Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    65finger skrev:
    ErosLoveking skrev:
    livlig plate fra det "uskyldige " 50-tallet. ;D
    überfet!

(Las Vegas Grind er en av de store klassikerne på denne type musikk, bør jeg begynne å samle på originalene, det er spørsmålet ::))
    tipper det er dyrt. Er det mulig å få tak i noe av dette på CD?
    Dyrt? Tja, alt er relativt. Med tålmodighet så tror jeg det går an å samle mye av det til en grei pris. Det går an å samle aggresivt og cashe $$$, eller ta tida til hjelp, men følge tett på markedet hele tiden. Heller mer og mer mot det siste. Tanken er at det er så sykt mye tøft på singel der ute, at en kunne holdt på i flere mannsaldre. Money is the limit.

På CD?
    Hvordan kan du glemme...........
    http://www.soundflat.de/shop/shop.cfm?CFID=83061853&CFTOKEN=87885588
    selvsagt soundflat.....skal sjekke nå

G

Gjestemedlem

Gjest
    LCD Soundsystem - "Time To Get Away"

Litt Datarock meets Talking Heads på en måte:

[video]hseTSLi9nZY[/video]

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    tyskland bortimot på sitt beste

Lost Illusions vol #1 og #2
    Ultimate German Garage 66-67

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    @Roberten. Monks er bare helt fantastisk. Heldigvis fikk jeg med meg et par reunionskonserter med de, med full originalbessetning før trommisen døde i 2004, og banjoisten i 2008.
    Veldig hyggelige folk, dedikerte til det de driver med, og noe av det mest rotekte punken , lenge før wannabepunken ankom på slutten av 70-tallet.
    En av mine kjæreste merchandises er et slags lisseslips, laget som munkebelte i tau, med en liten sølvtråd surret på endene, laget av kona til en av gutta i bandet.

Kid Congo skiva er en av mine favoritter av året.

godt valg for kvelden min gode mann.

(I morra er det garagerock på Funhouse ;) )

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.541
    ErosLoveking skrev:
    @Roberten. Monks er bare helt fantastisk. Heldigvis fikk jeg med meg et par reunionskonserter med de, med full originalbessetning før trommisen døde i 2004, og banjoisten i 2008.
    Veldig hyggelige folk, dedikerte til det de driver med, og noe av det mest rotekte punken , lenge før wannabepunken ankom på slutten av 70-tallet.
    En av mine kjæreste merchandises er et slags lisseslips, laget som munkebelte i tau, med en liten sølvtråd surret på endene, laget av kona til en av gutta i bandet.

Kid Congo skiva er en av mine favoritter av året.

godt valg for kvelden min gode mann.

(I morra er det garagerock på Funhouse ;) )
    Å, holder de fortsatt på ? Jeg plukket den opp på platebaren på mandag utelukkende basert på den lille vaskeseddelen utenpå vinylen. Angrer ikke på det nei :D
    Er det noe annet av de jeg bør ha ? Så platebaren hadde en liveskive også.

Har bare hørt gjennom Kid Congo én gang, kjøpt fordi du nevnte den i årets beste tråden, men det fallt absolutt i smak !

Garagerock i morgen ? Er det ingen av dere garagegutta som har vanlige jobber og statusmøter for implementerte prosjekter kl 08.00 på fredagsmorgener ?! ;D

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9

Knut Reiersrud er ute med ny plate!

Har snurret en gang nå, og eg må si eg virkelig liker det eg hører. Minimalistisk, vakkert og flott lyd på nytt label (Jazzland).

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Roberten skrev:
    Å, holder de fortsatt på ? Jeg plukket den opp på platebaren på mandag utelukkende basert på den lille vaskeseddelen utenpå vinylen. Angrer ikke på det nei :D
    Er det noe annet av de jeg bør ha ? Så platebaren hadde en liveskive også.

Har bare hørt gjennom Kid Congo én gang, kjøpt fordi du nevnte den i årets beste tråden, men det fallt absolutt i smak !

Garagerock i morgen ? Er det ingen av dere garagegutta som har vanlige jobber og statusmøter for implementerte prosjekter kl 08.00 på fredagsmorgener ?! ;D
    de garagegutta jeg omgås har straighte og/eller veldig veletblerte jobber. Det er noe som heter helt om dagen, helt om natta, er det ikke? Mulig garagegutter er bedre "trent" enn andre. (for min del har jeg friuke og frikort fra Lovequeen for en minifylla i morra.... :D )

Monks? Kjøp det som er. Kid Congo? dritfet skive.

Har nå rota meg borti hyllene for den mest representerte artisten i hula, nemlig "Diverse" også kjent som "Various" på internasjonalskt. Med nesten 1000 titler å velge i, så kan jeg sikkert få et år til å gå.............. 8)

Ingen musikalskt pent møblerte hjem uten denne serien.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Brasse skrev:

Knut Reiersrud er ute med ny plate!

Har snurret en gang nå, og eg må si eg virkelig liker det eg hører. Minimalistisk, vakkert og flott lyd på nytt label (Jazzland).
    Høres veldig lovende ut :)

spotify:album:40lVZbSOXnPWpfzEhjifXJ

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.541
    ErosLoveking skrev:
    de garagegutta jeg omgås har straighte og/eller veldig veletblerte jobber. Det er noe som heter helt om dagen, helt om natta, er det ikke? Mulig garagegutter er bedre "trent" enn andre. (for min del har jeg friuke og frikort fra Lovequeen for en minifylla i morra.... :D )

Monks? Kjøp det som er. Kid Congo? dritfet skive.

Har nå rota meg borti hyllene for den mest representerte artisten i hula, nemlig "Diverse" også kjent som "Various" på internasjonalskt. Med nesten 1000 titler å velge i, så kan jeg sikkert få et år til å gå.............. 8)
    Joa, enig med helt om natta, helt om dagen, men jeg har vanskelig for å se for meg at jeg klarer å bidra særlig konstruktivt 08.00 dagen etter, og det bør jeg helst gjøre. Dessverre. Men, det er klart, 2 rolige øl går jo alltids...

Ok, skal plukke med meg det jeg kommer over av Monks. Det høres ut som en vellydende plan.

Du har det sortert alfabetisk ? Slik at V trenger noen solide hyllemetre mellom U og W ?

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Roberten skrev:
    Du har det sortert alfabetisk ? Slik at V trenger noen solide hyllemetre mellom U og W ?
    Nesten. Av praktiske årsaker kommer S, T, U (, "vanlig" V) og W etter, men vurderer å skille samleplatene helt ut for seg selv.
    Vet, litt nerdete, men hvorfor ikke? Er det riktig av meg å se High Fidelity på storskjerm igjen ? (snart)

Film blir det nå, med en skvett rom i glasset, fortsatt god kveld boys!

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    classic!

tankene går tilbake til gode gamle Planet Rockall i Rosenkrantzgate på tidlig/midten av 90-tallet.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn