigheten av at Blitz må være imøtekommende og inkluderende ovenfor alle, enten de bare stikker innom eller er fast inventar.
    En mann av prinsipper og sine meningers mot. Ikke for mange av de blant recording artists.

Men Refused var på vei mot noe virkelig stort musikalsk sett, det hadde vært spennende å se fortsettelsen.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Lyxzén er vel den eneste vokalisten jeg har sett på en scene som uten å blunke tar forlengssalto med strak kropp uten å blunke, samtidig som han synger. Sjuk energi og kroppsbeherskelse på den karen, og heldigvis en
    artist som aldri ville finne veien til FrP´s parti-CD.

Sjekk forøvrig ut det amerikanske bandet Make Up, og forstå hvor mye av The (International) Noise Conspiracy´s inspirasjon kommer fra. (+ James Brown selvsagt)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Ble brånyskjerrig og måtte høre
    Refused – The Shape of Punk to Come: spotify:album:7ndOP8o1NaeXcwoSArY0s2

Vedlegg

G

Gjestemedlem

Gjest
    Godspeed You! Black Emperor - Lift Your Skinny Fists Like Antennas To Heaven

Vedlegg

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.511
    ErosLoveking skrev:
    Lyxzén er vel den eneste vokalisten jeg har sett på en scene som uten å blunke tar forlengssalto med strak kropp uten å blunke, samtidig som han synger. Sjuk energi og kroppsbeherskelse på den karen, og heldigvis en
    artist som aldri ville finne veien til FrP´s parti-CD.
    Dagen etter konserten på Blitz spillte de på Mono, der hadde han en del finurlige stunts fra scene til barddisken osv.
    Nei gitt, en FRP CD er nok det siste stedet man vil finne noe han har hatt fingrene borti :D
    Takk for tipset, Make Up skal sjekkes !

Tannhäuser/Derivé er fantastisk !

EDIT:FRP heter det, ikke FFP.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    De to første gangene jeg så The (International)Noise Conspiracy i Oslo var support for Make Up. Husker godt første gangen (må være tilbake i 1999 eller så. ) Jeg og to kompiser syntes det var så bra, og da spesielt Make Up, at uka etterpå (påskeaften) kjørte vi til Borås så konserten på et ungdomshus der, drakk vår brus og dro hjem igjen på natta.

Før Make-Up var det Nation of Ulysses
    http://en.wikipedia.org/wiki/The_Nation_of_Ulysses
    http://en.wikipedia.org/wiki/The_Make-Up

Er skråsikker på at begge banda faller i smak.

Setter nå på :

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.511
    ErosLoveking skrev:
    De to første gangene jeg så The (International)Noise Conspiracy i Oslo var support for Make Up. Husker godt første gangen (må være tilbake i 1999 eller så. ) Jeg og to kompiser syntes det var så bra, og da spesielt Make Up, at uka etterpå (påskeaften) kjørte vi til Borås så konserten på et ungdomshus der, drakk vår brus og dro hjem igjen på natta.
    Det står det respekt av ! ;D

Nation Of Ulysses er også satt på blokka :)

bia

Måler med tommestokk!
    Ble medlem
    03.04.2007
    Antall liker
    3.968
    Torget vurderinger
    9
    aaahhhhh, fikk denne av en kompis i dag 8)

Vedlegg

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    73
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    Sjekk forøvrig ut det amerikanske bandet Make Up, og forstå hvor mye av The (International) Noise Conspiracy´s inspirasjon kommer fra. (+ James Brown selvsagt)
    The Make-Up var jo hovedgrunnen til at Lyxen la ned Refused og startet (International) Noise Conspiracy. Han ble så inspirert, og ville lage musikk som svingte. Om jeg skal trekke frem en konsertopplevelse med bandet (INC) må det bli Blå 2002, da Surferosa varmet opp, og Mariann hadde en "wardrobe-mailfunction". (edit: det vakke puppa til mariann som var bra)

U

utgatt60135

Gjest
    En av verdens vakreste popalbum.

Og mye flottere album innenfor sin sjanger enn denne vet jeg ikke om.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn